Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämpökytkin ala- vai ylävesiletkuun

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #46
    Originally posted by Ahdinko View Post
    Mistäs näitä ootte hankkinut? Siis lämpökytkimiä. Onko hinnat tosiaan luokkaa >50€ ??
    Biltema, 92 asteinen joka siis "syttyy" tos 92C ja "sammuu" 87C. Makso kai jotain 10-20e ja siihen adapteri kai samaa luokkaa.

    Comment

    • Ahdinko
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 227
      • Kerava

      #47
      Originally posted by Make H. View Post
      Biltema, 92 asteinen joka siis "syttyy" tos 92C ja "sammuu" 87C. Makso kai jotain 10-20e ja siihen adapteri kai samaa luokkaa.

      Mä en löytäny mutta ei väliksikään kun haen jotain joka toimis alempana.
      Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
      Käyttis 535i GT F07
      Ex: X1 E84 28i Xdrive
      Ex: E90 325

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #48
        Originally posted by Ahdinko View Post
        Mä en löytäny mutta ei väliksikään kun haen jotain joka toimis alempana.
        Toi on pitäny lämmöt ihan kuris ainaki m50b25 e30:s. Jopa 30C helteellä joku 30sec puhaltaa ja 15sec sammuksis jos auto käy paikoillaan. Anturi siis alaletkus...

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          #49
          Originally posted by WSE1 View Post
          Suositellaanpa taas merkkiliikkeen miehille jatkokoulutusta.
          Kyseessähän on termostaatin lämmiittämiseen tarkoitetun vastuksen liitäntä, jota ohjaamalla moottorinohjaus saa mekaanisen termostaatin aukeamaan jos ajotilanne vaatii termostaatin avaamista aikaisemmin kuin se jäähdytysnesteen lämmöllä saavutettaisiin.
          Ja asiahan on toteutettu siis niin että moottorin lämpötila pidetään osakuormituksessa korkeampana kuin täyskaasulla, täyskaasulla termari lämmitetään sähköllä aukeamaan aikaisemmin.

          Tekee muuten sen flektin anturin sijoittamisesta ylävesiletkuun vielä typerämpää koska termarilta tuleva vesi on ~110 asteista osakaasulla ja täyskaasulla paljon alhaisempi ja flektin jäähdytystehoa tarvitaan todennäköisesti täyskaasulla jo ennen kuin termarilta tuleva vesi saavuttaa tuon osakaasun lämpötilan, sen takiahan sitä termaria lämmitetäänkin.....

          Comment

          • Terou
            BTCF Member
            • May 2005
            • 791
            • Tampere

            #50
            No tilasin sitten ulkomailta sen säädettävän kytkimen. Hintaluokka 30usd. Säätövara pitäs olla riittävä 32F-240F (0C-115C) Lämpöanturi pitäisi ohjeen mukaan ujuttaa jostain liitoskohdasta vesiletkun sisään. Mutta kun säädön saa noin alas, niin toimiihan tuo vaikka syylärin kylkeen lähelle ulostuloa teipattuna tms. Toki tarkempi toiminta letkun sisältä.
            Tuollainen Säädettävä lämpökytkin

            Mitenkäs kiinnitetään tarvikeflekti syyläriin? Olen nähnyt ratavarikolla ainakin sellaisen, että pulteilla vain syylärin läpi, toiminee noinkin.
            Last edited by Terou; 10-01-2013, 12:53.
            E46 M3 perän lukkoyksikkö
            Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

            www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

            Comment

            Working...
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎