Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 Kannen korjaaminen hitsaamalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • enins
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 517
    • Rauma

    #31
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Onko tuo technoweld minkä vuoksi parempi tapa tuohon kuin tig-hitsaaminen olettaen että alkuperäisellä kysyjällä tiggivehkeet on?

    Nestekaasuliekillä ilman happea en usko että voi kantta hitsata ennenkuin näen. Pienemmätkin vaikkapa 5kg kappaleet on todella tuskaista saada sulamaan nestekaasulla. En ole myöskään kuullut että tähän olisi joku pystynyt ikinä. Onko joku muu?
    Eipä minulla ole sen enempää tietoa Technoweldin hyvyydestä, kuin jo mainitsemani crossin posken korjaus ja ilmastoinnin lauhduttimen putki (johon harjoittelin halkaistulla oluttölkillä)
    Kuitenkin se, miksi aineeseen uskon, on sen työskentelylämpötila; ei puhuta mistään hitsauksen aikana syntyvistä paikallisista lämpötiloista). Tällä on taas suora vaikutus sisäisten jännitysten syntyyn ja sillä taas ketävyyteen.

    Tohon tehon riittävyyteen; en tiedä, mutta olen valmis kokeilemaan.

    P.S.
    pistitkö termin "hitsaamisen" siltä varalta, että Technoweld kanteen onnistuisikin toholla
    Autokalusto: 320d f30

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #32
      En hitsaamiseen enkä technoweldiinkään.

      Olen lähinnä kiinnostunut kuulemaan kokemuksia tuon technoweldin kestävyydestä ja hitsauksen helppoudesta auton kannessa. Limutölkit ja 100g aluvalut menee varmasti hyvin kasaan. Meneehän ne perinteisesti juottamallakin.
      Last edited by Perlenbacher; 21-02-2014, 06:49.

      Comment

      • HeiSy
        BTCF Member
        • Oct 2009
        • 260
        • Suomi

        #33
        Originally posted by enins View Post
        Eipä minulla ole sen enempää tietoa Technoweldin hyvyydestä, kuin jo mainitsemani crossin posken korjaus ja ilmastoinnin lauhduttimen putki (johon harjoittelin halkaistulla oluttölkillä)
        Kuitenkin se, miksi aineeseen uskon, on sen työskentelylämpötila; ei puhuta mistään hitsauksen aikana syntyvistä paikallisista lämpötiloista). Tällä on taas suora vaikutus sisäisten jännitysten syntyyn ja sillä taas ketävyyteen.

        Tohon tehon riittävyyteen; en tiedä, mutta olen valmis kokeilemaan.

        P.S.
        pistitkö termin "hitsaamisen" siltä varalta, että Technoweld kanteen onnistuisikin toholla
        Ilmeisesti et ole alumiinia tigillä hitsaillut jos meinaat että se on jotenkin paikallista se lämpö alumiinissa kun sitä hitsaa :think johtaa lämpöä niin hyvin että hitsattava kappale hetken hitsauksen jälkeen on lähes yhtä kuuma jokapaikasta.

        Toki sylinterikansi on sen verran iso kappale, että vaatii esilämmityksen hitsauksen onnistumisen suhteen. Eikä onnistuessaan vedä myöskään kieroon.

        jos alat kylmää kantta toholla kuumentamaan tietystä paikasta, niin varmasti on kierossa.

        Comment

        • blueorange
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2010
          • 404
          • suomi

          #34
          Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
          Ilmeisesti et ole alumiinia tigillä hitsaillut jos meinaat että se on jotenkin paikallista se lämpö alumiinissa kun sitä hitsaa :think johtaa lämpöä niin hyvin että hitsattava kappale hetken hitsauksen jälkeen on lähes yhtä kuuma jokapaikasta.

          Toki sylinterikansi on sen verran iso kappale, että vaatii esilämmityksen hitsauksen onnistumisen suhteen. Eikä onnistuessaan vedä myöskään kieroon.

          jos alat kylmää kantta toholla kuumentamaan tietystä paikasta, niin varmasti on kierossa.
          +1 Kyllähän noita on saatu onnistumaan.Halkeama kokonaan pois.Esilämmitys ja nopea hitsaus.

          Olen muutaman kannen hitsauksen saanut nähdä ja pätevän hitsaajan toimesta.

          Onko kukaan koskaan koittanut samanlaisesta kannesta otettua lisäainetta?

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by O-Peksi View Post
            Ja haljennut pakoseetien väli:

            Vuotiko tuosta? Tuossahan näkee hyvin kuinka halkeama on seetistä lähtöisin ja ei välttämättä ole läpi asti.

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #36
              Originally posted by naukkis View Post
              Vuotiko tuosta? Tuossahan näkee hyvin kuinka halkeama on seetistä lähtöisin ja ei välttämättä ole läpi asti.
              Ei välttämättä just tuosta, mutta joku muu niistä viidestä halkeamasta vuoti, mitä tossa kannessa oli. Heti käynnistämisen jälkeen tuli nesteet suihkuna paisarista, kun korkki oli auki, eli palokaasuja tuli ihan urakalla nesteisiin.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Jari11
                BTCF Member
                • Feb 2010
                • 225
                • Imatra

                #37
                Nostellaas vähän tätä. Eli onko kuinka yleistä että halkee tulpanreijästä pakoventtilille päin? Omassa kannessa halkeama siinä. Nyt olisi tiedossa "uusi" kansi jossa jälki myös kyseisessä kohtaa, myyjä ei osanut sanoa onko vain valujälki vai halkeaman alku, auto kuuleman mukaan toiminut ennen kannen irroitusta. Edit: Kuvasssa siis "uusi" kansi. Omassa kannessa näkee selvästi kun otaa tulpan irti, että on samasta kohta haljennut.
                Last edited by Jari11; 07-12-2015, 16:39.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎