memebuy23buy

Kysymyksiä "lastutuksesta"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markku55
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2015
    • 200
    • Hanko

    #61
    Originally posted by tuikku View Post
    Markulle antaisin melkein sellaisen neuvon nyt kun on ihan selvää että sinua voi oikeastaan kuka tahansa tässä asiassa vedättää miten tahtoo, että ajele vaan vakiolla autolla ja korjuuttele viat hyvämaineisessa korjaamossa ....

    Viimeisimmän neuvon antajalla ei kyllä kovin kaksiset tiedot moottorin toimintaperiaatteesta ole hälläkään.
    Vaihdelaatikko ei resonoi, kaksoismassa vauhtipyörä se täristää, jos pohjaa....
    Turbiini luisto vaan lisääntyy (liiaksi), jos se ei ole kunnossa, siitä tulee herja.
    Kukaan ei voi vanhan auton tekniikasta varmaksi tietää, mitä se kestää, täytyy sitä koeajolla kokeilla, koeponnistaa, niin se vain menee ...

    Hiukkaspöntön suuri vastapaine aiheuttaa vikatilan, puimurissa vieläpä helposti, eipä siinä muuta mittausta paljo tarvii ...

    Hiukkaskiihdyttimen suuri vastapaine ei todellakaan särje ahdinta, vaan päästää sen helpommalla, kun ilma ei liiku järjestelmän läpi ...

    Minustakin kuulostaa riskaabelilta, ehdottomasti jonnekkin muualle.
    Joka osaa sen suodattimen poisto-ohjelman oikeasti tehdä ...
    Ok, olen siis tumpula, mutta siksi juuri näistä asioista kysynkin osaavammilta, jos tietäisin, niin en kysyisi.
    Olisi todella hienoa jos joku joka on tehnyt juurikin vastaavalle N47D20 - 2,00l (130kW) moottorille kyseiset lastutukset (200-210hp ja 400Nm) ja saada siis TODELLISTA tietoa miten onnistui ja oliko ongelmia. Nyt tuntuu siltä, että itse kukin kirjoittaja vain spekuloi ilman omia tai kaverin kokemuksia tai jos on lastuttaja, niin asiakkaiden kokemuksia.
    Minusta on hyvä olla varovainen, mutta se ei tarkoita, etteikö lisäteho voisi kiinnostaa.
    Pdf:n poisto mekaanisesti maksaa n.3-400€, eli jos sellaisen välttäminen on ok, niin sen mielelläni teen, koska myynti edelleen voi olla helpompaa jos auto on "laillinen".
    Aiemmin en ollut kuullut, että juuri tässä koneessa olisi ollut turbo-ongelmia, tai jopa takuuseen vaihdettuja turboja, nokka-akselin ketjut ja imuläpät on olleet enemmän tapetilla, mikä lie totuus. Tällaisen tietämättömän on aika vaikea vetää asioita yhteen kun mielipiteitä on niin erilaisia.
    Olkaa armollisia, älkää kertoko mielipiteitä jotka on VAIN mielipiteitä jos niillä ei ole mitään kokemuspohjaa.
    Last edited by markku55; 02-06-2015, 18:28.

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #62
      Originally posted by markku55 View Post
      Ok, olen siis tumpula, mutta siksi juuri näistä asioista kysynkin osaavammilta, jos tietäisin, niin en kysyisi.
      Olisi todella hienoa jos joku joka on tehnyt juurikin vastaavalle N47D20 - 2,00l (130kW) moottorille kyseiset lastutukset (200-210hp ja 400Nm) ja saada siis TODELLISTA tietoa miten onnistui ja oliko ongelmia. Nyt tuntuu siltä, että itse kukin kirjoittaja vain spekuloi ilman omia tai kaverin kokemuksia tai jos on lastuttaja, niin asiakkaiden kokemuksia.
      Minusta on hyvä olla varovainen, mutta se ei tarkoita, etteikö lisäteho voisi kiinnostaa.
      Pdf:n poisto mekaanisesti maksaa n.3-400€, eli jos sellaisen välttäminen on ok, niin sen mielelläni teen, koska myynti edelleen voi olla helpompaa jos auto on "laillinen".
      Aiemmin en ollut kuullut, että juuri tässä koneessa olisi ollut turbo-ongelmia, tai jopa takuuseen vaihdettuja turboja, nokka-akselin ketjut ja imuläpät on olleet enemmän tapetilla, mikä lie totuus. Tällaisen tietämättömän on aika vaikea vetää asioita yhteen kun mielipiteitä on niin erilaisia.
      Olkaa armollisia, älkää kertoko mielipiteitä jotka on VAIN mielipiteitä jos niillä ei ole mitään kokemuspohjaa.
      Joku taisi jo aikaisemmin epäillä että olet trolli ja tämä kyllä vahvistaa ajatusta. Pdf:stä lisäpistee.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • markku55
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2015
        • 200
        • Hanko

        #63
        Originally posted by böntti View Post
        Joku taisi jo aikaisemmin epäillä että olet trolli ja tämä kyllä vahvistaa ajatusta. Pdf:stä lisäpistee.
        Mikä teitä vaivaa, simppelin rehellinen vanha ukko hakee neuvoja ennen kuin "pilaa" juuri hankkimansa auton ja minusta tehdään siksi jo trollia.
        Minun eläkkeestä ei makseta useiden tuhansien Eurojen korjauskuluja jos homma menee pieleen, joten haluan jotenkin varmistaa, etten tee ihan hölmöjä juttuja vain hieman kivemman ajokokemuksen takia.

        En todellakaan pidä siitä, että kyselyni blokataan jonkun osalta väittämällä minua trolliksi - oikeesti, antakaa niiden kertoa mielipiteensä jolla niitä on, älkääkä pilatko kyselyitäni.
        Oisko ylläpidolla mahista hieman rauhoittaa noita trollitrolleja?

        Eikö täällä todellakaan ole yhtään 520da:n omistajaa tai kaveria jolla olisi omakohtaisia kokemuksia lastuttamisesta ILMAN Pdf:n poistoa?

        Jos lastutan, niin pitääkö minun sitten mennä maantielle viikon välein ajamaan hieman lujempaa vain jotta Pdf saadaan poltettua puhtaaksi, ja jos, niin mitä nopeuksia siinä tarvitaan ja kuinka pitkiä matkoja?
        Automaatilla pitänee valita käsin pienempi vaihde jotta poltto tapahtuu nopeammin pienemmällä vaihteella, tosin olen huomannut, että automatiikka iskee takaisin ja vaihtaa isommalle jos se kokee valitsemani vaihteen olevan liian pienen tai toisaalta liian isonkin.

        Vilpittömässä mielessä,
        66v eläkeläinen.

        Ps. En kai julkaisisi kuvaani jos tarkoituksenani olisi trollaaminen, hieman respectiä toivon?
        Last edited by markku55; 07-06-2015, 15:35. Reason: Adding Ps.

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #64
          Itsellä ei ole ollut 520d mallia, mutta lähes viikottain noihin ohjelmia väsätään. Pääsääntöisesti DPF jätetään paikoilleen ellei ole ollut ongelmia. EGR otetaan pääsääntöisesti pois ohjelmoinnin yhteydessä ja se taas jatkaa DPF:n elinkaarta. Poltto tapahtuu ihan normaalisti, ohjelmointi ei siihen vaikuta, paitsi jos joku sen väärin tekee ja saa aikaan pöllytystä ja jonka se DPF nappaa talteen.
          Last edited by VolvoTDi; 07-06-2015, 17:43.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • sonikk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 1664
            • Kerava

            #65
            Älä markku paina shiftiä kun poistat sen PDF:n, menee roskakoriin josta saat sen tarvittaessa palautettua.

            Comment

            • markku55
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2015
              • 200
              • Hanko

              #66
              Originally posted by sonikk View Post
              Älä markku paina shiftiä kun poistat sen PDF:n, menee roskakoriin josta saat sen tarvittaessa palautettua.

              Nyt en ymmärtänyt mitä tarkoitit, mutta joo, huomaan lukihäiriöni tuossa PDF asiassa, sorry kun menee joskus tuollaisissa sanalyhennyksissä kirjaimet sekaisin - my bad

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4624
                • Lahti.

                #67
                Moottori autosanne on hyvin yleinen malli, joten varmasti kaikki paikallisetkin firmat pystyy hoitaa homma varsin luotettavasti.
                Vakio tehoissa voi olla hyvinkin suuri heitto, eli 10hv/20nm eroja tehtaan spekseihin on varsin yleinen, siksikin suosittelen että valitsekaa vaan joku kenellä on penkki missä voidaan tehdä ennen ja jälkeen vetoja siitä syystä että vastaavasti ohjelmoitu tehot heittaa samalla tavalla. Eli meilläkin on alle 200hv ja yli 210hv ( dpf kanssa) lopputuloksia siitä syysta että alkuperäinen tehot ovat olleet reipaasti alle 170hv tai yli 180hv....
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #68
                  Originally posted by böntti View Post
                  Joku taisi jo aikaisemmin epäillä että olet trolli ja tämä kyllä vahvistaa ajatusta. Pdf:stä lisäpistee.
                  Originally posted by sonikk View Post
                  Älä markku paina shiftiä kun poistat sen PDF:n, menee roskakoriin josta saat sen tarvittaessa palautettua.
                  Ihan on asiallistakin läppää, mutta pysytään nyt kuitenkin aiheessa
                  M550d

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3450
                    • Janakkala

                    #69
                    Kunnolla jankattu on jo puoliksi tehty
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • markku55
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2015
                      • 200
                      • Hanko

                      #70
                      Kiitos!

                      Originally posted by jumbo View Post
                      Ihan on asiallistakin läppää, mutta pysytään nyt kuitenkin aiheessa
                      Kiitos!
                      Minä vähemmän autoihmisenä en aina pysy ajan tasalla kaikkien friikkien kanssa, joten kiitos avusta!
                      Olen valokuvauksen harrastaja, joten pdf on lähellä "sydäntäni", en siis ollut tarpeeksi tarkka kirjainjärjestyksestä, joten DPF tuli kirjoitettua väärässä järjestyksessä, olen erittäin pahoillani jos olen loukannut joitain "ammattikavereita".

                      Comment

                      • markku55
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2015
                        • 200
                        • Hanko

                        #71
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Kunnolla jankattu on jo puoliksi tehty
                        Kiva huomautus, mutta ei luo kivaa fiilistä minulle

                        Comment

                        • markku55
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2015
                          • 200
                          • Hanko

                          #72
                          Isot kiitokset VolvoTDi:lle ja EPDM:lle asiallisista vastauksista!

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4624
                            • Lahti.

                            #73
                            Originally posted by markku55 View Post
                            Isot kiitokset VolvoTDi:lle ja EPDM:lle asiallisista vastauksista!
                            Tämä on nuoriso foorummi. Internet sukupolven kakaroilla ei ole vielä, tai ehkä ei koskaan, kehity ns. normaalia käytäytymistapoja ainakin meidän sukupolven verrattuna. Toisten morkkaaminen netin kautta on heille yksi elämän suurimmoista iloista. Älä siis välitä heistä.....
                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • peeämwee
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1823
                              • I sink hell

                              #74
                              Originally posted by EPDM View Post
                              Tämä on nuoriso foorummi. Internet sukupolven kakaroilla ei ole vielä, tai ehkä ei koskaan, kehity ns. normaalia käytäytymistapoja ainakin meidän sukupolven verrattuna. Toisten morkkaaminen netin kautta on heille yksi elämän suurimmoista iloista. Älä siis välitä heistä.....
                              Lisäksi vielä koulussa ei opita mitään koska.. selfie. No joo. Onko tietoa monta omistajaa tällä autolla on ollut? Vaikka tämä nyt tuskin on se automalli joka on saanut lusikkaa kunnolla. Siihen löytyy ne isompi koneiset. Uskon että lisää apuja voi saada selailemalla ulkomaisia foorumeita. Ja jos varman päälle haluaa pelata, tuskin kannattaa ottaa autosta irti kaikkea mitä saa.

                              Koskaanhan nyt mikään ei varmaa ole, mutta asiallisesti hoidetut huollot jne. varmasti pitävät auton kasassa. Oletko ajatellut pitää autoa vielä pitkään? Pientä avitusta tehoihin voi myös saada laittamalla alkuperäisen ilmansuodattimen tilalle hyvän merkkisen ns. vapaasti virtaavamman suodattimen. Siis ihan siihen BMW:n hyväksi katsomaan paikkaan. Myös googleen voi kokeilla auton vm, auton tiedot(+että autom.) ja more power.
                              Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                              Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                              A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                              http://velkakello.fi/

                              Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16576
                                • Asikkala

                                #75
                                Originally posted by peeämwee View Post
                                Pientä avitusta tehoihin voi myös saada laittamalla alkuperäisen ilmansuodattimen tilalle hyvän merkkisen ns. vapaasti virtaavamman suodattimen.
                                Ja paskat.

                                E: Markkuhan voisi ajaa hangosta hyvinkäälle (epdm:n paja ja osaa homman ?) jonka jälkeen kaikki ovat tyytyväisiä ?

                                Comment

                                Working...
                                X