Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten Xenon polttimo kuolee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #31
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Oliko Osram D1S? Mistä noin halvalla?
    Lähempää kuin arvaatkaan

    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • JonasG
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 2160
      • Porvoo/Helsinki

      #32
      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      OK, hassua vain että monesti uusisa autoissa kattonu että on aika sinertäviä xenoneita kun taas noi omat 4300K Osramit ei minusta juuri sinerrä. Mutta voihan olla että silmään on sattunu vain niitä joissa on omistaja jo vaihtanu sinisemmät polttimot.

      Toisaalta luulis tosiaan että orggispolttimot on tuon 4300K koska sillä saadaan paras valoteho.
      Läheltä katsottuna minullakin on "kellertävä" tuo valo mutta kuin katsoo autoa kauempaa niin valot sinertää.
      Last edited by JonasG; 12-08-2008, 12:56.

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #33
        Originally posted by Dunky View Post
        Jep, näköjään sillä on noita D1S polttimoita kanssa, ja edullisesti.

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #34
          Originally posted by Dunky View Post

          No niinpä onkin
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 933
            • Espoo

            #35
            Originally posted by buksin-1 View Post
            Paitsi E90:ssa polttimona on D1S

            Löytyy selainen uusi.
            Kiitoksia tarjouksesta, mutta taidan samalla vaivalla vaihtaa molemmat eli kaksi tarvitaan. Tuosta kun joutuu siirtämään näköjään kaikenlaista pois (E90) edestä. M Powerilla taisi olla joku paljousalennuskin kahdelle polttimolle.

            Vaihto lienee muutoin helppo?
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • E39-530A
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 933
              • Espoo

              #36
              Originally posted by E39-530A View Post
              Kiitoksia tarjouksesta, mutta taidan samalla vaivalla vaihtaa molemmat eli kaksi tarvitaan. Tuosta kun joutuu siirtämään näköjään kaikenlaista pois (E90) edestä. M Powerilla taisi olla joku paljousalennuskin kahdelle polttimolle.

              Vaihto lienee muutoin helppo?
              Sorry off-topic, mutta auttakaa _taas_ mämmiräpylää. Onko millainen homma purkaa E90:n keulaa, jotta pääsee valoihin käsiksi. Siis, että pääsen ensin ristiinkokeilemaan lamppuja. Kuskin puolella on ainakin aika tiukkaa, kun on tuo poikittainen rauta tms. ja ilmansuodatinpömpeli. Kyllä tuo sinänsä selviäsi itsestäänkin vain purkamalla, mutta en haluaisi purkaa autoa ajokelvottomaksi ja jättää sellaiseksi, kun sitä koko ajan tarvitsen. Tuossa pari kuvaa siis:

              E90_keula_edestä.jpg
              E90_kuskin_puoli.jpg
              E90_apparin_puoli.jpg

              Tosiaan varmuuden vuoksi testaisin ensin ristiin, ennen kuin rynnin ostamaan, vaikka aika selvältä peliltä tuo puheiden mukaan kuulostaa.
              Attached Files
              E92 335iA -08

              ---
              ex E34 540iA -93
              ex E90 325iA -05
              ex E39 530iA -00
              ex Toyota Avensis
              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 933
                • Espoo

                #37
                E90 tehdas-xenonit

                Kommentoidaan tännekin, kun nyt muistetaan. Eli palanuthan/rikki se lamppu oli. Oireet juuri sellaiset, kuin tuolla aiemmin on kuvattu. Ei siinä muuta oikein voikaan olla, kun lamppu ja sytytin ovat yhdysrakenteiset.

                Vaihdosta sen verran, että en suosittele pimeässä tienpäällä. Lokasuojan kautta mennään ja pyörä melkeinpä kannattaa irroittaa. Ainakin urheilualustalla varustettuna. En tiedä onko tunkattuna enemmän tilaa vakioalustalla. Itse jouduin kuskinpuolelta irroittamaan myös etumaisen osan sisälokasuojaa.
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #38
                  Itellä tuossa seiskan polttimoissa on se keskellä oleva pallomainen kaasualue sisäsesti ihan kellertynyt, ei nää elektrodeja edes. Pystyykö tuosta sanomaan mitään ikäarviota, millon menee tommoseks? Tuntuu vähän tehottomilta pimeässä vaikka oon pessy heijastimet ja linssit sekä vaihtanu etupleksit. Täytyy huvikseen varmaan kokeilla minkänäköset olis uusilla polttimoilla. D2S siis kyseessä. :think
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • E39-530A
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 933
                    • Espoo

                    #39
                    Originally posted by Supa View Post
                    Itellä tuossa seiskan polttimoissa on se keskellä oleva pallomainen kaasualue sisäsesti ihan kellertynyt, ei nää elektrodeja edes. Pystyykö tuosta sanomaan mitään ikäarviota, millon menee tommoseks? Tuntuu vähän tehottomilta pimeässä vaikka oon pessy heijastimet ja linssit sekä vaihtanu etupleksit. Täytyy huvikseen varmaan kokeilla minkänäköset olis uusilla polttimoilla. D2S siis kyseessä. :think
                    Katsopa nuo huonot kuvat omistani, jos antaisivat osviittaa:


                    Lamput olivat oletettavasti alkuperäiset ja autolla oli ajettu tasan 70tkm, kun toinen hajosi. Rikkonaisessa se pallomainen kammio oli musta, vielä ehjässä kammion toisessa seinässä on sellaista vaalean kellertävää möhnää ja elektrodit ovat hyvin näkyvillä. Ne "piikit" työntyvät sinne kuulaan noin 1,5mm verran. Luultavasti tuolla toisellakaan ei elintunteja enää rajattomasti olisi ollut. Nämä ovat tosin D1S:ät. Arvelen sinun tapauksessasi, että uudet voisi jo hankkia valmiiksi.
                    E92 335iA -08

                    ---
                    ex E34 540iA -93
                    ex E90 325iA -05
                    ex E39 530iA -00
                    ex Toyota Avensis
                    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7397
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by Supa View Post
                      Itellä tuossa seiskan polttimoissa on se keskellä oleva pallomainen kaasualue sisäsesti ihan kellertynyt, ei nää elektrodeja edes.
                      Juuri tollaselta mullakin näytti se toinen ehyt kun joskus toisen hajottua vaihdoin. Jäljellä olevaa kestoa voi varmaan parhaiten arvioida niitten elektrodi-piikkien kulumisesta. Tästä kuvasta näkee eron uuteen:

                      Last edited by Petri.Kekkonen; 07-09-2008, 16:47.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Ozzy #69#
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1641
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Jaahas, taitaa olla polttimo tiensä päässä. Tulin aamulla töistä ja aloin ihmettelemään kun toisen puolen valo oli ihan violettiä.
                        Mistäs tuohon E46 tourinkiin (vm.2003) saisi edukkaasti sopivat polttimot ja mikä polttimotyyppi tuossa edes on?

                        Ja xenonit siis vain lyhyissä valoissa tässä.
                        Last edited by Ozzy #69#; 29-10-2011, 14:41.
                        G20 330e M-Sport sunset orange

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4621
                          • Lahti.

                          #42
                          Originally posted by Ozzy #69# View Post
                          Jaahas, taitaa olla polttimo tiensä päässä. Tulin aamulla töistä ja aloin ihmettelemään kun toisen puolen valo oli ihan violettiä.
                          Mistäs tuohon E46 tourinkiin (vm.2003) saisi edukkaasti sopivat polttimot ja mikä polttimotyyppi tuossa edes on?

                          Ja xenonit siis vain lyhyissä valoissa tässä.
                          ei aavistustakaan mistä....

                          d2-s
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • Laakeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 983
                            • Rovaniemi

                            #43
                            Onko joku verrannut noita kiinalaisia hallpispolttimoita (mitä saa esim. ebay:stä 10e parin kotiin toimitettuna) että onko niissä valoteho mitään verrattuna uusiin merkkipolttimoihin?

                            Itte laitoin nykyseen käyttöautoon (tosin ei bmw, mutta originaali d2s xenon) niin tuntuu, että palaa yhtä himmeästi kuin vanha osram. Valoteho ei oikeen tunnu riittävän mihinkään ja miettiny jos vaihtaisi merkkipolttimot tilalle. Tuossa on vaan niin vittumainen vaihtaa hehkut (puskurin irti yms) niin ei viittis huvikseen alkaa kokeileen.
                            E34 S38B38
                            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                            2gen RAM 5.9 cummins

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7518
                              • Jyväshyvä

                              #44
                              Originally posted by Laakeri View Post
                              Onko joku verrannut noita kiinalaisia hallpispolttimoita (mitä saa esim. ebay:stä 10e parin kotiin toimitettuna) että onko niissä valoteho mitään verrattuna uusiin merkkipolttimoihin?

                              Itte laitoin nykyseen käyttöautoon (tosin ei bmw, mutta originaali d2s xenon) niin tuntuu, että palaa yhtä himmeästi kuin vanha osram. Valoteho ei oikeen tunnu riittävän mihinkään ja miettiny jos vaihtaisi merkkipolttimot tilalle. Tuossa on vaan niin vittumainen vaihtaa hehkut (puskurin irti yms) niin ei viittis huvikseen alkaa kokeileen.
                              En ole vertaillut, mutta on sitten mukava kerätä niitä lasinsiruja sieltä umpiosta jos sattuu *askaa tilaamaan ja polttimo räjähtää pakkasella... Näitäkin kokemuksia löytyy netin syövereistä. Ehkä se on kuitenkin väärä paikka säästää muutama kymppi?
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Ozzy #69#
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1641
                                • Pirkanmaa

                                #45
                                Mitkäs polttimot kannattaisi nyt sitten hommata (d2s)? Vaatimuksena että kestää suomen pakkaset yms. hinta saisi olla edullinen ja värilämpötila vaikka 6000k?
                                G20 330e M-Sport sunset orange

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎