Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suh0
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2016
    • 530
    • Akaa

    #61
    Mistähän mulla on jäänyt päähän että m52 lohkon korkeus olisi pari milliä matalempi mitä m50? Tuossa excelissä kuitenkin on ilmoitettu samat korkeudet kaikkiin. Mietin vain tuota että millä muutoksilla saisin tuon m52b28 padan paljeraon järkeväksi kun ahdetaan ja tulin siihen tulokseen että lohkosta höylää 0,5mm ja pahviksi cometicin 0,762mm(0.030") jolla paljerako tuon exelin mukaan jäisi 1,492mm ja purkat 11,91. Luulisi vielä pysyvän läjässä tuommosella kilon paineella ja re85:lla :think

    Minkäslaisia ratkaisuja muut ovat tehneet jolla saatu b28 koneen paljerako alemmas ahdetussa koneessa ?
    Last edited by Suh0; 15-01-2017, 14:42.
    Turbo GSX-R
    E36 Coupe
    E90 325i LCI

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      #62
      Originally posted by Suh0 View Post
      Mistähän mulla on jäänyt päähän että m52 lohkon korkeus olisi pari milliä matalempi mitä m50?
      M52tu/m54 on erikorkuinen bloki, M50/M52 kaikki samankorkuisia.

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #63
        Originally posted by Suh0 View Post
        Minkäslaisia ratkaisuja muut ovat tehneet jolla saatu b28 koneen paljerako alemmas ahdetussa koneessa ?
        Jonkun kympin saa paljerakoa pienemmäksi kun vaihtaa M52B25 männät.

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3406
          • Kotka

          #64
          M5X koneissa on aika pienet palotilat kannessa, joten alle millin paljeraolla puristussuhde tuppaa nousemaan aika korkeaksi. Tosin paljealueetkin on pienet.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Suh0
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2016
            • 530
            • Akaa

            #65
            Toinen vaihtoehtohan olisi jos rahan kanssa alkaa tekemään, olisi käyttää m50b25 vanosmallin wisecoja. Lohkosta 0,3mm pois, 1,2954mm paksu pahvi 10,92 ruttu ja palje ~1,35mm. Tuo puristus ei pitäisi ainakaan olla vielä paha edes bensaturboon ja paljevälys oman käsitykseni mukaan olisi hyvä olla yli millin, mutta kuitenkin alle puoltoista. Onko täälä kenellään tietoa kuinka kovilla puristuksilla on ajettu etanolin ja ahtimen kanssa "kestävästi" ? Omasta mielestä tuo b28:n vakio paljevälys on hirveän suuri ja sen takia nyt pähkäilen asiaa:think
            Turbo GSX-R
            E36 Coupe
            E90 325i LCI

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #66
              Originally posted by Suh0 View Post
              Toinen vaihtoehtohan olisi jos rahan kanssa alkaa tekemään, olisi käyttää m50b25 vanosmallin wisecoja. Lohkosta 0,3mm pois, 1,2954mm paksu pahvi 10,92 ruttu ja palje ~1,35mm. Tuo puristus ei pitäisi ainakaan olla vielä paha edes bensaturboon ja paljevälys oman käsitykseni mukaan olisi hyvä olla yli millin, mutta kuitenkin alle puoltoista. Onko täälä kenellään tietoa kuinka kovilla puristuksilla on ajettu etanolin ja ahtimen kanssa "kestävästi" ? Omasta mielestä tuo b28:n vakio paljevälys on hirveän suuri ja sen takia nyt pähkäilen asiaa:think
              S50B30, jonka tein, 11:1 ja 1.8 bar ahtoa, paljerako 0.9 mm, 907hp/934Nm. En ahdettua viinamoottoria ihan vähässä kummassa tekis alle noiden puristusten. Varmasti toimii M50:ssä ihan siinä missä ässäkoneessakin.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Suh0
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2016
                • 530
                • Akaa

                #67
                Tämä tieto riittää!
                Turbo GSX-R
                E36 Coupe
                E90 325i LCI

                Comment

                • ^Tonix^
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 641
                  • Vaasa

                  #68
                  Originally posted by Suh0 View Post
                  Toinen vaihtoehtohan olisi jos rahan kanssa alkaa tekemään, olisi käyttää m50b25 vanosmallin wisecoja. Lohkosta 0,3mm pois, 1,2954mm paksu pahvi 10,92 ruttu ja palje ~1,35mm. Tuo puristus ei pitäisi ainakaan olla vielä paha edes bensaturboon ja paljevälys oman käsitykseni mukaan olisi hyvä olla yli millin, mutta kuitenkin alle puoltoista. Onko täälä kenellään tietoa kuinka kovilla puristuksilla on ajettu etanolin ja ahtimen kanssa "kestävästi" ? Omasta mielestä tuo b28:n vakio paljevälys on hirveän suuri ja sen takia nyt pähkäilen asiaa:think
                  Jos kerta ostaa uudet männät niin miksei ostaisi suoraan moottoriin sopivia ettei tarvi noita turhia koneistuksia?
                  Ihan hullua ostaa ns. "väärät" männät ja sit höylätä lohkosta tavaraa pois että "sopii"
                  e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                  E30 318is
                  E36 M3 Coupe

                  Comment

                  • Suh0
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2016
                    • 530
                    • Akaa

                    #69
                    No nyt laskeskelin noilla m50 vanoksen wisecoilla. Jos niillä tekee ja käytttää 0,762mm paksua pahvia niin paljerako 1,1mm ja ruttu 11. Millaisen setupin näillä sitten tekee, voi höylätä lohkoa, tai käyttää oikean paksuista tiivistettä...

                    Sen takia en halua "m52b28 turbomäntiä" koska niillä jää paljerako ja puristus surkeaksi, jolloin joutuisi höyläämään vielä enemmän eikä silti saisi semmoista kun tavoittelen...
                    Turbo GSX-R
                    E36 Coupe
                    E90 325i LCI

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11098
                      • Oulu

                      #70
                      Originally posted by Suh0 View Post
                      Sen takia en halua "m52b28 turbomäntiä" koska niillä jää paljerako ja puristus surkeaksi, jolloin joutuisi höyläämään vielä enemmän eikä silti saisi semmoista kun tavoittelen...
                      Varmaan sitä tarkotettiin, että noita takomäntiä saa custom mitoillakin, eikä oo pakko ottaa suoraan cataloogista. Toki silloin hintaakin on enemmän.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Suh0
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2016
                        • 530
                        • Akaa

                        #71
                        Varmasti joo, mutta jos kansipahvin mulkkauksella saa suoraan semmoiset kun haen niin en teetä.

                        E: Kai sitä vois jossain vaiheessa jonkun projektitopikin pistää kun saan enempi jotain hommia aluille. Autohan on varmasti täältä foorumilta tuttu Dumpin vanha e36.
                        Last edited by Suh0; 16-01-2017, 10:58.
                        Turbo GSX-R
                        E36 Coupe
                        E90 325i LCI

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11098
                          • Oulu

                          #72
                          Ei ehkä just liity m52b28 viritykseen, mut tommoset nokat hio Virtasen Mauri m50nv koneeseen jos jotain kiinnostaa tuo nokkien hionta. 360€/pari eli 180€ jos yks nokka vaan.



                          Last edited by Pazi88; 18-01-2017, 10:45.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11098
                            • Oulu

                            #73
                            Nyt alkais vihdoin olla meikäläisen kone säädöissä tolla nykysellä setupilla. Pitää vielä vaan muuttaa viinalle niin sit vois ehkä käydä penkissä...

                            Koneesta löytyy siis:

                            - m50 imusarja
                            - BBTB
                            - s52 imunokka
                            - m50nv imunokka pakonokkana 1mm auki ykk:ssa
                            - kiinan rosterisatsi
                            - bosch 0280155830 suuttimet

                            Aikaisemmin kun ihmettelin 6k jälkeen koneen rykimistä ja outoa suihkutus ajan tippumista, niin se johtui ihan siitä että vakio suuttimet loppu kesken. ECu vissiin löi jotain suojaa päälle ettei pulssinleveys kasva liian isoksi. Tuo kyllä oli aivan parista prosentista kiinni, nimittäin adaptaatiot oli 2-3% plussalla ja nolla adaptaatioilla sai vedettyä puhtaasti.

                            Nyt paikallaan on sit tosiaan aiemmin mainitsemani turbovolvon siniset suuttimet (bosch 0280155830) ja noilla pelaa hyvin. Suuttimien lisäksi olen noita säätöjä hieronut melko kauan kohdalleen. Varsinkin alle 2000 RPM alue on haasteellinen kun siellä ei tahdo tolla yhdistelmällä liikkua yhtään ilmaa ja kone herkästi nypyttää tasakaasulla. Mut nyt vanos karttoja hiplaamalla oon saanut senkin ihan ajettavaksi + lisäksi piti kakkoslambda disabloida väliaikaisesti, kun se on ihan kuollut ja aiheutti ongelmia. Sytkäkartta on vedetty sen verran tiukalle että asteen nosto aiheuttaa jo ennakonpuottoa nakukartoissa.

                            Tossa esim. vertailu vakio sytkäkarttaan:


                            Ja tuolta löytyy softat jos joku haluaa. Sekä vakio suuttimille (jos sattuu tuurilla riittämään), että noille boscheille. Ja myös 1 ja 2 lambdan softat. (Esim. z3...)

                            Noissa on sit todella paljon muutoksia ettei jaksa edes luetella. Boschin suuttimien kanssa olen jopa kulutusmittarin näyttämän korjannut oikeaksi Mut nyt tuolla yhdistelmällä pelaa yhtä hyvin kuin vakiona ja vetoja löytyy ainakin näin talvikäyttöön ihan liikaa

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              #74
                              Virossa näyttää olevan m52b28:ssa stroukattuna 3.2l ja ilmon mukaan 312hp. :think
                              Last edited by bemmeri; 28-01-2017, 12:46.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Jarpeli
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 510
                                • vaasa

                                #75
                                Vielä ilmeisesti mennään vakio maffilla ilman mitään vastus modeja.
                                Aiheuttaakos sen loppuminen mitään sekoiluja.
                                Mitäs persdyno™ sanoo tehoiksi. Jenkkilän puolella näyttäneen järjestään vaihtaneen tuohon suurempaan maffiin tuossa +n230hp kohdilla.

                                Mobilesta löytyy tuollainen.


                                268.2HP@6800rpm, 294NM
                                0-100 5.0s
                                0-200 17s
                                400m 13.42s
                                vMax 270km/h

                                Engine:
                                Original 323ti made into M52B30 11.5:1 CR 3l stroker (M54B30 rotating assembly)
                                Schrick [email protected]/[email protected] cams, m50tu valve springs
                                M50B25 intake manifold
                                68.1mm bored TB (ASC removed)
                                Stock airbox w/ pipercross filter and restrictors removed
                                2.8/3.2 pinktop injectors, upgraded fuel pump
                                New custom exhaust (catless) - long tube headers, x pipe, 2x50mm pipes, 2x resonators, magnaflow 2in1out muffler
                                Custom remap for 98 fuel with 7,2k redline
                                Oil Catch can with breather and leak pipe to oil pan
                                10w60
                                Last edited by Jarpeli; 28-01-2017, 13:16.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎