memebuy23buy

Vaikein vanos-ongelma koskaan. Apua!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |makke
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 847
    • Vaasa

    #31
    Auto on menossa ensi viikolla osaaviin käsiin nokkien ajoituksen säätöön.
    Jos nyt oletetaan että ketju on venynyt, niin ei kai uutta ketjua tarvitse ostaa, vaan säätämällä saa kunnolliseksi? Venyy vielä se uus myös jos sellaisen hankin

    Katsoin tuossa inpasta, niin viimeisen 255:n käynnistyksen aikana nokan virhekoodi on tullut 242 kertaa, eli vanos toiminut 13 kertaa 255:stä käynnistyksestä.
    Keskimäärin toimii siis joka kahdeskymmenes kerta.

    Comment

    • [Snowboarder]
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 2193
      • Karstula

      #32
      Jos se ketju on niin paljon venynyt ettei kiristimessä riitä vara ,niin ei onnistu saada ajoitusta kohdalleen vanhalla ketjulla eli uusi hommattava. Ja no jos se ketju on venynyt niin laittaisin suosiolla uuden paikoilleen vaikka vielä kiristimen vara riittäisikin..
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6948
        • N/A

        #33
        Ei M54 moottoreissa ketjun venyminen ole ongelma, tai jakopäät yleensäkään.

        Comment

        • T.H.O.M.A.S
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 91

          #34
          Veikkausta

          Oma veikkaus vastaavaan puhti poissa startista tällöin silloin-> Imunokan anturi tai sen johodoissa hämminkiä,uusi orkkis paikalleen

          Comment

          • |makke
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 847
            • Vaasa

            #35
            Noniin, tämä asia on nyt sitten loppuunkäsitelty.

            Nokkaketju oli venynyt ja kiristin rikki. Onneksi tuo kiristin ei ollut kokonaan pettänyt.
            Nyt vois sanoa että vittu mitä paskaa edellisellä korjaamolla minne meni 400€ ja "ajoitus on ok".

            Nyt toimii kuten pitää ja tehot on tullut takaisin.

            Super iso kiitos kaikille auttaneille, varsinkin naukkikselle joka huomasi tuon väärät asteet mun ottamista kuvista ja Pazi88:lle joka varmisti asteet ja selvensi asiaa.
            Tokikaan ei pidä Phenoa unohtaa, joka on koodannut TestO:n.

            Toivotaan että tästä threadista on apuja muillekkin.
            Toisaalta en toivo kyseistä ongelmaa yhdenkään ihmisen kohdalle

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6023
              • Sipoo

              #36
              No niin, loistavaa, että selvisi! Aika pitkään ongelma kuitenkin ollut päällä. On kyllä jopa tuuria ollut mukana, ettei ole levinnyt kokonaan jakopää.. :think Eikö moottori pitänyt minkäänlaista meteliä jakopään suunnalta? Kiristin oli siis vain väsynyt, eikä varsinaisesti rikki? :think

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11213
                • Oulu

                #37
                Originally posted by kmn View Post
                Kiristin oli siis vain väsynyt, eikä varsinaisesti rikki? :think
                Näyttäs olevan kokonaan irti :think Tuolloin ei öljynpaine pääse kiristimelle kunnolla, niin ei varmaan pelaa oikein.

                Mut hyvä että vika löytyi

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6023
                  • Sipoo

                  #38
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Näyttäs olevan kokonaan irti :think Tuolloin ei öljynpaine pääse kiristimelle kunnolla, niin ei varmaan pelaa oikein.

                  Mut hyvä että vika löytyi
                  Aah, katos, en huomannut videota!

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • |makke
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 847
                    • Vaasa

                    #39
                    Originally posted by kmn View Post
                    No niin, loistavaa, että selvisi! Aika pitkään ongelma kuitenkin ollut päällä. On kyllä jopa tuuria ollut mukana, ettei ole levinnyt kokonaan jakopää.. :think
                    Käyntiääni muuttui vähän erilaiseksi, mutta ei se siis mitään pahaa ääntä ole koskaan pitänyt. Ei mitään rallatuksia tms. Ääni muuttui kuitenkin pikkuisen erilaiseksi nyt.


                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Näyttäs olevan kokonaan irti :think Tuolloin ei öljynpaine pääse kiristimelle kunnolla, niin ei varmaan pelaa oikein.

                    Mut hyvä että vika löytyi
                    Irti se oli. En tiedä tarkemmin oliko myös jotenkin rikki. Korjaaja sanoi että ei oo tollasta tullut ennen vastaan. Monta vuotta se sielä jaksoi heilua

                    Comment

                    • Bullitt
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 2786
                      • Turku

                      #40
                      Omasta mielestä tuossa kiristimessä on vain ruuvit löysällä, mutta varmaksi ei tietty voi sanoa, kun ei omin silmin pääse näkemään.


                      Comment

                      • |makke
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 847
                        • Vaasa

                        #41
                        Originally posted by Bullitt View Post
                        Omasta mielestä tuossa kiristimessä on vain ruuvit löysällä, mutta varmaksi ei tietty voi sanoa, kun ei omin silmin pääse näkemään.
                        Paha sanoa, mutta jakopäähän laitettiin kuitenkin kaikki osat uusiksi.
                        Sanoin että en halua että tota jakokoppaa avataan enää ikinä

                        Comment

                        • Alemak
                          Newbiemmer
                          • Jun 2018
                          • 3
                          • Pori

                          #42
                          Vanos

                          Onkos mahdollista että mulla olisi sama vika autossa?
                          Moottori on m54b22 ja tulee vikakoodit 103 ja 104.
                          Vanos on tosiaan kokoajan pois käytöstä eikä lähde edes välillä toimimaan.

                          Livedata näytti.
                          Nw actual position-intake 120
                          Nw target position-intake 120
                          Nw ref. Position-intake 127.78

                          Että osaisko joku noista päätellä viittaako samaan vikaan vai ei? Lisäksi epäilen tuota öljynpaine hommaa koska aina kun auton lyö käyntiin syttyy keltainen öljyvalo palamaan hetkeksi jonka jälkeen sammuu.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11213
                            • Oulu

                            #43
                            Originally posted by Alemak View Post
                            Onkos mahdollista että mulla olisi sama vika autossa?
                            Moottori on m54b22 ja tulee vikakoodit 103 ja 104.
                            Vanos on tosiaan kokoajan pois käytöstä eikä lähde edes välillä toimimaan.

                            Livedata näytti.
                            Nw actual position-intake 120
                            Nw target position-intake 120
                            Nw ref. Position-intake 127.78

                            Että osaisko joku noista päätellä viittaako samaan vikaan vai ei? Lisäksi epäilen tuota öljynpaine hommaa koska aina kun auton lyö käyntiin syttyy keltainen öljyvalo palamaan hetkeksi jonka jälkeen sammuu.
                            Kuulostaa vähän että jako ei oo enään kohdallaan. Ja keltanen öljyvalo kertoo öljyn vähyydestä. Ei paineesta. Jos öljyä on oikea määrä, niin anturi voi olla rikki.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Alemak
                              Newbiemmer
                              • Jun 2018
                              • 3
                              • Pori

                              #44
                              Juu öljyä on oikea määrä ja anturi varmaan rikki kun on vissiin aika yleistä näissä. Tuohon on siis vaihdettu vanoksen tiivisteet ja nokka akselin asento tunnistin ja niistä ei ollut mitään apua.

                              Comment

                              • Alemak
                                Newbiemmer
                                • Jun 2018
                                • 3
                                • Pori

                                #45
                                Lisäksi toista vanoksen solenoidia testattu ja vaikutti ihan toimivan lienee tuo jako homma siis tarkistettava jossain liikkeessä.

                                Comment

                                Working...
                                X