Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i:n turboluvat???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikam82
    BTCF Member
    • Jan 2004
    • 145
    • Harjavalta

    320i:n turboluvat???

    Eli auto on E30 320i vm:86, ei vähäpäästöinen.
    takana on rumpujarrut.
    Kuinka helpolla kyseiseen autoon saa turboluvat?Mitä tarvitsee muuttaa ja mihin autoa verrataan katsastuksessa?
    Tarkoituksena olisi asentaa kaksi pienehköä ahdinta, mutta jos se vaikeuttaa lupien saantia niin sitten yksi iso.
    Olisi hienoa että joku joka on joskus turbottanut tälläisen, voisi antaa vinkkejä ja neuvoja.
    [email protected]
  • Seiska
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 126
    • Vantaa

    #2
    Autoa verrataan 325i , hanki kaikki laput (dyno,muutokset etc.) , ja tehorajana 204 hp. Pakokaasumittaus = pitää alittaa päästörajat tai laita katti.

    Jani

    '86 320i =>325e 2.7
    Team Top Alcohol
    Jetta TSI -10
    Ex: 730i -88,320i 2.7 -86,530 v8 -93,325i -94,750iAL -88, 316i -89, 320D -00

    Comment

    • Lari
      Bimmer Rookie
      • Aug 2002
      • 65

      #3
      Huoh :? Koskahan ihmiset tajuavat ettei tarvi enään mitään lupia kun turbottaa auton...

      Comment

      • mikam82
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 145
        • Harjavalta

        #4
        Eli mun pitää laittaa 325i:n levyt taakse vai?? entäs pitääkö auto olla muutenkin kuin 325i, eli täytyykö olla tehostin jne jne..
        [email protected]

        Comment

        • Seiska
          Bimmer Rookie
          • Aug 2002
          • 126
          • Vantaa

          #5
          320:een laitetaan 51mm etutolpat, levyt taakse , iso perä , vakaaja taakse ehkä kardaani vetarit ja laatikko. Laske omat prosentit ja tee kanta-auto tarkastus ,jos prossat menee yli 35%.
          Team Top Alcohol
          Jetta TSI -10
          Ex: 730i -88,320i 2.7 -86,530 v8 -93,325i -94,750iAL -88, 316i -89, 320D -00

          Comment

          • .:miksu:.
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 352

            #6
            Ei o bemareista kokemusta, mutta yks iso turbo on paljon helpompi saada toimimaan kun kaks pientä (ja paljon halvempi :? )

            ps: Jos haluaa selvitä "helpolla": Älä muuta mitään ja hae pienillä paineilla dyno laput (+20% alkuperäiseen) ja sitten kun on leima papperissa niin paineita ylös,( tosin aika tappo kaluhan semmonen on...)

            pps:ei tarvi muuta kun ajaa konttorille dynolappu kädessä

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #7
              tarvii tehdä samat muutokset kun 320-->325
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • 327 2*t+ic
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 209

                #8
                Originally posted by .:miksu:.
                Ei o bemareista kokemusta, mutta yks iso turbo on paljon helpompi saada toimimaan kun kaks pientä (ja paljon halvempi :? )

                ps: Jos haluaa selvitä "helpolla": Älä muuta mitään ja hae pienillä paineilla dyno laput (+20% alkuperäiseen) ja sitten kun on leima papperissa niin paineita ylös,( tosin aika tappo kaluhan semmonen on...)

                pps:ei tarvi muuta kun ajaa konttorille dynolappu kädessä
                Miten niin yks on helpompi saada toimimaan? Pakosarjojen ja ahto/imuputkien kanssa on tietysti kahdella hiukka enemmän töitä. Mulla on M20:ssä kaks pientä ahdinta ja toimii tosi hyvin ja pienellä viiveellä.

                Comment

                • f1zz
                  GTi:stä tuttu
                  • Sep 2003
                  • 1469
                  • Veikkola

                  #9
                  mulla on yksi KOHTUUKOKOINEN kuulalaakeroitu ja pienellä viiveellä

                  Comment

                  • .:miksu:.
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 352

                    #10
                    Ton kokosessa ja tehosessa koneessa tuskin tuottaa ongelmia toi turbon valinta, mutta 3litrasessa alkaa jo olla ainoo vaihtoehto teettää hybridi.

                    Miks laittaa kahta, kun yksikin riittää. Yhdellä toimii ihan yhtä alhaalta, kun kahdella ja toimii myös yläkierroksilla, korkeammilla paineilla...
                    (kunhan ei ole garretti T03, tms)... Kun edelleen virittelee ja KORJAILEE voi todeta että yhdellä ois ollu helpompaa...

                    Kun oon sen verran laiska, että pyrin aina tekeen homman kerralla, kunolla ja kustannustehokkaasti!!! :wink:

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #11
                      Originally posted by 327 2*t+ic
                      Originally posted by .:miksu:.
                      Ei o bemareista kokemusta, mutta yks iso turbo on paljon helpompi saada toimimaan kun kaks pientä (ja paljon halvempi :? )

                      ps: Jos haluaa selvitä "helpolla": Älä muuta mitään ja hae pienillä paineilla dyno laput (+20% alkuperäiseen) ja sitten kun on leima papperissa niin paineita ylös,( tosin aika tappo kaluhan semmonen on...)

                      pps:ei tarvi muuta kun ajaa konttorille dynolappu kädessä
                      Miten niin yks on helpompi saada toimimaan? Pakosarjojen ja ahto/imuputkien kanssa on tietysti kahdella hiukka enemmän töitä. Mulla on M20:ssä kaks pientä ahdinta ja toimii tosi hyvin ja pienellä viiveellä.
                      Pakko oli kommentoida, vaikken mitään tiedäkkään...

                      TOSI PIENELLÄ VIIVEELLÄ!!!
                      ...

                      Comment

                      • .:miksu:.
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 352

                        #12
                        Joo ilmeisesti se TwinTurbo on enemmän bemarimiesten(ja naisten mieleen), itse vasta ostin ekan bemarini paripäivää sitten, joten olen sivistymätön näissä jutuissa.

                        Mutta ajattelin jutun näin:

                        käytetty pikku garretti (2x)a300€+huolto a400€
                        [koneeseen mitoitettu hybridi a800€]
                        pakoputkistonteettäminen a300€+a500€(turbon jälkeen)
                        imuputkisto (2x)a100€
                        rikastuspiiri a400€
                        IC a300€
                        :P kartio filtteri (2x) a100€

                        yht.2000€ [-3000€] (+kaikki kivat pikku yllärit, dynosäädöt bensapumput, suuttimet...min 500€)

                        Jos ei muuta hyvää muitten mielestä löydy niin olkoon vaikka HINTA, ja onhanse niinkin, että virittämisessä/tuunauksessa ei paljon budjetit paina...

                        Mutta tottakai kannattaa kysellä jostain alan liikkeestä! 8)

                        Comment

                        • JOuMan
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 587
                          • E-Pohojanmaa

                          #13
                          Eihän tollasia tuplaturboja ole mitään järkeä laittaa muuta ku isolohko V-koneisiin :shock: ,jos ei sitte hae miestelemisen aihetta esson baariin :roll:
                          E30 329i M50 Turbo (SOLD)
                          E39 M5 Twinturbo
                          Audi Coupe Quattro 2.5 20vT
                          Transporter T5GP 2.0tdi 132Kw
                          Audi A8l 4.0tfsi
                          E24 635Csi

                          Comment

                          • JTT76
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2004
                            • 73
                            • Anjalankoski

                            #14
                            Huoh Koskahan ihmiset tajuavat ettei tarvi enään mitään lupia kun turbottaa auton...
                            heh.. ite oon ihmetelly samaa jo kauan aikaa,ottaisvat selvää asioista..

                            Comment

                            • jarmo_
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2002
                              • 277

                              #15
                              Originally posted by JOuMan
                              Eihän tollasia tuplaturboja ole mitään järkeä laittaa muuta ku isolohko V-koneisiin :shock: ,jos ei sitte hae miestelemisen aihetta esson baariin :roll:
                              Ai miksei ole?
                              Mun mielestä asiaa, saa tehoja enemmän ja tosiaan pienemmällä viivellä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎