Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten Bimmeri puhtaana? / BMW peseminen, pesu, vahaus, päivittäin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3nxu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2011
    • 777
    • Kerava

    #16
    1 Tykkää tästä!

    Originally posted by suppari View Post
    Puutarhaletkulla ja loput mikrokuituisella liinalla.


    Juurikin näin.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Originally posted by janne30 View Post
      Itse käytän tota silikonilastaa pesun jälkeen.. ei tulis mieleenkää hinkata sillä paskasta pintaa Milläs muut kuivaa autoja?
      Kokeileppa joskus claybaria, yllätyt miten paljon paskaa irtoaa pestystä pinnasta. Saati sitten joskus vahingossa jäävä "vapaapäivä" johonkin nurkkaan. Ne pienet nokareet lastan alla vetää pinnan pidemmän päälle aivan järkyttävään kuntoon tai se satunnainen oikein kunnon naarmun. Silikonilastaa en käyttäis ikinä muuhun kuin laseille.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • tsbmw
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 1494
        • Ilvola

        #18
        "Pelko pois, pelko pois"
        Pari vuotta PÄIVITTÄIN MÄRKÄNÄ pyyhkiny mikrokuituliinalla ja maali edelleen kiiltää.
        Tosin 3v sitten myllytin pohjan uudeksi.

        Silikonilastaa aamuisi käyttänny kun se antaa huippukiillon päiväksi, kokemusta on vain 1 kk. Kaikki aiempi ja tässä kuvattu koskee PÄIVITTÄIN KASTELTUA TAI SATEESTA MÄRKÄÄ!

        Vahaan Carnauballa - sillä sikahankalalla S-keltasella 2 - 3 krt/v täysiltavie.
        Vahapyyhkimiset (siis päivittäin vesi - korvautuu pesuvahalla/nanovahalla/mustavahalla ja paikoin nanoaineilla) eivät ole mikrokuituliinan kanssa naarmuja tuoneet kun päivittäin kiinnittymättömän saven pyyhkii - ja siis nyt puhutaan märästä... Kevään kirkkaassa auringossa niitä pyöreitä rinkejä havaitsee, mutta teen n. 4v välein kevyen myllytyksen Farcela täyssarjalla ja "tiptop".
        Väitän että tärkeämpää on pitää pinta vahassa kuin välttää märkänä pyyhkimistä.
        Nyt 3v päivittäin märkänä, kastellen tai aamukasteen pyyhkien - turhaan pelkäätte naarmuja.

        Miksi 80% likasena / vst aina NEWSHINE!
        Last edited by tsbmw; 25-10-2011, 20:02.
        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
        - E28 528i, 528i+, M5

        Comment

        • aakoo
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 777
          • Espoo

          #19
          Originally posted by janne30 View Post
          Milläs muut kuivaa autoja?
          1. Vesikuivaus mikäli mahdollista (joissain kämäsissä paikoissa ainoastaan painepesuri... )
          2. Meguiar's Water Magnet levitettynä ja kevyesti paineltuna
          3. Jos jotain on vielä jäljellä niin Dodo Juice Soft Touchilla kevyet vedot
          E34 535i -91 ikuisuusprojekti

          Comment

          • Madfexx
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3646
            • Lempäälä

            #20
            Älkää nyt hyvät ihmiset kuivatko autoanne millään silikonilastalla
            Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
            Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

            Comment

            • Vibaa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 581
              • Vaasa

              #21
              Originally posted by tsbmw View Post
              "Pelko pois, pelko pois"
              Pari vuotta PÄIVITTÄIN MÄRKÄNÄ pyyhkiny mikrokuituliinalla ja maali edelleen kiiltää.
              Tosin 3v sitten myllytin pohjan uudeksi.

              Silikonilastaa aamuisi käyttänny kun se antaa huippukiillon päiväksi, kokemusta on vain 1 kk. Kaikki aiempi ja tässä kuvattu koskee PÄIVITTÄIN KASTELTUA TAI SATEESTA MÄRKÄÄ!

              Vahaan Carnauballa - sillä sikahankalalla S-keltasella 2 - 3 krt/v täysiltavie.
              Vahapyyhkimiset (siis päivittäin vesi - korvautuu pesuvahalla/nanovahalla/mustavahalla ja paikoin nanoaineilla) eivät ole mikrokuituliinan kanssa naarmuja tuoneet kun päivittäin kiinnittymättömän saven pyyhkii - ja siis nyt puhutaan märästä... Kevään kirkkaassa auringossa niitä pyöreitä rinkejä havaitsee, mutta teen n. 4v välein kevyen myllytyksen Farcela täyssarjalla ja "tiptop".
              Väitän että tärkeämpää on pitää pinta vahassa kuin välttää märkänä pyyhkimistä.
              Nyt 3v päivittäin märkänä, kastellen tai aamukasteen pyyhkien - turhaan pelkäätte naarmuja.

              Miksi 80% likasena / vst aina NEWSHINE!
              Säälin autosi maalipintaa
              sigpic
              E34 530iA

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1494
                • Ilvola

                #22
                Originally posted by Madfexx View Post
                Älkää nyt hyvät ihmiset kuivatko autoanne millään silikonilastalla
                Mutkuseon ollu 1kk helppo ja "äiti kiittää"! Pinta on päivällä auringossa kiiltävä.
                Vissiin palattava joka aamuiseen mikrokuituliinalla pyyhkimiseen joka vie 3min,
                kun taas silikonolasta 1 min.
                Pääoma-arvo = 5t/v x 20€/t yht. 100€ |vst| 300€ eli pääomitettuna ero 4000€.
                BMW kannattaa ennen maalauttaa alle 10v välein a 2000€ kuin ajaa likasena!

                Vaihdoin kevlar palat, mutta märkänä päivän 100km pöly näkyy vanteissa.
                Kuivana päivänä ei tarvi putsata, vakiopalat sottaa 100km ajossa vanteet pilalle!
                Kevlar palojen pölyn putsaus putosi alle puoleen eli nyt vain 3krt/v.

                - millään vakiolla aja, ennen junall
                Last edited by tsbmw; 25-10-2011, 20:44.
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by tsbmw View Post
                  Mutkuseon ollu 1kk helppo ja "äiti kiittää"!
                  Pinta on päivällä auringossa kiiltävä.
                  Vissiin palattava joka aamuiseen mikrokuituliinalla pyyhkimiseen joka vie 3min,
                  kun taas silikonolasta 1 min.

                  - millään vakiolla aja, ennen junall
                  Ei se mikrokuituliina muuta asiaa miksikään kun maalipinta on likainen. Ei sitä pidä mennä pyyhkimään yhtään millään.

                  Comment

                  • Will_E39
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 920
                    • Seinäjoki

                    #24
                    eikö se nyt tähän vuoden aikaan riitä että pesee kunnolla kerran viikossa,eihän autoo pysty pitämään puhtaana jos joka päivä joutuu ajaa kun kelit on mitä on
                    e39 520ia-96

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #25
                      Kerran viikkoon käsinpesu ja aino ajon jälkeen kotiuduttua letkulla isoimmat irto paskat irti. Tosin auto liikkuu 3-4 kertaa viikossa, ei joka päivä....

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Kohtuu kammottavia konsteja ihmisillä

                        Pesu about kerta viikkoon, oli kelit mitä hyvänsä.. snowfoamilla, painepesurilla, kahden sangon taktiikalla PESUKINTAALLA, kuivaus letkulla ja quickdetailerit pintaan.

                        Ikinä ei mitään hankausta ilman että alla on tooodella huolelliset esipesut vaahdolla ja painepesurilla. Ja tälläkin konstilla tulee naarmuja niin että saa vähintään 6kk välein myllyttää jos meinaa ajaa häpeämättä auringonpaisteessa. Pesukertojen harventaminen pitäisi pinnan paremmassa kunnossa, tuli huomattua viime talvena kun oli kunnon pakkasia eikä auto juuri likaantunut.
                        Last edited by Matson^; 25-10-2011, 20:56.
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Kai tuossa pesemisessäkin kannattaa pitää järki siinä mielessä päässä, ettei lähde sentään hifistelemään liikaa jonkun 1-2t€ käyttiksen kanssa. Tulee äkkiä ne pesuaineet ja vehkeet maksamaan monta kertaa enemmän, kuin itse auto. Itse ainakin teen niin, että Bemariin käytän enemmän aikaa ja vaivaa, mutta esim. tuo jo edesmennyt -96 vuoden Primera, jolla oli kilometrejä takana yli 300, oli jo vuosien saatossa kerännyt sen verran paljon käytönjälkeä maalipintaansa, ettei tuollainen hifistely pesuvaiheessa olisi paljoa kannattanut. Silloin tyydyin sitä pesemään ihan sienellä ja kuivaamaan säämiskällä. Toki käytin tuota kahden ämpärin tekniikkaa ja ihan autoshampoota, en fairya.

                          Toivottavasti porukka käyttää kuitenkin yhtä suurta omistautumista tekniikan suhteen, kuin auton pesemiseenkin.

                          Comment

                          • beemers
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 5136
                            • Oulunsalo/Oulu

                            #28
                            4 kertaa vuodessa katuharjalla

                            E36Ticompact -95 HELLROT
                            -: orava : connection-

                            EX:E30///M3 replica Tic
                            EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              #29
                              Originally posted by Matson^ View Post
                              Kohtuu kammottavia konsteja ihmisillä

                              Pesu about kerta viikkoon, oli kelit mitä hyvänsä.. snowfoamilla, painepesurilla, kahden sangon taktiikalla PESUKINTAALLA, kuivaus letkulla ja quickdetailerit pintaan.
                              Kokolailla näin omakin auto tulee pestyä. Viimeaikoina olen kyllä luopunut tuosta kahden sangon käytöstä. Luotan tuohon snowfoamiin, että suurin osa irtoliasta lähtee sillä.

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              • K70
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2009
                                • 503
                                • Vantaa

                                #30
                                Tässä tapauksessa varmaan mokkakikkelienkin paljon käyttämä huoltoaseman lasinpesupiste voisi olla oikea autonpikapesula

                                Jossain brittiläisessä auto-ohjelmassahan tehtiin testi, jossa nuo parkkihallien käsinpesu-paikat aiheutti enemmän naarmuja, kuin harjapesu. Pesu noissa meni hyvin, mutta kuivaukseen käytettiin juuri tuota silikonilastaa, jolla sitten naarmutettiin se pinta.

                                Ja tuo mikrokuituliina on myös aika murhaa paskaselle pinnalle.
                                Omakohtaisena kokemuksena nenäliina, joka yksistään olisi aiheuttanut takapuskurin uudelleen maalauksen.
                                No tässä tapauksessa puskurista löytyi vielä sen nenäliinan omistajan ajoneuvon rekisterikilven kuva painautuneena, eli maalaukseen meni muutenkin.
                                Kun vaimo soitti tapahtuneesta peräänajosta ja sanoi, että heppu vähän pyyhki nenäliinalla puskuria ja totesivat, ettei siinä mitään näy. Sanoin vaimolle, että tuus himaan, niin pesen auton ja aivan satavarmasti ainakin nenäliinan jäljet löytyy...ja niin löytyi.

                                Mutta jokainen tyylillään...
                                S212, E350CDI, -11

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎