Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 humppaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • coupe320
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 417
    • viikkoja tiellä

    #16
    mullaki humppas, vaihoin lambdan, no nyt se rokkaa

    Comment

    • Mokoma
      BTCF Member
      • Jun 2009
      • 767
      • 013 - Koskenkorva

      #17
      Originally posted by coupe320 View Post
      mullaki humppas, vaihoin lambdan, no nyt se rokkaa
      kuin myös täällä. Täysin samat oireet, lambda vaihtoon ja taas mennään. Onko topicin autoon vaihdettu KUNNON lambda eikä niitä motonetin halvimpia missä ei ole edes valmista liitintä. Jos ei ole kunnon lambdaa niin lompsa esille ja se kallis boschilainen/ngk sinne putkeen ja sassiin. Niistä halvoista ei vaan ole mihinkään...
      BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

      Originally posted by kaol
      Ongelma: Kolmekutonen.

      Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

      Comment

      • Tomqqa
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 60
        • Suomi

        #18
        Originally posted by Tomqqa View Post
        Lambaaada uusittu (vika) edelleen
        Edelleen nostan asiaa esille vaihdoin pelkät sylinterit alakerran ja kannen kokonaisena sedanista samanlaisesta joka humppasi jo valmiiksi. letkut apulaitteet lambdat jne jne tulivat toimivasta autosta eli tästä coupesta vaihdoin pelkän moottorin vika ei voi olla lambdassa tai vasemmassa sivuovessa koska coupe toimi täysin ennen kuin eräs idiootti vaihtoi 120km/h vaihdissa ykkösen päälle.
        https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

        BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

        -Toni Kärkkäinen

        Comment

        • Tomqqa
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 60
          • Suomi

          #19
          Originally posted by Tomqqa View Post
          Edelleen nostan asiaa esille vaihdoin pelkät sylinterit alakerran ja kannen kokonaisena sedanista samanlaisesta joka humppasi jo valmiiksi. letkut apulaitteet lambdat jne jne tulivat toimivasta autosta eli tästä coupesta vaihdoin pelkän moottorin vika ei voi olla lambdassa tai vasemmassa sivuovessa koska coupe toimi täysin ennen kuin eräs idiootti vaihtoi 120km/h vaihdissa ykkösen päälle.


          Auto on manuaali vaihdoin myös uuden laatikon samalla mutta kun harmaan sedanin moottori humppasi kun ajoin sen talliin ja aloitin tekniikan vaihdon lambda ei ole motonetistä vaan bemarin lasitiskiltä ja se on prkl toiminut aikaisemmin eli vika on pakko olla moottorissa alakerran ja nokka akselien välissä koska sedan humppasi coupe ei ja kaikki apulaitteet on coupesta ymmärrättekö nytten
          https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

          BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

          -Toni Kärkkäinen

          Comment

          • Tomqqa
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 60
            • Suomi

            #20
            Originally posted by Spiddu View Post
            Millä ne koodit on luettu? perus inpat/carsoftit jättää helposti kertomatta vikoja verraten kunnon koodinlukulaitteisiin.

            missäpäni vaikutat? jos vaikka osattaisiin ohjata semmosen kaverin luokse kenella kunnolliset laitteet löytyy
            Mikkelissä luettu ystäväni valtuutetulla jenkki korjaamolla autokorjaamo anssi hämäläinen varmasti on erityyliset laitteet kun hong kong tee se itse miehellä vikakoodeja eip oo. Lahdessa asun myös mikkelissäpäin pyörin
            https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

            BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

            -Toni Kärkkäinen

            Comment

            • Gemmi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 3355
              • Espoo

              #21
              Imusarjantiivisteen vaihtanu?, imma tarkistanu?, imm letku/putki ehjä?, eikä mitää jesari patentteja missään letkussa?. Jos siinä itse moottorissa olisi jotain vikaa, niin se humppaaminen olis pienin ongelma.

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #22
                Ne koodit pitää nimenomaan lukea ISTAlla tai INPAlla, epäselvissä tapauksissa mielellään molemmilla. Jenkkiautohepun yleistesterillä voi jäädä tulematta.
                Last edited by böntti; 15-04-2014, 18:35.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16460
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by Tomqqa View Post
                  Edelleen nostan asiaa esille vaihdoin pelkät sylinterit alakerran ja kannen kokonaisena sedanista samanlaisesta joka humppasi jo valmiiksi. letkut apulaitteet lambdat jne jne tulivat toimivasta autosta eli tästä coupesta vaihdoin pelkän moottorin vika ei voi olla lambdassa tai vasemmassa sivuovessa koska coupe toimi täysin ennen kuin eräs idiootti vaihtoi 120km/h vaihdissa ykkösen päälle.
                  Tästä ymmärtää vain 12 viim. sanaa mutta se riittää, kai...

                  Originally posted by Tomqqa View Post
                  Auto on manuaali vaihdoin myös uuden laatikon samalla mutta kun harmaan sedanin moottori humppasi kun ajoin sen talliin ja aloitin tekniikan vaihdon lambda ei ole motonetistä vaan bemarin lasitiskiltä ja se on prkl toiminut aikaisemmin eli vika on pakko olla moottorissa alakerran ja nokka akselien välissä koska sedan humppasi coupe ei ja kaikki apulaitteet on coupesta ymmärrättekö nytten
                  Originally posted by Tomqqa View Post
                  Mikkelissä luettu ystäväni valtuutetulla jenkki korjaamolla autokorjaamo anssi hämäläinen varmasti on erityyliset laitteet kun hong kong tee se itse miehellä vikakoodeja eip oo. Lahdessa asun myös mikkelissäpäin pyörin
                  Laita edes pari pilkkua väliin, ei näitä jaksa muuten lukea...

                  Comment

                  • Mokoma
                    BTCF Member
                    • Jun 2009
                    • 767
                    • 013 - Koskenkorva

                    #24
                    Originally posted by Tomqqa View Post
                    Edelleen nostan asiaa esille vaihdoin pelkät sylinterit alakerran ja kannen kokonaisena sedanista samanlaisesta joka humppasi jo valmiiksi. letkut apulaitteet lambdat jne jne tulivat toimivasta autosta eli tästä coupesta vaihdoin pelkän moottorin vika ei voi olla lambdassa tai vasemmassa sivuovessa koska coupe toimi täysin ennen kuin eräs idiootti vaihtoi 120km/h vaihdissa ykkösen päälle.
                    Asia selvä, lambda on ollut toimiva edellisessä autossa. Tämän enempää en valitettavasti osaa auttaa. Kuitenkin mielenrauhan saavuttamiseksi neuvoisin silti edes kokeilemaan vaikka jostain purkuautosta 100% varmuudella toimivaa käytettyä lambdaa. Omaan pirssiin ostin käytettynä foorumilta 10eurolla lambdan että sain edes suljettua vikamahdollisuuden pois, kun kovapäisenä en uskonut että lambda voi olla rikki. Noh, se kympin lambda on putken tukkeena vieläkin ja hienosti on rokannut vaihdosta saakka. Ja korostan sitä että oireet olivat täysin samat kuin sinun autossasi. Perstuntumani onkin että loppujen lopuksi vika löytyy jokatapauksessa lambdasta. Jos näin ei käy niin pyydän etukäteen anteeksi harhaanjohtavia kirjoituksiani ja menen nurkkaan häpeämään.

                    Pidetään kuitenkin hyvä henki foorumilla, tarkoitukseni ei ole vittuilla kellekkään vaan hankkia ja jakaa tietoa kanssaharrastajien kesken.

                    Originally posted by böntti View Post
                    Ne koodit pitää nimenomaan lukea ISTAlla tai INPAlla, epäselvissä tapauksissa mielellään molemmilla. Jenkkiautohepun yleistesterillä voi jäädä tulematta.
                    Hepun nettisivujen mukaan tarjolla on Snap-on-, Autocom- ja Bosch-testerit.

                    Boschin ESI-tronic on erittäin pätevä peli mutta häviää silti tässä tapauksessa INPAlle. Eli jos topickin autosta halutaan niitä varmoja koodeja niin ainut vaihtoehto on tosiaan INPA.
                    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                    Originally posted by kaol
                    Ongelma: Kolmekutonen.

                    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                    Comment

                    • Tomqqa
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2011
                      • 60
                      • Suomi

                      #25
                      Originally posted by Mokoma View Post
                      Asia selvä, lambda on ollut toimiva edellisessä autossa. Tämän enempää en valitettavasti osaa auttaa. Kuitenkin mielenrauhan saavuttamiseksi neuvoisin silti edes kokeilemaan vaikka jostain purkuautosta 100% varmuudella toimivaa käytettyä lambdaa. Omaan pirssiin ostin käytettynä foorumilta 10eurolla lambdan että sain edes suljettua vikamahdollisuuden pois, kun kovapäisenä en uskonut että lambda voi olla rikki. Noh, se kympin lambda on putken tukkeena vieläkin ja hienosti on rokannut vaihdosta saakka. Ja korostan sitä että oireet olivat täysin samat kuin sinun autossasi. Perstuntumani onkin että loppujen lopuksi vika löytyy jokatapauksessa lambdasta. Jos näin ei käy niin pyydän etukäteen anteeksi harhaanjohtavia kirjoituksiani ja menen nurkkaan häpeämään.

                      Pidetään kuitenkin hyvä henki foorumilla, tarkoitukseni ei ole vittuilla kellekkään vaan hankkia ja jakaa tietoa kanssaharrastajien kesken.


                      Hepun nettisivujen mukaan tarjolla on Snap-on-, Autocom- ja Bosch-testerit.

                      Boschin ESI-tronic on erittäin pätevä peli mutta häviää silti tässä tapauksessa INPAlle. Eli jos topickin autosta halutaan niitä varmoja koodeja niin ainut vaihtoehto on tosiaan INPA.

                      Tarkotuksenahan mullakaan ei ole vittuilla kirjoitan tätä puhelimella enkä ole äidinkielessä koskaan kovin haka ollut niin jääkööt pilkut ja pisteet. Pienenä vittuiluna pakko kuitenkin heittää että luuletko että korjaan autoni letkuja silikonilla tai teipillä... on luettu inpalla. Jotenkin sen on pakko liittyä mielestäni osiin mitkä vaihdoin sedanista koska se teki tuota jo purettaesa ja vain motttori ilman apulaitteita vaihdettiin tiivistesarjan uusin yläpäähän samalla. Mitä tarkoitat että ongelma on pieni jos se johtuu muistakun apulaitteista . Venttiilivikako ? Millä voin kotikonstein mitata pakonokkaa onko vaihdettu imunokka joskus tilalle (kuulemma irtoaa muutama hp lisää) kellään tietoa mitä ne vakio kulmatkaan ovat nokissa ?
                      https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                      BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                      -Toni Kärkkäinen

                      Comment

                      • Tomqqa
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 60
                        • Suomi

                        #26
                        Originally posted by Tomqqa View Post
                        Tarkotuksenahan mullakaan ei ole vittuilla kirjoitan tätä puhelimella enkä ole äidinkielessä koskaan kovin haka ollut niin jääkööt pilkut ja pisteet. Pienenä vittuiluna pakko kuitenkin heittää että luuletko että korjaan autoni letkuja silikonilla tai teipillä... on luettu inpalla. Jotenkin sen on pakko liittyä mielestäni osiin mitkä vaihdoin sedanista koska se teki tuota jo purettaesa ja vain motttori ilman apulaitteita vaihdettiin tiivistesarjan uusin yläpäähän samalla. Mitä tarkoitat että ongelma on pieni jos se johtuu muistakun apulaitteista . Venttiilivikako ? Millä voin kotikonstein mitata pakonokkaa onko vaihdettu imunokka joskus tilalle (kuulemma irtoaa muutama hp lisää) kellään tietoa mitä ne vakio kulmatkaan ovat nokissa ?

                        Niin ja lambaadakin on edelleen vaihdettu jos viitsii aikaisempia viestejä lukea . Sen verran olen matkan varrella viisastunut että se liittyy venttiili kopan ja kiertokangen väliin ja siitä löytyy vika älkääkä alkako tarjoamaan kampuran tai noka asentotunnistimien vaihtoa on kunnossa testattu toisessa autossa. Kiitos ja kunnioittaen jo etukäteen kaikille auttaneille ja yrittäneille.
                        https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                        BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                        -Toni Kärkkäinen

                        Comment

                        • Mokoma
                          BTCF Member
                          • Jun 2009
                          • 767
                          • 013 - Koskenkorva

                          #27
                          Originally posted by Tomqqa View Post
                          Niin ja lambaadakin on edelleen vaihdettu jos viitsii aikaisempia viestejä lukea . Sen verran olen matkan varrella viisastunut että se liittyy venttiili kopan ja kiertokangen väliin ja siitä löytyy vika älkääkä alkako tarjoamaan kampuran tai noka asentotunnistimien vaihtoa on kunnossa testattu toisessa autossa. Kiitos ja kunnioittaen jo etukäteen kaikille auttaneille ja yrittäneille.
                          selvä homma. Mikäli olet varma että vika on mekaaninen niin pärvötetään tätä sitten sitäkautta. Kysyit nokkien mittaamisesta. Helpoimmin imunokan erottaa pakonokasta nokan takapäässä olevasta kirjaimesta. E=imu ja A=pakonokka. Taaksepäin en jaksa lukea mutta kuinkas venakopan tiivisteet? Myös falskaava öljykorkki voisi aiheuttaa imuvuotoa huohottimen kautta.
                          BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                          Originally posted by kaol
                          Ongelma: Kolmekutonen.

                          Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                          Comment

                          • coupe320
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 417
                            • viikkoja tiellä

                            #28
                            mittaa puristus paineet ja tee ohivuoto testi jos luulet että on mekaaninen vika.:think

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3167
                              • 47200

                              #29
                              Mulla teki samaa kun edellinen omistaja suorittanut vaihdemissin täyskaasuajosta. Oli KAIKKI pakovenat solmussa. Toimi kyllä mutta tuntu vähän hengettömältä ja yritti kokoajan korjata seoksia kohdalleen. Lambdan irrottamalla loppui kun ei enää ymmärtänyt seoksia. puristuspaineet meni jotenki näin: 1-14, 2-13, 3-8.5, 4-15, 5-8, 6-15.

                              Eli 3 ja 5 oli pahimmat vaikka kaikki oli aivan mutkalla. Eli pahoin pelkään.....

                              ja kaverilla kävi sama homma paitsi 18venttiiliä solmussa

                              Comment

                              • Tomqqa
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2011
                                • 60
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by pazq View Post
                                Mulla teki samaa kun edellinen omistaja suorittanut vaihdemissin täyskaasuajosta. Oli KAIKKI pakovenat solmussa. Toimi kyllä mutta tuntu vähän hengettömältä ja yritti kokoajan korjata seoksia kohdalleen. Lambdan irrottamalla loppui kun ei enää ymmärtänyt seoksia. puristuspaineet meni jotenki näin: 1-14, 2-13, 3-8.5, 4-15, 5-8, 6-15.

                                Eli 3 ja 5 oli pahimmat vaikka kaikki oli aivan mutkalla. Eli pahoin pelkään.....

                                ja kaverilla kävi sama homma paitsi 18venttiiliä solmussa

                                Muuten joo mutta vaihdoin tekniikan toimivaan enkä korjannut vanhaa. Puristus suhteet menee sitten mittaukseen tuskin vikaa kun vetää prkl hyvin. Koko yläpään tiivistesarja uusittu. Nokat katson myös kiitos tästä katsotaan jos kerkeää vklp postailee lisää
                                https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                                BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                                -Toni Kärkkäinen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎