Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä glow plug flame detector webasto thermo top z/c

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pthuone
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 29

    #31
    Originally posted by Clavurion View Post
    C = Z + vesipumppu. 530d:n mallimerkintä on kaikissa tyyppikilvissä Z/C, mutta ei ole toistaiseksi tullut vastaan tapausta, josta ei olisi Webaston kyljestä omaa vesipumppua löytynyt.

    En tiedä, onko E60 väylässä eroa, joten etsisin E39:ssä olleen. E60 530d:ssä Webasto ei ole enää vakiovaruste, joten niitä on siltäkin pohjalta huomattavasti vähemmän tarjolla.
    2001-2002 ikäisen X 5:n webasto sopii ainakin ebay myyjien mukaan e39:iin,
    ja sen kyllä olettaisin olevan totta.

    Kiitos hyvistä neuvoista clavurion, nyt vaan tekemään elämäni I tarjousta
    ebay:in.

    Perästä kuuluu...

    T:Petri

    Comment

    • _chris_
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 442
      • Nokia

      #32
      Jatketaas tähän topiciin, kun samaa asiaa on tässä aiemmin käsitelty.

      Eli Webasto ei käynnisty ja INPA kertoo:

      0 Glow plug Flame detector
      Error frequency : 255
      Flame detector query 2 16.00 0-n
      Cooling temperature 8.00 degrees Celsius
      Implausible value, Invalid working area
      Error present

      Mittailin liekkivahdin ja antoi vajaan ohmin lämpimälle koneelle (lienee ok?). Seuraavaksi ajattelin vaihtaa FET:n ohjainkortilta. Nyt kysymys kuuluukin, mistä tuon BTS141:n löytäisi (Partco ja Bebek ei näyttäneet tarjoavan)? Onko sille löytynyt korvaavia komponentteja?
      BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
      Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #33
        Liekkivahti/hehku resistanssi huoneen lämmössä 0,33 ohmia.

        Originally posted by _chris_ View Post
        Jatketaas tähän topiciin, kun samaa asiaa on tässä aiemmin käsitelty.

        Eli Webasto ei käynnisty ja INPA kertoo:

        0 Glow plug Flame detector
        Error frequency : 255
        Flame detector query 2 16.00 0-n
        Cooling temperature 8.00 degrees Celsius
        Implausible value, Invalid working area
        Error present

        Mittailin liekkivahdin ja antoi vajaan ohmin lämpimälle koneelle (lienee ok?). Seuraavaksi ajattelin vaihtaa FET:n ohjainkortilta. Nyt kysymys kuuluukin, mistä tuon BTS141:n löytäisi (Partco ja Bebek ei näyttäneet tarjoavan)? Onko sille löytynyt korvaavia komponentteja?
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #34
          Originally posted by _chris_ View Post
          Jatketaas tähän topiciin, kun samaa asiaa on tässä aiemmin käsitelty.

          Eli Webasto ei käynnisty ja INPA kertoo:

          0 Glow plug Flame detector
          Error frequency : 255
          Flame detector query 2 16.00 0-n
          Cooling temperature 8.00 degrees Celsius
          Implausible value, Invalid working area
          Error present

          Mittailin liekkivahdin ja antoi vajaan ohmin lämpimälle koneelle (lienee ok?). Seuraavaksi ajattelin vaihtaa FET:n ohjainkortilta. Nyt kysymys kuuluukin, mistä tuon BTS141:n löytäisi (Partco ja Bebek ei näyttäneet tarjoavan)? Onko sille löytynyt korvaavia komponentteja?
          Mitä INPAn live-data näytti hehkun lämpötilaksi? Hehkuhan toimii myös liekkivahtina. Jos tuo lämpötila on epälooginen, vika on yleensä ohjainkortin mittauspiirissä. Hehkun resistanssin toleranssialue (liekkivahti) on niin pieni, että normimittareilla sitä on aika mahdoton varmasti todeta toimivaksi. Hehkuuhan se kyllä suoralla virralla, mutta se ei riitä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • jjv
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 92
            • Oulu

            #35
            Kyllä X5 webasto sopii e39:iin - paitsi että X5:en webaston pakaria joutuu lyhentämään sopivaksi - siis pieni rautasahaoperaatio tiedossa muuten sopii jos sattuu pelaamaan - itselle sieltä tuli 'ehjä' rikkinäisellä ohjainkortilla oleva 90e... siis edelleenkää ei ole löytynyt hyvää ja halpaa.

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #36
              Originally posted by jjv View Post
              Kyllä X5 webasto sopii e39:iin - paitsi että X5:en webaston pakaria joutuu lyhentämään sopivaksi - siis pieni rautasahaoperaatio tiedossa muuten sopii jos sattuu pelaamaan - itselle sieltä tuli 'ehjä' rikkinäisellä ohjainkortilla oleva 90e... siis edelleenkää ei ole löytynyt hyvää ja halpaa.
              Sen halvanhan jo ostit
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • jjv
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 92
                • Oulu

                #37
                jep sellaista se huutokauppa on

                Comment

                • _chris_
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 442
                  • Nokia

                  #38
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Mitä INPAn live-data näytti hehkun lämpötilaksi? Hehkuhan toimii myös liekkivahtina. Jos tuo lämpötila on epälooginen, vika on yleensä ohjainkortin mittauspiirissä. Hehkun resistanssin toleranssialue (liekkivahti) on niin pieni, että normimittareilla sitä on aika mahdoton varmasti todeta toimivaksi. Hehkuuhan se kyllä suoralla virralla, mutta se ei riitä.
                  No tältähän se näytti. Tuossa pistää silmään, että jännitettä ei tuossa vaiheessa liekkivahdille ajeta, mutta näin ilmeisesti mittauksen aikana pitää ollakin? Jos sitä ei kerran kuumenneta ja vain mitataan, niin lukema (1414 F, ~770 C) lienee mitä sattuu. Idlenä lämpötila on tuo asteikon min eli 32 F, mutta ilmeisesti sillöin sitä ei aktiivisesti mitata.

                  BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                  Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by _chris_ View Post
                    No tältähän se näytti. Tuossa pistää silmään, että jännitettä ei tuossa vaiheessa liekkivahdille ajeta, mutta näin ilmeisesti mittauksen aikana pitää ollakin? Jos sitä ei kerran kuumenneta ja vain mitataan, niin lukema (1414 F, ~770 C) lienee mitä sattuu. Idlenä lämpötila on tuo asteikon min eli 32 F, mutta ilmeisesti sillöin sitä ei aktiivisesti mitata.
                    "Flame detector query", eli ennen starttia se haistelee hehkua/liekkivahtia. Nyt kun lämpötila on noin korkea, ei ala hehkuttaa, vaan menee suoraan tuuletukselle. Vika itse hehkussa tai todennäköisimmin ohjainkortilla hehkun lämpötilaa mittaavassa piirissä.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • _chris_
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 442
                      • Nokia

                      #40
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      "Flame detector query", eli ennen starttia se haistelee hehkua/liekkivahtia. Nyt kun lämpötila on noin korkea, ei ala hehkuttaa, vaan menee suoraan tuuletukselle. Vika itse hehkussa tai todennäköisimmin ohjainkortilla hehkun lämpötilaa mittaavassa piirissä.
                      OK, kiitti. Ilman kytkistä, skooppia ja lämminta hallia taidan sen jättää tutkinnan osaavammille.
                      BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                      Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                      Comment

                      • Rocker
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1023
                        • Suburb of SUUR-Oulu

                        #41
                        Originally posted by _chris_ View Post
                        No tältähän se näytti. Tuossa pistää silmään, että jännitettä ei tuossa vaiheessa liekkivahdille ajeta, mutta näin ilmeisesti mittauksen aikana pitää ollakin? Jos sitä ei kerran kuumenneta ja vain mitataan, niin lukema (1414 F, ~770 C) lienee mitä sattuu. Idlenä lämpötila on tuo asteikon min eli 32 F, mutta ilmeisesti sillöin sitä ei aktiivisesti mitata.

                        Hep, alkaakohan se minua kauan vaivannut hämy vikakoodi "clamp 30 no connected/not responding" nyt selkenemään. Onko se siis webaston jännitetieto? Weba pelaa ja kukkuu kyllä niinkuin pitääkin mutta koodi kummittelee? Ideoita / kokemuksia :think
                        --Tero
                        2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                        Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                        EX: 524Tda, 324TdicT
                        Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                        ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎