Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mittariston renkaiden asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juggis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 197
    • Espoo

    #76
    No nyt ovat paikallaan! Hyvin napsahtivat kun vähän veisti reiän reunaa. Laitoin vielä pienet tipat Super Attacia niihin, etteivät itsestään lentele. Kerran toinen isompi rengas meinaan irtosi, kun kampesin toista kiinni.

    Kannattaa tosiaan ne pienemmät laittaa ensin. Ne ovat vaikeammat ja isommat reiät tosiaan tietenkin pienenevät jonkin verran jos niihin laittaa renkaat ensin ja työskentelytila täten samalla.

    Otin muutamia kuvia klipsuista jotka pitää avata sun muista vaiheista mittaristo purettuna. Voin laittaa kuvia jos kiinnostusta on, kun tästä aiheesta on aika paljon kyselty. Nyt kasaamaan mittaristoa takaisin paikoilleen

    Edit: Jees, kaikki funkkaa eikä mitään hajonnut ja mittaristo paikallaan. Ajotietska sano heti "LOW BEAM FAILURE", eli toinen ajovalo palo samalla kun laitoin mittariston kiinni. Sattumaa vai virtapiikki kun en jaksanut ottaa akkua irti?

    Edit2: Jep, sulake paloi Eli kannattaa akusta ottaa se piuha irti!
    Last edited by Juggis; 08-09-2008, 19:27.
    F10 535d xdrive msport
    Ex. e91 325xiA
    Ex. e36 328i Coupé

    Comment

    • bmw528
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 210
      • keskisuomi

      #77
      x5 e53

      Originally posted by sunnuntaiajelija View Post
      Kävin järkyttymässä merkkiliikkeessä. Kysyin kromisten mittariston renkaiden asennusta ja sain vastaukseksi 40 euroa mittariston irroitus ja 140 euroa mittariston purkaminen. Väittivät kivenkovaa että mittaristo pitää purkaa osiksi ja lisäsivät etteivät ota purkamisesta aiheituvia mahd. vikoja vastuulle.

      Eikös tämän pitäisi onnistua ihan kotikonstein?
      Auto on E39 -98

      Just laitoin E53 x5 rinkulat..Pienemmät meni kliksahtaen paikoilleen mutta isommat oli niin löysät että oli pakko varmistaa pikaliimalla..
      Rinkulat:MTT-tradingin
      on löylyä!!!

      Comment

      • Simpel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 405

        #78
        Itsellä justii tänään tämä projekti..
        Saa nähdä miten hyvin rinkulat istuu..E39...

        Kyllä ne siihen meni, ja on hieno!! Kiitos MTT-Trading.
        Last edited by Simpel; 03-08-2009, 08:00.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #79
          Kerran olen nähnyt mittariston jonka taustalevy on kuulemma itsekseen haljennut ajaessa, siis rinkula lienee ollut liian tiukka ja muovi pettänyt ajan oloon, joten jos sovitus on oikein tiukan oloinen ja rinkulat kuitenkin lienevät pysyviksi tarkoitetut kannattanee mahdollisesti hieman hioa tai vuolla sovitusta väljemmäksi.

          Comment

          • joni88
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 308

            #80
            en viitti uutta aihetta aloittaa, ja kun täälläkin mittareista puhe niin uskaltaa kirjoittaa... eli kaveri koitti omasta e39:stään korjata pikseleitä, no kaikki meni hyvin kunnes tiputti koko mittariston lattialle. no särkihän se meni ja uutta tilalle. auto on suomiauto ja ajettu 180tkm suunnilleen. uusi mittari on siis käytetty ja kilsat sitte sen mukaiset, eli enempi ajettu kuin omassa. mites noi kilsat sais oikealle kohdalle? eli ns. miten mittaria rullataan? porakone kiinni vaijeriin kunnes pyörii ympäri? toki on huoltokirja, mutta onhan se nyt parempi ja myyntitilanteessa helpompi ja säästyy selityksiltä...
            G11 740e

            Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              #81
              Originally posted by joni88 View Post
              en viitti uutta aihetta aloittaa, ja kun täälläkin mittareista puhe niin uskaltaa kirjoittaa... eli kaveri koitti omasta e39:stään korjata pikseleitä, no kaikki meni hyvin kunnes tiputti koko mittariston lattialle. no särkihän se meni ja uutta tilalle. auto on suomiauto ja ajettu 180tkm suunnilleen. uusi mittari on siis käytetty ja kilsat sitte sen mukaiset, eli enempi ajettu kuin omassa. mites noi kilsat sais oikealle kohdalle? eli ns. miten mittaria rullataan? porakone kiinni vaijeriin kunnes pyörii ympäri? toki on huoltokirja, mutta onhan se nyt parempi ja myyntitilanteessa helpompi ja säästyy selityksiltä...
              Käytetyn mittarin kyl saa siihen autoon koodailtua, ekana siihen täytyy koodata VIN-koodi samaksi ja sitten se tarvii koodailla muutenkin autolla sopivaksi. Kilsatkin saa samoiksi kyllä muutettua, se miten se hoidetaan riippuu sitten auton valmistusajasta ja mittariston valmistusajasta (varaosanrolla selkiää) .. kummiskin vanhemissa mittareissa se on helpompaa kuin uudemmissa.

              Porakoneella ei nyt ihan suoraan saa noissa vaijeria pyörittämällä, kun noi mittarit on sähköisiä .. sitä kyllä voi rullata sitten sillee, että nostaa auton takapään ilmaan ja pyörittää muutaman kuukauden (taikka vuoden) sitä takapyörää akkuporakoneelle, että tulee lisää kilsoja mittariin .. tuo ei kyllä oo kovin järkevää puuhaa ja se sitten tilttaa viimeistään siihen, että e39:n mittari ei mene miljoonassa ympäri vaan se pysähtyy lukemaan 999999 ja sitten sen nollaaminen jo vaatii erikoisempia konsteja.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • BimmeriTre89
                Newbiemmer
                • Jul 2012
                • 5
                • Tampere

                #82
                rinkuloiden asennusta..

                Nonii,eka viesti sitten tänne forumille! Elikäs tänään tuli kromirinkulat, kun tilasin Ebayn kautta Irlannista ja oli melko halpaa! Katotaa vaa kuinka halvaks tulee ku alkaa leikkimään mittariston kanssa.. Elikäs viime hetken vinkkejä kaipailisin kanssaihmisiltä.. Jos olet vaihtanut jo rinkulat niin mitä kannattaa huomioida ettei tälläinen tumpelo tuhoa mitään tärkeetä heti alkuunsa ja millaisia työkaluja vaatii? Ilmeisesti torx 10 ja 20 ainakin? Nuo ovat muoviset ja klipsautettavaa mallia eli liimaa en taida tarvita? Kiitosta vaan kaikille, jotka viitsivät avustaa!

                Comment

                • BimmeriTre89
                  Newbiemmer
                  • Jul 2012
                  • 5
                  • Tampere

                  #83
                  Originally posted by BimmeriTre89 View Post
                  Nonii,eka viesti sitten tänne forumille! Elikäs tänään tuli kromirinkulat, kun tilasin Ebayn kautta Irlannista ja oli melko halpaa! Katotaa vaa kuinka halvaks tulee ku alkaa leikkimään mittariston kanssa.. Elikäs viime hetken vinkkejä kaipailisin kanssaihmisiltä.. Jos olet vaihtanut jo rinkulat niin mitä kannattaa huomioida ettei tälläinen tumpelo tuhoa mitään tärkeetä heti alkuunsa ja millaisia työkaluja vaatii? Ilmeisesti torx 10 ja 20 ainakin? Nuo ovat muoviset ja klipsautettavaa mallia eli liimaa en taida tarvita? Kiitosta vaan kaikille, jotka viitsivät avustaa!
                  nonii,nyt ois sit vaihdettu rinkulat onnistuneesti paikalleen. Kaikki toimii ja on nätti ku sika pienenä!

                  Comment

                  • Warra
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 483

                    #84
                    Kiitoksia triidistä. Nyt on omaankin renkaat asennettu. Hieno tuli. Jouduin kerran vielä irroittamaan kun jätin nuo alarivin huomiomerkkejen läpyskät hieman vinoon, ja näyttä pahalta. Eli huolellisuutta niin helppo homma jopa tällaiselta rähmäkäpälältä.



                    E46 320i Facelift Touring M54b22
                    exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎