Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 tyhjäkäyntimoottori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tunedkeijo
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 3
    • Salo

    M40 tyhjäkäyntimoottori

    Elikkäs missä sijaitsee M40 moottorissa nk. "tyhjäkäyntimoottori"? Varmaan jollain tavalla jumissa, koska käy hetken seisseenä n. 2k rpm ja vähän ajan päästä tasaantuu pikkuhiljaa normaaliin tyhjäkäyntiin.
  • nahis
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 162
    • vaasa

    #2
    Imusarjan takana sellanen pötikkä.siis tulipellin ja imusarjan välis.
    BMW 320IM-86.BMW325IM-87.BMW 318I TOURING-92.VW Vento-96 td.

    Comment

    • tunedkeijo
      Newbiemmer
      • Oct 2004
      • 3
      • Salo

      #3
      Originally posted by nahis
      Imusarjan takana sellanen pötikkä.siis tulipellin ja imusarjan välis.

      elikkä siis pyöreä "pötkö" johon menee liitin (2 johtoa) ja yksi letku?


      Kiitos!

      Comment

      • Racink
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 840
        • Jkl

        #4
        Originally posted by tunedkeijo
        elikkä siis pyöreä "pötkö" johon menee liitin (2 johtoa) ja yksi letku?


        Kiitos!
        Niin (+kymmenen merkkiä)

        Comment

        • skooppi
          Newbiemmer
          • Mar 2005
          • 5

          #5
          Jos tyhjäkäynti on kova tai vaihteleva niin kannattaa tarkistaa ettei mikään alipaneletku vuoda.

          Comment

          • Xhawk
            OBTCF Member
            • Jul 2004
            • 2326
            • Kierrosalueella (hki)

            #6
            Hyvin kyllä korjaantu tuo tyhjäkäynti ku putsasi tuon tyhjäkäyntimoottorin (tyhjäkäyntiventtiili, eng. idle control valve). Olihan siellä seinämät ihan mustassa paskassa, mutta en uskonu että niin paljoo vaikuttaa. Lamppuöljyssä sitä vähänaikaa lioteltiin (en tiedä onko paras mahdollinen liuotin mutta ei muutakaan ollu .

            Meinas käydä kyllä höperösti ku otin sen pötkylän irti niin lähti se imusarjan tiiviste silleen vituralleen, niin siinä jo vähänaikaa piti pohtia, että pitääkö se koko imusarja ottaa irti. Ei mikään puolentunnin homma. No onneks se tiiviste lähti sieltä sitten pois ja saatiin kaverin kanssa se I.C.V. sinne hyvin takasi.

            Ajattelin vielä, että ostas uusia putkia sinne koneeseen. Se putki mikä menee siitä ilmaputkelta on päistä ihan auki ja se mikä menee sinne venttiilikoppan päähän sieltä imusarjan alta on myös päästä auki. No pitä katella.
            "Position One, Position One"
            Punainen miesten voimisteluauto

            BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

            Comment

            • only BMW
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 67

              #7
              Purkasitko ton tyhjäkäynti moottorin vai liuotitko "kokonaisena"?

              Comment

              • only BMW
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 67

                #8
                Kertokaas nyt pitääkö/pystyykö ton tyhjäkäyntimoottorin purkamaan jotta sen saa kunnolla puhdistettua. Vai saako sen kokonaisena putsattua ja rasvattua niin paljon kun sille mitään voi ylipäänsä tehdä.

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  #9
                  Miten hemmetissä ootte sen saanu irti edes. Tuntuu että mulla ei mahu sinne millään menemään? Joo ja noita putsausvinkkejä otetaan vastaan kans!
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • Xhawk
                    OBTCF Member
                    • Jul 2004
                    • 2326
                    • Kierrosalueella (hki)

                    #10
                    Originally posted by only BMW
                    Purkasitko ton tyhjäkäynti moottorin vai liuotitko "kokonaisena"?
                    Ei sitä saa purettua ellei lisää rautaa siihen ensin laita (vasaraa tai kirvestä). Ihan kokonaisena liottelin sitä siellä lamppuöljyssä ja hyvin sieltä sisästä sen paska irtos. Jotain tosi myrkkyä sinne kannattaa laittaa niin varmas lähtee. Mulla nyt ollu mitään järkevää siinä just saatavilla ku tuli vähän hetken mielijohteesta tuo puhdistus. Sitten puolen tunnin päästä päästelin paineilmakompressorilla ilmaa sinne sisälle ja puhaltelin loput mustat mömmöt pois sieltä.

                    Purkaminen on suht helppoa. Ottaa vaan siitä pötikän alta ensin putken pois. Kannattaa olla varovainen että ne ruuvit sun muut jutut ei hypi koneen sisuksiin Sitten vaikka avaa sen pannan, joka on sen pötikän ympärillä. Sitte sen saa väännettyä irti siitä imusarjasta. Tän jälkeen enää se sähköjohto siitä irti.
                    "Position One, Position One"
                    Punainen miesten voimisteluauto

                    BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Tuossa yhdet puhdistusohjeet.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • vecu90
                        Newbiemmer
                        • Feb 2010
                        • 5
                        • finland

                        #12
                        m40 tyhjäkäyntiventtiili

                        Onko tuolle tyhjäkäyntiventtiilille joku oma sulake tai rele koska venttiilille ei tule virtaa virrat päällä tai käynnissä ollessa?

                        Comment

                        • Taky
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 562
                          • Ola

                          #13
                          Originally posted by Leka View Post
                          Tuossa yhdet puhdistusohjeet.

                          Eipä enään löytynyt.

                          Mitä idle control valve tykkää jarru cleanerista tms rasvanpoistoliuottimesta?
                          Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                          Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #14
                            Originally posted by Taky View Post
                            Eipä enään löytynyt.

                            Mitä idle control valve tykkää jarru cleanerista tms rasvanpoistoliuottimesta?
                            Tykkää hyvää, noilla ainakin itse on tullut putsailtua lisäilmaluistit.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Hausenkeisen
                              Newbiemmer
                              • May 2012
                              • 1
                              • Kempele

                              #15
                              Voisko omassakin m40b18 e30:ssä olla vikaa tyhjäkäynti moottorissa, kun auton laittaa käyntiin kylmänä kierrokset on jossain +1500 rpm ja välillä on lähellä 2000 rpm. joskus lämpimänä käynnistäessä jää lähelle tuhatta kierrokset, mutta eikö sekin oo liian korkea?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎