Announcement

Collapse
No announcement yet.

s50b30 kone ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • escort
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 339

    #46
    edellisen kirjoituksen vaivat kuulostavat tutuilta,ainut on että mulla on ollut hoidossa f-ryhmäläinen M3 vuoden,siihen on vaihdettu hiilikuitu imuboksi ilman ilmamassa mittaria ja sen mukana tullut lastu,moottori käy laihalla koko alueen ja erityisesti alle 3500rpm,4000-4500 välillä notkahtaa vääntökäyrä todella rajusti ja tehokäyrä jonkin verran.maks.teho kuitenkin 300hv/320nm amw penkissä,sitä on piuhan päässä ihmetelty ja kaiken pitäisi pelata ihan ok??.
    musta tuntuu että moottori on vaan loppu,venttiilit,ohjurit ym. ja tuo lastu on perseestä.
    auto lähtee nyt hestecin laittoon ja sen jälkeen puran moottorin,tutkin mitä se on syönyt ja pistetään uusilla männillä,kangilla ym. kasaan.

    ei venttiili välyksiä tarvitse säätää,riittää että mittaa ne välillä,JOS VÄLYKSET MUUTTUVAT = PITÄÄ SÄÄTÄÄ NIITÄ silloin on jossain vikaa ja kansi täytyy käyttää koneistamossa,kaverilta meni e34 M5 touringista 2kpl imuventtiileitä poikki ihan normi ajossa.

    mistä saisi asiallisen manuaalin missä on momentit,välykset,ajoitukset ym. tiedot S50B30 moottoriin??

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #47
      Pari kantta tässä ollut mistä pakopuolen ohjurit tosi väljiä. Taisi jotkut saabin ohjurit olla samalla mitoituksella.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #48
        Originally posted by escort View Post

        mistä saisi asiallisen manuaalin missä on momentit,välykset,ajoitukset ym. tiedot S50B30 moottoriin??
        Eipä ole muuta kunnollista tullut vastaan kuin BMW TIS.
        Saa oikaista jos joku tietää jonkun muun.

        E: Kyllähän ne venttiilivälykset tahtoo ajan myötä muuttua, vaikka ei varsinaista "vikaa" olekkaan.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          #49
          Vanhasta läppärunkokoneista kun kuitenkin on kyse niin ihmeen vähän on mitään puhetta täällä läppärunkojen synkista, eli vanhat sohlot läppärungot ei millään voi olla synkassa enää monen vuoden jälkeen jos niitä ei ole jossain vaiheessa synkattu ja sekaisin olevat synkat pistää lambda-ohjauksen kautta koko systeemin seokset aika pitkästi vitulleen. Ihan sama mitä sähköistä roplaa niin adaptaatioiden nollauduttua käy vähän aikaa paremmin ja lambda-korjauksen palatessa palataan lähtötilanteeseen.

          Eli aina kannattaa läppärungot synkata koneen käydessä tyhjäkäyntiä huonosti jos ne vielä synkkaan saa ja korjata välykset, parisataatonnia ajetut läppärungot on sellaisia sohloja monesti että ei niitä enää välttämättä kunnolla synkkaan saa.

          Bemarin läppärungothan on vielä suht helppo synkatakin eli ei tarvii ees mitään mittareita vaan tyhjäkäyntistoppari on joka runkoon tehtaalla sinetöity ja avausmekanismi tarvii vaan pistää viiden satkun rakotulkilla joka välistä kiinni.

          Comment

          • rizkavaa
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 187
            • Nastola

            #50
            s50b30 käyntiongelmaa

            Lainaan tätä topiccia kun otsikko nyt osuu jokseenkin kohdalle.

            Vikakoodeja mahdollisesti tällä viikolla tarkastelemaan mutta ajattelin nyt täältä kysellä myöskin. Ämmässä ei nyt varsinaisesti vikaa ole mutta hetken aikaa toiminut hieman normaalista poikkeavasti.

            -Kylmänä kiihdytys kangertelee entistä rajummin, melkein jo häiritsee mutta lämpösenä ei ollenkaa.

            -Lämpösellä koneella hetken aikaa tyhjäkäynnillä olemisen jälkeen esim valoista lähtiessä käy kevyellä kaasulla viidellä, kuudeskin herää kun käyttää kierroksia parissa kolmessa tonnissa.

            -Kierrostenrajoitin on muuttunut. 7250 -> 7500rpm. Sen lisäksi rajoitin oli ennen semmoi todella tiheä ja nyt ainaki puolta hitaammin katkoo.

            Vanos huollettu talvella ja toimintaa nyt seurattu, pellaa hienosti. Ohjainboksiin ei ole kajottu. Auto kävi huhtikuussa harisella säädössä hiilikuitusen imukotelon kanssa, tämän jälkeen toimi vielä kuten aina ennenki ja rajotin he eivät nostaneet. Maffia ei ole poistettu kun säädettiin sen kanssa. Tulpat on ainoat oikeat boschit ja juuri tarkastettu ja putsattu.
            Last edited by rizkavaa; 07-06-2016, 13:22.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎