Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hanzu12
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 112

    #76
    Bensan säädin on ostettu. Siinä on paikka paluu putkelle. Eihän tuplissa oo bensan paluuta.
    Eikös se bensan paine pidä olla niin että ahtopaine + 0,2bar vai oonko vääräs.

    Comment

    • ykä
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 478
      • Alaviirre

      #77
      Originally posted by hanzu12
      Bensan säädin on ostettu. Siinä on paikka paluu putkelle. Eihän tuplissa oo bensan paluuta.
      Eikös se bensan paine pidä olla niin että ahtopaine + 0,2bar vai oonko vääräs.
      eli tyhjäkäynnillä bensanpaine 0.25bar
      Last edited by ykä; 14-03-2005, 15:24.
      Bmw 525 Td e61
      Bmw e34 535 Turbo



      EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

      -FatBoyRacing-

      Comment

      • BMW 325I avo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 832
        • Tampere

        #78
        Originally posted by LASSI-S
        ei saa motroniccia säädettyä. hommaa haltec ja polttoaineen saanti hoituu 535 suuttimilla tai mielummin s38 eli m5 suuttimilla ja m5 bensapumpulla
        Lainasin tuolta aikaisempaa. Eli kaikki on laittamassa 535i suuttimia(188cc), eikös m50b25 suuttimet käy(190cc) m20b25 koneeseen?

        Tätä thrediä kannattaisi kyllä jatkaa, että saisi noita turbotuskokemuksia johonkin kootusti. Ei vaan tahdo millään onnistua.
        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

        Comment

        • seidltuning
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1941
          • Vantaa

          #79

          tossa mun projekti
          lisätään sen verran , että männät uudet joista sorvattu lakea pois
          porattu seuraavaan kokoon
          syyläri on trooppisten vientimallien
          pakosarja pro-turbon tekele yhtä helvettiä
          kysykää jos kysyttävää vastaan tietojeni mukaan harjottelija tässä itekin ollaan
          Last edited by seidltuning; 15-03-2005, 22:36.
          G30 530e Sedan
          E30 325i Cabriolet

          Comment

          • Suutari
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 3059
            • Suomi

            #80
            niimpä eli tuo on aika tapauskohtainen ja ei siihen mitään yleiskaavaa ole. arvioita voi heittää noilla laskureilla ja parhaissa otetaan huomiooon jo aika paljon eri parametrejä. Näillä saa jo kohtuu hyvät arviot heitettyä. Yleisimmät parametrit jotka eniten vaikuttaa tuohon suuttimien kokoon on bensanpaine, moottorin kokonaishyötysuhde(tähän sisältyykin jo sitten volymetriset hyötysuhteet jne..)
            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
            -Official BTCF-Sauna Team-
            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
            -Team BTCF Top Alcohol-
            -Team Pimp My Bride-
            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

            Comment

            • BMW 325I avo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 832
              • Tampere

              #81
              Jooh, tarkoitin lähinnä että meneekö paikalleen? Ja mites ne ohmiarvot etc. jossain threadissä sanottiin että menee, mutta loppujen lopuksi siitäkin jäi vähän "mutu"- fiilis.
              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

              Comment

              • TONI_VAAN
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 210

                #82
                kisakatin vaikutus päästöihin

                niih millainen vaikutus tällä niih sanotulla kisakatilla on päästöihin varsinki turbon asennuksen yhdeyvessä??

                Comment

                • Suutari
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 3059
                  • Suomi

                  #83
                  Virtaa paremmin...ja käytännössä jos on huikee ero tavaraan mitä tulee putkesta vakioon verrattuna niin voi olla että parantaa myös päästöjä johtuen virtausnopeuden hidastumisesta isommassa kennossa.

                  varmaa tietoa sitten ei ole siitä kestääkö tuon katin kenno enemmän ajella huonolla seossuhteella jne..olettaisin eroavan ainakin halvemmissa lähinnä koteloinniltaan. Toki voi olla kestävämpi kennostokin. Jos akuuttia tarvetta on tiedolle niin kannattaa soittaa esim. kemira metalcat:ille ja kysyä sieltä. ilmeisesti myös wrc autoissa on metalcatin kennoja käytössä.
                  jotakin osaavat suomessakin näköjään ..
                  Last edited by Suutari; 17-03-2005, 15:57.
                  Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                  -Official BTCF-Sauna Team-
                  -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                  -Team BTCF Top Alcohol-
                  -Team Pimp My Bride-
                  TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                  R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                  R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                  526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                  Comment

                  • TONI_VAAN
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 210

                    #84
                    jooh

                    kuullema saattavat vaatia muutoskatsastuksen yhteyvessä. jos kyse on jälkikäteen ahdetusta autosta.

                    Comment

                    • hanzu12
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 112

                      #85
                      Kumpi ruisku olis parempi laitta turbon kera?
                      Meneekö kumpikaan ruisku suoraan kaasari koneen kanteen?
                      Miten toi k-jetronic toimii. Eli miten se säätä ruiskutus ajoituksen.
                      Kumpi olis helpoo asentaa?
                      Ja kone on se m10b18.

                      Comment

                      • mortimer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1079
                        • Satulinna kaukomaan

                        #86
                        Originally posted by hanzu12
                        Kumpi ruisku olis parempi laitta turbon kera?
                        Meneekö kumpikaan ruisku suoraan kaasari koneen kanteen?
                        Miten toi k-jetronic toimii. Eli miten se säätä ruiskutus ajoituksen.
                        Kumpi olis helpoo asentaa?
                        Ja kone on se m10b18.
                        k-jet = CIS = continuous injection system = jatkuva suihkutus eli suuttimista tulee bensaa koko ajan, määräjakaja säätää polttoaineen määrän ilmamäärän ja kuorman mukaan.

                        i3S -20
                        E30M3 slotcar 1:32
                        XKE FHC 1971
                        Mgb Gt -66
                        T6 -19
                        E91 -08

                        Comment

                        • bmw harrastelija
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 757
                          • -

                          #87
                          Originally posted by hanzu12
                          Kumpi ruisku olis parempi laitta turbon kera?
                          Meneekö kumpikaan ruisku suoraan kaasari koneen kanteen?
                          Miten toi k-jetronic toimii. Eli miten se säätä ruiskutus ajoituksen.
                          Kumpi olis helpoo asentaa?
                          Ja kone on se m10b18.
                          Mitä tarkotat ruiskulla? 4kpl suutinta vai imusarjaa vai koko ruiskujärjestelmää?
                          Jos koko järjestelmän meinaat laittaa, homma on aika iso ja vaatii virtauspenkin. 1.8i ja 16/1.8 kansi ei ole vartailukelpoisia keskenään. Eli ruisku hilppeet 1.8i kannesta ei mene ilman koneistuksia 1.6/1.8 tai menee mutta ei toimi kuten pitäs.
                          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                          Alex von Falkenhausen

                          Comment

                          • hanzu12
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 112

                            #88
                            Kummas ruiskus suuttimet on suoraan kannes vai onko kummaskaan. Pitänee vissiin myydä kaasarit ja ostaa ruisku koneen kansi ja k-jetti. Hilppeet tulle turbo käytöön...

                            Comment

                            • bmw harrastelija
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 757
                              • -

                              #89
                              Osta l-jet kansi apulaitteineen ja siitä on helppo alottaa...
                              thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                              Alex von Falkenhausen

                              Comment

                              • petsukka
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2004
                                • 91

                                #90
                                kysykää ake:lta miten on, kun väittivät mulle katsastus konttorilla että, jälkiturbotus katsotaan 30% tehonlisäykseksi nykyään, ei kuulemma mee enää muutoskatsastuksella läpi vaan vaatii ake:lta luvat. suurin sarjavalmisteinen E30 on 325 ja siihen ei kuulemma löydy jarruja, näin väittivät. en tiä onnistuisko 320 turbotus 325 jarruilla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎