MOTRONIC lamda vika???

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7035
    • Uusikaupunki

    #46
    Vesipumpun osia...
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • armageddon
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 443
      • Kokkola

      #47
      niinkö...:think peräisin jostain jeesuksen aikaisesta ko? ku ite vaihdoin edellisen mis ei ollu tuollaisia, eikä ollu siinä "täydellisessä" minkä paketin heitin paikalleen... siin ei ollu ku kumi O-rengas:think
      ei ne tehot vaan se kuski...

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #48
        täs kans venakoneistosta kuvaa, nokat oli todellahyvässä kunnos Click image for larger version

Name:	wenttiilitbmw_002.jpg
Views:	1
Size:	70.3 KB
ID:	4814311
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • armageddon
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 443
          • Kokkola

          #49
          pytty nro.4 olisi vuotoinen ja niin näkyy olevan puhtoisin (veden huuhtoma) kolmonen on kuvan oikealla ja femma näkyy osittain vasemmalla
          Attached Files
          ei ne tehot vaan se kuski...

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7035
            • Uusikaupunki

            #50
            Originally posted by armageddon View Post
            niinkö...:think peräisin jostain jeesuksen aikaisesta ko? ku ite vaihdoin edellisen mis ei ollu tuollaisia, eikä ollu siinä "täydellisessä" minkä paketin heitin paikalleen... siin ei ollu ku kumi O-rengas:think
            Siis nuo ovat vesipumpun propellin osia, tai siis siltä ainakin näyttävät. Minkä mallinen vesipumppu sinulla siellä nyt on? Niiden peltisiipisten on ainakin joissain tapauksissa huomattu rikkovan kansia kun virtaus ei toimikkaan kaikilla kierrosluvuilla ihan niinkuin pitäisi...
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • armageddon
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 443
              • Kokkola

              #51
              Originally posted by Cell View Post
              Siis nuo ovat vesipumpun propellin osia, tai siis siltä ainakin näyttävät. Minkä mallinen vesipumppu sinulla siellä nyt on? Niiden peltisiipisten on ainakin joissain tapauksissa huomattu rikkovan kansia kun virtaus ei toimikkaan kaikilla kierrosluvuilla ihan niinkuin pitäisi...
              NA sielä oli messinki turbiininen ja jonka laitoin tilalle oli myös messinkinen.sanoivat tätä paremmaxi malliksi
              ei ne tehot vaan se kuski...

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #52
                Originally posted by Cell View Post
                Niiden peltisiipisten on ainakin joissain tapauksissa huomattu rikkovan kansia kun virtaus ei toimikkaan kaikilla kierrosluvuilla ihan niinkuin pitäisi...
                Mistä moinen väittämä on peräisin?

                koskeeko homma vain tarvikepumppuja vai myös bmw:n omia peltisiipisiä joissa ainakin ropelli on identtisen näköinen muoviseen versioon verrattaessa.

                Comment

                • armageddon
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 443
                  • Kokkola

                  #53
                  no jostain mä luin et nää ns. peltisiipiset olis jopa poistettu myynnistä, mutta tää voi olla myös täysin huhu puhetta:think
                  ei ne tehot vaan se kuski...

                  Comment

                  • armageddon
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 443
                    • Kokkola

                    #54
                    no täs nyt sit hakemaan toista tekniikkaa autoon, tai siis kokonaisen auton raajon...
                    ei ne tehot vaan se kuski...

                    Comment

                    • juha77
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 749
                      • Vaasa

                      #55
                      mitäs kaikkee sieltä nyt oli sitten menny - ei kannata korjata/kunnostaa konetta enää?
                      e90 330ia
                      E36 328i touring
                      Ex:
                      e46 330i touring facelift
                      e46 318ci facelift
                      e36 320i cab M-Sport
                      e36 325i coupe
                      e30 318i

                      Comment

                      • armageddon
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 443
                        • Kokkola

                        #56
                        Originally posted by juha77 View Post
                        mitäs kaikkee sieltä nyt oli sitten menny - ei kannata korjata/kunnostaa konetta enää?
                        noo alunperäinen vika... juolulomareissulta ku palattii nii alkoi röpöttää... vaihdoin uudet tulpat auttoin noin 1500km normaali ajoa. sit se alkoi taas, vaihdoin tulpat ja no puolia vaihdettiin nou.merkki huoltoon vaihtoivat lamdan nou, sanoivat tilaa motronic nou. naa sit taas kampiakselinasennotunnistin nou.sit ohivuotomittaus hmm sit menikin jo vedet ja öljyt sekaste.vielä kokeili moottorin lämpötunnistin ei. venttilikopankansi auki öljy vaahtoa. sit kansi ylös ja EI, ei se kansipahvikaan ollu menny ja tos laskettiin jo tulleita kustannuksia ja mahdollisia tulevia kustannuksi nii loppu viimex päätin et nyt vaihto sydän.:think
                        ei ne tehot vaan se kuski...

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7035
                          • Uusikaupunki

                          #57
                          Originally posted by K.S. View Post
                          Mistä moinen väittämä on peräisin?

                          koskeeko homma vain tarvikepumppuja vai myös bmw:n omia peltisiipisiä joissa ainakin ropelli on identtisen näköinen muoviseen versioon verrattaessa.
                          Koskee niitä pellistä taivutettuja, valetut on eri juttu ja niitä ne bemarin omatkin taitaa olla. Kuten saattaa arvata, materiaalilla on virtausteknisesti hyvin vähän merkitystä, muodolla sitäkin enemmän. Jos saat joskus käsiisi niin ymmärrät kyllä. Ero on melkoinen.

                          Siihen raatoon on mennyt rahaa, mutta et niitä takaisin saa vaikka sinne vaihtokoneen asentaisitkin. Plussana on että se saattaa levitä samalla tavalla 1000km päästä. Kannattaisi nyt ihan vaan selvittää mikä on vialla ja paljonko tulee korjaus maksamaan ennen kuin tollasta suunnittelee, vaihtokoneen hinnalla tekee paljon remonttia ja bonuksena saa uutta palikkaa.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • armageddon
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 443
                            • Kokkola

                            #58
                            no onhan se noinki mutta jos ja kun saa täydellisen tekniikan jne. niin on jatkossakin paljon vaihtopalikkaa jos ja kun tarvii ja onpa sit kax laatikkoo kax perää kax alakertaa jne. tiedät kyllä... ja joo menaan pukilla rakentaa ja selvittää jatkossa et mikä tuota konetta todellakin vaivasi... no ja mun tuurillahan se ei ois mitenkän mahdotonta et se leviäis...
                            ei ne tehot vaan se kuski...

                            Comment

                            • juha77
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 749
                              • Vaasa

                              #59
                              Originally posted by armageddon View Post
                              noo alunperäinen vika... juolulomareissulta ku palattii nii alkoi röpöttää... vaihdoin uudet tulpat auttoin noin 1500km normaali ajoa. sit se alkoi taas, vaihdoin tulpat ja no puolia vaihdettiin nou.merkki huoltoon vaihtoivat lamdan nou, sanoivat tilaa motronic nou. naa sit taas kampiakselinasennotunnistin nou.sit ohivuotomittaus hmm sit menikin jo vedet ja öljyt sekaste.vielä kokeili moottorin lämpötunnistin ei. venttilikopankansi auki öljy vaahtoa. sit kansi ylös ja EI, ei se kansipahvikaan ollu menny ja tos laskettiin jo tulleita kustannuksia ja mahdollisia tulevia kustannuksi nii loppu viimex päätin et nyt vaihto sydän.:think
                              mitäs tekniikkaa muuten suunnittelet tilalle? sama m50b25?
                              e90 330ia
                              E36 328i touring
                              Ex:
                              e46 330i touring facelift
                              e46 318ci facelift
                              e36 320i cab M-Sport
                              e36 325i coupe
                              e30 318i

                              Comment

                              • K.S.
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 649
                                • Espoo

                                #60
                                Jos rupeet konetta vaihtamaan vaihda ihmeessä M50 motti johonkin parempaan, vaikka m52. pitäisi onnistua suht helposti, ja samalla pääset kaikenmailman thermoshokeista ja tyhjäkäynnin tärinöistä kerralla eroon.

                                Comment

                                Working...
                                X