Announcement
Collapse
No announcement yet.
Miten Bimmeri puhtaana? / BMW peseminen, pesu, vahaus, päivittäin
Collapse
X
-
Originally posted by Antsah View PostEn nyt muista mikä oli se liike joka satamassa fiksailee lähes kaikkien maahantuojien uudet autot. Sen firman käsittelemissä autoissa oli järkeään aivan järkyttävät "myllyn paras" jäljet yms. Muutama vuosi sitten ainakin vielä jälki oli ihan järkyttävää.
Eli syyllinen noihin on usein juurikin tuo maahantuontifiksaukset, jotka vissiin tehdään ala-asteen askartelukerhon voimin. Muutamat tutut on jättäneet ottamatta auton vastaan luovutuksessa, koska maalipinta on myllytysjälkiä sun muuta paskaa täynnä.
Comment
-
-
Itse "pesen" aina kun ulkona sataa vettä, bilteman sieni jossa valmiiksi shampoo, vai oliko se vaha, ja sillä sitten tuolla levähdyspaikoilla huiluttelen kiimakiiltoa pinnalle, huuhtelu sitten niin että rekan imuun hetkeksi kunnes takalasia pitkin ei enää valu shampoota.
Talvisin sitten pidän auton vieraspaikoilla että sataa lunta pellille, sit mökkivanhalla harjalla hinkkaan kunnes lumi ei enää likaannu, sit on taas puhdasta pintaa.
Aloitan aina alhalta, ettei puhdas lumi likaannu.
Comment
-
-
Originally posted by dB_ View PostMun sydän itkee verta...Pesemällä autot pidetään puhtaana.Keleistä riippuen kerran viikossa kunnon sienipesu riittää.Pohjalle kunnon vaha niin pelkkä painehuuhtelukin auttaa pitämään auton siedettävän näköisenä.
Muutenkin jos pelkästään huuhtelee niin en kyllä suosittele sen jälkeen kuivaamista, vaan antaa varjossa sitten kuivua itsestään.
Trafficfilm ei irtoo muuta kun mekaanisesti, joten riski on 100% että saa tehtyä mikronaarmuja.
Mutta suosittelen kuitenkin että jos raapii esille painepesurin ym. niin se on enää pieni vaiva pestä auto, sen jälkeen onkin paljon mukavampi kuivata pinnat laadukkailla mikrokuitusilla kuivauspyyhkeillä.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOnneksi tsbmw ei naarmuta mitään arvokasta/harvinaista autoa, vaan aito alkuperäinen e28 m5!
Tällä forumilla pohdin 2v sitten auton päivittäisä pyyhkimistä mikrolla ja olen sitä käyttänyt E28 528i Basalticblau metallimaalatulle (ilmenee muuten postauksestani). Itseasiassa kyselenkin tässä "MITEN PARAS DIAMANT SWARTS (EI METALLI) HOITO".
Nuo kokemukset on E28 528i kakkoskäyttiksen lakkapinnasta joka on kunnossa 2 myllytyksen jälkeen ja kiiltää itseasiassa nätisti. Sanoisin 1m:n auto eli pinta näyttää virheettömältä ko. etäisyydeltä. Ei kuitenkaan tiukassa vastavalossa jossa aurinkoympyröitä. Eikä M5 maali enää ole virheetön, tarvitsisi katossa ja takalokarien kulmissa uusinnan - saako uusinnassa aitoa tehtaan tasoa?
Paras tapa on tuo isäni opettama eli vahaus keltaisella Simonizilla viikottain. Lauantaisin shamppoopesu harjalla sekä kuivaus säämiskällä ennen vahausta. Ei mitään välipesuja ja vahaus pesun jälkeen, jotta seuraava pesu ei naarmuta maalia! Aikaa vaan tuossa meni muistini mukaan monta tuntia joka lauantai.
Hyvin vahattu pinta ei hirveästi likaannu jos ajaa suolaamattomia tai suolausvähennettyjä sivuteitä.
En halua ajaa millään muulla kuin M5 E28, hyvät neuvot ovat kalliit ja tarpeen syksylle/talvelle.
(vaikka niin siinä taitaa käydä että toinen noista 528i...)
Suojannut olen enkä ole vielä saanut laitetuksi seisontaan...
toisaalta käyttämätön auto kapistuu, jarrut jumiutuu, kumit hapristuu jne., auto tarvitsee käyttäjää!Last edited by tsbmw; 27-10-2011, 19:22.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostEi kuitenkaan tiukassa vastavalossa jossa aurinkoympyröitä.
Paras tapa on tuo isäni opettama eli vahaus keltaisella Simonizilla viikottain. Lauantaisin shamppoopesu harjalla sekä kuivaus säämiskällä ennen vahausta. Ei mitään välipesuja ja vahaus pesun jälkeen, jotta seuraava pesu ei naarmuta maalia!
Vaha ei suojaa mikronaarmuilta, joten heitä se harja metsään ja osta itsellesi laadukas lampaanvillakinnas, tulee puhtaampi ja on huomattavasti hellempi lakkapinnalle.
Vahauksesta ei ole mitään hyötyä kun sitä harrastaa joka pesun jälkeen, vahoja kun ei voi hirveesti kerrostaa..muutaman kerroksen jälkeen seuraavat kerrokset alkaa kuorimaan edellisiä pois, joten hyöty plusmiinusnolla.
2 kerrosta on ok, sillon varmistetaan että vahaa on joka paikassa, kerroskin tais olla paksuimillaan 2 kerroksen jälkeen.
..ja se harja, heitä se oikeesti pois! Ja helpompiakin vahoja löytyy kun wanha legendaarinen Simoniz, puhumattakaan fyysisestä pinnoituksesta joka suojaa jo aikalailla
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View Post
Paras tapa on tuo isäni opettama eli vahaus keltaisella Simonizilla viikottain. Lauantaisin shamppoopesu harjalla sekä kuivaus säämiskällä ennen vahausta.
Älä ikinä pese harjalla! Pesukinnas on sitä varten. Huuhtelussa ja esipesussa painepesuri on lyömätön.
Vahaksi Collinite, ei tarvitse joka viikko vahata. Kerran kuussa on jo liioittelua. Helppotöinen, ei tarvitse koko lauantaita väkertää.
Päivittäisen pesun voit hoitaa painepesurilla huuhtelemalla, muu lääppiminen naarmuttaa ja on turhaa kun se kuitenkin likaantuu samantien.
Comment
-
-
Oikeasti mikäli auton puhtaanapito (maalipintaa säästäen) kiinnostaa, käy selailemassa pesukinnas.com sivustoa, moni tuoltakin tuttu jo yrittänyt neuvoa.
Säästät omaa selkää sekä autoja, plussana auto näyttää paremmalta
Auton kokonaiskuva näyttä kyllä huonommalta yli metrinkin päästä jos täynnä mikronaarmuja vrt. lähes moitteettomaan/täydelliseen pintaan.sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by Vibaa View PostOikeasti mikäli auton puhtaanapito (maalipintaa säästäen) kiinnostaa, käy selailemassa pesukinnas.com sivustoa, moni tuoltakin tuttu jo yrittänyt neuvoa.
Säästät omaa selkää sekä autoja, plussana auto näyttää paremmalta
Auton kokonaiskuva näyttä kyllä huonommalta yli metrinkin päästä jos täynnä mikronaarmuja vrt. lähes moitteettomaan/täydelliseen pintaan.
EDIT: Jaa vielä sellainen tuli mieleen, että jos autossa on jo ennestään vuosien saatossa tulleita satoja pieniä mikronaarmuja, niin onko edes järkevää tuollaisessa tapauksessa enää lähteä pesemään autoa viimeisen päälle, kun lopputuloksessa sitä ei kuitenkaan näe? Esim. tuo "uusi" käyttis Audi on jo 17-vuotta vanha ja siihen on edellisen omistajan aikana joku koittanut murtautuakin, jättäen naarmuja kuskin oveen, niin onko mitään hyötyä enää lähteä elvyttämään moista tapausta, mitä on varmasti kesäisin pesty sienellä ja talvisin pyyhitty lumia pois karkealla harjalla. Vai käytännössä = ylimaalaus ja sitten pitää maalipinta kunnossa?Last edited by Ramzez; 27-10-2011, 22:01.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOlen tässä miettinyt, että paljonko vie aikaa ja rahaa pestä auto oikein kunnolla ja oikeilla metodeilla? Nimittäin itselläni menee n. 2h nykyään pestä esimerkiksi tuo sigun Bemari, kun siitä ensiksi pesen vanteet, sitten huuhtelen, saippuoin ja pesen sen, taas huuhdellen ja lopuksi kuivaan, kuivaten myös esimerkiksi kaikki kynnykset, tiivisteet ja karmit, jotta vettä jäisi mahdollisimman vähän seisomaan mihinkään. Luonnollisesti nuo karmit ja tiivisteet tulee säännöllisesti pestyä, jottei sitten kuivausvaiheessa tule niitä naarmuteltua. Mutta jos tekisin hommat, kuten paremmat specialistit täällä, niin kauanko autonpesuun palaisi aikaa ja tuleeko kovinkin arvokkaaksi? Vaikka en tykkääkään ajella likaisella autolla, niin ei toisaalta kiinnosta käyttää myöskään koko päivää auton pesemiseen.
EDIT: Jaa vielä sellainen tuli mieleen, että jos autossa on jo ennestään vuosien saatossa tulleita satoja pieniä mikronaarmuja, niin onko edes järkevää tuollaisessa tapauksessa enää lähteä pesemään autoa viimeisen päälle, kun lopputuloksessa sitä ei kuitenkaan näe? Esim. tuo "uusi" käyttis Audi on jo 17-vuotta vanha ja siihen on edellisen omistajan aikana joku koittanut murtautuakin, jättäen naarmuja kuskin oveen, niin onko mitään hyötyä enää lähteä elvyttämään moista tapausta, mitä on varmasti kesäisin pesty sienellä ja talvisin pyyhitty lumia pois karkealla harjalla. Vai käytännössä = ylimaalaus ja sitten pitää maalipinta kunnossa?
Erikseen sitten oikeasti perusteelliset pesut joissa otetaan pois kaikki epäpuhtaudet (ennen vahauksia, myllytyksiä jne.), saa helposti päivänkin menemään siihen touhuun
Saa olla aika paha tapaus ettei kannattaisi elvyttää edes hieman, tässä hyvä esimerkki siitä miten pahasta saa vielä oikein hyvännäköisen
Toki mikäli ei ole aikomusta parantaa pintaa niin eikait sillä enään hirveän suurta merkitystä ole kuinka tarkasti sitä autoa pesee, kunhan nyt ei aivan brutaalein menetelmin pese sitä.sigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostMissä tämä satama sijaitsee?
Tuo Sonikkin laittamat kuva kyllä kertoisi, että meno ei ole kauheesti muuttunutLast edited by Antsah; 28-10-2011, 08:11.
Comment
-
-
Kotka, Vuosaari, Hanko, Turku, siinä satamat minne uudet autot tuodaan.
Eli voin kuvitella että tarkoitat Hangon satamaa, mutta sielä he eivät tietääkseni myllytä autoja.
Ja jos vaikka myllyttävätkin niin lopullinen vastuu on jälleenmyyjillä että auto luovutuskelpoinen, niin päältä kun sisältäkin.
Tuo kuvassa oleva BMW on aika pientä vielä mitä tehdas suoltaa pihalle
Comment
-
-
Löytyhän se kun kaiveli, näkyy edelleen noita fiksaavan. "First the vehicle is cleaned in a highly efficient automatic carwasher. Second, all the materials that protect the car during transportation from the factory are removed. The exterior is then polished and the inside cleaned."
Mitä tulee tuohon maahantuojan vastuuseen, yksi tuttu ei ottanut civiciä vastaan kun puskurit oli täynnä myllyn parasta. Parin päivän päästä oli kyseinen auto sellaiseen uudestaan myynnissä. Myyjä oli sanonut autosta uudelle ostajaehdokkaalle, että "alunperin auton tilannut ei pitänytkään väristä"
Aika moni uusien autojen ostajista ei noihin kiinnitä mitään huomiota. Eli varmaan keskiverto autoilijalle jälki on hyvää.
Tuolta lisää hyviä kokemuksia:
Näkyy olevan 2004 ainakin kuulunut myös BMW palvelun piiriin.Last edited by Antsah; 28-10-2011, 13:30.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostKotka, Vuosaari, Hanko, Turku, siinä satamat minne uudet autot tuodaan.
Eli voin kuvitella että tarkoitat Hangon satamaa, mutta sielä he eivät tietääkseni myllytä autoja.
Ja jos vaikka myllyttävätkin niin lopullinen vastuu on jälleenmyyjillä että auto luovutuskelpoinen, niin päältä kun sisältäkin.
Tuo kuvassa oleva BMW on aika pientä vielä mitä tehdas suoltaa pihalleTesla MY LR -22
i3 94Ah -18
ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
ex: e87 116i -05
Comment
-
Comment