Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä "lastutuksesta"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #46
    Unohda noi korvausputket.
    Toi ei tartte mitään muuta kun ottaa pöntön pöydälle laikkaa auki ja piikkaa sieltä DPF kennon pois ja softaa perään.
    Näin olen toiminut monien kymmenien vastaavien BMW autojen kanssa eikä kukaan koskaan ole jäänyt kaipaamaan autotallinsa hyllylle vanhaa "ehjää" partikkelisuodatinta millään myyntiverukkeella
    Ja näin ollen auto näyttää konehuoneesta ja alhaaltakin katsottuna vakiolle.
    Ja putki/sto istuu paikalleen 100% varmuudella.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • markku55
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2015
      • 200
      • Hanko

      #47
      Mitä jos ei poistaisikaan hiukkassuodatinta?

      Kun nuo lastutustiedot kertovat että teho nousee 211hp ja vääntö 400Nm arvoihin, niin nouseeko ne noihin arvoihin ilman että hiukkassuodatin poistetaan?
      Nouseeko teho enemmän jos hiukkassuodatin poistetaan?
      Ymmärrän tietysti, että arvot ei toteudu jos suodatin on tukossa, mutta olettaen siis, että polttojutskat toteutuu kuten on tarkoitettu.

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #48
        Originally posted by markku55 View Post
        Kun nuo lastutustiedot kertovat että teho nousee 211hp ja vääntö 400Nm arvoihin, niin nouseeko ne noihin arvoihin ilman että hiukkassuodatin poistetaan?
        Nouseeko teho enemmän jos hiukkassuodatin poistetaan?
        Ymmärrän tietysti, että arvot ei toteudu jos suodatin on tukossa, mutta olettaen siis, että polttojutskat toteutuu kuten on tarkoitettu.
        Toteutuu pöntön kanssa hienosti nuo tehot. Jos pönttö on kunnossa niin anna olla jos et hae sitä viimeisintä hevosta pellin alta, tietty jos on jo oireillut. Tehoa saa hieman enemmän kun pönttö on tyhjä, mutta ei tuossa N47 moottorissa pönttö juuri ahistele. 6-sylinteriset on eri asia kun tavaraa menee läpi enemmän.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • markku55
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2015
          • 200
          • Hanko

          #49
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Toteutuu pöntön kanssa hienosti nuo tehot. Jos pönttö on kunnossa niin anna olla jos et hae sitä viimeisintä hevosta pellin alta, tietty jos on jo oireillut. Tehoa saa hieman enemmän kun pönttö on tyhjä, mutta ei tuossa N47 moottorissa pönttö juuri ahistele. 6-sylinteriset on eri asia kun tavaraa menee läpi enemmän.
          Ok, taidan siis toteuttaa tuon pelkän lastutuksen ilman mitään "laitonta" hiukkassuodattimen poistoa, kiitos varmistuksesta.
          Rahat ei riitä nopean purjeveneen hankintaan, joten tässä on "halpa" tapa hieman helliä itseäni, elämä kun on rajallinen, niin nyt vielä jotain pientä nautintoa kehiin ennen uurnaan laittoa

          Comment

          • markku55
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2015
            • 200
            • Hanko

            #50
            Originally posted by HTK12 View Post
            No ostaa sen vuoden tai kaksi vanhemman kunnon moottorilla, niin luultavasti ajonautiota on paljon enemmän. Lisäksi varustelu on paljon parempi isommalla moottorilla olevassa autossa.
            Pakko kysyä kun en ole Bemareiden tuntija, onko siis niin, että ei pelkästään eri sarjojen välillä ole perusvarustelussa eroja (3 sarja on vaatimattomampi kuin 5 sarja), vaan myös 5 sarjan sisällä on eroja perusvarustelussa moottorien koosta riippuen?
            Oma 520da on selkeästi verustellumpi kuin perusmalli, mutta onko siis niin, että isommalla koneella on varustelu aina parempi?
            Tietämätön hieman ihmettelee.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #51
              Originally posted by markku55 View Post
              Pakko kysyä kun en ole Bemareiden tuntija, onko siis niin, että ei pelkästään eri sarjojen välillä ole perusvarustelussa eroja (3 sarja on vaatimattomampi kuin 5 sarja), vaan myös 5 sarjan sisällä on eroja perusvarustelussa moottorien koosta riippuen?
              Oma 520da on selkeästi verustellumpi kuin perusmalli, mutta onko siis niin, että isommalla koneella on varustelu aina parempi?
              Tietämätön hieman ihmettelee.
              Ei välttämättä.

              Varusteet BMW:n tapauksessa saa valita aika hyvin tilaajan toimesta.
              Tosin on hyvin luultavaa että jos on tilattu suuremmalla koneella niin muitakin varusteita on ruksittu lisää.

              Comment

              • markku55
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2015
                • 200
                • Hanko

                #52
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Ei välttämättä.

                Varusteet BMW:n tapauksessa saa valita aika hyvin tilaajan toimesta.
                Tosin on hyvin luultavaa että jos on tilattu suuremmalla koneella niin muitakin varusteita on ruksittu lisää.
                No näin vähän itsekin ajattelin, juuri yksi taksiautoilija kertoi mielipiteensä, eli iso kone kestää taksikäytössä, ja siksi niistä saa kuulemma hyvän auton vaikka kilsoja olisikin yli 200.000km - 300.000km.
                Sitä en ymmärrä miksi taksiautoilija valitsisi varustelistasta kovin luxus version ajokkiinsa, vai onko tuo usein niin?

                Comment

                • peeämwee
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1824
                  • I sink hell

                  #53
                  Onko lastu jo hankittu? Onhan se kiva jos taksissa on hyvät varusteet, varsinkin jos siellä joutuu itse istumaan. Eipä tule selkä kipeäksi.
                  Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                  Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                  A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                  http://velkakello.fi/

                  Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #54
                    Originally posted by markku55 View Post
                    No näin vähän itsekin ajattelin, juuri yksi taksiautoilija kertoi mielipiteensä, eli iso kone kestää taksikäytössä, ja siksi niistä saa kuulemma hyvän auton vaikka kilsoja olisikin yli 200.000km - 300.000km.
                    Sitä en ymmärrä miksi taksiautoilija valitsisi varustelistasta kovin luxus version ajokkiinsa, vai onko tuo usein niin?
                    Eipä myöskään BMW:tä ihan mahdottomasti taksina ole.
                    Mutuna voisin epäillä että jos taksiautoilija valitsee BMW:n on siellä myös hieman varusteita.

                    Comment

                    • markku55
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2015
                      • 200
                      • Hanko

                      #55
                      Originally posted by Weuli View Post
                      Tähän oikea lääke on ohjelmointi. Vetoa tulee lisää juuri siihen kohtaan, jossa sitä tavallisessa ajossa tarvitsee. Kun kerran etelässä asut niin kyllä niitä hyvä maineisia ohjelmointiliikkeitä on lähempänäkin kun Seinäjoella, jos sinne päin ei muuten tule ajoa.
                      Ehkä täällä on jo kerrottukin missä saisi hyvää ja luotettavaa ohjelmointipalvelua, mutta kerran vielä, onko lähellä Hankoa jokin suositeltava liike: Tammisaari, Karjaa, Salo, Lohja ja kauempana Espoo, Helsinki ja Turku?

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4623
                        • Lahti.

                        #56
                        Kun olet kyselemässä niin varmista että heillä on myös kyky poistaa kirjoitussuoja moottorin ohjausyksiköstä. En tiedä koska autosi on valmistettu 2008 aikana ( selviä esim realoem.com kautta). Se tuli vasta noin 9/2009 valmistettu autoihin, mutta on mahdollinen että BMW on päivittänyt esim huollon aikana aikaisemmin ei kirjoitussuojattuja auto kirjoitussuojatuiksi.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • markku55
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2015
                          • 200
                          • Hanko

                          #57
                          Lastutuksen rajoitteita?

                          Sain eräältä lastuttajalta seuraavia viestejä:
                          - Kyseisestä mallista saadaan noin 200 - 210 hv teho ja vääntöä vaihdelaatikko sietää vain hieman päälle 400 Nm ilman vaihdelaatikon resonointia. Tässä mallissa on heikko momentinmunnin joka alkaa "täristä" jos vääntöä on liikaa.
                          - Tarkistan vakiotehon mittauksen yhteydessä hiukkassuodattimen kunnon mittaamalla sen aiheuttaman paine-eron. Jos suodatin on hyvin tukkoinen, ohjelmointia ei tehdä. Kova vastapaine aiheuttaa turboahtimen rikkoutumisen joka tässä mallissa on muutenkin heikko.

                          Kuulostaa aika riskaabelilta touhulta - vai onko?

                          Kokemuksia omaavilta mielipiteitä, auto oli siis 2008 520da E60 koppainen n.137.000km ajettu peli.
                          Last edited by markku55; 01-06-2015, 11:41. Reason: Important matters bolded

                          Comment

                          • mikkod
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 5202
                            • Stadi

                            #58
                            Dpf pois -> ei ongelmia?
                            Helkama S3000
                            Myydään kutosen alustaosia
                            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              #59
                              ...tai vastapaine mittaus. Siihen ei mene kauan...
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                #60
                                Originally posted by markku55 View Post
                                Sain eräältä lastuttajalta seuraavia viestejä:
                                - Kyseisestä mallista saadaan noin 200 - 210 hv teho ja vääntöä vaihdelaatikko sietää vain hieman päälle 400 Nm ilman vaihdelaatikon resonointia. Tässä mallissa on heikko momentinmunnin joka alkaa "täristä" jos vääntöä on liikaa.
                                - Tarkistan vakiotehon mittauksen yhteydessä hiukkassuodattimen kunnon mittaamalla sen aiheuttaman paine-eron. Jos suodatin on hyvin tukkoinen, ohjelmointia ei tehdä. Kova vastapaine aiheuttaa turboahtimen rikkoutumisen joka tässä mallissa on muutenkin heikko.

                                Kuulostaa aika riskaabelilta touhulta - vai onko?

                                Kokemuksia omaavilta mielipiteitä, auto oli siis 2008 520da E60 koppainen n.137.000km ajettu peli.
                                Markulle antaisin melkein sellaisen neuvon nyt kun on ihan selvää että sinua voi oikeastaan kuka tahansa tässä asiassa vedättää miten tahtoo, että ajele vaan vakiolla autolla ja korjuuttele viat hyvämaineisessa korjaamossa ....

                                Viimeisimmän neuvon antajalla ei kyllä kovin kaksiset tiedot moottorin toimintaperiaatteesta ole hälläkään.
                                Vaihdelaatikko ei resonoi, kaksoismassa vauhtipyörä se täristää, jos pohjaa....
                                Turbiini luisto vaan lisääntyy (liiaksi), jos se ei ole kunnossa, siitä tulee herja.
                                Kukaan ei voi vanhan auton tekniikasta varmaksi tietää, mitä se kestää, täytyy sitä koeajolla kokeilla, koeponnistaa, niin se vain menee ...

                                Hiukkaspöntön suuri vastapaine aiheuttaa vikatilan, puimurissa vieläpä helposti, eipä siinä muuta mittausta paljo tarvii ...

                                Hiukkaskiihdyttimen suuri vastapaine ei todellakaan särje ahdinta, vaan päästää sen helpommalla, kun ilma ei liiku järjestelmän läpi ...

                                Minustakin kuulostaa riskaabelilta, ehdottomasti jonnekkin muualle.
                                Joka osaa sen suodattimen poisto-ohjelman oikeasti tehdä ...
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎