Originally posted by Jasu
View Post
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
Originally posted by Tuning-Bmw View PostSiis nuohan on takomännät. Riippuuko ne veivit nyt siis puristuskorkeudesta vai mistä
Myyjän mukaan m20 tarkoitetut 84mm halkaisija, 22mm männäntappi ja puristuskorkeus 32.5. Muuta ei osannut sanoa
(edit. puristuskorkeus merkkaa, 140mm veiveillä se saisi olla max. ~29mm)Last edited by Jasu; 20-04-2016, 09:10.
Leave a comment:
-
-
Siis nuohan on takomännät. Riippuuko ne veivit nyt siis puristuskorkeudesta vai mistä
Myyjän mukaan m20 tarkoitetut 84mm halkaisija, 22mm männäntappi ja puristuskorkeus 32.5. Muuta ei osannut sanoa
Leave a comment:
-
-
Olisi kysymys viisaammille. M20B25 kone joka tarkoitus turbottaa.
Vakio 75 kampiakseli ja 84mm JE männät tulossa niin kysymys kuuluu että pitääkö laittaa 140 vai 135 kanget?
Leave a comment:
-
-
Mistähän saisi hommattua uuden tiivisteen hukkaportin varteen. Kiinankopiossa, kun oli väärän kokokoinen tiiviste:
Koittanu tässä tunnin googlailla, mutta ei ole löytynyt. Jännä että noihin merkkituotteisiin (turbosmart, tial jne.) ei saa edes mitään korjauskittejä. Toki ihan joku yleismallinen tiiviste tohon kans kävisi, mutta mitähän materiaalia tuo lienee. Tuntuu ehkä grafiitilta, mutta aika heikosti mitään grafiitti o-renkaitakaan löytyy.
Turbosmartilta saa korjauskittiä, jossa on uusi venttiili, ohjuri ja tiiviste osanumerollaTS-0504-3006. Näyttäisi kuvien perusteella passaavan kopioonkin, mutta ainoa ongelma on hinta 120€.Last edited by Pazi88; 03-12-2014, 13:28.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bansku View Posteli onko tuollainen korvattavissa dumpilla tai kierrättävällä by-passilla, saisi ahtoputkistosta päivitettyä huomattavasti järkevämmän ensi talvena mahdollisesti tulevien muutoksien aikana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mazajns View PostEli kaverisi autossa on mekaanisesti toimiva by-passi joka ohittaa ahtimen. Sama asia.
Kokonaan ilman by-passia/dumppia tuollainen remmi vehje on aika jännä ajettava... Kaasuläpän takana on kokoajan "täysi paine". Kaasupoljin on kuin on-off katkaisin. Pienikin kaasun avaus= läppä kokonaan auki vakiossa.
Leave a comment:
-
-
Noh täytyypi viritellä tuo kiertävä bypass, ei se nyt mikään ihan mahoton projekti ole, ja laittaa maffi imupuolelle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bansku View PostKaverin m30 koneisessa remmibemmissä ei ole dumppia, ja orkkis maffi siinäkin on imupuolella käytössä, maffin jälkeen sitten onkin laitettu joku ooppelin kaasuläppä josta ilma menee ahtimen ohitse imusarjaan, omalta kaasuläpältään on mekaaninen yhteys tähän toiseen kaasuläppään, oma kaasuläppä kun on kiinni niin tämä toinen on auki, oma kaasuläppä kun rupeaa aukeamaan niin tämä toinen läppä rupeaa menemään kiinni. Muistaakseni?
Kokonaan ilman by-passia/dumppia tuollainen remmi vehje on aika jännä ajettava... Kaasuläpän takana on kokoajan "täysi paine". Kaasupoljin on kuin on-off katkaisin. Pienikin kaasun avaus= läppä kokonaan auki vakiossa.
Leave a comment:
-
-
Kaverin m30 koneisessa remmibemmissä ei ole dumppia, ja orkkis maffi siinäkin on imupuolella käytössä, maffin jälkeen sitten onkin laitettu joku ooppelin kaasuläppä josta ilma menee ahtimen ohitse imusarjaan, omalta kaasuläpältään on mekaaninen yhteys tähän toiseen kaasuläppään, oma kaasuläppä kun on kiinni niin tämä toinen on auki, oma kaasuläppä kun rupeaa aukeamaan niin tämä toinen läppä rupeaa menemään kiinni. Muistaakseni?
Leave a comment:
-
-
Niin eihän se turbo välttämättä sitä dumppia tarvi, mutta esim. jo lastutetussa 1.8t koneessa huomas vaihtaessa, että by-pass oli mykkänä. Ei iso ero heräämisessä, mutta ero kummiskin.
Mutta remmiahtimesta tässä oli nyt puhe ja siinähän tosiaan tulee esim. tyhjäkäynnillä melkoinen turha kuorma ahtimelle ja muille, kun se puskee painetta kaasuläppää vasten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKierrättävää dumppiahan ne käyttää remmin kanssa. Toki map pohjasella mittauksella pelaa ulkoilmaan työntäväkin, mutta tosi vajakin kuulonen esim. tyhjäkäynnillä ja varsinkin moottorijarrulla, kun älytön puhina ja suhina käy.
Niissä missä ei oo dumppia, on sitten kaaduläppä ennen ahdinta (esim. jenkki v8:t joissa ahdin on imusarjan ja kaasuttimien välissä.
GTI lehden projektissa rakennettiin aikoinaan n.600hp tuplaturbo mersu, jossa dumpit jätettin turhana pois. Mihin se sitä tarvii, pokemon shittiä. varsinkin ulkoilmaan purkava niin hyi että on ruman kuulonen. On totta että paineiskut siinä tasaantuu mut hajookos se ahdin niihin... ? Varsinainen tehtävähän on alunperin MINUN tietääkseni estää pakokaasuhdinta "puskemasta päin seinää"(hetkenhän se vaan enää tuuppaa kun pakoenergiaa ei ole) kun vaihdetta vaihtaessa läppä on hetken kiinni, joilloin herääminen viivästyy,merkitys viiveeseen luullakseni pienehkö???
Remmiahtimessahan tuo puolustaa oikein asennettuna paikkaansa kun moottorijarrussa ahdin/hihnat yms. kuormittuu turhaan koska ahtimen tuotto on kierroksista riippuvainen. Pakokaasuahdinhan ei tee moottorijarrussa juuri mitään.
Leave a comment:
-
Leave a comment: