Originally posted by koyama
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaatin korjaus Recro latvia
Collapse
X
-
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
-
-
jotain 5 tkm ajettuna recro korjauksen jäljiltä.
Vaihtaa vitoselle noin 65 km/h kun aiemmin noin 90 km/h.Ei luista tai vaihda tuttuun ylämäkeen kuten ennen vaan pitää vaihteen.
Tuollainen ihmeellinen kierrosten lasku tuli 3-4 vaihteen väliin.Ennen remppaa oli vain 4-5 vaihteen välissä hyvin vähän
Turbiini ilmeisesti lukittuu ,mutta miksi se noin tekee?
Vaikuttaako huonolla tavalla laatikon kestoon?
Comment
-
-
Laittelen tähän nyt omat kokemukset tuosta reissusta tuonne Recrolle...
Eli omalle autolle (535D -05) jossa ongelma laatikossa oli humppaaminen ja pienemmillä vaihteilla epälooginen toiminta eli vaihteli 1,2 ja 3 vaihteita vähän miten sattui...
Buxin hoiti varauksen remppaan maanantaille 22.5.
Matkaan lähdin sunnuntaina 21.5 .. Lautta lähti Helsingistä 15.30 ja saapui Tallinnaan 17.45 josta ajelin Viron läpi Latvian Cesikseen jossa Recro:n paja on...
Perille saavuin n.22.30.
Recro oli tehnyt hotelli varauksen ihan kaupungin keskustassa sijaitsevaan Hotel Cesikseen (kolmen tähden hotelli).. Hotelli oli todella siisti palvelu hyvää..
Aamulla klo 8.00 vein auton Recroon jossa erittäin hyvää englantia puhunut nuori mies otti meidät vastaan ja heidän teknikko kysyi minkälaista oireita laatikossa on ja kävi koe ajamassa auton ja sanoi että kierrokset heittelee ja 4 -5 vaihteissa esiintyy luistoa mutta silmää vinkkaamalla sanoi että ei mitään sellaista vikaa mitä ei saada kuntoon!
Recro ilmoitti että auto on valmis keskiviikkona 17.30 ja ottivat puhelinumeron johon lupasivat soittaa kun auto on noudettavissa.
Matkaa hotellilta Recrolle on 2.8 km jonka ajattelin kävellä takaisin koska keli oli aurinkoinen ja lämmin n.20 astetta!
Kaupungissa on todella hienoja nähtävyyksiä mm. Cesiksen keskiaikainen 1200 luvulla rakennettu linna joka sijaitsi aivan hotellin läheisyydessä ja edullisia ruokapaikkoja on lukuisia ihan hotellin läheisyydessä..
Mm. hotellin alakerrassa on pizzeria/kahvila josta sairaan hyviä pizzoja hintaan 4 -6 € ja paikallista hanaolutta a. 2.5€ tuoppi.
100 m säteeltä löytyy apteekki, kauppa, elektroniikka kauppa ja lukuisia muita liikkeitä...
Nuo pari päivää selviää mainiosti ilman autoa koska kaikki palvelut on ihan hotellin läheisyydessä.
Hotelli oli minulla varattu keskiviikkoon saakka eli huoneen luovutus olisi ollut klo. 12.00 mutta respasta ilmoitettiin että voin pitää huonetta 14.00 saakka..
Laukut ja muut tavarat sai jättää hotelin huomaan siksi aikaa kunnes auto valmistui.
Itse lähdin kävellen takaisin Recrolle n. klo 15 aikaan ja odottelin aulassa auton valmistumista... Auto valmistui klo 16.00
Voi sitä jännitystä kun autolla lähti ekaa kertaa ajamaan..
Auto tuntui ihan eri autolta.. Laatikko toimi kuin unelma,vaihtoi pehmeästi kaikki viat jäi korjaamolle.
Tuntui kun eri autolla olisi liikkeellä..
Aluksi tuntui että autosta olisi osa voimasta kadonnut mutta se luultavasti johtuu vaihteiston pehmeästä käytöksestä.. Pelaa kuin ajatus..
Paluu matkalle varasin hotellin pärnystä Virosta koska matkapäivästä olisi tullut muuten liian pitkä.. Matkalla ostelin tuliaiset Latvian ja Viron rajalla sijaitsevasta Iklasta (superalko latvian puolelta) jossa mm. olut lava irtosi hintaan alle 10 €..
Seuraavana päivänä ajelin Tallinnaan laivalle joka lähti klo 12.00
Todella positiivinen kokemus koko reissu yhtä asiaa lukuunottamatta....
Ja se on se että auto oli rasvaisia sormenjälkiä täynnä ulkopuolelta ja sisällä haisee edelleen todella vahvasti vaihteistoöljy.. Ihan karmee lemu....
Kai tuo ajansaatossa häviää...
Edit.. Tuo vaihteisto öljyn haju tosiaan hävisi muutamassa viikossa eli ei kannata säikähtää!
Mutta ehdottomasti suosittelen kaikille vilpittömästi, menee ihan lomamatkasta, itse en saanut emännästä matka seuraa koska aikataulut eivät käyneet yhteen joten välillä meinasi käydä aika pitkäksi odotella ajan kulumista mutta siitä selvittiin..
Todella suuri kiitos Buxinille järjestelyistä, olis varmaan muuten jääny meikäläisellä käymättä ..Last edited by levis69; 30-07-2017, 17:35.E63 M6
"Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"
ex:
e21 323i
e30 316
e30 M3
e34 524td
e34 520i
e39 530da
e39 540i 6v.
E61 535d
Comment
-
-
Se haju tarttuu lähinnä tehtaan sisäilmasta, mutta häipyy viikossa kokonaan. Lisäksi kun pesaisee auton päältä, ei ole hajusta enää tietoakaanVikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by buksin-1 View PostSe haju tarttuu lähinnä tehtaan sisäilmasta, mutta häipyy viikossa kokonaan. Lisäksi kun pesaisee auton päältä, ei ole hajusta enää tietoakaan
Erittäin hieno reissu,varmaan teen uudestaan jos tarvii..
Voisin jopa käyttää jonkun muunkin auton jos tarvista...E63 M6
ex:
e21 323i
e30 316
e30 M3
e34 524td
e34 520i
e39 530da
e39 540i 6v.
E61 535d
Comment
-
-
Originally posted by levis69 View PostJoo.. En pitänytkää sitä suurena ongelmana,varmaan häviää ajan kanssa!
Erittäin hieno reissu,varmaan teen uudestaan jos tarvii..
Voisin jopa käyttää jonkun muunkin auton jos tarvista...
Jään kuitenkin mielenkiinnolla odottamaan paljonko tämän reissun kustannukset oli? Tuliaiset tuossa jo mainittiin mutta majoitus, Recro jne.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Arnolds View PostHieno juttu että homma toimii.
Jään kuitenkin mielenkiinnolla odottamaan paljonko tämän reissun kustannukset oli? Tuliaiset tuossa jo mainittiin mutta majoitus, Recro jne.
Vaihteiston "Fully rebuild" (Sisältää irroituksen ja takaisin asennuksen 300 €), irtolaatikolle hinta 1850€)= 2150€
Recro antaa laatikolle 100 tkm/24 kk Takuun!
Hotelli 35€/yö = 105€ (Cesis)
Lautta (Eckerö line) Helsinki - Tallinna - Helsinki ,ukko 22€ ja auto 19€/suunta
= 82€
Matkaa tulee Helsinki - Cesis - Helsinki 600 km.
Polttoaineisiin meni n. 50 €
Eli kaikkineen n.2400€!
Suomen puolen kuluthan on kaikilla erilaiset joten niitä en tähän erittele.
Muihin kuluihin vois sanoo että mulle 100€ riitti kirkkaasti jos ei superalkon laskua oteta huomioon...Last edited by levis69; 27-05-2017, 18:02.E63 M6
ex:
e21 323i
e30 316
e30 M3
e34 524td
e34 520i
e39 530da
e39 540i 6v.
E61 535d
Comment
-
-
Originally posted by Magor View PostAlkoi kyllä kiinnostaa tämä vaihtoehto.
Itsellä olisi tänä kesänä ajankohtaista tuo laatikkoremppa, niin voisi tosiaan ottaa ihan miniloman samalla.
Oliko sulla minkälaisella varoajalla korjaus eli varasitko ajan kuinka paljon etukäteen?E63 M6
ex:
e21 323i
e30 316
e30 M3
e34 524td
e34 520i
e39 530da
e39 540i 6v.
E61 535d
Comment
-
-
Originally posted by Magor View PostTällä hetkellä olen vielä Latviassa. Auton pitäisi valmistua tänään klo 12 mennessä.
Jännityksellä odotan miltä kottero tuntuu rempan jälkeen.E63 M6
ex:
e21 323i
e30 316
e30 M3
e34 524td
e34 520i
e39 530da
e39 540i 6v.
E61 535d
Comment