Rupee ikä tulee vastaan, kandee kuluvat osat vaihtaa smg:stä, en tiedä onko samanlainen kuin M3:sissa lainkaan mutta niissä ainakin menee ne jouset sieltä lodjun kyljestä, parin euron osia ja helppo vaihtaa mutta laakkosella hinta-arvio alkaen kymppitonnin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Smg vaihteisto
Collapse
X
-
Olisko DIY miehelle mitään youtube linkkiä tuosta jousien vaihdosta ja varaosanumeroa tarvittaville osille?
Tuntuu että kyseessä olis ennemminkin joku kalibrointiin liittyvä ongelma, eli jos vaihtokohtaa saisi jotenkin muutettua suhteessa kaasunkäyttöön niin ongelman saisi pois. Tulee sellainen fiilis että jos istuis vieressä ja joku ajais manuaalilla niin tekis mieli sanoa " etkö sä nyt vi**u osaa yhtä kytkintä käyttää ettei tarvii jokaisessa vaihdossa tuota perää paukuttaa"
Nii kyseisellä yksilöllä vedetty se 57tkmM135 F21 2013
320d X-drive E90 2009
Comment
-
-
Originally posted by Gozilla View PostEdelleen kaivettais tietoa tästä "jousi" kuviosta ja muutenkin resetoinnista/calibroinnista... toi vapaalla liukumis juttu läpsykkä kuittaus ei näytä Z4:ssa tekevän mitään??
Tossa ne jousetAprilia RSV4
Comment
-
-
Tänään kun taas ajelin koko päivän niin vahvistuu vain se käsitys että kytkimen/kaasun ajastus ei synkkaa, eli päästää oikeastaan aina "moottorijarrutukselle " ennen kytkimen painallusta/vaihtoa, eli jos sais "softattua" tuota väliä jotenkin niin vaihtais paljon mielyttävämmin, muuta huonoa tuossa ei oikeastaan olekkaan... toistaiseksiM135 F21 2013
320d X-drive E90 2009
Comment
-
-
Originally posted by Gozilla View PostTänään kun taas ajelin koko päivän niin vahvistuu vain se käsitys että kytkimen/kaasun ajastus ei synkkaa, eli päästää oikeastaan aina "moottorijarrutukselle " ennen kytkimen painallusta/vaihtoa, eli jos sais "softattua" tuota väliä jotenkin niin vaihtais paljon mielyttävämmin, muuta huonoa tuossa ei oikeastaan olekkaan... toistaiseksiAprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by Gozilla View PostTuota, hölmö kysymys, mutta mikä paikka missä nää Herrat vaikuttaa??Aprilia RSV4
Comment
-
-
-
Originally posted by jannmann View PostVie se Bemarihuoltoon Espooseen niin Esa tai Teemu opettaa sen kytkimen toiminnan uudestaan sille autolle.
Auto oli tänään herroilla käsiteltävänä... Ei niin mitään muutosta, edelleen lyö nenää rattiin/paukuttelee perää vaihtaessa! Nyt on vaihdetty askin/hydraaliikan öljyt ja "resetoitu" SMG. Alkaa pikku hiljaa vi***a koko auto. En enään tiedä mitä tolle pitää tehdäPitäis päästä ajaa jotain toista yksilöä ja verrata miten vaihtaa.
En päässy itse hakee autoa tuolta huollosta, mutta jäi sellainen käsitys etteivät edes käyneet ajaa sillä?? 100,-€ Ecun nollauksesta kyllä kirpasee...M135 F21 2013
320d X-drive E90 2009
Comment
-
-
Originally posted by Gozilla View PostAuto oli tänään herroilla käsiteltävänä... Ei niin mitään muutosta, edelleen lyö nenää rattiin/paukuttelee perää vaihtaessa! Nyt on vaihdetty askin/hydraaliikan öljyt ja "resetoitu" SMG. Alkaa pikku hiljaa vi***a koko auto. En enään tiedä mitä tolle pitää tehdäPitäis päästä ajaa jotain toista yksilöä ja verrata miten vaihtaa.
En päässy itse hakee autoa tuolta huollosta, mutta jäi sellainen käsitys etteivät edes käyneet ajaa sillä?? 100,-€ Ecun nollauksesta kyllä kirpasee...
Tuo SMG on kyllä hieman ongelmallinen laatikko, kun valmistusmäärät on varsin maltillisia ja tietous vähän kehnoa sitä kautta. Tosin tuntuu, että suurimmassa osassa on tai on ollut ties minkälaisia ongelmia. Suosittelen sinne bemarihuoltoon kääntymään, kun ovat jo askin kanssa joutuneet temppuilemaan.
Mikäli pyysit vain askin resetointia ja öljyjen vaihtoa, niin eivät välttämättä ole yrittäneet ajaa vikaa ulos, jos ei näin erikseen ole haluttu toimittavan?
Comment
-
-
Originally posted by Gozilla View PostKyllä mä keskustelin tuosta ongelmasta jommalle kummalle ukoista ja käytiin vielä askin rakenne läpi noiden "jousien/kuulien" osalta mitkä hajoo siitä E46 askista ja todettiin että Z:ssa ihan oma askinsa. Kerroin että sekä öljyt että hydraali litkut vaihdettu ja niillä ei muutosta ongelmaan. Ymmärsin että uudelleen opetuksella tehdään jotain joka auttaisi ehkä asiaan mutta mikäli pojan höpinöistä oikein ymmärsin niin olivat "resetoineet" joko laatikon tai ECU:n, tuon nyt olis voinnu nollata vaikka lähi laskkosella näin Sipoosta käsin kun auto espooseen saakka tuli raahattua. No nyt täytyy miettiä mitä seuraavaksi, ehkä pitää maksaa softauksesta missä tuota SMG:tä pääsee säätää?? Aski siis toimii moitteetta mutta vaihtotapahtuma on epäsynkassa (kaasu/kytkimen käyttö) päästää ensin moottorijarrutukselle, tekee vaihdon ja nostaa aina kytkimen niin että kolauttaa kardaania edestakas "tump", aivan kun olis surkee kuski...
Comment
-
Comment