Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akun lataus: laitteet päällä vai pois?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edelweiss
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 14
    • Tampere

    Akun lataus: laitteet päällä vai pois?

    Olen siis kuullut jostain, että laitteita kannattaisi olla päällä, kun lataa autolla akkua. Onko tässä mitään perää?
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    #2
    Originally posted by edelweiss View Post
    Olen siis kuullut jostain, että laitteita kannattaisi olla päällä, kun lataa autolla akkua. Onko tässä mitään perää?
    Ei kannata akun päälle laittaa mitään, päin vastoin. Pitäähän ne tulpatkin saada irti latauksen ajaksi mikäli on normaali akku.

    Comment

    • edelweiss
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 14
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Micce///M View Post
      Ei kannata akun päälle laittaa mitään, päin vastoin. Pitäähän ne tulpatkin saada irti latauksen ajaksi mikäli on normaali akku.
      Oikeesti, (luultavasti) aikunen ihminen. Tossa iässä pitää jo kestää se, että on ihmisiä, jotka haluaa ottaa asioista selvää.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Tarkoitatko apuvirran antamista vai akun latausta?

        Jos latausta niin tosiaan jostain akuista otetaan ne korkit auki.

        Apuvirran antamisessa en oikein osaa sanoa, voi olla että vähentää piikkiä kun on puhaltimet yms päällä mutta ei oikein empiiristä tutkimista tästä löydy.

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          #5
          Originally posted by edelweiss View Post
          Oikeesti, (luultavasti) aikunen ihminen. Tossa iässä pitää jo kestää se, että on ihmisiä, jotka haluaa ottaa asioista selvää.
          Toki, mutta kysytty asia nyt sattui jäämään vähän pimentoon että mitä haet takaa.

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5401
            • S:t Karins

            #6
            Originally posted by edelweiss View Post
            Olen siis kuullut jostain, että laitteita kannattaisi olla päällä, kun lataa autolla akkua. Onko tässä mitään perää?
            Eipä liene mitään merkitystä. Latausaikahan vain hieman pitenee. Auton laturikin lataa akkua riippuen tarpeesta.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • spiidi10
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 78
              • Tampere

              #7
              Joissakin automerkeissä on kielletty apuvirran antaminen koska jännitepiikki voi
              sekottaa elektroniikan, siihen perustuen vois olla vastaavasti ihan aiheellinen
              neuvo pitää autettavassa autossa jotain päällä johon se piikki purkautuis
              eikä sekottais autettavan sähköjä.
              Tämä ihan teoriatasolla ilman mitään faktoja mut jos joku niin väittää niin
              olen valmis kyllä uskomaan.
              0400- 239 238 tai 0400- 512 904
              [email protected]

              En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Ja ei se apuvirran anto yleensä muuten aiheuta ongelmia muutakuin sillon kun kaapelit nyppästään liian nopeasti irti.
                Varsinkin jos autossa missä on akku tyhjä on akku mennyt oikeasti tyhjäksi voi olla ettei se ota aluksi yhtään virtaa vastaan joten laturin takana ei ole juurikaan kuormaa tällöin.
                On siis syystä pitää useempi minuutti piuhoja kiinni ja antaa akun heräillä.

                Siitä se suurin piikki yleensä syntyy jos laturilta häviää kuorma äkillisesti eikä jännitteensäädin kerkeä reagoimaan siihen tarpeeksi nopeasti.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎