Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11098
    • Oulu

    #76
    Originally posted by Jarspi View Post
    Vielä ilmeisesti mennään vakio maffilla ilman mitään vastus modeja.
    Aiheuttaakos sen loppuminen mitään sekoiluja.
    Mitäs persdyno™ sanoo tehoiksi. Jenkkilän puolella näyttäneen järjestään vaihtaneen tuohon suurempaan maffiin tuossa +n230hp kohdilla.
    Ei johtunut sekoilut maffin loppumisesta, vaan suuttimien loppumisesta. Maffin loppuminen aiheuttaa sen että kuormaa on vähemmän mitä oikeasti, jolloin bensaa menee koneeseen vähemmän mitä pitäs. Tällähetkellä olen nostanut niiden solujen suihkutusaikaa, joissa mennään silloin kun maf loppuu kesken.

    Persdynon ja käppyröiden perusteella sanoisin et 240-250 on tehoa, mut pitää varmaan käyttää tässä penkissä. Ennekuin lyön tuon koneen osiksi ja teen sen korkeapuristeisen 3 litran strokerin


    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5258
      • Pirkkala

      #77
      Ei oikeestaan liity ees aiheeseen mutta hyvää tutkimusta ja puuhastelua pazilta

      Teehän se kolmelitranen kunnon puristuksilla. Tietenkin vaatii sitten kohtuu rajut nokat.

      Minulla on vastus tuon remmivehkeen maf signaalipiuhassa. Lieneekö toiminta motronicissa samankaltainen kuin tässä siemensissä. Oon ymmärtänyt että se vaan "siirtää" mittaus aluetta koska vastusarvo muuttuu, tämä täytyy huomioida ohjelmassa tietenkin. Harisella oli puhetta että näillä vastusvirityksillä perusongelma on siinä että aina jommasta kummasta päästä loppuu mittausalue kesken kun riittävästi viritetään. Isompi maffin putki ja ohjelmointi lienee jonkinlainen rakaisu?
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #78
        Saakohan noilla ohjelmilla jollain tapaa tuohon m52 1500-2000rpm välille lisää jerkkua? Tuossa e39:ssä on ollut aina tuo vedonpuute kun turbiini lukittuna tasakaasullu ajelee hiukanki ylämääkeen niin tahtoo hyytyä ja pitää aina kaasua pumppailla että meno pysyy tasaisena.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3702
          • Kouvola

          #79
          Taitaa Romanissa olla tehokkain "m52b28" vakiolla b28 kammella. Muokattu kansi, catcams nokat, läppärungot yms.
          308hp ja 343nm. Virossa jos stroukattu niin ohan siinä huonoteho suhde
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • pazq
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 3166
            • 47200

            #80
            Ei huono. Vaan 122.5nm/litra ite jos pääsee tuolla 3L edes 320nm nii oon tyytyväinen ja 300hv. Jossei mene tavotteisiin nii sit ei mene. Onpahan enemmän silti kun vakiona. Pitäis vaan löytää avo mihin tyrkkästä moottorin kun valmistuu joskus kesän aikana.

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15232
              • Ajamisen Iloa

              #81
              Originally posted by janke View Post
              Saakohan noilla ohjelmilla jollain tapaa tuohon m52 1500-2000rpm välille lisää jerkkua? Tuossa e39:ssä on ollut aina tuo vedonpuute kun turbiini lukittuna tasakaasullu ajelee hiukanki ylämääkeen niin tahtoo hyytyä ja pitää aina kaasua pumppailla että meno pysyy tasaisena.
              Kyllä sinne vähän saa ohjelmoimalla, kandeis dynossa ohjelmoida eikä maksaa samaa summaa valmiista ohjelmasta mistä ei mitään takeita että sopiiko se edes autoosi. Mutta aika häviävän vähän kylläkin. M54B30 imunokka jeesaisi vähän.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15232
                • Ajamisen Iloa

                #82
                Originally posted by Matuh View Post
                Taitaa Romanissa olla tehokkain "m52b28" vakiolla b28 kammella. Muokattu kansi, catcams nokat, läppärungot yms.
                308hp ja 343nm. Virossa jos stroukattu niin ohan siinä huonoteho suhde
                Suomesta löytyy kaksi roadsport vaparia 2.8 mutta en ole ihan varma onko niistä kampiakselikin vaihdettu. Kammet ja männät varmasti on kevyempää ja kestävämpää. Mutta tehoa on sen 360-400hv ja kiekuu 9500rpm päälle.
                Niissä on kovat nostajat, schrickin tiukimmat nokat, aika paljon puristuksia. Juttelin tyypin kanssa joka ollut suunnittelemassa noita mutta en nyt tietenkään täysin speksejä enää muista.
                Noista kun sais täydet tiedot kerran forumille ni ois suuri apu!
                Last edited by Remotion; 30-01-2017, 08:13.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #83
                  Minkäs kokoinen kaasuläppä Pazi88 on? Ja ajatko RE85 vai 98?

                  Kannattaisko melkein tehdä itse imusarja ja siihen riittävän kokoinen läppä:think
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11098
                    • Oulu

                    #84
                    Originally posted by makkis View Post
                    Minkäs kokoinen kaasuläppä Pazi88 on? Ja ajatko RE85 vai 98?

                    Kannattaisko melkein tehdä itse imusarja ja siihen riittävän kokoinen läppä:think
                    En kyllä muista, enkä löytänyt enään mistään teitoakaan tuosta, kun eBay myynti-ilmoituskin on vanhentunut aikaa sitten. Tommonen kummiskin:


                    Aiemmin ajoin ihan 95 bensalla, mut nyt hetki sit vaihdoin viinalle. Oon vähän säätöjä hakenu ja nyt alkaa vaikuttaa aika valmiita. Tai ainakin niin valmiilta, kun logeista ja perse tuntumalta saa säädettyä Kylmäkäynnistyskin pelaa kuin palmun alta ainakin -10 asti.

                    Oli tossa jopa eilen tie hetken sulana, että sai vedettyä ilman sutimista nyt viinamuutoksen jälkeen, niin tuli semmonen "vittu tämä muuten kulkee nyt" fiilis Pitää varmaan piakkoin käyttää penkissä että voi taas palata maanpinnalle

                    Imusarjaksi oo aatellu kokeilla tu-koneen imusarjaa ja se ois tällähetkellä modattuna. Senkun pistäis paikalleen. Logi käppyröistä näkee kyl sit pelaako se miten. Ei tarvi arvailla taikka turvautua persedynoon.
                    Last edited by Pazi88; 31-01-2017, 12:17.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15232
                      • Ajamisen Iloa

                      #85
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Imusarjaksi oo aatellu kokeilla tu-koneen imusarjaa ja se ois tällähetkellä modattuna. Senkun pistäis paikalleen. Logi käppyröistä näkee kyl sit pelaako se miten. Ei tarvi arvailla taikka turvautua persedynoon.
                      Todennäköisesti ahdistaa jo reilusti yläpäässä ja keskialueella saat ehkä 5Nm jolla ei ole mitään väliä.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #86
                        Eli ihan vakioläpästä suurennettu versio. Varmaan joku max. 5mm.

                        Vois käyttää ton oman penkissä nyt ja tietysti sit kun saa muutokset tehtyä.

                        M54B30 imunokka ja M50B25nv imunokka on nyt matkalla ja pitää nyt suunnitella mitä muuta tekis.
                        M54 nokka tulee jenkeistä ni siinä menee hetki ennenkuin on täällä.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #87
                          Ketäs ekana sovittaa näihin prätkän läppiksiä?
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            #88
                            Originally posted by jannmann View Post
                            Ketäs ekana sovittaa näihin prätkän läppiksiä?
                            Jos jostain halvalla saa ni heti.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #89
                              Originally posted by makkis View Post
                              Jos jostain halvalla saa ni heti.
                              Eikös noita sussukin irrallisia (K1-K2) läppiksiä saa tyyliin 200e 8kpl.
                              Ebay pullollaan noita. Halvimmat 70e/setti
                              Noi on suosittuja kun ovat erillisiä ja jaon voi muuttaa kivasti.
                              Eri kokoja, on sitten 600cc, 750cc, 1000cc ja 1300cc malleissa.




                              Last edited by jannmann; 31-01-2017, 13:59.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11098
                                • Oulu

                                #90
                                Originally posted by Remotion View Post
                                Todennäköisesti ahdistaa jo reilusti yläpäässä ja keskialueella saat ehkä 5Nm jolla ei ole mitään väliä.
                                Ei välttämättä. Kanavakoko on jossain m52 ja m50 imusarjan välillä sekä kanavien muoto passaa paremmin sinkkuvanos kanteen, mitä varsinaiseen tu-kanteen. Ja tuossa nykysessä setupissa ärsyttää eniten että kone on aivan kuollut alle 2000 kierroksen. Jos sinne sais lisää vääntöä DISAlla ja pidempien imukanavien ansiosta, niin ei minua haittais jos yläpäästä jäiskin ehkä heppa-pari saamatta. Ja kokeilu ei maksa mitään ja voin jollain tunnin ähellyksellä palata m50 imusarjaan. Orggis m52 imusarjaa minulla ei nyt ole käsillä.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎