Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vibex
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2014
    • 1996
    • Lohja

    Originally posted by petrolhead View Post
    Mittariston lämpömittarin toiminta on "vaimennettu" kuten Muurahainen kuvasi. Tarviitte ihan oikean lämpömittarin jos tahtoo selvitellä moottorin lämpötiloja.
    Yeps Tosin avossakin heittelee parin viisarin paksuuden verran, tiedä sitten mistä tuokin oikeasti johtuu
    Last edited by Vibex; 03-07-2018, 12:30.
    Husqvarna Svartpilen
    BMW e36 318iA

    Ex:

    BMW e85 Z4 3,0
    BMW e36 316ti
    MINI Cooper S
    BMW Z3 Coupé
    BMW e46 325iA
    BMW Z3 Roadster
    BMW e46 328ci
    BMW e36 316ti

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11098
      • Oulu

      Originally posted by Vibex View Post
      Miksi muistelen että viisarin paksuuden verran kun viisari näyttää ns. pieleen, että se kielisi termostaatin ongelmista, voiko pitää paikkansa? Kävisi järkeen kyllä jos jäähdytysjärjestelmä muuten pelaa oikein.

      Kun tuolla aiemmin oli puhe, niin on muistettava ettei ->konehuoneen<- lämpötiloja voi mitata jäähdytinnesteestä. Ne ovat täysin eri asioita.

      Tuo viskoflektin poistaminen kiinnostaisi itseänikin kyllä vakavissa mielin

      Ja mahtoikos näissä tu- koneisissa olla säädettävissä tuo kaasupolkimen vaste? Ainakin tuohon kaupitellaan noita kolmepykäläisiä ajomodi bokseja, mihin mahtavat vaikuttaa, ilmeisesti jonkin vastuksen kautta toimivat (?). Tästä jo tehtiin tuo antijerkin poisto ja tuntuma parani jonkin verran

      Sekä vielä yksi, osaako joku ottaa kantaa suurempien suuttimien tarpeelle, mihin asti mahtaa vakiot riittää? Tosiaan potilas on tuo m52b28tu, supersprintin pakosarjoilla sekä nyt tulee ne catcamsin 258/257 10mm/9.9mm nokat.
      Se viisarin keskiasento ei monestikkaan ole edes keskellä vaan aavistuksen vinossa. Ei todellakaan ole viite toimimattomasta jäähdytyksestä. Ja sen keskiasennon vaihteluväli on niin iso, että jos viisari alkaa oikeasti nousemään ylöspäin, kone on jo hyvän matkaa keittämässä.

      Pystyy säätämään paljonko kukin kaasupolkimen asento vaikuttaa kaasuläpän asentoon ihan vapaasti. Mut tuo kartta on tarkoituksella tehtaalta epälineaarinen jotta normiajo on sujuvaa. Sitä karttaa muokkaamalla normiajosta tulee äkkiä nykivää ja tympeää. Sen antijerkin poistolla ja decel asetuksilla kaasunvasteesta saa ihan kohtuullisen. Jos vielä haluaa nopeamman reagoinnin, pitäs tyhjäkäynti venttiilin osuutta säädöstä pienentää ja kaasuläpän osuutta isontaa. Koska se tk venttiilillä tapahtuva ilmämäärän ogjaus on vähän hidasta verrattuna kaasuläppään. Tällä on toki negatiivinen vaikutus koneen taloudellisuuteen, kun ilma ei virtaa niin paljoa niitä pikkukanavia pitkin.

      Suuttimet pitäs kyllä riittää. Niillä melkeen voi jopa b28 koneella ajaa viinalla, koska niissä on vielä n 25% varaa isompiin aukioloaikoihin ilman et aletaan mennä riskialueelle.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Vibex
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2014
        • 1996
        • Lohja

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Se viisarin keskiasento ei monestikkaan ole edes keskellä vaan aavistuksen vinossa. Ei todellakaan ole viite toimimattomasta jäähdytyksestä. Ja sen keskiasennon vaihteluväli on niin iso, että jos viisari alkaa oikeasti nousemään ylöspäin, kone on jo hyvän matkaa keittämässä.

        Pystyy säätämään paljonko kukin kaasupolkimen asento vaikuttaa kaasuläpän asentoon ihan vapaasti. Mut tuo kartta on tarkoituksella tehtaalta epälineaarinen jotta normiajo on sujuvaa. Sitä karttaa muokkaamalla normiajosta tulee äkkiä nykivää ja tympeää. Sen antijerkin poistolla ja decel asetuksilla kaasunvasteesta saa ihan kohtuullisen. Jos vielä haluaa nopeamman reagoinnin, pitäs tyhjäkäynti venttiilin osuutta säädöstä pienentää ja kaasuläpän osuutta isontaa. Koska se tk venttiilillä tapahtuva ilmämäärän ogjaus on vähän hidasta verrattuna kaasuläppään. Tällä on toki negatiivinen vaikutus koneen taloudellisuuteen, kun ilma ei virtaa niin paljoa niitä pikkukanavia pitkin.

        Suuttimet pitäs kyllä riittää. Niillä melkeen voi jopa b28 koneella ajaa viinalla, koska niissä on vielä n 25% varaa isompiin aukioloaikoihin ilman et aletaan mennä riskialueelle.
        Kuulostaa siltä että antijerk riittää mainiosti
        Husqvarna Svartpilen
        BMW e36 318iA

        Ex:

        BMW e85 Z4 3,0
        BMW e36 316ti
        MINI Cooper S
        BMW Z3 Coupé
        BMW e46 325iA
        BMW Z3 Roadster
        BMW e46 328ci
        BMW e36 316ti

        Comment

        • Mica
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 688
          • Häme

          3.2 M3:n vakio lämpömittari nököttää samassa asennossa välillä 70 - 120°C, joten siinä ei ainakaan paljoa voi mittarista päätellä.
          e36 M3 -97 "katukilpuri"
          e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

          Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

          Comment

          • Leinoo
            BTCF Member
            • Oct 2017
            • 149
            • Koski TL

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Niin en minäkään sitä hirviän huonona systeeminä pidä. Lämmöt pysyy kohdillaan vaikka mekaanisen flektin poistaa.

            Ja sitä orggis ilmastoinnen flektiä en poistas. Se on yks kymmenenkertaa tehokkaampi kuin joku spallin perus rimpula. Vaihtaa syylärissä olevan lämpötilakytnimen johonkin vähän matalampaan esim. 60/70 asteiseen, niin voi tilanteessa kuin tilanteessa ajella ilman viskoa, pelkän ilmastoinnin flektin varassa.

            Itsellä on e30 turbossa syylärin eessä e39:n pwm ohjattu flekti. Se on e36:n omaa fiksumpi, kun siinä on läpät tuulettimen ympärillä, että niin iso alue syyläristä ei oo blokattua ilmavirralta, kuin e36:n versiossa. Läpät sit menee kiinni kun tuuletin käynnistyy. Flektille on pwm ohjaus megalta syylärin lämpötilan mukaan ja pitää lämmöt just eikä melkeen kohdillaan ilman turhia pöhinöitä. Tuo e39 tuuletinkötöstys menee suht suosiolla e36:n isompaan syyläriin kiinni.

            Mistäs noita matalempia lämpötilakytkimiä löytyy?
            E36 M52B28 turbo
            E46 330d M57n
            S1000rr

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by Leinoo View Post
              Mistäs noita matalempia lämpötilakytkimiä löytyy?
              Yhteen aikaan lämpötilakytkinten valmistajilla oli netissä katalogeja joissa oli infona kierre, kytkentäkuva, kytkeytymislämpötilat ja hystereesi. Sit ku löytää sopivan numerolla niin vaikka Ebaystä.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3096

                Lainataan topicia...

                Eli M54B30:iin pitäis laittaa kartio tms.vapaavirtaussuodatin. Millaista suosittelette? Mielellään sais olla sellainen, ettei teho ainakaan tippuisi

                orggis kotelo ei sovi, joten se ei ole vaihtoehto...
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16437
                  • Asikkala

                  Originally posted by poke View Post
                  Lainataan topicia...

                  Eli M54B30:iin pitäis laittaa kartio tms.vapaavirtaussuodatin. Millaista suosittelette? Mielellään sais olla sellainen, ettei teho ainakaan tippuisi

                  orggis kotelo ei sovi, joten se ei ole vaihtoehto...
                  Miksi orkkis kotelo ei sovi ?

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3406
                    • Kotka

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Miksi orkkis kotelo ei sovi ?
                    Signaturesta kattoen kyseessä on E28, jolloin ainakin auton oma suodatinkotelo on sopimaton. E36 tai E46 kotelo vois mennä, jos etunurkassa ei oo muuta tiellä. (tai sitten M5, mut lienee kallis osa) Vaparissa oikea etukulma vapautuu, joten sinne voi siirrellä paisaria tai muuta mahdollisesti tiellä olevaa. Kartiosuodattimen malliin en osaa ottaa kantaa, mutta koteloisin sen konehuoneen etunurkkaan niin, että imee viileetä ilmaa valojen takaa.
                    Last edited by Skarpa; 16-07-2018, 11:38.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3096

                      Originally posted by Skarpa View Post
                      Signaturesta kattoen kyseessä on E28, jolloin ainakin auton oma suodatinkotelo on sopimaton. E36 tai E46 kotelo vois mennä, jos etunurkassa ei oo muuta tiellä. (tai sitten M5, mut lienee kallis osa) Vaparissa oikea etukulma vapautuu, joten sinne voi siirrellä paisaria tai muuta mahdollisesti tiellä olevaa. Kartiosuodattimen malliin en osaa ottaa kantaa, mutta koteloisin sen konehuoneen etunurkkaan niin, että imee viileetä ilmaa valojen takaa.
                      joo e28:ssa on motti.
                      paisarion syylärin päässä. e36 328:n korkeampi syyläri.
                      laitoin absin hydrauliyksikön siihen etupoteroon, niin ei siihen taida mahtua korkeuden puolesta enää kovin iso kotelo.
                      ajatus oli tosiaan , jos laittais kartiosuodattimen ja sitten alupellillä osastoisi sen siten, että olisi viileämmässä.
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • EMP
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 822
                        • Kuusjoki

                        Pipercrossilta saa tollasen kohtuu siistin näkösen koteloidun, niin ei tarveis välttämättä tehdä mitää erillistä seinää. Ei kyllä ole tietoa millanen suodatus teho tuossa on.

                        https://www.ebay.com/itm/Pipercross-...k/173405603454
                        E30 318i 2d M52B27 "eta"

                        Comment

                        • Tuukkaw
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2015
                          • 745
                          • Tre

                          Tämmösestä pikkulohkosta eli m52b25 tuli tänään jarrutettua 204hp/236Nm.
                          Moottorilla ajettu +350tkm.

                          Perus setit moottorissa. M54/M50nv nokat, m20 vauhtipyörä, 3" putki ja visko otettu pois. Ohjelmaan ei ole koskettu millään tavalla. Säätämällä varmaan pari hp enemmän :think

                          Lämpöö oli hallissa 33 astetta joka vähän vääntöihin vaikkutti tai ainakin penkittäjä näin sano. Mutta ihan tyytyväinen olen kun 200hp meni rikki
                          61 Ford
                          79 HD

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3406
                            • Kotka

                            Myynnissä M52 single vanos ecu brittisoftalla, ajonesto ja luistonesto poistettuna. 150 eur.

                            - Antti


                            EDIT: Lisäksi kysymys: Pelaako M52B28 ecu M52B25:ssä?
                            Last edited by Skarpa; 19-07-2018, 11:57.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by Skarpa View Post


                              EDIT: Lisäksi kysymys: Pelaako M52B28 ecu M52B25:ssä?
                              Ainakin toisin päin toimi sen verran että ajossa ei ollut eroa huomattavissa.
                              Siis B25 ecu B28:ssa, suuttimet oli myös B28.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Matuh
                                BTCF Member
                                • Apr 2013
                                • 3702
                                • Kouvola

                                Originally posted by JJT View Post
                                Ainakin toisin päin toimi sen verran että ajossa ei ollut eroa huomattavissa.
                                Siis B25 ecu B28:ssa, suuttimet oli myös B28.
                                Ite ainakin ajelin kerran Sigun auton M52b28 eculla sillosessa m52b25 mosassa, huomattavaa eroa ei ollut. Mutta toimi.
                                E36 328i M50B30 turbo
                                Skoda vRS
                                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎