Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eberi ongelmaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #76
    Originally posted by arpuC View Post
    Täytyy lukea ensiksi nuo vikakoodit tuosta pistokkeesta piippauksella. Eberin Vikadiagnoosikartan avulla vika rajautuu neljään kohteeseen: ylikuumeneminen, liekkivahdin oikosulku, hehku tai "burner motor" eli paloilmapuhallin.



    tuosta on aika paljon apua. Nyt ongelmaksi muodostuu vain, että motonet myy juurikin tuohon hehkutulppaa, mutta joku tiesi kertoa sen myytävän olevan uudempaan SC malliin jolloin se ei kävisi tuohon tavalliseen B5W-malliin.
    Motonetissakin on tuotekoodilla 26-1501 saatavana hehkutulppaa juuri B5W eberspächeriin. Löytyy jopa hyllystä suurimmasta osasta motonetteja.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #77
      Originally posted by saki View Post
      Nyt kun Eberiä kaipaisi ei se tietty pelaa.

      Laite on tässä syksyn aikana toiminut ihan jees vaikkei oikein pakkastartteja täällä etelässä olekaan tullut. Käyttänyt silti kymmeniä kertoja.

      Malli on D5WS sekä easystart+ kauko ja hiukan yli vuoden vanha. Edellisen omistajan asentama/asennuttama.

      Nyt laite ei lähde käyntiin/papattamaan kun auto on viileenä eikä myöskään kun auto on käynnissä. Virran vähyydestä en usko johtuvan.

      Kaukosäädin ei herjaa mitään vikaa(Voisiko edes) Sisäpuhallin toimii ja sisään tulee jotenkin huomattavan kitkerä naftan haju.. mut ei lämpöä. Ja tosiaan toimiessaan toi pitää niin kovaa ääntä että sen kuulee kämppään sisälle.. nyt ei mielestäni ihan auton vieressäkään kuule mitään ääniä kun sitä koittaa aktivoida.

      Mulla oli tankki varsin tyhjä(Range 20km) eilen kun tämä ekan kerran jätti käynnitymättä. Nyt taas tankki täynnä muttei se sitten sen koommin olekaan toiminut.. Voisiko polttoaine linjassa olla ilmaa? En tiedä mistä kohtaa toi polttoaine tuonne on rosvottu. Ilmaantuuko tarvittaessa itsekseen vaiko löytyykö joku ilmausruuvi etc.? Löysin vain puhetta vesipuolen ilmauksesta.

      Koitin kaukolla katsoa vikakoodeja.. eli molemmat ylänapit pohjaan kaukosta(?).. se tekee jotain(Send) ja näytössä lukee sen jälkeen oudoilla symboleilla ehkä ind A tai jotain sen suuntaista. Ei ainakaan mitään noista fxx vika koodeista mutta tarkoittaako jotain muuta? Tai epäonnistuikohan toi vikakoodin luku?

      Vähän NB kysymyksiä kun ei tällaista lelua missään ajokissa ole ennen ollut.. ehkä tämän tavoille oppii..
      Voi olla polttoainelinjassa vielä ilmaa, kyllä se ilmaantuu itsekseen mutta saattaa vaatia useamman käynnistyskerran. Jos ei enää tottele komentoja kannattaa käyttää eberin sulake irti ja kokeilla sitten uudelleen.

      Comment

      • saki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 247

        #78
        Originally posted by WSE1 View Post
        Voi olla polttoainelinjassa vielä ilmaa, kyllä se ilmaantuu itsekseen mutta saattaa vaatia useamman käynnistyskerran. Jos ei enää tottele komentoja kannattaa käyttää eberin sulake irti ja kokeilla sitten uudelleen.
        Ok, no koitan aktivoida sitä tuossa sitkeesti niin ehkä se siitä. Tarvii se sulake kans metsästää jostain niin voi koittaa senkin avulla saada siihen tolkkua.
        BMW i3 REX

        Comment

        • saki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 247

          #79
          Originally posted by saki View Post
          Ok, no koitan aktivoida sitä tuossa sitkeesti niin ehkä se siitä. Tarvii se sulake kans metsästää jostain niin voi koittaa senkin avulla saada siihen tolkkua.
          Nyt ehdin vkl ottamaan tuon polttoaineletkun irti eberin päästä. Ainakin se oli täynnä naftaa. Kun koitin aktivoida lämmittimen päälle letku irtonaisena tutkiakseni mitä sieltä tulee.. alkoi siitä irti olevasta letkusta tulla niinpaljon savua että sammutin kiireesti tuon.. olisi pitänyt tulpata se eberin puoli ilmeisesti jollain? Tuossa vaiheessa ei pumppu lähtenyt vielä päälle eikä siten nähnyt tuleeko sieltä mitään.

          Nyt kun otin myös sulakkeet irti hetkeksi alkoi noi vikakooditkin tulemaan näkyviin. Eli antaa tuota F52 koodia aina. Ilmeisesti tuo tulee mm. silloin kun ei saa polttoainetta.

          Pumppu kyllä siis alkaa tsuputtaa ihan fiksun kuuloisesti kun sitä pääsi sisällä kuuntelemaan.. parikertaa se käy sellaisen syklin läpi missä pumppu pumppaa ja puhallin hurisee erinopauksilla.. sitten tulee hiljaisuus taas.

          Pitää seuraavaksi koittaa sitä polttoaineen tuloa niin että eberin pää on suljettu josko saisi varmistuksen että sieltä tulee jotain.

          Oon nyt niin monta kertaa koittanut että veikkaan ettei se ihan itsekseen ala toimia tuosta.
          BMW i3 REX

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #80
            Tuo iisistartti+kake osaa kyllä kertoa vikakoodit jos vaan on kytkennät tehty oikein.
            Lämmitin saattaa olla ns. tukossa, kannattaa viedä se osaavaan korjaamoon huollettavaksi.
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • saki
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 247

              #81
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Tuo iisistartti+kake osaa kyllä kertoa vikakoodit jos vaan on kytkennät tehty oikein.
              Lämmitin saattaa olla ns. tukossa, kannattaa viedä se osaavaan korjaamoon huollettavaksi.
              Joo siis nyt sulakkeiden poiskäytön jälkeen se antaa tuota f52 koodia.
              BMW i3 REX

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #82
                Originally posted by saki View Post
                Joo siis nyt sulakkeiden poiskäytön jälkeen se antaa tuota f52 koodia.
                Eli "Safety time exceeded". Suomeksi liekkivahti ei tunnistanut palotapahtumaa sallitun aikarajan sisällä.

                • Check exhaust and combustion air guidance.
                • Check fuel quantity and fuel supply
                • Clean or replace filter in dosing pump connection.


                Eli uutta kokeilua vain, josko siellä olisi ilmaa edelleen putkessa.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #83
                  F:52 tarkoitta vain ettei lämmitin syty, syy yleisemmin polttoaineen saannissa tai jo kerrottu lämmittimen karstoittuminen tukkoon.
                  Joskus myös havaittu väärä hehkutulppa tai esim. tukkeutunut pako- tai imuputki.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • saki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 247

                    #84
                    Nyt on toi eberi tietty lukossa.. antaa F50 koodia heti.

                    Puhalsin sen pumpun imupuolen letkun tankille tyhjäksi.. sitä ennen sieltä tuli välillä tippa.. nyt tulee kokoajan norona.. ei hirveesti mut tulee silti jatkuvana virtana kun aikaisemmin tuli tippa/5sek.. = siellä oli melko varmaan jotain ongelmaa/ röhnää..

                    Tämä lukkotila tuli tietty just kun sain koostettua kamat taas kasaan Eli ei päässyt testaan oliko apua.. mut oon luottavainen et vika oli varmaan siinä.. se vikamuistin tyhjennys ei taida onnata sit enää kotikonstein? Sulakkeita pidin irrallaan tuossa aika pitkään mutta se ei ainakaan auta tuohon.

                    Jossain oli mainintaa että jollain kaukosäätimellä vikakoodien nollauskin onnistuu muttei ehkä tällä easystart+:lla? Samaten jotain sulakkeiden edes takas naksuttelua mainittiin jossain mutta liekö tän mallin koneeseen? Ja jos niin kumpaa sulaketta?(5Amp ja 20amp sulakkeet löytyy)
                    BMW i3 REX

                    Comment

                    • saki
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 247

                      #85
                      Originally posted by saki View Post
                      Nyt on toi eberi tietty lukossa.. antaa F50 koodia heti.

                      Puhalsin sen pumpun imupuolen letkun tankille tyhjäksi.. sitä ennen sieltä tuli välillä tippa.. nyt tulee kokoajan norona.. ei hirveesti mut tulee silti jatkuvana virtana kun aikaisemmin tuli tippa/5sek.. = siellä oli melko varmaan jotain ongelmaa/ röhnää..

                      Tämä lukkotila tuli tietty just kun sain koostettua kamat taas kasaan Eli ei päässyt testaan oliko apua.. mut oon luottavainen et vika oli varmaan siinä.. se vikamuistin tyhjennys ei taida onnata sit enää kotikonstein? Sulakkeita pidin irrallaan tuossa aika pitkään mutta se ei ainakaan auta tuohon.

                      Jossain oli mainintaa että jollain kaukosäätimellä vikakoodien nollauskin onnistuu muttei ehkä tällä easystart+:lla? Samaten jotain sulakkeiden edes takas naksuttelua mainittiin jossain mutta liekö tän mallin koneeseen? Ja jos niin kumpaa sulaketta?(5Amp ja 20amp sulakkeet löytyy)

                      Jees nyt alkoi Eberikin höpisemään taas!..

                      Pakoputki oli täynnä mutaa/multaa/heinää. Eipä tullut mieleenkään kairata sitä aikasemmin. Luultavasti tässä oli silti aikaisemmin toi polttoaineen loppumis ongelma ja tässä välissä ihmetellessä oon ajanut sen taas pohjasta kiinni johonkin mättääseen juuri tuosta eberin putken kohdalta... Niin tai näin niin nyt toimii!

                      Tuolla kaukosäätimellä saa myös noi vikakoodit poistettu siitä samalla kun niitä katsoo = saa sen lukituksen avattua ilman korjaamolla käyntiä.
                      BMW i3 REX

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎