Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 Turbo / mäntäasiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #61
    Originally posted by Bimmer325i View Post

    Osaatko sanoa b25 kannen palotilan tilavuuden?
    Kannattaa mitata kansi että paljonko on mahdollisesti plaanattu,

    Jacek
    30-11-2004, 21:00
    Samalla tavalla mittasin itse uuden M20B25 palotilan 43ml ja käytetyn mutta hyvin pestyn ja vakiokorkuisen M20B20 palotilan 40ml.

    Tuollainen tieto löytyi. Muistelen itekin mitanneeni samaa luokkaa b25 kannesta.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Bimmer325i
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 36
      • Etelä-Karjala

      #62
      Originally posted by JJT View Post
      Kannattaa mitata kansi että paljonko on mahdollisesti plaanattu,

      Jacek
      30-11-2004, 21:00
      Samalla tavalla mittasin itse uuden M20B25 palotilan 43ml ja käytetyn mutta hyvin pestyn ja vakiokorkuisen M20B20 palotilan 40ml.

      Tuollainen tieto löytyi. Muistelen itekin mitanneeni samaa luokkaa b25 kannesta.
      Miten mittaan sen? venttiilikopan tasosta kannenpintaan? ku ei ole minkäänlaisia lukemia paljonko se uutena on...

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        #63
        Tuo kannen palotila kannattaa tosiaan itse mitata. Täältä sitä tietoa ei saa, koska mittatulos riippuu, mittaajasta, mittalaitteista/tavasta, kannenkorkeudesta, tulpasta, venttiileistä, seeteistä yms... itsellä ollut -885 (M20B25) kansia joissa palotila 38-42cc.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          #64
          Originally posted by Bimmer325i View Post
          Miten mittaan sen? venttiilikopan tasosta kannenpintaan? ku ei ole minkäänlaisia lukemia paljonko se uutena on...
          Mitta tiivistepinnasta tiivistepintaan.
          Olikohan se mitta uutena 125.1mm, joku korjatkoon tuon jos oon väärässä.
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #65
            Originally posted by Jasu View Post
            Mitta tiivistepinnasta tiivistepintaan.
            Olikohan se mitta uutena 125.1mm, joku korjatkoon tuon jos oon väärässä.

            Näin on, 125,1mm +-0,1mm
            Last edited by JJT; 19-12-2010, 17:22.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10511
              • Saaressa

              #66
              Voithan sä tiputtaa sitä puristussuhdetta laittamalla vaikka paksumman tiivisteen väliin... :think

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • Bimmer325i
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 36
                • Etelä-Karjala

                #67
                Originally posted by duuk View Post
                Voithan sä tiputtaa sitä puristussuhdetta laittamalla vaikka paksumman tiivisteen väliin... :think
                Sitä olen ajatellut, ei innostais enään purkaa alakertaa...

                mistä saisi edullisen pahvin? olen katsellut noita cometic 3.05mm mutta hinta on se 260€ että saako tuon halvemmalla mistään? ja paljonko tuollainen tiputtaa puristuksia? vakiohan taisi olla 1.75?

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  #68
                  Originally posted by Bimmer325i View Post
                  Sitä olen ajatellut, ei innostais enään purkaa alakertaa...

                  mistä saisi edullisen pahvin? olen katsellut noita cometic 3.05mm mutta hinta on se 260€ että saako tuon halvemmalla mistään? ja paljonko tuollainen tiputtaa puristuksia? vakiohan taisi olla 1.75?
                  Jos nuo mäntäsi on setan malliset, niin et tarvi paksumpaa tiivistettä. Ja Cometic kannattaa muutenkin unohtaa.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Bimmer325i
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 36
                    • Etelä-Karjala

                    #69
                    Originally posted by Jasu View Post
                    Jos nuo mäntäsi on setan malliset, niin et tarvi paksumpaa tiivistettä. Ja Cometic kannattaa muutenkin unohtaa.
                    Mittasin tänään männän "kupin" syvyyden, se oli aika lailla tasan 10mm jos niinku pidetään lattarautaa männänpäällä kupin reunojen tasalla ja siitä mittasin tönärillä... Eli ovathan ne kyllä syvemmät kuin alkuperäiset joista mittasin suunnilleen 7.5mm
                    Last edited by Bimmer325i; 20-12-2010, 14:41.

                    Comment

                    • Jamppa1983
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 739
                      • Pirkanmaa

                      #70
                      Originally posted by Jasu View Post
                      Jos nuo mäntäsi on setan malliset, niin et tarvi paksumpaa tiivistettä. Ja Cometic kannattaa muutenkin unohtaa.
                      Mikä vika siinä cometic:n tiivisteessä on? Mulla on ainakin toiminut hyvin vaikka kymmeniä kertoja ollut jo +110C penkityksessä.
                      Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                      M3 e90 & "M3" e30 turbo

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        #71
                        Originally posted by Jamppa1983 View Post
                        Mikä vika siinä cometic:n tiivisteessä on? Mulla on ainakin toiminut hyvin vaikka kymmeniä kertoja ollut jo +110C penkityksessä.
                        Liian epävarma tiiviste. Samanhintainen kuin esim. Navalinean kynsitiiviste, joka varmasti toimii ja kestää tehoa.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎