mullaki humppas, vaihoin lambdan, no nyt se rokkaa
kuin myös täällä. Täysin samat oireet, lambda vaihtoon ja taas mennään. Onko topicin autoon vaihdettu KUNNON lambda eikä niitä motonetin halvimpia missä ei ole edes valmista liitintä. Jos ei ole kunnon lambdaa niin lompsa esille ja se kallis boschilainen/ngk sinne putkeen ja sassiin. Niistä halvoista ei vaan ole mihinkään...
BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaol
Ongelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Edelleen nostan asiaa esille vaihdoin pelkät sylinterit alakerran ja kannen kokonaisena sedanista samanlaisesta joka humppasi jo valmiiksi. letkut apulaitteet lambdat jne jne tulivat toimivasta autosta eli tästä coupesta vaihdoin pelkän moottorin vika ei voi olla lambdassa tai vasemmassa sivuovessa koska coupe toimi täysin ennen kuin eräs idiootti vaihtoi 120km/h vaihdissa ykkösen päälle.
Edelleen nostan asiaa esille vaihdoin pelkät sylinterit alakerran ja kannen kokonaisena sedanista samanlaisesta joka humppasi jo valmiiksi. letkut apulaitteet lambdat jne jne tulivat toimivasta autosta eli tästä coupesta vaihdoin pelkän moottorin vika ei voi olla lambdassa tai vasemmassa sivuovessa koska coupe toimi täysin ennen kuin eräs idiootti vaihtoi 120km/h vaihdissa ykkösen päälle.
Auto on manuaali vaihdoin myös uuden laatikon samalla mutta kun harmaan sedanin moottori humppasi kun ajoin sen talliin ja aloitin tekniikan vaihdon lambda ei ole motonetistä vaan bemarin lasitiskiltä ja se on prkl toiminut aikaisemmin eli vika on pakko olla moottorissa alakerran ja nokka akselien välissä koska sedan humppasi coupe ei ja kaikki apulaitteet on coupesta ymmärrättekö nytten
Millä ne koodit on luettu? perus inpat/carsoftit jättää helposti kertomatta vikoja verraten kunnon koodinlukulaitteisiin.
missäpäni vaikutat? jos vaikka osattaisiin ohjata semmosen kaverin luokse kenella kunnolliset laitteet löytyy
Mikkelissä luettu ystäväni valtuutetulla jenkki korjaamolla autokorjaamo anssi hämäläinen varmasti on erityyliset laitteet kun hong kong tee se itse miehellä vikakoodeja eip oo. Lahdessa asun myös mikkelissäpäin pyörin
Imusarjantiivisteen vaihtanu?, imma tarkistanu?, imm letku/putki ehjä?, eikä mitää jesari patentteja missään letkussa?. Jos siinä itse moottorissa olisi jotain vikaa, niin se humppaaminen olis pienin ongelma.
Ne koodit pitää nimenomaan lukea ISTAlla tai INPAlla, epäselvissä tapauksissa mielellään molemmilla. Jenkkiautohepun yleistesterillä voi jäädä tulematta.
Edelleen nostan asiaa esille vaihdoin pelkät sylinterit alakerran ja kannen kokonaisena sedanista samanlaisesta joka humppasi jo valmiiksi. letkut apulaitteet lambdat jne jne tulivat toimivasta autosta eli tästä coupesta vaihdoin pelkän moottorin vika ei voi olla lambdassa tai vasemmassa sivuovessa koska coupe toimi täysin ennen kuin eräs idiootti vaihtoi 120km/h vaihdissa ykkösen päälle.
Tästä ymmärtää vain 12 viim. sanaa mutta se riittää, kai...
Auto on manuaali vaihdoin myös uuden laatikon samalla mutta kun harmaan sedanin moottori humppasi kun ajoin sen talliin ja aloitin tekniikan vaihdon lambda ei ole motonetistä vaan bemarin lasitiskiltä ja se on prkl toiminut aikaisemmin eli vika on pakko olla moottorissa alakerran ja nokka akselien välissä koska sedan humppasi coupe ei ja kaikki apulaitteet on coupesta ymmärrättekö nytten
Mikkelissä luettu ystäväni valtuutetulla jenkki korjaamolla autokorjaamo anssi hämäläinen varmasti on erityyliset laitteet kun hong kong tee se itse miehellä vikakoodeja eip oo. Lahdessa asun myös mikkelissäpäin pyörin
Laita edes pari pilkkua väliin, ei näitä jaksa muuten lukea...
Edelleen nostan asiaa esille vaihdoin pelkät sylinterit alakerran ja kannen kokonaisena sedanista samanlaisesta joka humppasi jo valmiiksi. letkut apulaitteet lambdat jne jne tulivat toimivasta autosta eli tästä coupesta vaihdoin pelkän moottorin vika ei voi olla lambdassa tai vasemmassa sivuovessa koska coupe toimi täysin ennen kuin eräs idiootti vaihtoi 120km/h vaihdissa ykkösen päälle.
Asia selvä, lambda on ollut toimiva edellisessä autossa. Tämän enempää en valitettavasti osaa auttaa. Kuitenkin mielenrauhan saavuttamiseksi neuvoisin silti edes kokeilemaan vaikka jostain purkuautosta 100% varmuudella toimivaa käytettyä lambdaa. Omaan pirssiin ostin käytettynä foorumilta 10eurolla lambdan että sain edes suljettua vikamahdollisuuden pois, kun kovapäisenä en uskonut että lambda voi olla rikki. Noh, se kympin lambda on putken tukkeena vieläkin ja hienosti on rokannut vaihdosta saakka. Ja korostan sitä että oireet olivat täysin samat kuin sinun autossasi. Perstuntumani onkin että loppujen lopuksi vika löytyy jokatapauksessa lambdasta. Jos näin ei käy niin pyydän etukäteen anteeksi harhaanjohtavia kirjoituksiani ja menen nurkkaan häpeämään.
Pidetään kuitenkin hyvä henki foorumilla, tarkoitukseni ei ole vittuilla kellekkään vaan hankkia ja jakaa tietoa kanssaharrastajien kesken.
Ne koodit pitää nimenomaan lukea ISTAlla tai INPAlla, epäselvissä tapauksissa mielellään molemmilla. Jenkkiautohepun yleistesterillä voi jäädä tulematta.
Hepun nettisivujen mukaan tarjolla on Snap-on-, Autocom- ja Bosch-testerit.
Boschin ESI-tronic on erittäin pätevä peli mutta häviää silti tässä tapauksessa INPAlle. Eli jos topickin autosta halutaan niitä varmoja koodeja niin ainut vaihtoehto on tosiaan INPA.
BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaol
Ongelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Asia selvä, lambda on ollut toimiva edellisessä autossa. Tämän enempää en valitettavasti osaa auttaa. Kuitenkin mielenrauhan saavuttamiseksi neuvoisin silti edes kokeilemaan vaikka jostain purkuautosta 100% varmuudella toimivaa käytettyä lambdaa. Omaan pirssiin ostin käytettynä foorumilta 10eurolla lambdan että sain edes suljettua vikamahdollisuuden pois, kun kovapäisenä en uskonut että lambda voi olla rikki. Noh, se kympin lambda on putken tukkeena vieläkin ja hienosti on rokannut vaihdosta saakka. Ja korostan sitä että oireet olivat täysin samat kuin sinun autossasi. Perstuntumani onkin että loppujen lopuksi vika löytyy jokatapauksessa lambdasta. Jos näin ei käy niin pyydän etukäteen anteeksi harhaanjohtavia kirjoituksiani ja menen nurkkaan häpeämään.
Pidetään kuitenkin hyvä henki foorumilla, tarkoitukseni ei ole vittuilla kellekkään vaan hankkia ja jakaa tietoa kanssaharrastajien kesken.
Hepun nettisivujen mukaan tarjolla on Snap-on-, Autocom- ja Bosch-testerit.
Boschin ESI-tronic on erittäin pätevä peli mutta häviää silti tässä tapauksessa INPAlle. Eli jos topickin autosta halutaan niitä varmoja koodeja niin ainut vaihtoehto on tosiaan INPA.
Tarkotuksenahan mullakaan ei ole vittuilla kirjoitan tätä puhelimella enkä ole äidinkielessä koskaan kovin haka ollut niin jääkööt pilkut ja pisteet. Pienenä vittuiluna pakko kuitenkin heittää että luuletko että korjaan autoni letkuja silikonilla tai teipillä... on luettu inpalla. Jotenkin sen on pakko liittyä mielestäni osiin mitkä vaihdoin sedanista koska se teki tuota jo purettaesa ja vain motttori ilman apulaitteita vaihdettiin tiivistesarjan uusin yläpäähän samalla. Mitä tarkoitat että ongelma on pieni jos se johtuu muistakun apulaitteista . Venttiilivikako ? Millä voin kotikonstein mitata pakonokkaa onko vaihdettu imunokka joskus tilalle (kuulemma irtoaa muutama hp lisää) kellään tietoa mitä ne vakio kulmatkaan ovat nokissa ?
Tarkotuksenahan mullakaan ei ole vittuilla kirjoitan tätä puhelimella enkä ole äidinkielessä koskaan kovin haka ollut niin jääkööt pilkut ja pisteet. Pienenä vittuiluna pakko kuitenkin heittää että luuletko että korjaan autoni letkuja silikonilla tai teipillä... on luettu inpalla. Jotenkin sen on pakko liittyä mielestäni osiin mitkä vaihdoin sedanista koska se teki tuota jo purettaesa ja vain motttori ilman apulaitteita vaihdettiin tiivistesarjan uusin yläpäähän samalla. Mitä tarkoitat että ongelma on pieni jos se johtuu muistakun apulaitteista . Venttiilivikako ? Millä voin kotikonstein mitata pakonokkaa onko vaihdettu imunokka joskus tilalle (kuulemma irtoaa muutama hp lisää) kellään tietoa mitä ne vakio kulmatkaan ovat nokissa ?
Niin ja lambaadakin on edelleen vaihdettu jos viitsii aikaisempia viestejä lukea . Sen verran olen matkan varrella viisastunut että se liittyy venttiili kopan ja kiertokangen väliin ja siitä löytyy vika älkääkä alkako tarjoamaan kampuran tai noka asentotunnistimien vaihtoa on kunnossa testattu toisessa autossa. Kiitos ja kunnioittaen jo etukäteen kaikille auttaneille ja yrittäneille.
Niin ja lambaadakin on edelleen vaihdettu jos viitsii aikaisempia viestejä lukea . Sen verran olen matkan varrella viisastunut että se liittyy venttiili kopan ja kiertokangen väliin ja siitä löytyy vika älkääkä alkako tarjoamaan kampuran tai noka asentotunnistimien vaihtoa on kunnossa testattu toisessa autossa. Kiitos ja kunnioittaen jo etukäteen kaikille auttaneille ja yrittäneille.
selvä homma. Mikäli olet varma että vika on mekaaninen niin pärvötetään tätä sitten sitäkautta. Kysyit nokkien mittaamisesta. Helpoimmin imunokan erottaa pakonokasta nokan takapäässä olevasta kirjaimesta. E=imu ja A=pakonokka. Taaksepäin en jaksa lukea mutta kuinkas venakopan tiivisteet? Myös falskaava öljykorkki voisi aiheuttaa imuvuotoa huohottimen kautta.
BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaol
Ongelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Mulla teki samaa kun edellinen omistaja suorittanut vaihdemissin täyskaasuajosta. Oli KAIKKI pakovenat solmussa. Toimi kyllä mutta tuntu vähän hengettömältä ja yritti kokoajan korjata seoksia kohdalleen. Lambdan irrottamalla loppui kun ei enää ymmärtänyt seoksia. puristuspaineet meni jotenki näin: 1-14, 2-13, 3-8.5, 4-15, 5-8, 6-15.
Eli 3 ja 5 oli pahimmat vaikka kaikki oli aivan mutkalla. Eli pahoin pelkään.....
ja kaverilla kävi sama homma paitsi 18venttiiliä solmussa
Mulla teki samaa kun edellinen omistaja suorittanut vaihdemissin täyskaasuajosta. Oli KAIKKI pakovenat solmussa. Toimi kyllä mutta tuntu vähän hengettömältä ja yritti kokoajan korjata seoksia kohdalleen. Lambdan irrottamalla loppui kun ei enää ymmärtänyt seoksia. puristuspaineet meni jotenki näin: 1-14, 2-13, 3-8.5, 4-15, 5-8, 6-15.
Eli 3 ja 5 oli pahimmat vaikka kaikki oli aivan mutkalla. Eli pahoin pelkään.....
ja kaverilla kävi sama homma paitsi 18venttiiliä solmussa
Muuten joo mutta vaihdoin tekniikan toimivaan enkä korjannut vanhaa. Puristus suhteet menee sitten mittaukseen tuskin vikaa kun vetää prkl hyvin. Koko yläpään tiivistesarja uusittu. Nokat katson myös kiitos tästä katsotaan jos kerkeää vklp postailee lisää
Comment