Ei ne noinkin maltilliset haussa olevat (lisä)tehot autoa/moottoria hajoita.Käyttötapa on se millä nämä ruoskat rikotaan.Kaikki vakiotkin porsii,kun niitä tarpeeksi kenkii.Joten rohkeasti vaan auto ohjelmointiin,jos yhtään siltä tuntuu.
Kysymyksiä "lastutuksesta"?
Collapse
X
-
Hakeeko Markku nyt vain varmistusta tuolle N47 motin viritykselle vahvistusta, eli kestääkö jakopää, vai mitä? Vai noin niinku yleisesti tämän mallin moottorin käyttäytymisen muutosta? (ilmeisesti ainaskin tuota jälkimmäistä)F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEi ne noinkin maltilliset haussa olevat (lisä)tehot autoa/moottoria hajoita.Käyttötapa on se millä nämä ruoskat rikotaan.Kaikki vakiotkin porsii,kun niitä tarpeeksi kenkii.Joten rohkeasti vaan auto ohjelmointiin,jos yhtään siltä tuntuu.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEi ne noinkin maltilliset haussa olevat (lisä)tehot autoa/moottoria hajoita.Käyttötapa on se millä nämä ruoskat rikotaan.Kaikki vakiotkin porsii,kun niitä tarpeeksi kenkii.Joten rohkeasti vaan auto ohjelmointiin,jos yhtään siltä tuntuu.
Toki ajo normaalia ajoa eikä mitään revittelyä..tosin joskus ohituksessa polkastaan sen verran mitä makuuhuoneen puolellakinF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo kerropas kokemukset kotimatkan perusteella, tuliko hyvä ja kannattiko lastutus?
EPD Motorsportin Niko (alias EPDM) otti meidät vastaan mukavasti kahvia ja virvotusjuomia tarjoten. Ensin selvitettiin auton tila ja selvisi, että hiukkassuodatin oli poltettu 14km ennen perille tuloa, vastus oli pieni, joten estettä ohjelmoinnille ei ollut. Auto ajettiin penkissä ja todettiin hieman alitehoiseksi, mistä lie johtui ja sitten tilaamaan Briteistä uutta softaa. Uuden softan kera tehot nousi selvästi, mutta olivat vielä hieman alhaisia. Niko oli yhteydessä uudestaan ja sai nyt brittien "viimeisen" sanan, eli tällä pitäisi tehojen nousta jo paremmin, ja niinhän siinä kävi, loppujen lopuksi tehot nousi n.30hv ja vääntö lähes 80Nm, eli kelpo parannus.
Katselin siinä ohessa erilaisia led-valoja ja kyselin, miksi ne on esillä ja osassa virta kytkettynä - olivat siis esittelykamaa ja innostuin kysymään, miten helppoa olisi vaihtaa enkelin silmät halogeenista led-polttimoihin, ja sehän vaan onnistuukin helposti, joten ne kans vaihtoon. Vanhat halogeenit olivat loppujen lopuksi jo tiensä päässä ja lasikuvut jo turvonneet ja melko mustat, joten vaihto oli sikälikin ok. Uudet ledit on selkeästi kirkkaammat ja kusenväriset enkelinsilmät on nyt kuin uudesta Bemarista, kirkkaat ja valkoiset ja valojen vaihdon kustannus alle satasen
No niin ja sitten niitä ajokokemuksia:
Mennessämme Hyvinkäälle oli puuskainen ja voimakas myötätuuli, kulutus oli 4,9l/100km, keskinopeutta en katsonut.
Paluumatkalla oli edelleen samat tuuliolosuhteet, nyt siis vastainen ja koska koko prosessi oli kestänyt pitempään kuin kuvittelin, niin pidettiin hieman kiirettä kotimatkalla. Tietokoneen tiedot tietysti taas nollattiin ja keskikulutus oli 4,5l/100km ja keskinopeus 91,1km/h - nämä siis auton tietokoneen mukaan. Ohituksia ja kovempia nopeuksia kokeiltiin, lähtee todella makeasti, jopa alempaa kuin aiemmin, mutta kun esimerkiksi nostaa nopeutta vakkarilla, tuntuu kuin vääntö jo hieman "jurnuttaisi" hammasrattaita, joten normaali kaasulla ilman kick downia kiihtyvyys on parempi ja vaihde pykälää pienempi. Kick downilla ei oikein kannata kiihdyttää - luulen, koska silloin vaihto tapahtuu vasta 4200-4400rpm jolloin seuraava isompi vaihde alkaa jo suurimman väännön yläpuolelta ja dieselihän ei ole tehty kierroskoneeksi.
Kaiken kaikkiaan kulutus siis OIKEASTI laski, kiihtyvyys on pykälän jos ei kaksikin reippaampaa ja ajonautinto sitä myöten selkeästi parempi.
En uskalla paljastaa millaisia nopeuksia tuli vedettyä hetkittäin, mutta nopeuden nousu on todella ripeää ja ohitukset sikäli turvallisia ajatellen viipymistä vasemmalla kaistalla, tosin pakko myöntää, että kun ei himmaa ohituksen aikana, niin kahden rekan ohituksessa loppunopeus on jo aika...
Olen tyytyväinen Nikon todella ammattitaitoiseen tekemiseen ja palveluun ja voin vilpittömästi suositella muillekin "tumpuloille" näin luotettavaa putiikkia.
Comment
-
-
No niin voitelu rahat oli mennyt perille..
Tosiaan lähtökohteet oli periaatteessa hyvät. Vähän ajettu auto, ei asiaan liittyviä vikakoodia, dpf regenerointi juuri suoritettu ja tosi alhaisia vastapaineet. Joten kun tein vakioveto niin ei voinnut ihmetellä kaikkien alhaiseen vakio teholukelmiä mitä ollaan saatu tästä moottorista...:think
Oli siis ihan hyvä että tämä yksilö kävi penkissä. Voin vaan arvata mitä reaktio olisi ollut jos joskus auto olisi muualla penkitetty ja ns. normi ohjelma tehot olisi tullut esiin, ilman tietysti tietoa että lähtokohta oli ollut....
Yhdeyden otto Englantiin ( viezu ) toi samankaltainen ihmettelyä. Mutta muokkaus ohjelmaan toi sitten ihan kelpoinen lopputulos. Hyvä näin, vaikka aika meni enemmän kun normaalisesti.
Last edited by EPDM; 16-06-2015, 20:37.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Kai samalla tuli EGR eliminoitua, jotta ohjelmoinnista on hyötyäkin?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Hahahsigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostHahah
Oma kuvitelmani oli, että tuolla pakokaasujen kierrätyksellä ei niin ihmeellistä merkitystä ole, mutta ilmeisen hauska asia sinusta kuitenkin??
Comment
-
-
Originally posted by markku55 View PostOlisko pitänyt ja jos niin miksi?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
No niin, tässähän tuli hyvä info yrityksestä myös. Nyt vaan Markku sitten säästämään etukäteen niitä sakkorahoja.Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
Comment