Olen siis kuullut jostain, että laitteita kannattaisi olla päällä, kun lataa autolla akkua. Onko tässä mitään perää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akun lataus: laitteet päällä vai pois?
Collapse
X
-
Originally posted by Micce///M View PostEi kannata akun päälle laittaa mitään, päin vastoin. Pitäähän ne tulpatkin saada irti latauksen ajaksi mikäli on normaali akku.
Comment
-
-
Originally posted by edelweiss View PostOlen siis kuullut jostain, että laitteita kannattaisi olla päällä, kun lataa autolla akkua. Onko tässä mitään perää?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Joissakin automerkeissä on kielletty apuvirran antaminen koska jännitepiikki voi
sekottaa elektroniikan, siihen perustuen vois olla vastaavasti ihan aiheellinen
neuvo pitää autettavassa autossa jotain päällä johon se piikki purkautuis
eikä sekottais autettavan sähköjä.
Tämä ihan teoriatasolla ilman mitään faktoja mut jos joku niin väittää niin
olen valmis kyllä uskomaan.0400- 239 238 tai 0400- 512 904
[email protected]
En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.
Comment
-
-
Ja ei se apuvirran anto yleensä muuten aiheuta ongelmia muutakuin sillon kun kaapelit nyppästään liian nopeasti irti.
Varsinkin jos autossa missä on akku tyhjä on akku mennyt oikeasti tyhjäksi voi olla ettei se ota aluksi yhtään virtaa vastaan joten laturin takana ei ole juurikaan kuormaa tällöin.
On siis syystä pitää useempi minuutti piuhoja kiinni ja antaa akun heräillä.
Siitä se suurin piikki yleensä syntyy jos laturilta häviää kuorma äkillisesti eikä jännitteensäädin kerkeä reagoimaan siihen tarpeeksi nopeasti.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment