Vortecheja näihin kai laitetaan jos ollaan tehon perässä. Jenkeistä löytyy joku "toolman" joka tekee reilulla tonnilla adapterit Eaton M112 ahtimelle.
Noita Eatoneja saa kohtuu hinnalla vanhoista 4.2 supercharged Jaguareista, toki itse ahdin on kunnon 80/90-luvun Roots teknologiaa ja hyötysuhde ei ole häävi. Eikä tuokaan yhdistelmä ole enää halpa siihen mennessä kun on ahdin, imusarja, suuttimet, adapterit, välijäähdytys ja moottorinohjaus tehtynä.
Edit: Mitään uusia ladukkaita kittejä tuskin on tulossa markkinoille, on tämä kuitenkin jo ajat sitten mainstreamistä poistunut moottori.
Joo voi olla että ei mee pelti kii ainakaa e36:sessa.
Canadasta saa m60 sarjan kohtuu rahalla (veroton), eiköhä tästä käy kaikki paitsi ecun softa ? Meinasin pitää ihan oman me 7.2 ohjauksen siinä on karttoja joka suuntaa ja ohjelmassa bitti turbolle, käytetäähän samaa boksia bentleyn twinturbo m62 koneessa.
Joo voi olla että ei mee pelti kii ainakaa e36:sessa.
Canadasta saa m60 sarjan kohtuu rahalla (veroton), eiköhä tästä käy kaikki paitsi ecun softa ? Meinasin pitää ihan oman me 7.2 ohjauksen siinä on karttoja joka suuntaa ja ohjelmassa bitti turbolle, käytetäähän samaa boksia bentleyn twinturbo m62 koneessa. https://gailauto.com/product/ess-tun...e38-m60-94-96/
Paljonhan tosta setistä saa oikeesti potkua pihalle? :think
Eikös tuo ahdin riitä +700hp :think paketin mukana tulevat suuttimet loppuu kuulemma 450hp nurkilla.
Kannattaa myös lukea läpi esim. Urpo_Rotan projektithreadi, siellä heivattiin Motronic mäkeen ja löydettiin vakiochippiin verrattuna aika paljon lisää tehoa isommilla suuttimilla, viinalla, ms3 moottorinohjaus ja pienemmällä hihnapyörällä muistaakseni.
Kannattaa myös lukea läpi esim. Urpo_Rotan projektithreadi, siellä heivattiin Motronic mäkeen ja löydettiin vakiochippiin verrattuna aika paljon lisää tehoa isommilla suuttimilla, viinalla, ms3 moottorinohjaus ja pienemmällä hihnapyörällä muistaakseni.
Joo siis mulla koneena on "m60b44" joten ess setin vakiosuuttimet loppui kesken jo sillä pienemmällä hihnapyörällä, ja 5200rpm kohdalla, ja 466hv.
Suuttimien moottorinohjauksen ja hihnapyörän pienennys muutamalla millillä vei tehot lukemaan joka tossa signaturessa on. Eihän se paljon ole mutta tuon koneen vääntöalue saattaa tulla monelle m50 miehelle yllätyksenä
Minulla on ess purkki yhä hyllyssä, sekä suuttimet. Ja vastus maffiin.
Jos joku haluaa niin niistä voi jotain tarjota, MUTTA koska minulla on niille olemassa käyttötarkoitus, aivan ilmaiseksi en niitä anna. Tämä on siis m60 koneeseen.
Vortech V-3 Si-Trim Supercharger - The new standard, our most popular supercharger has a self-contained lubrication system. The V-3 comes with an attached fluid drain hose
Ei varsinaisesti liity M-sarjan moottoreihin mutta omaan E39 M5 S62 bemariin tuli juurikin tuo Vortechin V3 ahdin bolt-on pakettina eikä voi kun kehua. Käytökseltään vastaa vapaasti hengittävää, ahtimessa ei käytännössä viivettä ollenkaan ja kaasupoljin toimii reaaliajassa.
Comment