Ihan sen enempää asiaan perehtymättä voisin veikata, että SMG-ohjainlaite tarvitsee ainakin tiedon moottorin käyntinopeudesta ja kuormituksesta. Tämän huomaa siitä, että vaihteisto vaihtaa aivan eri tavalla riippuen siitä miten kovaa mennään.
Tietoa kulkee myös toiseen suuntaan, koska pienemmälle vaihdettessa moottori antaa itsestään välikaasua. CSL-mallissa tämä kuullostaa erityisen hienolta.
Itse joskus haaveilin, että olisi aika härskiä pultata SMG-laatikko vanhan M20-moottorin perään. Tieto käyntinopeudesta ja kaasunasennosta on varmaan helppo järjestää, mutta M20-moottorille on varmaan turha lähettää mitään välikaasukäskyjä. Siellä on jo pienempi pykälä sisällä, ennen kuin se vanha paska ehtii vastaamaan.
Johonkin vieraaseen laatikkoon SMG-koneiston sovittamien voi olla aika työlästä ja muuten toimivakin laitteisto pitää vielä opettaa, eli tarvitsee testeriä varten pistokkeen ja opettamiseen testerin, joka ymmärtää SMG-laatikon päälle jotain. Eli ei ihan PnP.
Tietoa kulkee myös toiseen suuntaan, koska pienemmälle vaihdettessa moottori antaa itsestään välikaasua. CSL-mallissa tämä kuullostaa erityisen hienolta.
Itse joskus haaveilin, että olisi aika härskiä pultata SMG-laatikko vanhan M20-moottorin perään. Tieto käyntinopeudesta ja kaasunasennosta on varmaan helppo järjestää, mutta M20-moottorille on varmaan turha lähettää mitään välikaasukäskyjä. Siellä on jo pienempi pykälä sisällä, ennen kuin se vanha paska ehtii vastaamaan.
Johonkin vieraaseen laatikkoon SMG-koneiston sovittamien voi olla aika työlästä ja muuten toimivakin laitteisto pitää vielä opettaa, eli tarvitsee testeriä varten pistokkeen ja opettamiseen testerin, joka ymmärtää SMG-laatikon päälle jotain. Eli ei ihan PnP.
Comment