On varmasti, mutta pointtini on, että vähemmälläkin laukeaa jakopää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 M57d30n2 jakopään pettämisen ennakointi ja remontti?
Collapse
X
-
Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Originally posted by 530xdTouring View PostEli ihan arpapeliä kelle sattuu paska mäihäNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Noita M57N2 koneisia on tälläkin foorumilla ja Suomessa yleensäkin valtavasti niin aika vähän on kyllä kuulunut ongelmia siihen nähden.
Tämä5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Paikallinen moottorikoneistaja sanoi kanssa että 30tkm vaihtovälit + sellaiset öljyt jotka on moottorin pitkäikäisyyden sijasta optimoitu vähäisiin kulutuksiin rikkoo melkein vermeestä kuin vermeestä myllyt. Tollanen 0W-30 kusi sen 30tkm ajettuna on aika surullista litkua koneesta ulos valutettaessa...
Comment
-
-
Tuo meidän ostettu saksasta bemarilta 80tkm mittarissa vuonna 2010 edellisen omistajan toimesta ja nyt tosiaan se 185tkm lasissa... koko ajan suomessa ollu 15-18tkm vaihtovälillä 5w40 öljyilläE28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
-
Tulipa juuri yksi tapaus minullekin tietoon, ketju poikki vakiosta 280tkm rullatusta autosta.
Originally posted by muuris View PostVaatiiko ko homma välttämättä kannen, öljypohjan ja motin irroituksen autosta?
Comment
-
-
Ite vaihtaisin jakopäärempan yhteydessä myös kaikki rattaat ja keinuvivut. Keinut saa ainakin Febin/INA:n tekeleenä tarvikkeena, kuten myös jakopään ketjusarjat (luultavasti täysin sama, kuin orkkis), ja maksavat orkkiksiin verrattuna huomattavasti vähemmän. Ketjupyörät pitää ostaa OEM:nä vaikka Pielmeieriltä, Speed-Autoteileltä tms.
Purkamisen suhteen jotakuinkin tässä järjestyksessä puretaan: Lukkopellin ylin osa, syylärin kiinnikemuovi, syyläri, vesiletkut, imusarja, alipainepumppu, polttoaineputket, suuttimet, venakoppa, moniurahihnat ja kiristimet, dampperi, öljypohja, jakopään koppa, ketjun kiristimen lukitus pohjaan ohuella teräslankatikulla, ketjujen laahaimet pois irroittamalla niiden lukitustapit kannesta, nokkapyörä (voi olla, että tämä piti irroittaa ennenkuin laahaimet lähtee välistä, ei voi muistaa), korkeapainepumpun ratas, öljypumpun ratas ja kampuran ratas. Nokissa ja jakopään rattaissa on selvät ajoitusmerkit ja kampuran lukitustapin kanssa sitä on erittäin vaikea kasata väärin.
Muistelen, että jakopään rakenne on sellainen, että kaiken saa purettua myös kansi paikallaan. Se kone, jonka korjasin, tuli osittain purettuna ja siitä meni myös venttiilit vaihtoon, niin käytin ite kannen irti ja tein kasauksen ns. oikeassa järjestyksessä, että kansi tulee vasta jakopään kopan jälkeen. Jos sen tekee kansi paikallaan, niin jakopään kopan yläpään joutuu kasatessa tiivistämään liimalla, koska se tiivistyy normaalisti kannentiivisteellä kannen kiristyksen yhteydessä. Jakopään kopassa on ohjuriholkit, joten se on irroitettava ja asennettava vetämällä/painamalla likipitäen täysin suoraan kohti lohkoa ensimmäiset/viimeiset ~4 mm.
Edit: Mitä tuossa pikaisesti silmäilin, niin osiin menee karkeasti tonni, kun uusii ketjusarjat laahaimineen + kiristin, ketjupyörät(nokkien hammaspyöriä turha vaihtaa), keinuvivut ja tiivisteet.Last edited by O-Peksi; 04-09-2016, 11:00.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostSe kone, jonka korjasin, tuli osittain purettuna ja siitä meni myös venttiilit vaihtoon, niin käytin ite kannen irti ja tein kasauksen ns. oikeassa järjestyksessä, että kansi tulee vasta jakopään kopan jälkeen. Jos sen tekee kansi paikallaan, niin jakopään kopan yläpään joutuu kasatessa tiivistämään liimalla, koska se tiivistyy normaalisti kannentiivisteellä kannen kiristyksen yhteydessä.
Nelivedossa tuo öljypohjan irrotus teettää "vähän" vielä ylimääräistä jumppaa.
Comment
-
-
Noniin itsellä stoppasi kone 110km/h vauhdissa ilman mitään kolinoita ja nätisti rullasi tien sivuun. Nokan anturista jäi vikakoodi, camshaft sensor 003ec0, väärässä asennossa? Aluksi oli railipaineesta ja muustakin
Ylempi ketju tuli katottua ja on paikallaan mutta alempaa ketjua ei varmaan pysty ilman valtavaa purkamista tarkistamaan?E30 325i Cabrio '87
E61 525d M-Sport LCI
Comment
-
-
Originally posted by säkkij View PostNoniin itsellä stoppasi kone 110km/h vauhdissa ilman mitään kolinoita ja nätisti rullasi tien sivuun. Nokan anturista jäi vikakoodi, camshaft sensor 003ec0, väärässä asennossa? Aluksi oli railipaineesta ja muustakin
Ylempi ketju tuli katottua ja on paikallaan mutta alempaa ketjua ei varmaan pysty ilman valtavaa purkamista tarkistamaan?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment