Kysymyksiä "lastutuksesta"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10112
    • KVLA

    #76
    Ei ne noinkin maltilliset haussa olevat (lisä)tehot autoa/moottoria hajoita.Käyttötapa on se millä nämä ruoskat rikotaan.Kaikki vakiotkin porsii,kun niitä tarpeeksi kenkii.Joten rohkeasti vaan auto ohjelmointiin,jos yhtään siltä tuntuu.

    Comment

    • Mikiis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 906
      • Oulu

      #77
      Hakeeko Markku nyt vain varmistusta tuolle N47 motin viritykselle vahvistusta, eli kestääkö jakopää, vai mitä? Vai noin niinku yleisesti tämän mallin moottorin käyttäytymisen muutosta? (ilmeisesti ainaskin tuota jälkimmäistä)
      F11 530d -11
      E91 -06 320d
      x2 Tuikut
      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

      Comment

      • BaTTman
        Bimmer Rookie
        • Oct 2014
        • 70
        • Pirkanmaa

        #78
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Ei ne noinkin maltilliset haussa olevat (lisä)tehot autoa/moottoria hajoita.Käyttötapa on se millä nämä ruoskat rikotaan.Kaikki vakiotkin porsii,kun niitä tarpeeksi kenkii.Joten rohkeasti vaan auto ohjelmointiin,jos yhtään siltä tuntuu.
        Piste tälle. En ole koskaan kuullut että lastutus olisi autoa hajottanut.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6327
          • P-Pohjanmaa

          #79
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Ei ne noinkin maltilliset haussa olevat (lisä)tehot autoa/moottoria hajoita.Käyttötapa on se millä nämä ruoskat rikotaan.Kaikki vakiotkin porsii,kun niitä tarpeeksi kenkii.Joten rohkeasti vaan auto ohjelmointiin,jos yhtään siltä tuntuu.
          Juuri näin ,kaikissa disu bemuissa olen ottanut lähes kaiken mitä konetyypistä (+50-100hp\150-250nm))irti saa ja hyvin ovat kestäneet, tosin omakohtaista kokemusta vasta kestosta yhteensä+300tkm verran..
          Toki ajo normaalia ajoa eikä mitään revittelyä..tosin joskus ohituksessa polkastaan sen verran mitä makuuhuoneen puolellakin
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8974
            • Kellokoski

            #80
            Originally posted by veku View Post
            tosin joskus ohituksessa polkastaan sen verran mitä makuuhuoneen puolellakin

            Mahtaa olla dieselimiesten vaimokkeet tyytyväisiä noihin nopeisiin "ohituksiin"
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • markku55
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2015
              • 200
              • Hanko

              #81
              Homma hoidossa, kiitos kaikille!

              Olen tehnyt ratkaisun ja sopinut EPDM:n kanssa lastutuksesta ensi viikolla.
              Kiitos kaikille mielenkiintoisista ajatuksista ja hyvistä vihjeistä

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8974
                • Kellokoski

                #82
                No kerropas kokemukset kotimatkan perusteella, tuliko hyvä ja kannattiko lastutus?
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • markku55
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2015
                  • 200
                  • Hanko

                  #83
                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  No kerropas kokemukset kotimatkan perusteella, tuliko hyvä ja kannattiko lastutus?
                  No niin, nyt on ajettu takaisin Hankoon Hyvinkäältä naama virneessä.
                  EPD Motorsportin Niko (alias EPDM) otti meidät vastaan mukavasti kahvia ja virvotusjuomia tarjoten. Ensin selvitettiin auton tila ja selvisi, että hiukkassuodatin oli poltettu 14km ennen perille tuloa, vastus oli pieni, joten estettä ohjelmoinnille ei ollut. Auto ajettiin penkissä ja todettiin hieman alitehoiseksi, mistä lie johtui ja sitten tilaamaan Briteistä uutta softaa. Uuden softan kera tehot nousi selvästi, mutta olivat vielä hieman alhaisia. Niko oli yhteydessä uudestaan ja sai nyt brittien "viimeisen" sanan, eli tällä pitäisi tehojen nousta jo paremmin, ja niinhän siinä kävi, loppujen lopuksi tehot nousi n.30hv ja vääntö lähes 80Nm, eli kelpo parannus.
                  Katselin siinä ohessa erilaisia led-valoja ja kyselin, miksi ne on esillä ja osassa virta kytkettynä - olivat siis esittelykamaa ja innostuin kysymään, miten helppoa olisi vaihtaa enkelin silmät halogeenista led-polttimoihin, ja sehän vaan onnistuukin helposti, joten ne kans vaihtoon. Vanhat halogeenit olivat loppujen lopuksi jo tiensä päässä ja lasikuvut jo turvonneet ja melko mustat, joten vaihto oli sikälikin ok. Uudet ledit on selkeästi kirkkaammat ja kusenväriset enkelinsilmät on nyt kuin uudesta Bemarista, kirkkaat ja valkoiset ja valojen vaihdon kustannus alle satasen
                  No niin ja sitten niitä ajokokemuksia:
                  Mennessämme Hyvinkäälle oli puuskainen ja voimakas myötätuuli, kulutus oli 4,9l/100km, keskinopeutta en katsonut.
                  Paluumatkalla oli edelleen samat tuuliolosuhteet, nyt siis vastainen ja koska koko prosessi oli kestänyt pitempään kuin kuvittelin, niin pidettiin hieman kiirettä kotimatkalla. Tietokoneen tiedot tietysti taas nollattiin ja keskikulutus oli 4,5l/100km ja keskinopeus 91,1km/h - nämä siis auton tietokoneen mukaan. Ohituksia ja kovempia nopeuksia kokeiltiin, lähtee todella makeasti, jopa alempaa kuin aiemmin, mutta kun esimerkiksi nostaa nopeutta vakkarilla, tuntuu kuin vääntö jo hieman "jurnuttaisi" hammasrattaita, joten normaali kaasulla ilman kick downia kiihtyvyys on parempi ja vaihde pykälää pienempi. Kick downilla ei oikein kannata kiihdyttää - luulen, koska silloin vaihto tapahtuu vasta 4200-4400rpm jolloin seuraava isompi vaihde alkaa jo suurimman väännön yläpuolelta ja dieselihän ei ole tehty kierroskoneeksi.
                  Kaiken kaikkiaan kulutus siis OIKEASTI laski, kiihtyvyys on pykälän jos ei kaksikin reippaampaa ja ajonautinto sitä myöten selkeästi parempi.
                  En uskalla paljastaa millaisia nopeuksia tuli vedettyä hetkittäin, mutta nopeuden nousu on todella ripeää ja ohitukset sikäli turvallisia ajatellen viipymistä vasemmalla kaistalla, tosin pakko myöntää, että kun ei himmaa ohituksen aikana, niin kahden rekan ohituksessa loppunopeus on jo aika...

                  Olen tyytyväinen Nikon todella ammattitaitoiseen tekemiseen ja palveluun ja voin vilpittömästi suositella muillekin "tumpuloille" näin luotettavaa putiikkia.

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4624
                    • Lahti.

                    #84
                    No niin voitelu rahat oli mennyt perille..

                    Tosiaan lähtökohteet oli periaatteessa hyvät. Vähän ajettu auto, ei asiaan liittyviä vikakoodia, dpf regenerointi juuri suoritettu ja tosi alhaisia vastapaineet. Joten kun tein vakioveto niin ei voinnut ihmetellä kaikkien alhaiseen vakio teholukelmiä mitä ollaan saatu tästä moottorista...:think

                    Oli siis ihan hyvä että tämä yksilö kävi penkissä. Voin vaan arvata mitä reaktio olisi ollut jos joskus auto olisi muualla penkitetty ja ns. normi ohjelma tehot olisi tullut esiin, ilman tietysti tietoa että lähtokohta oli ollut....

                    Yhdeyden otto Englantiin ( viezu ) toi samankaltainen ihmettelyä. Mutta muokkaus ohjelmaan toi sitten ihan kelpoinen lopputulos. Hyvä näin, vaikka aika meni enemmän kun normaalisesti.

                    Last edited by EPDM; 16-06-2015, 20:37.
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #85
                      Kai samalla tuli EGR eliminoitua, jotta ohjelmoinnista on hyötyäkin?
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • markku55
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2015
                        • 200
                        • Hanko

                        #86
                        EGR:n poisto

                        Olisko pitänyt ja jos niin miksi?

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4048
                          • Turku

                          #87
                          Hahah
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • markku55
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2015
                            • 200
                            • Hanko

                            #88
                            Originally posted by suppari View Post
                            Hahah
                            Onko tämä mahdollisen asiakkaan kosiskelua vai asiakkaan työntämistä pois yrityksesi piiristä, olisi kiva tietää mikä on niin hauskaa
                            Oma kuvitelmani oli, että tuolla pakokaasujen kierrätyksellä ei niin ihmeellistä merkitystä ole, mutta ilmeisen hauska asia sinusta kuitenkin??

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #89
                              Originally posted by markku55 View Post
                              Olisko pitänyt ja jos niin miksi?
                              Ehdottomasti moinen hökötys pois käytöstä samalla kun ohjelmaa räpelletään. Poiston ansiosta DPF:n elinkaari kasvaa, poltot harvenevat tai ainakin polttovälit ovat maksimissaan, imusarja ei karstoitu enää lisää, itse venttiili ei voi enää hajota, joka taas saattaa aiheuttaa DPF:n tukkeutumisen, tulevat nykimiset ja niiden syyn metsästys jäisi pois, polttoaineen kulutus laskee, jne, jne. Eiköhän tuossa olisi ollut jo riittävästi syitä turhan osan poistoon... Mutta seuraavalla kerralla sitten 👍 ja toisaalta asioista tietävän ohjelmoijan tai jälleenmyyjän olisi luullut tuon poiston siihen järjestävän.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • peeämwee
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1822
                                • I sink hell

                                #90
                                No niin, tässähän tuli hyvä info yrityksestä myös. Nyt vaan Markku sitten säästämään etukäteen niitä sakkorahoja.
                                Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                                Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                                A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                                http://velkakello.fi/

                                Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                                Comment

                                Working...
                                X