Kysymyksiä "lastutuksesta"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hj325hml
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 728
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by markku55 View Post
    Hyviä huomioita, kiitos niistä.
    Vielä kyssäreitä:
    1. Voiko hiukkassuodattimen palauttaa jos antaa aihetta, eli onko poistaminen sellainen, että siinä ei tuhota mitään?
    2. Voiko ohjelman palauttaa alkuperäiseen helposti?
    Kysymykset perustuu siihen, että mahdollinen uusi omistaja ei halua noita trimmejä autoonsa, eli auton arvo voi olla huonompi jos siinä on trimmit päällä.

    Eipä suodattimen palauttaminen onnistu oikein muuten kun jos poistat katti-suodatin boksin kokonaan ja lautat korvausputken tilalle, sit haisee ilman kattia. Yleensä kotelo rälläköidään yläpuolelta ja suodatin hakataan pois, ei sitä ehjänä pysty kotelosta poistamaan. Sit hitsataan luukku kiinni ja boksi takas paikalleen. Eri asia on ekat mallit joissa suodatin omana boksina.
    Ohjelmat pystyy palauttamaan takaisin, yleensä ohjelmoijat antavat ajankin kauan säilyttää orkkissoftaa itsellään. Toki marmorillakin saa uusimman valmistajan softan laitettua.
    F16 M-Sport

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4048
      • Turku

      #32
      Mä ainakin tarkistan automaattisesti että löytyykö moottorinohjaimeen uutta ohjelmaa,"ja tarvittaessa päivitän sen ennen kuin lähetän softan maailmalle. Näin siis ainoastaan BMW tapauksessa

      Sitä Dpf pönttöä on vähän järjen köyhyyttä hakata silpuksi mun mielestä, ainakin auton alla olevaa, kun korvausputki ei paljoa maksa, ja ehjille(vaikka olis tukkeessakin) pöntöille on markkinansa.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #33
        Ja varma hylky katsastuksessa kun on kiiltävä uusi putki pöntön tilalla... Ennemmin yhdistelmäpöntön korvaisin putkella, koska sitä ei juuri näe moottorisuojien vuoksi.
        Last edited by VolvoTDi; 11-04-2015, 12:33.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • markku55
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2015
          • 200
          • Hanko

          #34
          Originally posted by suppari View Post
          Mä ainakin tarkistan automaattisesti että löytyykö moottorinohjaimeen uutta ohjelmaa,"ja tarvittaessa päivitän sen ennen kuin lähetän softan maailmalle. Näin siis ainoastaan BMW tapauksessa

          Sitä Dpf pönttöä on vähän järjen köyhyyttä hakata silpuksi mun mielestä, ainakin auton alla olevaa, kun korvausputki ei paljoa maksa, ja ehjille(vaikka olis tukkeessakin) pöntöille on markkinansa.
          Kyseessä olisi 520da 2008, saako tuosta Dpf pöntön pois välistä ilman mitään kulmahiomakoneita ja tilalle mekaanisesti liitettävä korvausputki?

          Jos pönttö pitää poistaa katkaisemalla putket, sen palauttaminen tarkoittaisi hitsaamista?

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #35
            Originally posted by markku55 View Post
            Kyseessä olisi 520da 2008, saako tuosta Dpf pöntön pois välistä ilman mitään kulmahiomakoneita ja tilalle mekaanisesti liitettävä korvausputki?

            Jos pönttö pitää poistaa katkaisemalla putket, sen palauttaminen tarkoittaisi hitsaamista?
            Tuossa on yhdistelmäpönttö eli katti ja dpf saman kuoren sisällä eli ilman aukaisua ei sieltä mitää oteta.

            Ei kannata mitään katkoa, koska joutuu juuri hitsuuhommia tekeen vaan kannattaa hommata juuri kyseiseen malliin sopiva korvausputki, missä on laippa turbon päässä valmiina.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • markku55
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2015
              • 200
              • Hanko

              #36
              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Tuossa on yhdistelmäpönttö eli katti ja dpf saman kuoren sisällä eli ilman aukaisua ei sieltä mitää oteta.

              Ei kannata mitään katkoa, koska joutuu juuri hitsuuhommia tekeen vaan kannattaa hommata juuri kyseiseen malliin sopiva korvausputki, missä on laippa turbon päässä valmiina.
              Eli korvausputki joka sisältää katalysaattorin, mutta ei hiukkassuodatinta - vai?
              Mitä tuollainen korvausputki maksaa ja onko niitä eri toimittajilta saatavana?

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                #37
                Originally posted by markku55 View Post
                Eli korvausputki joka sisältää katalysaattorin, mutta ei hiukkassuodatinta - vai?
                Mitä tuollainen korvausputki maksaa ja onko niitä eri toimittajilta saatavana?
                Vinkki: Ostoilmoitus foorumille

                Esim :Ostetaan alkuperäinen (myös tukossa oleva) dpf\kat putki tai siihen sopiva korvausputki E60 520d vm 08

                Ei taida pahemmin olla valmistajia noille :think
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • markku55
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2015
                  • 200
                  • Hanko

                  #38
                  Ok, hyväksyn sen, että hiukkassuodatinta ei poisteta, mitäs sitten?
                  1. Onko lastutukselle jotain ongelmia jos hiukkassuodatinta ei poisteta?
                  2. Mikä merkitys 177HP versus 211HP tehoilla on automaatin kestävyydelle?
                  3. Sinänsä tehot on varmaan riippuvaisia siitä mitä koneelta vaaditaan, eli helposti rullaavassa ajossa teho ei ole kierrosluvun mukaista vaan paljon pienempää, eli samassa suhteessa kulutuksen kanssa. Nyt sitten kysyn, miten nuo lastutuksen myötä nousseet tehot ohjataan automaatin kannalta?
                  4. Olen ollut huomaavinani, että manuaalivaihteistolla voisin kaupunkiajossa säästää selkeästi polttoainekulutusta suhteessa automaatin valintoihin.
                  Miten automaatti muuttaa toimintaansa kun moottorin tehoja lisätään?

                  Näitä kysymyksiä olen jo eri tavalla kysellyt, mutta nyt ehkä hieman täsmällisemmin määriteltyinä.

                  Comment

                  • blueorange
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 404
                    • suomi

                    #39
                    En tiiä onko e39 530d:ssä ne turbon jälkeen olevat pöntöt katteja vai hiukkassuodattimia mut kaverille tehtiin luukut. Romut hakattiin helvettiin ja luukut kiinni.

                    Putket tuli ihan kohtalaisen helposti pois mut meinas usko loppua takasin laittaessa kun ei meinannu löytyä oikeeta asentoo. Pakkohan ne oli paikalleenkin mennä kun poiskin tuli. Pari ärräpäätä kuulu auton alla. Kaikkee muutakin pientä vastusta siinä oli.

                    Kokeiltiin ilman putkiakin niin oli yllättävän hiljaset äänet. Kyllä se turbo vaimentaa. Varsinkin nokivehkeissä.

                    Comment

                    • markku55
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2015
                      • 200
                      • Hanko

                      #40
                      Originally posted by markku55 View Post
                      Ok, hyväksyn sen, että hiukkassuodatinta ei poisteta, mitäs sitten?
                      1. Onko lastutukselle jotain ongelmia jos hiukkassuodatinta ei poisteta?
                      2. Mikä merkitys 177HP versus 211HP tehoilla on automaatin kestävyydelle?
                      3. Sinänsä tehot on varmaan riippuvaisia siitä mitä koneelta vaaditaan, eli helposti rullaavassa ajossa teho ei ole kierrosluvun mukaista vaan paljon pienempää, eli samassa suhteessa kulutuksen kanssa. Nyt sitten kysyn, miten nuo lastutuksen myötä nousseet tehot ohjataan automaatin kannalta?
                      4. Olen ollut huomaavinani, että manuaalivaihteistolla voisin kaupunkiajossa säästää selkeästi polttoainekulutusta suhteessa automaatin valintoihin.
                      Miten automaatti muuttaa toimintaansa kun moottorin tehoja lisätään?

                      Näitä kysymyksiä olen jo eri tavalla kysellyt, mutta nyt ehkä hieman täsmällisemmin määriteltyinä.
                      Edit: Esitän omaan kysymyspatteriin erään esimerkin siitä, missä asiassa haluaisin 520da:n olevan pirteämmän, kun ohitan nopeusluokassa 100km/h, haluaisin lisää tehoa turvallisen nopean ohituksen tekemiseksi.
                      Ei myöskään haittaisi jos joku C sarjan Mersu alkaa kukkoilla, niin ei ainakaan jäisi jalkoihin. Pakko hieman paljastaa lapsellisuuttani, mutta jos "kaikki" rahat on kiinni autossa, niin ei viitsisi antaa jonkun nousukkaan nuoren kukkoilevan uudella C200i tai C230i Mersulla. Mm tänään kävi niin, että tuollainen alkoi edessäni ensin jarrutella, ja lopulta meinasi näyttää mistä kana pissii, en ihan ollut mukana kaverin innostuksessa, mutta "melkein" ja sain lähdön mutkasta suoralle samaan aikaan. En ihan päässyt kaverin perään, mutta suurin syy oli aavistamisen hetkessä ja lopulta automaatin miettimisessä.
                      Nämähän on niitä ei kenenkään myöntämiä reaktioita, minä 66v voin kertoa, että näitä tilanteitahan on keskustoissa ja maantiellä jatkuvasti, joten miksi dissaamaan ja kertomaan, että en ainakaan minä;D
                      Eli, oisko vastauksia tuohon ekaan kyssäriviestiin?

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6327
                        • P-Pohjanmaa

                        #41
                        Originally posted by markku55 View Post
                        Edit: Esitän omaan kysymyspatteriin erään esimerkin siitä, missä asiassa haluaisin 520da:n olevan pirteämmän, kun ohitan nopeusluokassa 100km/h, haluaisin lisää tehoa turvallisen nopean ohituksen tekemiseksi.
                        Ei myöskään haittaisi jos joku C sarjan Mersu alkaa kukkoilla, niin ei ainakaan jäisi jalkoihin. Pakko hieman paljastaa lapsellisuuttani, mutta jos "kaikki" rahat on kiinni autossa, niin ei viitsisi antaa jonkun nousukkaan nuoren kukkoilevan uudella C200i tai C230i Mersulla. Mm tänään kävi niin, että tuollainen alkoi edessäni ensin jarrutella, ja lopulta meinasi näyttää mistä kana pissii, en ihan ollut mukana kaverin innostuksessa, mutta "melkein" ja sain lähdön mutkasta suoralle samaan aikaan. En ihan päässyt kaverin perään, mutta suurin syy oli aavistamisen hetkessä ja lopulta automaatin miettimisessä.
                        Nämähän on niitä ei kenenkään myöntämiä reaktioita, minä 66v voin kertoa, että näitä tilanteitahan on keskustoissa ja maantiellä jatkuvasti, joten miksi dissaamaan ja kertomaan, että en ainakaan minä;D
                        Eli, oisko vastauksia tuohon ekaan kyssäriviestiin?
                        Vie auto Antille (Aj tech Seinäjoki) tekee sulle tarvittavat temput..tai siis autollesi
                        Tämän jälkeen olet vähän köyhempi mutta ajelet bemarilla hymy huulilla

                        Laatikko on itse oppiva ja voiman lisääminen lähinnä parantaa sen toimintaa.

                        Itsellä ollut ohjelmoitu diisseli nyt noin+350 tkm ajan (6 eri autoa)
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #42
                          Originally posted by markku55 View Post
                          Edit: Esitän omaan kysymyspatteriin erään esimerkin siitä, missä asiassa haluaisin 520da:n olevan pirteämmän, kun ohitan nopeusluokassa 100km/h, haluaisin lisää tehoa turvallisen nopean ohituksen tekemiseksi.
                          Ei myöskään haittaisi jos joku C sarjan Mersu alkaa kukkoilla, niin ei ainakaan jäisi jalkoihin. Pakko hieman paljastaa lapsellisuuttani, mutta jos "kaikki" rahat on kiinni autossa, niin ei viitsisi antaa jonkun nousukkaan nuoren kukkoilevan uudella C200i tai C230i Mersulla. Mm tänään kävi niin, että tuollainen alkoi edessäni ensin jarrutella, ja lopulta meinasi näyttää mistä kana pissii, en ihan ollut mukana kaverin innostuksessa, mutta "melkein" ja sain lähdön mutkasta suoralle samaan aikaan. En ihan päässyt kaverin perään, mutta suurin syy oli aavistamisen hetkessä ja lopulta automaatin miettimisessä.
                          Nämähän on niitä ei kenenkään myöntämiä reaktioita, minä 66v voin kertoa, että näitä tilanteitahan on keskustoissa ja maantiellä jatkuvasti, joten miksi dissaamaan ja kertomaan, että en ainakaan minä;D
                          Eli, oisko vastauksia tuohon ekaan kyssäriviestiin?
                          Mikset sitten ostanut esim. 530d/535d? Ei tarvitsisi ohittaessa miettiä, että mennäänkö vai ei. Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä, niin sitten ohjelmoimalla saa vielä lisää tehoa. BMW:tä ei mielestäni ole järkeä ostaa sillä mallisarjan pienimmällä koneella.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Weuli
                            BTCF Member
                            • Feb 2008
                            • 1169
                            • Turku

                            #43
                            Originally posted by markku55 View Post
                            haluaisin lisää tehoa turvallisen nopean ohituksen tekemiseksi.
                            Tähän oikea lääke on ohjelmointi. Vetoa tulee lisää juuri siihen kohtaan, jossa sitä tavallisessa ajossa tarvitsee. Kun kerran etelässä asut niin kyllä niitä hyvä maineisia ohjelmointiliikkeitä on lähempänäkin kun Seinäjoella, jos sinne päin ei muuten tule ajoa.
                            F10 530da xDrive -14
                            ----------------
                            E92 330d -09
                            E93 325i -08
                            E92 330d -08
                            E61 535d -06
                            E91 320d -08
                            E46 330Ci -01
                            E61 525d -06
                            E90 320i -05
                            E46 325i -01
                            E46 318i -99
                            E36 316i -91

                            Comment

                            • peeämwee
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1822
                              • I sink hell

                              #44
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Mikset sitten ostanut esim. 530d/535d? Ei tarvitsisi ohittaessa miettiä, että mennäänkö vai ei. Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä, niin sitten ohjelmoimalla saa vielä lisää tehoa. BMW:tä ei mielestäni ole järkeä ostaa sillä mallisarjan pienimmällä koneella.
                              Siinähän se luki viestissä. Cash, dollar, bills, paper.
                              Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                              Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                              A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                              http://velkakello.fi/

                              Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by peeämwee View Post
                                Siinähän se luki viestissä. Cash, dollar, bills, paper.
                                No ostaa sen vuoden tai kaksi vanhemman kunnon moottorilla, niin luultavasti ajonautiota on paljon enemmän. Lisäksi varustelu on paljon parempi isommalla moottorilla olevassa autossa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X