memebuy23buy

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tuning-Bmw
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    135mm veivit.

    (edit. puristuskorkeus merkkaa, 140mm veiveillä se saisi olla max. ~29mm)
    Tämä selvä. Kiittää ja kumartaa 😎

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by Tuning-Bmw View Post
    Siis nuohan on takomännät. Riippuuko ne veivit nyt siis puristuskorkeudesta vai mistä

    Myyjän mukaan m20 tarkoitetut 84mm halkaisija, 22mm männäntappi ja puristuskorkeus 32.5. Muuta ei osannut sanoa
    135mm veivit.

    (edit. puristuskorkeus merkkaa, 140mm veiveillä se saisi olla max. ~29mm)
    Last edited by Jasu; 20-04-2016, 09:10.

    Leave a comment:


  • Tuning-Bmw
    replied
    Siis nuohan on takomännät. Riippuuko ne veivit nyt siis puristuskorkeudesta vai mistä

    Myyjän mukaan m20 tarkoitetut 84mm halkaisija, 22mm männäntappi ja puristuskorkeus 32.5. Muuta ei osannut sanoa

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by Tuning-Bmw View Post
    Olisi kysymys viisaammille. M20B25 kone joka tarkoitus turbottaa.

    Vakio 75 kampiakseli ja 84mm JE männät tulossa niin kysymys kuuluu että pitääkö laittaa 140 vai 135 kanget?
    Riippuu siitä että minkälaiset männät olet tilannut.

    Leave a comment:


  • Tuning-Bmw
    replied
    Olisi kysymys viisaammille. M20B25 kone joka tarkoitus turbottaa.

    Vakio 75 kampiakseli ja 84mm JE männät tulossa niin kysymys kuuluu että pitääkö laittaa 140 vai 135 kanget?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Eikä reklamointi auta?
    Eikö se uusi kuitenkin ollut?
    Itseasiassa tämä ei tullu edes mieleen Täytyypä pustää viestiä kkd:lle, kun sieltä tuo tulikin.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Eikä reklamointi auta?
    Eikö se uusi kuitenkin ollut?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Mistähän saisi hommattua uuden tiivisteen hukkaportin varteen. Kiinankopiossa, kun oli väärän kokokoinen tiiviste:


    Koittanu tässä tunnin googlailla, mutta ei ole löytynyt. Jännä että noihin merkkituotteisiin (turbosmart, tial jne.) ei saa edes mitään korjauskittejä. Toki ihan joku yleismallinen tiiviste tohon kans kävisi, mutta mitähän materiaalia tuo lienee. Tuntuu ehkä grafiitilta, mutta aika heikosti mitään grafiitti o-renkaitakaan löytyy.

    Turbosmartilta saa korjauskittiä, jossa on uusi venttiili, ohjuri ja tiiviste osanumerollaTS-0504-3006. Näyttäisi kuvien perusteella passaavan kopioonkin, mutta ainoa ongelma on hinta 120€.
    Last edited by Pazi88; 03-12-2014, 13:28.

    Leave a comment:


  • mazajns
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    eli onko tuollainen korvattavissa dumpilla tai kierrättävällä by-passilla, saisi ahtoputkistosta päivitettyä huomattavasti järkevämmän ensi talvena mahdollisesti tulevien muutoksien aikana.
    On tietysti mutta esim marko84: projektia jos luet niin jostain syystä hänkin taitaa käyttää kaasuläpästä tehtyä bypassia nykyään. Tahtoo nuo mäntätoimiset olla aika pieniä kooltaan ja sitten ahdistaa ja aiheuttaa kuormaa turhaan.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Originally posted by mazajns View Post
    Eli kaverisi autossa on mekaanisesti toimiva by-passi joka ohittaa ahtimen. Sama asia.

    Kokonaan ilman by-passia/dumppia tuollainen remmi vehje on aika jännä ajettava... Kaasuläpän takana on kokoajan "täysi paine". Kaasupoljin on kuin on-off katkaisin. Pienikin kaasun avaus= läppä kokonaan auki vakiossa.
    eli onko tuollainen korvattavissa dumpilla tai kierrättävällä by-passilla, saisi ahtoputkistosta päivitettyä huomattavasti järkevämmän ensi talvena mahdollisesti tulevien muutoksien aikana.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Noh täytyypi viritellä tuo kiertävä bypass, ei se nyt mikään ihan mahoton projekti ole, ja laittaa maffi imupuolelle.

    Leave a comment:


  • mazajns
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Kaverin m30 koneisessa remmibemmissä ei ole dumppia, ja orkkis maffi siinäkin on imupuolella käytössä, maffin jälkeen sitten onkin laitettu joku ooppelin kaasuläppä josta ilma menee ahtimen ohitse imusarjaan, omalta kaasuläpältään on mekaaninen yhteys tähän toiseen kaasuläppään, oma kaasuläppä kun on kiinni niin tämä toinen on auki, oma kaasuläppä kun rupeaa aukeamaan niin tämä toinen läppä rupeaa menemään kiinni. Muistaakseni?
    Eli kaverisi autossa on mekaanisesti toimiva by-passi joka ohittaa ahtimen. Sama asia.

    Kokonaan ilman by-passia/dumppia tuollainen remmi vehje on aika jännä ajettava... Kaasuläpän takana on kokoajan "täysi paine". Kaasupoljin on kuin on-off katkaisin. Pienikin kaasun avaus= läppä kokonaan auki vakiossa.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Kaverin m30 koneisessa remmibemmissä ei ole dumppia, ja orkkis maffi siinäkin on imupuolella käytössä, maffin jälkeen sitten onkin laitettu joku ooppelin kaasuläppä josta ilma menee ahtimen ohitse imusarjaan, omalta kaasuläpältään on mekaaninen yhteys tähän toiseen kaasuläppään, oma kaasuläppä kun on kiinni niin tämä toinen on auki, oma kaasuläppä kun rupeaa aukeamaan niin tämä toinen läppä rupeaa menemään kiinni. Muistaakseni?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Niin eihän se turbo välttämättä sitä dumppia tarvi, mutta esim. jo lastutetussa 1.8t koneessa huomas vaihtaessa, että by-pass oli mykkänä. Ei iso ero heräämisessä, mutta ero kummiskin.

    Mutta remmiahtimesta tässä oli nyt puhe ja siinähän tosiaan tulee esim. tyhjäkäynnillä melkoinen turha kuorma ahtimelle ja muille, kun se puskee painetta kaasuläppää vasten.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kierrättävää dumppiahan ne käyttää remmin kanssa. Toki map pohjasella mittauksella pelaa ulkoilmaan työntäväkin, mutta tosi vajakin kuulonen esim. tyhjäkäynnillä ja varsinkin moottorijarrulla, kun älytön puhina ja suhina käy.

    Niissä missä ei oo dumppia, on sitten kaaduläppä ennen ahdinta (esim. jenkki v8:t joissa ahdin on imusarjan ja kaasuttimien välissä.

    GTI lehden projektissa rakennettiin aikoinaan n.600hp tuplaturbo mersu, jossa dumpit jätettin turhana pois. Mihin se sitä tarvii, pokemon shittiä. varsinkin ulkoilmaan purkava niin hyi että on ruman kuulonen. On totta että paineiskut siinä tasaantuu mut hajookos se ahdin niihin... ? Varsinainen tehtävähän on alunperin MINUN tietääkseni estää pakokaasuhdinta "puskemasta päin seinää"(hetkenhän se vaan enää tuuppaa kun pakoenergiaa ei ole) kun vaihdetta vaihtaessa läppä on hetken kiinni, joilloin herääminen viivästyy,merkitys viiveeseen luullakseni pienehkö???

    Remmiahtimessahan tuo puolustaa oikein asennettuna paikkaansa kun moottorijarrussa ahdin/hihnat yms. kuormittuu turhaan koska ahtimen tuotto on kierroksista riippuvainen. Pakokaasuahdinhan ei tee moottorijarrussa juuri mitään.

    Leave a comment:

Working...
X