Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 Turbo / mäntäasiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #31
    Eipä kerenny kaikkea lukea tässä kiireessä mutta vakiot 2.5 männät näyttää olevan ja vieläpä ne katti männät eli 8.8 puristus....Ja ihan normaalin ylös tulevat eli ei oo kampuraa tai muutakaan muutettu...

    Comment

    • Pluto
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1860
      • Raisio

      #32
      Tuossa kaverin ukko sorvas mulle pikkasen männistä pois. Alunperin olivat samanlaiset kuin ensimmäisessä postauksessa olevissa kuvissa.
      Täytyy mitata mihin puristus tuolla menee.. ja tuli hommattua 2,05mm kansipahvi, kuin originaali on 1,75mm
      BMW F32 435d

      Comment

      • Bullitt
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 2786
        • Turku

        #33
        Varmaan johonkin M10:iin löytyykin noita mahlen mäntiä, mut kertokaa vaan, jos jostain löytyy ihan vakiolla M20B25 porauksella, eli 84 mm, ja mielellään muutenkin sopivat.


        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4321
          • Kannus/Kokkola

          #34
          Tuossa kaverin ukko sorvas mulle pikkasen männistä pois. Alunperin olivat samanlaiset kuin ensimmäisessä postauksessa olevissa kuvissa.
          Katsoppas.. tutun näköiset männät. Mä sorvautin kanssa aikoinaan juuri tuollai männät omaan turbomyllyyn.. En mitannut puristussuhdetta, mutta perstuntumalla vakiotiivisteellä uskoisin sen olevan jotain ~8.4:1.

          Comment

          • Jubu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 937
            • Kuusankoski

            #35
            Originally posted by Pluto
            Tuossa kaverin ukko sorvas mulle pikkasen männistä pois. Alunperin olivat samanlaiset kuin ensimmäisessä postauksessa olevissa kuvissa.
            Täytyy mitata mihin puristus tuolla menee.. ja tuli hommattua 2,05mm kansipahvi, kuin originaali on 1,75mm
            itsekkin otin 2.05 tiivisteen atoylta.

            onhan tuossa naulassa roikkumassa 2mm kuparikin , mutta sen puolestapuhujia tuntuu olevan niukasti ... :roll:

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #36
              Sama resepti, vapaastihengittävänä.

              Eli samanlaiset 2,5-männät, joista hieman enemmän veks. Myös venttiilikoloja jouduin syventämään. Alkuperäinen ÄÄRIMMÄISEN TYPERÄ 2,5-kampiakseli tunkiolle ja tilalle 2,3-kampiakseli. Mäntä tulee hieman lohkon tason yli, mutta vakion tiivisteen kanssa mahtuu loistavasti pyörimään. Tuolla sorvausmäärällä puristukset 10,5:1.
              Muokatulla K-jetronic-kannella ja ruiskulla, nokka: imu 284, pako 272 ja peltisarjalla yms yms. 194hp ja VÄÄNTÖ 274nm.

              Joo... Nyt heti joku valopää tietenkin kyselemään dynolappuja.
              Löytyy, mutta niitä kuvia ette saa. Se joka epäilee, niin epäilkööt.

              Nonni, nythän nää kuvat saa taas liitettyä.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Sag
                Bimmer Rookie
                • Jul 2003
                • 104

                #37
                Ilmeisesti melkoisen kestäviä noi M20 koneen vakiomukitkin, kun sorvattuilla männillä ajellaan vielä 400+hp tehoja

                Comment

                • caj-mikael
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 26

                  #38
                  Kyllähän nuo männät todellakin kestää. Itse olen rakennellut opelin koneita ja otetaan esim 3.0Le kone joka täysin vakiorojuilla mutta ahtin lykätty kylkeen, Sytkä myöhäselle, kakku kohdilleen (puristus suhde 8.5:1) Ja penkkiin 267hv/380nm 0.9 paaria, ja kyllä kesti. itselle tuli silloin melkeettis 25t kilometriä vuoressa ja oli joka päiväisessä ajossa


                  1.4 bar ahtoja säädettävä poksi, vakio pahvilla tehot 342hv/440nm vääntöä,

                  Vaikka onkin Bemariclupi niin voihan sitä kirjoittaa nuista kestoista. ja niin juu tuo 2.5 mäntä oli muistaakselni ohkasimmasta kohrasta 8mm paksu

                  T:Caj-Mikael

                  Comment

                  • Freak
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 2561
                    • .

                    #39
                    Originally posted by T3
                    Sama resepti, vapaastihengittävänä.

                    Eli samanlaiset 2,5-männät, joista hieman enemmän veks. Myös venttiilikoloja jouduin syventämään. Alkuperäinen ÄÄRIMMÄISEN TYPERÄ 2,5-kampiakseli tunkiolle ja tilalle 2,3-kampiakseli. Mäntä tulee hieman lohkon tason yli, mutta vakion tiivisteen kanssa mahtuu loistavasti pyörimään. Tuolla sorvausmäärällä puristukset 10,5:1.
                    Muokatulla K-jetronic-kannella ja ruiskulla, nokka: imu 284, pako 272 ja peltisarjalla yms yms. 194hp ja VÄÄNTÖ 274nm.

                    Joo... Nyt heti joku valopää tietenkin kyselemään dynolappuja.
                    Löytyy, mutta niitä kuvia ette saa. Se joka epäilee, niin epäilkööt.
                    Dynolaput ei niinkään kiinnosta, mutta se kiinnostaisi tietää onko jakajalle tehty jotain? Mitkä perusennakot ja maksimi ennakot?
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Lese
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 220
                      • Lavia

                      #40
                      Originally posted by T3
                      Alkuperäinen ÄÄRIMMÄISEN TYPERÄ 2,5-kampiakseli tunkiolle ja tilalle 2,3-kampiakseli.
                      Kerrohan mullekin mikä tekee 2,5 kampurasta äärimmäisen typerän. Muuttaako muutaman millin pidempi isku paljonkin koneen luonnetta?

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #41
                        Originally posted by Lese
                        Originally posted by T3
                        Alkuperäinen ÄÄRIMMÄISEN TYPERÄ 2,5-kampiakseli tunkiolle ja tilalle 2,3-kampiakseli.
                        Kerrohan mullekin mikä tekee 2,5 kampurasta äärimmäisen typerän. Muuttaako muutaman millin pidempi isku paljonkin koneen luonnetta?
                        Kokeile, niin huomaat...
                        2,5-kone muutenkin alaväännöiltään erittäin heikko. Alle 4-tonnin ei tapahdu yhtään mitään. Lähtee yhtä kiivaasti kuin löisi villasukalla jääkiekkoa.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • bemmu84
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 165
                          • Harjavalta

                          #42
                          Nyt kun täällä on puitu tätä mäntä asiaa oikein olan takaa niin jos joku tietäisi mistä saisi M50B25 myllyyn matala puristeiset männät, olisin erittäin kiitollinen informaatiosta. Halk. 84mm, puristuskorkeus muistaakseni 34mm vakio puristus 10.5 ja 8 paikkeille se pitäis saada laskettua, tietysti kansihommat laskee sitä hiukan mutta ei tarpeeksi.

                          Comment

                          • tuRbo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 297

                            #43
                            Jos laittaa m20b25 lohkoon b23:sen kampiakselin pystyykö käyttämään vielä vakio mäntiä ja kankia?:think
                            e30 325i M-tech II

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              #44
                              Originally posted by tuRbo View Post
                              Jos laittaa m20b25 lohkoon b23:sen kampiakselin pystyykö käyttämään vielä vakio mäntiä ja kankia?:think
                              Pystyy.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • tuRbo
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 297

                                #45
                                Mitäs nokkaa suosittelette M20b25:seen turbo käyttöön:think
                                e30 325i M-tech II

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎