Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä ei lukota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Murska
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 382
    • Savo

    #16
    Originally posted by jmp2002
    niin jättää kyllä 25% lukko kahella kokoajan
    Ei muuten pidä paikkaansa...
    Itsellänikin 25% perä, ja ei se aina kahta piirrä...
    e61 530i touring M-sport LCI -08
    Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
    Ex:e46 330i -01 Sedan
    Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

    Comment

    • -santtu-
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 260
      • Uurainen

      #17
      e36 ainakin näin

      ilman luistonrajoitinta -mobil gearlube vs600 75w-90 ja 4syl-1.1litraa
      luistonrajoittimella -mobil gearlube vs500 75w-140 ja 6syl-1.7litraa

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #18
        Originally posted by Murska
        Ei muuten pidä paikkaansa...
        Itsellänikin 25% perä, ja ei se aina kahta piirrä...
        Voi voi, kyllä se on sitten päässyt väsähtämään. :(
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #19
          Ix:n lukko (25%) ainakin antaa periksi kun kääntyy, suoraan ottaa hienosti 2:lla kokoaika... Itsellä semmoinen alla, hienosti paiskaa vinoon, mut sit alkaa irrottaa, ja oikasemaan autoa. Varmaankin tarkoitus tuossa viskossa, hiukan se tietty harmittaa, kun jää pitkissä sladeissa vaan 1 viiva

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #20
            ix:n viskolukkohan on 75%, ja kun vettä sato niin pakko kai se oli leikkiä, niin mullakin paiskas hienosti luisuun ja sit töppösi, mutta tehon pulaan
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              #21
              Minä kun luulin, että kaikki BMW:n ALKUPERÄISET lukkoperät on 25%, nuo korkeammalla prosentilla olevat sitten olisi teetettyjä/kisa kamaa...
              Saattaahan tuo toki olla kulunutkin

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #22
                No en itse kyllä pysty asiaa muuten sanomaan kuin tämän foorumin postauksien mukaan, joihin luotan tässä asissa, kun kuullut monesta suusta, mutta en lyö päätä pantiksi..
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #23
                  ix

                  ix:n lukko on erityyppinen (visko) kun taas muut on kitkalukkoja
                  ja vakiona on tuo 25% lukuunottamatta muistaakseni 2002 turbossa on 40% vakiona.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #24
                    Mulla on E30 iso perä/E28 pikku perä, missä on kuorissa S40 eli 40%. eli kyllä tälläsiäkin on saanut tehtaan autoihin.
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • jani
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 5169
                      • Kuopio

                      #25
                      jos sulla on sielä oikeasti lukkoperä... se on menossa paskaksi huollon puutteesta / rajusta käytöstä johtuen...
                      F33 435d Mineral-grau metallic
                      K40 K1200s sondermodell

                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #26
                        Originally posted by jannmann
                        ix:n lukko on erityyppinen (visko) kun taas muut on kitkalukkoja
                        ja vakiona on tuo 25% lukuunottamatta muistaakseni 2002 turbossa on 40% vakiona.
                        Edelleen, tyhjentävää vastausta ix:n viskolukon 'prosenteista' en ole saanut. Näin jos maalaisjärjellä ajattelee niin sehän kiristyy esim paikallaan pyöritellessä lähes 99,999% tiukkuuteen. Muuten aina tarpeen mukaan ja pyörimiseroja 'mittaillen'.
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • ZoMbiE
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2583
                          • Lohja, Virkkala

                          #27
                          Originally posted by muggo
                          Edelleen, tyhjentävää vastausta ix:n viskolukon 'prosenteista' en ole saanut. Näin jos maalaisjärjellä ajattelee niin sehän kiristyy esim paikallaan pyöritellessä lähes 99,999% tiukkuuteen. Muuten aina tarpeen mukaan ja pyörimiseroja 'mittaillen'.
                          Juuri näin minäkin olen sen ymmärtänyt ,kun on tullut noita sivustoja kahlattua.. tosiaan jos kiire tulee ,niin suoraan lähtiessä kyllä jää ihan täsmälleen samanpituiset 2 raitaa... kurvissa höllää

                          Comment

                          • #BMW#
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 488
                            • Espoo

                            #28
                            miten korjataan lukkoperää jossa on lukko kadonnut? Vielä kesällä oli niin "tiukka" lukko että asfaltti puolen rengas piirsi kun toinen renkaasta oli soralla! perään vaihdettiin öljyt ennen kesää, sanoivat merkkikorjaamolla että niitten öljyt kävi lukottoman että lukollisiin periin...
                            no mutta onko l.perässä vaihdettavia osia ja mistä niitä vois saada??
                            E38 pre 740i 4.4l Manual

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Aloitetaanpas:

                              Lukkoperään vain vs500 mobil öljyt, ei vs600 kuten lukottomaan. Lukkoperäöljy sopii myös lukottomaan.

                              IX:n takavetopyörästönlukko 25%, keskitasauspyörästö viskolla. Eli jos IX lähtee sladiin ja sitten toppaa, niin johtuu siitä, että vetosuhde 63%-37% takapään eduksi. Kun alkaa sutia, visko siirtää enemmän vetoa eteen ja sutiminen vähenee ja kiihtyvyys kasvaa...

                              Jos alunperin lukko on ollut 25%, on ihan eri asia mitä se on kymmenen vuotta vanhassa autoosa jolla ajettu +-200tkm, onko se 5% vai 10%...

                              BMW:n automaatti ei anna nostaa kierroksia jos samalla painaa jarrua, eli ei se kuminpolton pitäisi onnistua...

                              Peränkorjaus vaatii ammattilaisen tai täytyy olla itse aika haka ja opiskella hommaa hetki. Uudet kitkalevyt ja jouset sisään, mieluiten laakerit samalla kun on kerran auki. Shimmilevyillä saa "kiristettyä" lukkoa, prosenttimäärä mitataan laittamalla punnus toiseen päähän ja momenttiavaimella käännetään toiselta puolelta. Näin saadaan "tiukkuus" mitattua.

                              Jos puhuin paskaan jonkun mielestä, niin voi voi...

                              Comment

                              • L.H
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 2481
                                • Lohja

                                #30
                                Originally posted by Bmw Master
                                Aloitetaanpas:

                                IX:n takavetopyörästönlukko 25%, keskitasauspyörästö viskolla. Eli jos IX lähtee sladiin ja sitten toppaa, niin johtuu siitä, että vetosuhde 63%-37% takapään eduksi. Kun alkaa sutia, visko siirtää enemmän vetoa eteen ja sutiminen vähenee ja kiihtyvyys kasvaa...
                                Tuossa oli puhetta, että ix:n lukko ei pidä takavetoisessa, vaan luistaa mutkissa..
                                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎