Jahas korjaamisen iloa luvassa jälleen. :think
Ongelmana siis se että välillä pintakaasulla tuntuu että auto kerää vauhtia ja välillä menettää sitä. Eli tavallaan kulkee aaltomaisesti. Tämä on todella pientä mutta kuitenkin ratin takana todettavissa.
Samoin noin 3700 kierroksen kohdalla usein pätkäisee reilulla kaasulla.
Nyt uutena on tullut vielä häiriöt sillointällöin tyhjäkäyntiin kuten humppaaminen mitä saattaa kestää sekunnin pari.
Tyhjäkäynnillä korjausarvot ovat kaikissa sylintereissä nollan tietämissä heiluen +-0,3. Ykkössylinterissä korjausarvo on tuossa -0,5 - -0,8 tietämissä.
Auton seisoessa tyhjäynnillä moottoritilasta saattaa välillä kuulla terävän kilahduksen/napsauksen. Voisiko tuo liittyä jonkun suuttimen häiriöön?
Vastaavaa naputusta muistan kuulleeni jo joskus yli vuosi sitten mutten jäänyt ihmettelemään sitä sen kummemmin. Napusta voisi ehkä kuvailla äänellä mikä voisi syntyä kun kiintoavaimella napauttaa lohkoon.
Paluuvuotoja en ole vielä kerennyt mittaamaan.
Vikakoodeja ei yllättäen ole normaalissa vikamuistissa mutta tuolta toisesta löytyi tälläinen joka viittaa railipaine anturiin. Mielee heti tietysti tuli että onko anturi ottanut kipeää kytkimen vaihdossa kun konetta on kallistettu. Tosin tuo anturi taitaa sijaita koneen edessä ja paineen säädin takaosassa joten sillä ei taida olla osaa tai arpaa tuon tapahtuman kanssa. Vikakoodissa näyttää olevan täysin sama kierroluku kuin missä "pätkäisy" tapahtuu. Onko tuossa kenenkään silmiin mitään erikoista? Ahtopaine 2510mbar, missä raja kulkee tyypillisesti tälläisissä missä softalla on otettu se hiukan rontti 300hv? Entäs railipaine? Onko 1800bar miltei täydellä höökillä liian vähän(suutin vuotaa paluupuolelle)?
Ongelmana siis se että välillä pintakaasulla tuntuu että auto kerää vauhtia ja välillä menettää sitä. Eli tavallaan kulkee aaltomaisesti. Tämä on todella pientä mutta kuitenkin ratin takana todettavissa.
Samoin noin 3700 kierroksen kohdalla usein pätkäisee reilulla kaasulla.
Nyt uutena on tullut vielä häiriöt sillointällöin tyhjäkäyntiin kuten humppaaminen mitä saattaa kestää sekunnin pari.
Tyhjäkäynnillä korjausarvot ovat kaikissa sylintereissä nollan tietämissä heiluen +-0,3. Ykkössylinterissä korjausarvo on tuossa -0,5 - -0,8 tietämissä.
Auton seisoessa tyhjäynnillä moottoritilasta saattaa välillä kuulla terävän kilahduksen/napsauksen. Voisiko tuo liittyä jonkun suuttimen häiriöön?
Vastaavaa naputusta muistan kuulleeni jo joskus yli vuosi sitten mutten jäänyt ihmettelemään sitä sen kummemmin. Napusta voisi ehkä kuvailla äänellä mikä voisi syntyä kun kiintoavaimella napauttaa lohkoon.
Paluuvuotoja en ole vielä kerennyt mittaamaan.
Vikakoodeja ei yllättäen ole normaalissa vikamuistissa mutta tuolta toisesta löytyi tälläinen joka viittaa railipaine anturiin. Mielee heti tietysti tuli että onko anturi ottanut kipeää kytkimen vaihdossa kun konetta on kallistettu. Tosin tuo anturi taitaa sijaita koneen edessä ja paineen säädin takaosassa joten sillä ei taida olla osaa tai arpaa tuon tapahtuman kanssa. Vikakoodissa näyttää olevan täysin sama kierroluku kuin missä "pätkäisy" tapahtuu. Onko tuossa kenenkään silmiin mitään erikoista? Ahtopaine 2510mbar, missä raja kulkee tyypillisesti tälläisissä missä softalla on otettu se hiukan rontti 300hv? Entäs railipaine? Onko 1800bar miltei täydellä höökillä liian vähän(suutin vuotaa paluupuolelle)?
Comment