Announcement

Collapse
No announcement yet.

s50b32 kysymyksiä ja ongelmia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A.S
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 396
    • Kouvola

    #16
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Tämä pumppu poistettiin remontin yhteydessä kesällä. Pakosarjat olivat kiinni.


    Mietin siis, että haitariosa pois ja nuo sen sisällä olevat putkenpätkät hitsaa kiinni?
    Teitkö pumpun poiston itse? Vähän epäilen vain että osat 5 ja 6 on jätetty paikoilleen ja lyöty tulppa 5 päähän. (Näin oli itselläkin, kunnes joudun tuon joustosukan takia irroittamaan pakosarjat ja pääsin ottamaan nuo loput pois ja asensin alumiinilätkän tuon osan 8 tilalle. ) Sen verran ahdas tuo työtila noiden osien poistoon pakosarjojen paikalla ollessa nimittäin.

    Juu ymmärsin kyllä tuon ideasi jo alunperin. Voi ihan hyvin onnistua, mutta omasta mielestä olisi parempi joko metsästää tuollainen korvaava joustin, kuten tuossa sinun jälkimmäisessä kuvassa tai sitten pistää kunnollista suoraa putkea tilalle.
    E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

    Comment

    • QUASIMODO
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2542
      • Pirkkala

      #17
      En tehnyt itse ja itseasiassa en ole varma oliko pakosarjat irti. Näin oletin. Täytyy varmistaa asia.
      sigpic

      Comment

      • Electroid
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 992
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by QUASIMODO View Post
        Putkisto ajettu lämpimäksi ja molemmat lambdat vaihdettu.
        Ennen lambda-anturien vaihtoa antoi vikakoodia "145 Lambda Sensor Control Limit- Bank 2". Nyt vaihdon jälkeen ei olla vikakoodeja luettu.
        Tuo koodihan vain tarkoittaa että lambdan säätöalue ei riitä/menee yli... eli joku imuvuoto/putkivuoto tms. Lambdat on ollu tosen näköisesti ihan kunnossa.

        Mitään kokemusta ässä moottoreista ei kyllä oo.
        - E36 328iA Touring 4/97 -
        Myynissä:
        - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

        Comment

        • QUASIMODO
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2542
          • Pirkkala

          #19
          Originally posted by Electroid View Post
          Tuo koodihan vain tarkoittaa että lambdan säätöalue ei riitä/menee yli... eli joku imuvuoto/putkivuoto tms. Lambdat on ollu tosen näköisesti ihan kunnossa.

          Mitään kokemusta ässä moottoreista ei kyllä oo.
          Lambdat varmaankin ollut kunnossa juu. Johtunut varmaankin tuosta joustoliittimestä. Sen puolen lambda herjasi. Tosin jotenkin näen nuo lambdat tavallaan kulutustavarana ja tässä on nyt muutenkin uusittu kaikkea ennakoivasti. Tuhlattu vähän rahaa
          sigpic

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by QUASIMODO View Post
            Mietin siis, että haitariosa pois ja nuo sen sisällä olevat putkenpätkät hitsaa kiinni?
            Mulla ei ole kokemusta kyseisestä korimallista kyseisellä moottorilla mutta lienen korjannut riittävästi joustoja ja voimansiirtoa että uskallan kommentoida.

            Jos siellä on jousto, niin korvaa se jousto-osalla. OEM tai tarvike, ihan sama kunhan ei vuoda.
            Kone ja loota liikkuu koriin nähden enemmän kuin vähän kun annat sille lämää tai ajat töyssyn yli. Putki ei voi olla molempiin kiinnitetty kovalla liitoksella. Joko siinä on haitari tai sitte loppuputkiston kumit sallii sen liikkua paljon. Vanhemmissa ropposissa ei joustoja ole yleensä.

            Sit jos sulla on koneen ja laatikonkumit alumiinia ni ihan sama vaikka hitsaat putken runkopalkkiin kii.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • A.S
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 396
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by QUASIMODO View Post
              Tosin jotenkin näen nuo lambdat tavallaan kulutustavarana ja tässä on nyt muutenkin uusittu kaikkea ennakoivasti. Tuhlattu vähän rahaa
              No enpä nyt tiedä.. Itsellä 260tkm ajetussa M3:ssa alkuperäiset vielä tikissään.

              Taas 325 menossa jo neljännet huoltohistorian mukaan 300tkm kohdalla.

              Joskus lueskelin brittifoorumilta, että muutamalla oli pahempi joustosukan vuoto aiheuttanut tuon lambdan ongelmia. Itsekkin epäilin tuota auton käyntihäiriön ja päästöjen syyksi joskus, mutta vanoksen sähkövikahan sen aiheutti.

              Remppasin joustoputken, vaihdoin kaikki öljyseparaattorin letkut imusarjan alta uusiin (tee myös tämä jos et ole jo käynyt niitä läpi aikaisemmin) ja doni pisti vanoksen beisanin setillä kuosiin. Nyt 2v ollut ihanteelliset päästöt katsurille (merkin paikka seinään? ).
              E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

              Comment

              • QUASIMODO
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2542
                • Pirkkala

                #22
                Doni myöskin tähän laitteli vanoksen + teki muut remontit (m. kk-laakerit, venttiilien säädöt). Tuosta pumpun poistosta en tiedä enempää kuin että se on tehty.

                Mikä vaikutus näillä öljyseparaattorin letkutkujen vaihdolla on?
                Voisitko linkittää räjäytyskuvan realoem:stä, niin saisi kiinni mistä letkuista puhutaan?

                Pitää vielä talven aikana tarkistaa imupuoli, onko siellä vuotoja?
                Mitenkäs maffi? Riittääkö putsaus vai näettekö vaihdossa mitään hyötyä?
                sigpic

                Comment

                • A.S
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 396
                  • Kouvola

                  #23
                  Originally posted by QUASIMODO View Post
                  Mikä vaikutus näillä öljyseparaattorin letkutkujen vaihdolla on?
                  Voisitko linkittää räjäytyskuvan realoem:stä, niin saisi kiinni mistä letkuista puhutaan?

                  Pitää vielä talven aikana tarkistaa imupuoli, onko siellä vuotoja?
                  Mitenkäs maffi? Riittääkö putsaus vai näettekö vaihdossa mitään hyötyä?
                  No hyvä että doni käynyt läpi. Voihan häneltä löytyä myös jotkin erikois joustonivel räikät, millä tuon pumpun putken saa pois ilman pakosarjojen irroitusta.

                  Tuossa ne imusarjan/huohotuksen öljysepan letkut : https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_6153

                  Jos nuo on hapertuneet (kaikissa +150tkm ajetuissa on) niin siitähän tulee suoraan imuvuoto, kun ovat yhteydessä imusarjaan.
                  E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #24
                    Kaikki alipaineletkut kannattaa vaihtaa kerralla. Mistä lie kierrätysmuovista tehty mutta ainakaan se tyhjäkäyntimoottorista plenumin pohjaan menevä ei kestä monta vuotta.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • QUASIMODO
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2542
                      • Pirkkala

                      #25
                      Einäytä paljon nuo letkut maksavan, joten ehdottomasti talven aikana vaihtoon...

                      Minkälainen projekti imusarjan irroitus ja näiden letkujen vaihto on?
                      Eniten näitä projekteja haittaa nosturin puute, mutta ilmeisesti tämä hoituu ilmankin..
                      sigpic

                      Comment

                      • Paha Arkkitehti
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 836
                        • World

                        #26
                        Imusarjan irroitus ei todellakaan ole vaikea homma mutta itse kun olen noviisi niin sain siihen kyllä aikaa menemään. Varsinkin kun olen todella tarkka missä ja miten mikäkin osa on ollut kiinni. Tosin sitten kun kerran sen tekee niin toinen kerta meneekin jo todella paljon nopeammin. Ylimäärästä tilaa siellä konehuoneessa ei kauheasti ole ja kaikille osille on omat keinonsa miten lähtevät parhaiten irti. Kiristinlenkkien takia kiristyneet kumiletkut saattavat olla hieman ärsyttäviä kun ovat toisinaan pirun tiukassa. Muista suojata korin alueet ettei äheltäessä tule maalipintaan naarmuja, osien irrotus vaatii nimittäin välillä hieman venyttelyä; esimerkiksi vikan sylinterin imuilmatorven viimeiset Cap Nutit on aika kaukana.

                        Comment

                        • QUASIMODO
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2542
                          • Pirkkala

                          #27
                          Originally posted by A.S View Post
                          Ei sitten mikään ihan pikku juttu tuo pakosarjojen irroitus, joudut mm. purkamaan ilmastoinnin, kaikki lämpökilvet yms. Itsellä meni joku 3-4h pelkkään irroitukseen. Kannattaa myös samalla poistaa se saastepumppu asetelma, jos ei sitä näe tärkeäksi.
                          Haluaisin tästä vielä lisäinfoa...:think

                          Onko tosiaan niin, että tuon pakosarjan irroittamiseksi pitää purkaa ilmastointi pois edestä?

                          Olen tässä jo harkinnut uusien pakosarjojen hankkimista
                          Meneekö huonommaksi, jos tilalle laittaa supersprinttiä tai eisenmannia?
                          sigpic

                          Comment

                          • hirvonen
                            BTCF Member
                            • Nov 2011
                            • 248
                            • hämeenlinna

                            #28
                            pakosarja on ehkä viimeisin asia, mitä kannattaa lähteä kyseisestä moottorista vaihtamaan.

                            Comment

                            • A.S
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 396
                              • Kouvola

                              #29
                              Originally posted by QUASIMODO View Post
                              Haluaisin tästä vielä lisäinfoa...:think

                              Onko tosiaan niin, että tuon pakosarjan irroittamiseksi pitää purkaa ilmastointi pois edestä?

                              Olen tässä jo harkinnut uusien pakosarjojen hankkimista
                              Meneekö huonommaksi, jos tilalle laittaa supersprinttiä tai eisenmannia?
                              No en ole aivan varma saako pakosarjoja mitenkään irti ilman ilmastoinnin putkien irroitusta. On oma keplottelunsa saada tuo pakosarja irti ilman ilmastointia, todella jämptisti sovitettu sinne konehuoneeseen kyseiset käärmeenpesät.

                              Meinasin itsekkin tuolloin ostaa tuon supersprintin pakosatsin, mutta korkea hinta ja sen tuoma minimaalinen hyöty (+5-10hp) saivat pysymään vakiopakarissa. Onhan tuo ss tekele tietty ihan nätti ja rosteria, joten jos yli 1000e polttaa taskussa, niin mikäs siinä.
                              E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

                              Comment

                              • QUASIMODO
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2542
                                • Pirkkala

                                #30
                                Ei polttele raha taskussa. Mietin vain että mikäli pakosarjat uusii niin laittaako samalla muuta kuin oem-tuotetta. Jos kerran menee huonompaa,niin unohdetaan se.

                                Samalla kun tiedustelin vaihtotyön hintaa, niin taidan palata samalla tuohon vanhan korjaamiseen

                                Kysyin merkkihuollosta ja heidän huolto-ohjelmansa kuulemma tarjoaa pakosarjojen vaihdon yhteydessä lisätyötä ilmastointilaitteeseen liittyen. siitä voi päätellä, että kyllä se niin taitaa olla, että ilmastointi pitää purkaa tieltä pois. Aikaa kuluu kuulemma 4,5h yhteensä, kun kyseessä on uusi auto.
                                OEM-pakosarjat + muut hilppeet ~1300€

                                #peukkualas


                                Harmi kun en huomannut ottaa putken halkaisijaa ylös kun auto oli nosturilla

                                Mitenhän tällaiset osat sopisi tuon korjaukseen?



                                Muistaakseni orggishaitarin pituus oli max. 5cm

                                Josko joku fakiiri hitsaisi putken paikallaan:think
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎