memebuy23buy

530d webasto esilämmittimeksi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by th2376 View Post
    Onko 66 astetta lämpötilaraja jossa webaston pitäisi sammua, itsellä nimittäin webasto pysyy päällä "salavalikosta" katsottuna jonnekin 77-80 asteen kieppeille, eli lähes täysin lämpimäksi (ainakin omassa kiesissä lämmöt tasaantuu tuonne 80 asteen tuntumaan, maksimissaan olen nähnyt 83 astetta) ??

    Onko olemassa myös minimiaika jonka webasto käy moottorin käydessä, vai ratkaiseeko vain lämpötila??
    WDS auttaa:

    Heating operation, petrol

    After the temperature has risen to approx. 72°C, the heating unit switches to energy-saving part-load operation. If the temperature of the coolant continues to rise to approx. 76°C, the heating unit switches to the control pause. This also takes place when the duration of the total combustion exceeds approx. 76 minutes. The circulating pump, the car's own heater blower and the operating indicator remain in operation during the control pause. When the coolant temperature drops to approx. 71°C, the heating unit again switches to part load. If the temperature rises to approx. 76°C, the heating unit switches again to the control pause. If the temperature of the coolant falls due to increased heat requirements during part-load operation, the heating unit switches back to full-load operation at approx. 56°C.

    Heating operation, diesel

    The heating operation sequence is the same on the diesel heating unit. However, if the temperature of the coolant during the control pause does not drop below approx. 71°C within 900 seconds, the heating unit starts with the next distinction of the coolant temperature of approx. 71°C with the regular starting process in full load operation.

    Leave a comment:


  • th2376
    replied
    Originally posted by opl21 View Post
    Itsellä kävi omassa autossa juuri sama homma -->pumppu oikkarissa.Ei lähtenyt päälle resetilläkään . Niin ja pumpun vikakoodi muuten sulkee myös kaikki muut webaan liittyvät laitteet paitsi pakopuhallinta,joten ei pystynyt testaamaan pa-pumppua hehkua ohjausta ym...
    Ostin kylläkin weban alkuperäisen kiertopumpun joka oli aivan saatananan kallis (220e) kun vertaa varaosapumppuihin( 80e),mutta tulipahan ainakin kunnon takuu että ei aivan heti oo samaa hommaa itsellä edessä varaosapumppuja meinaan paukkunu joskus kuulemma jo parin viikon käytön jälkii...

    Egr termari pitää vielä vaihdella,koska lämmöt ei nouse millään ja epäilisinkin tuon olevan syy siihen miksi pumppu aluperin hajosikin.--->Piti webaa melken jatkuvalla syötöllä päällä kun ei lämmöt noussu sen tappolämpötilan (66*c) ylitse.
    Onko 66 astetta lämpötilaraja jossa webaston pitäisi sammua, itsellä nimittäin webasto pysyy päällä "salavalikosta" katsottuna jonnekin 77-80 asteen kieppeille, eli lähes täysin lämpimäksi (ainakin omassa kiesissä lämmöt tasaantuu tuonne 80 asteen tuntumaan, maksimissaan olen nähnyt 83 astetta) ??

    Onko olemassa myös minimiaika jonka webasto käy moottorin käydessä, vai ratkaiseeko vain lämpötila??

    Leave a comment:


  • opl21
    replied
    Originally posted by th2376 View Post
    No niin, taas webasto pelittää! Syynä oli tosiaan webaston oman kiertovesipumppu (oli oikosulussa), uuden kun laittoi niin lähti välittömästi toimimaan.

    HUOM.
    Omalla kohdallani kävi siis niin ettei webasto toiminut edes auton ollessa käynnissä, joten webaston aivot siis ymmärtävät viallisen (ainakin oikosulussa olevan) pumpun "läsnäolon", eikä näin ollen edes ohjannut naftapumppua/hehkua yms!!

    Uuden 105Ah akun kävin myös hakemassa, saas nähdä kauanko menee ennen kuin saan sen tyhjäksi.....

    Tosin mulla on 2 tunnin ajomatka töihin, mene ja tiedä vaikka akku kestäisikin.

    Kiitoksia kommenteista!

    Itsellä kävi omassa autossa juuri sama homma -->pumppu oikkarissa.Ei lähtenyt päälle resetilläkään . Niin ja pumpun vikakoodi muuten sulkee myös kaikki muut webaan liittyvät laitteet paitsi pakopuhallinta,joten ei pystynyt testaamaan pa-pumppua hehkua ohjausta ym...
    Ostin kylläkin weban alkuperäisen kiertopumpun joka oli aivan saatananan kallis (220e) kun vertaa varaosapumppuihin( 80e),mutta tulipahan ainakin kunnon takuu että ei aivan heti oo samaa hommaa itsellä edessä varaosapumppuja meinaan paukkunu joskus kuulemma jo parin viikon käytön jälkii...

    Egr termari pitää vielä vaihdella,koska lämmöt ei nouse millään ja epäilisinkin tuon olevan syy siihen miksi pumppu aluperin hajosikin.--->Piti webaa melken jatkuvalla syötöllä päällä kun ei lämmöt noussu sen tappolämpötilan (66*c) ylitse.

    Leave a comment:


  • th2376
    replied
    No niin, taas webasto pelittää! Syynä oli tosiaan webaston oman kiertovesipumppu (oli oikosulussa), uuden kun laittoi niin lähti välittömästi toimimaan.

    HUOM.
    Omalla kohdallani kävi siis niin ettei webasto toiminut edes auton ollessa käynnissä, joten webaston aivot siis ymmärtävät viallisen (ainakin oikosulussa olevan) pumpun "läsnäolon", eikä näin ollen edes ohjannut naftapumppua/hehkua yms!!

    Uuden 105Ah akun kävin myös hakemassa, saas nähdä kauanko menee ennen kuin saan sen tyhjäksi.....

    Tosin mulla on 2 tunnin ajomatka töihin, mene ja tiedä vaikka akku kestäisikin.

    Kiitoksia kommenteista!

    Leave a comment:


  • TS530DT
    replied
    Monia vuosia sitten Tampereelta Janhunen Oy:stä ostettuna muutos osat B-D malliin maksoi ruhtinalliset 58mk kuitista katsottuna. Silloinkin tuntu kovalta hinnalta maksaa huovan palasta jonka halkaisija n. 40mm.
    Eli taitaa alkuperäisten osien hinnat olla aika kovia.

    Leave a comment:


  • th2376
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ei harmainta aavistusta. Sellaisina möltteinä nuo varaosat ovat tarjolla, että koko värkin uusiminen tulee helposti mieleen. KLIK
    Siltä se tosiaan näyttää, täytyy selvitellä asiaa hieman tarkemmin ensi viikon aikana, jos vaikka jostakin saisi noihin osia hieman paremmin....

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by th2376 View Post
    Tuota vähän epäilinkin.....hmm. Onko tietoa mitä tuo koko poltinosa suurinpiirtein maksaa?
    Ei harmainta aavistusta. Sellaisina möltteinä nuo varaosat ovat tarjolla, että koko värkin uusiminen tulee helposti mieleen. KLIK

    Leave a comment:


  • th2376
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kiertovesipumppu esim. tuolta. KLIK

    "Polttohuovan" ja hehkun hankkiminen erikseen lienee varsin hankalaa, kun Webaston varaosana tulee koko poltinosa hehkuineen.
    Tuota vähän epäilinkin.....hmm. Onko tietoa mitä tuo koko poltinosa suurinpiirtein maksaa?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by th2376 View Post
    No niin, nyt asiaa on ihmetelty kunnolla:

    Pa-pumppu on kunnossa, webaston oma kiertovesipumppu sensijaan oli oikosulussa.....eli merkkiliikkeen testeri näytti kuitenkin oikein vaikka oletin sen herjaavan tuota vesiventtiillikiertovesipumpun puutetta.

    Mistä ko. pumppu kannattaa hommata ??

    Samalla webasto korkattu muutenkin, hehku ja huopa olis tarkoitus vaihtaa samalla kun kerran laite on pöydällä levällään...

    Ehdotuksia näiden osien hankintaa ??
    Kiertovesipumppu esim. tuolta. KLIK

    "Polttohuovan" ja hehkun hankkiminen erikseen lienee varsin hankalaa, kun Webaston varaosana tulee koko poltinosa hehkuineen.

    Leave a comment:


  • th2376
    replied
    Originally posted by th2376 View Post
    Ei kuulu enää tuota napsahtelua, kuten aikoinaan. Täytyy yrittää mitata tuon naftapumpun kunto ensi viikolla kun aikaa on paremmin, palailen silloin asiaan!!

    Kiitoksia jeesistä.
    No niin, nyt asiaa on ihmetelty kunnolla:

    Pa-pumppu on kunnossa, webaston oma kiertovesipumppu sensijaan oli oikosulussa.....eli merkkiliikkeen testeri näytti kuitenkin oikein vaikka oletin sen herjaavan tuota vesiventtiillikiertovesipumpun puutetta.

    Mistä ko. pumppu kannattaa hommata ??

    Samalla webasto korkattu muutenkin, hehku ja huopa olis tarkoitus vaihtaa samalla kun kerran laite on pöydällä levällään...

    Ehdotuksia näiden osien hankintaa ??

    Leave a comment:


  • BayernE39
    replied
    [quote=AKSU;1093291]
    Originally posted by BayernE39 View Post
    Paikallisen merkkihuollon softalla ei saatu ohjelmoitua, ennen kuulemma sai.

    Kannattaa tiedustella naapuri paikkakuntien merkkihuolloista vielä. Itse kun elokuussa tiedustelin Kustcarista, sanoivat ettei välttämättä vielä elokuussa onnistu....

    Merkkiliikkeen softat päivittyy joka kuukausi ja kesä kuukausina tuleviin päivityksiin eivät kuulema ota sellaista variaatiota, jolla webastoon päästään käsiksi. Itse käsitin asian, et merkkihuolto tilaa joka kuukaudelle päivitetyn perus softan, johon voivat ostaa lisä "optiona" esim juuri tämän lisäosan, jolla pääsee sitä weban ohjausta muutteleen.
    Kiitti infosta, pitänee kysellä. Pakkohan tuo on ohjelmoida jossakin kun on sellainen mahdollisuus.

    Nyt on tosin aika varattu tuohon defan asennukseen.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Weba 10min päällä äsken, pakkasta muutama aste, moottori lämmennyt niin ettei edes hehkuttanut. Joo ja ihan originaali standheizung. Ensimmäinen omistaja nahkahousu. 530D -01

    Leave a comment:


  • AKSU
    replied
    [quote=BayernE39;1092953]Paikallisen merkkihuollon softalla ei saatu ohjelmoitua, ennen kuulemma sai.

    Kannattaa tiedustella naapuri paikkakuntien merkkihuolloista vielä. Itse kun elokuussa tiedustelin Kustcarista, sanoivat ettei välttämättä vielä elokuussa onnistu....

    Merkkiliikkeen softat päivittyy joka kuukausi ja kesä kuukausina tuleviin päivityksiin eivät kuulema ota sellaista variaatiota, jolla webastoon päästään käsiksi. Itse käsitin asian, et merkkihuolto tilaa joka kuukaudelle päivitetyn perus softan, johon voivat ostaa lisä "optiona" esim juuri tämän lisäosan, jolla pääsee sitä weban ohjausta muutteleen.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by BayernE39 View Post
    Paikallisen merkkihuollon softalla ei saatu ohjelmoitua, ennen kuulemma sai.

    On se nyt ***** kun autossa on ensiasennuswebasto sekä navin näytössä oikein ajastin, jonka kytkemällä toimintaan saa vain kylmää ilmaa naamalle! Toisin sanoen webasto toimii vain moottorin apulämmittimenä.

    Tottakai laittaisin asian kuntoon jos se olisi jotenkin mahdollista. Tällähetkellä katseet ovat valitettavasti säteilylämmittimessä.

    edit: thermotop z/c
    Turha tästä asiasta on näin vaikeaa tehdä. Mikä tahansa jännitettä antava kello-, kauko-, GSM-, jne.- ohjattu systeemi kytkettynä Webaston käynnistys-pinniin ajaa saman asian. Tietoa löytyy pureskeltuna useammasta topikista.

    Leave a comment:


  • BayernE39
    replied
    Paikallisen merkkihuollon softalla ei saatu ohjelmoitua, ennen kuulemma sai.

    On se nyt ***** kun autossa on ensiasennuswebasto sekä navin näytössä oikein ajastin, jonka kytkemällä toimintaan saa vain kylmää ilmaa naamalle! Toisin sanoen webasto toimii vain moottorin apulämmittimenä.

    Tottakai laittaisin asian kuntoon jos se olisi jotenkin mahdollista. Tällähetkellä katseet ovat valitettavasti säteilylämmittimessä.

    edit: thermotop z/c
    Last edited by BayernE39; 28-11-2007, 17:38.

    Leave a comment:

Working...
X