Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60 ja m62 remmiahdin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [fuse]
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 299
    • Kerava

    #16
    Onko jotain säätäjää tiedossa joka osais tehä ton operaation tai on tehnyt vastaavia? Motorbit ois tässä lähellä täytyy soitella sinne ainaskin.

    Comment

    • ike24
      BTCF Member
      • Mar 2011
      • 957
      • haapavesi

      #17
      Originally posted by [fuse] View Post
      Onko jotain säätäjää tiedossa joka osais tehä ton operaation tai on tehnyt vastaavia? Motorbit ois tässä lähellä täytyy soitella sinne ainaskin.
      Täällä foorumilla ku luet m62b44 viritys topikki tai jotai niii on joku joka on säädättänyt alkuperäista boksia. Kyseles siltä. Kallistahan se on!

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        #18
        Originally posted by [fuse] View Post
        Hitto miten kallis ja työläs vastaus!
        Sitten on tietysti Megashift:

        EFI, Fuel Injection, Auto, automotive, car, TPI, computation, ECU, MegaSquirt, GPIO, MicroSquirt, Sequencer, stim, MegaShift, MShift, DIY, transmission, 4L60E, 4L80E, controller, shifter
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          #19
          miten paljon sulla on tehon tavoite? kysyisin r-motorsportilta tuota oman poksin rakentamista sopivaksi. se aika pitkälle rikun käsissä riittää. se et rupee tekeen koneelle ja laatikolle ohjelmaa niin maksaa aikaa ja rahaa.

          automaatin ongelmat ja kestävyys tulee juurikin näissä kun ei hoksata et laatikoon pitää saada pelaan sileen et se vastaa uutta tehon nousua. en jaksa uskoa et ne latikot ihan susia on jos on säädöt kunnossa.
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • [fuse]
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 299
            • Kerava

            #20
            Ei ole sillälailla kummempia odotuksia. Jos nyt enemmän sais ku mitä samalla rahalla (3k€ makso remmi) vaparivirityksillä ni ois jees.

            Motorbit ei luultavasti pysty jeesaamaan koska "Taitaa olla kyseessä BMW DME versio Bosch ME7.2 ecusta"

            Pitää tarkistaa vielä tänään toi ecu. Ellei jollain oo jo suoraan sanoa et mikä laitos siellä on?

            E: Onko ihan mahdotonta kotikonstein lukea ecusta kartat ja arvot, muuttaa niitä ja ajaa uusi ohjelma sisälle?
            Kaveri ymmärtää noitten karttojen ja ohjelmointien päälle mutta hänelläkään ei oo kokemusta miten ohjelmointi bemarissa toimii...
            Last edited by [fuse]; 19-02-2015, 07:50.

            Comment

            • ike24
              BTCF Member
              • Mar 2011
              • 957
              • haapavesi

              #21
              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Tuolla ei kuulema ainakaan zf5hp30 laatikkoa pysty ohjaan. Tuossa 535 laatikosta en tiedä

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5272
                • Pirkkala

                #22
                Kysyppä osaako motest jyväskylästä tehä boksille mitään. Jos nyt muistan putkan nimen oikein.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Gemmi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 3355
                  • Espoo

                  #23
                  Itte aattelin tehdä suosiolla manuaali swapin, ja maltilla ahtaa. nytten 243hp ja 292nm ja tavote 300hp, kaikki yli plussaa kuhan ei tarvitte hirveesti koneen keston kanssa riskeerata:think. M60B30 tosin kyseessä. Järkeehän tossa ei oo, mutta pitääkö kaikessa edes olla?. seuraavat osat pyöriny mielessä millä toteuttaa, ehdotuksia otetaan myös vastaan.

                  Eaton m112
                  kdfi
                  isommat suuttimet
                  Välijäähy
                  Järeempi bensapumppu
                  ja muut pikku tarvikkeet.

                  Comment

                  • Roisto
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 2542
                    • Kajaani

                    #24
                    Originally posted by Gemmi View Post
                    Itte aattelin tehdä suosiolla manuaali swapin, ja maltilla ahtaa. nytten 243hp ja 292nm ja tavote 300hp, kaikki yli plussaa kuhan ei tarvitte hirveesti koneen keston kanssa riskeerata:think. M60B30 tosin kyseessä. Järkeehän tossa ei oo, mutta pitääkö kaikessa edes olla?. seuraavat osat pyöriny mielessä millä toteuttaa, ehdotuksia otetaan myös vastaan.

                    Eaton m112
                    kdfi
                    isommat suuttimet
                    Välijäähy
                    Järeempi bensapumppu
                    ja muut pikku tarvikkeet.
                    Mitä tuolle on tehty jos nyt on jo 243 kaakkia?
                    2001 E39 525iA
                    1992 E34 "540i/5"

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #25
                      Originally posted by Gemmi View Post
                      Itte aattelin tehdä suosiolla manuaali swapin, ja maltilla ahtaa. nytten 243hp ja 292nm ja tavote 300hp, kaikki yli plussaa kuhan ei tarvitte hirveesti koneen keston kanssa riskeerata:think. M60B30 tosin kyseessä. Järkeehän tossa ei oo, mutta pitääkö kaikessa edes olla?. seuraavat osat pyöriny mielessä millä toteuttaa, ehdotuksia otetaan myös vastaan.

                      Eaton m112
                      kdfi
                      isommat suuttimet
                      Välijäähy
                      Järeempi bensapumppu
                      ja muut pikku tarvikkeet.
                      Listan kärkeen se M60b40 tai m60"b44"... Sitten nuo mainitsemasi asiat



                      Mites tuo Kdfi, aika plug in näyttää sivujen mukaan olevan, manuaalin kanssa ei pitäisi olla ongelmia? Mitkä auton "ominaisuudet" menettää tuon purkin myötä, obc:n toiminnot ainakin, entä muuta?
                      Last edited by bemmeri; 19-02-2015, 14:23.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        #26
                        Originally posted by ike24 View Post
                        Tuolla ei kuulema ainakaan zf5hp30 laatikkoa pysty ohjaan.
                        Mihin tämä tieto perustuu? Megashiftissä on 9kpl solenoidiventtiilin ohjauksia jotka pystyy laittamaan myös PWM-tyyppisiksi ja ZF:n räjäytyskuvissa näkyy kahdeksan solenoidia venttiilirungossa.

                        Se että ohjauksen toteuttaminen vaatii todella paljon tietoa ja osaamista ei tarkoita ettei sitä pysty tekemään.

                        Itse tuskin perehdyn aiheeseen koska ei riitä aika eikä mielenkiinto. Menisi viikkokaupalla omaa aikaa asiaan josta ei juuri itselle hyötyä olisi.

                        Kaikki tieto kuitenkin on nopealla googlettamisella saatavilla joten joku jolla aikaa ja mielenkiintoa riittää niin eikun ottamaan selvää asiasta. Plus että kdfi MS2-pohjaisena pystyy "keskustelemaan" CAN-väylällä megashiftin kanssa.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • ike24
                          BTCF Member
                          • Mar 2011
                          • 957
                          • haapavesi

                          #27
                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Mihin tämä tieto perustuu? Megashiftissä on 9kpl solenoidiventtiilin ohjauksia jotka pystyy laittamaan myös PWM-tyyppisiksi ja ZF:n räjäytyskuvissa näkyy kahdeksan solenoidia venttiilirungossa.

                          Se että ohjauksen toteuttaminen vaatii todella paljon tietoa ja osaamista ei tarkoita ettei sitä pysty tekemään.

                          Itse tuskin perehdyn aiheeseen koska ei riitä aika eikä mielenkiinto. Menisi viikkokaupalla omaa aikaa asiaan josta ei juuri itselle hyötyä olisi.

                          Kaikki tieto kuitenkin on nopealla googlettamisella saatavilla joten joku jolla aikaa ja mielenkiintoa riittää niin eikun ottamaan selvää asiasta. Plus että kdfi MS2-pohjaisena pystyy "keskustelemaan" CAN-väylällä megashiftin kanssa.
                          Sillon ku tuota ite selvitin kun oisin halunnut automaatin pidettyä ku ms3 laitoin. Niin autotunelta sitä kyselin niiin siellä ne tutki asiaa ja sanoivat että ei onnistu sillä. Muuta faktaa mulla ei ole.

                          Comment

                          • sierra4x4tbo
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 2098
                            • Lappeenranta

                            #28


                            Onkos tuo laippapinta 5-6mm lattarautaa mihin on hitsattu huonekaluputket kanaviksi..? :think

                            Aikamoista..

                            -Timo
                            Last edited by sierra4x4tbo; 19-02-2015, 16:47.
                            M535i BiTurbo -85
                            740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                            --=MushroomMotorsport=--
                            --=MaxTuned.com=--

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              #29
                              Originally posted by ike24 View Post
                              Niin autotunelta sitä kyselin niiin siellä ne tutki asiaa ja sanoivat että ei onnistu sillä.
                              Ok. Veikkaampa että vastaus on ollut tuollainen koska se ei ole bolt-on juttu vaan vaatii erittäin paljon töitä kuten sanoin.

                              Megan kanssa hyvin harvoin on olemassa valmista ratkaisua mutta sen muokattavuus on liki ääretön. Siinä on sen vahvuus ja toisaalta heikkous.
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10060
                                • KVLA

                                #30
                                Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                                Onkos tuo laippapinta 5-6mm lattarautaa mihin on hitsattu huonekaluputket kanaviksi..? :think

                                Aikamoista..

                                -Timo
                                Ei tosiaan oikein näytä millekkään sarjavalmisteiselle tehdassarjalle.Hitsaussaumatkin kuin pulun paskaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎