Ix:n lukko (25%) ainakin antaa periksi kun kääntyy, suoraan ottaa hienosti 2:lla kokoaika... Itsellä semmoinen alla, hienosti paiskaa vinoon, mut sit alkaa irrottaa, ja oikasemaan autoa. Varmaankin tarkoitus tuossa viskossa, hiukan se tietty harmittaa, kun jää pitkissä sladeissa vaan 1 viiva
Minä kun luulin, että kaikki BMW:n ALKUPERÄISET lukkoperät on 25%, nuo korkeammalla prosentilla olevat sitten olisi teetettyjä/kisa kamaa...
Saattaahan tuo toki olla kulunutkin
No en itse kyllä pysty asiaa muuten sanomaan kuin tämän foorumin postauksien mukaan, joihin luotan tässä asissa, kun kuullut monesta suusta, mutta en lyö päätä pantiksi..
ix:n lukko on erityyppinen (visko) kun taas muut on kitkalukkoja
ja vakiona on tuo 25% lukuunottamatta muistaakseni 2002 turbossa on 40% vakiona.
Edelleen, tyhjentävää vastausta ix:n viskolukon 'prosenteista' en ole saanut. Näin jos maalaisjärjellä ajattelee niin sehän kiristyy esim paikallaan pyöritellessä lähes 99,999% tiukkuuteen. Muuten aina tarpeen mukaan ja pyörimiseroja 'mittaillen'.
Edelleen, tyhjentävää vastausta ix:n viskolukon 'prosenteista' en ole saanut. Näin jos maalaisjärjellä ajattelee niin sehän kiristyy esim paikallaan pyöritellessä lähes 99,999% tiukkuuteen. Muuten aina tarpeen mukaan ja pyörimiseroja 'mittaillen'.
Juuri näin minäkin olen sen ymmärtänyt ,kun on tullut noita sivustoja kahlattua.. tosiaan jos kiire tulee ,niin suoraan lähtiessä kyllä jää ihan täsmälleen samanpituiset 2 raitaa... kurvissa höllää
miten korjataan lukkoperää jossa on lukko kadonnut? Vielä kesällä oli niin "tiukka" lukko että asfaltti puolen rengas piirsi kun toinen renkaasta oli soralla! perään vaihdettiin öljyt ennen kesää, sanoivat merkkikorjaamolla että niitten öljyt kävi lukottoman että lukollisiin periin...
no mutta onko l.perässä vaihdettavia osia ja mistä niitä vois saada??
Lukkoperään vain vs500 mobil öljyt, ei vs600 kuten lukottomaan. Lukkoperäöljy sopii myös lukottomaan.
IX:n takavetopyörästönlukko 25%, keskitasauspyörästö viskolla. Eli jos IX lähtee sladiin ja sitten toppaa, niin johtuu siitä, että vetosuhde 63%-37% takapään eduksi. Kun alkaa sutia, visko siirtää enemmän vetoa eteen ja sutiminen vähenee ja kiihtyvyys kasvaa...
Jos alunperin lukko on ollut 25%, on ihan eri asia mitä se on kymmenen vuotta vanhassa autoosa jolla ajettu +-200tkm, onko se 5% vai 10%...
BMW:n automaatti ei anna nostaa kierroksia jos samalla painaa jarrua, eli ei se kuminpolton pitäisi onnistua...
Peränkorjaus vaatii ammattilaisen tai täytyy olla itse aika haka ja opiskella hommaa hetki. Uudet kitkalevyt ja jouset sisään, mieluiten laakerit samalla kun on kerran auki. Shimmilevyillä saa "kiristettyä" lukkoa, prosenttimäärä mitataan laittamalla punnus toiseen päähän ja momenttiavaimella käännetään toiselta puolelta. Näin saadaan "tiukkuus" mitattua.
Jos puhuin paskaan jonkun mielestä, niin voi voi...
IX:n takavetopyörästönlukko 25%, keskitasauspyörästö viskolla. Eli jos IX lähtee sladiin ja sitten toppaa, niin johtuu siitä, että vetosuhde 63%-37% takapään eduksi. Kun alkaa sutia, visko siirtää enemmän vetoa eteen ja sutiminen vähenee ja kiihtyvyys kasvaa...
Tuossa oli puhetta, että ix:n lukko ei pidä takavetoisessa, vaan luistaa mutkissa..
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment