memebuy23buy

Vaikein vanos-ongelma koskaan. Apua!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |makke
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 847
    • Vaasa

    #46
    Originally posted by Alemak View Post
    Lisäksi toista vanoksen solenoidia testattu ja vaikutti ihan toimivan lienee tuo jako homma siis tarkistettava jossain liikkeessä.
    Kannattaa sitten viedä sellaselle joka oikeesti osaa. Mullakin ensimmäisessä korjaamossa kerrottiin vaan että "ajoitus ok". No, eihän se ollut lähellekkään ok. Ilmeisesti ne ajoitustyökalut pitää laittaa paikalleen ja sen jälkeen purkaa vanos ja kasata alusta asti uudelleen. Mun tapauksessa ensimmäinen korjaamo on varmaan vaan laittanut ajoitustyökalun paikalleen ja todennut että hyvähän tämä on, vaikka vanoksen asennosta niillä ei ollut tietoakaan

    Comment

    • Vibex
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2014
      • 1997
      • Lohja

      #47
      Originally posted by |makke View Post
      Kannattaa sitten viedä sellaselle joka oikeesti osaa. Mullakin ensimmäisessä korjaamossa kerrottiin vaan että "ajoitus ok". No, eihän se ollut lähellekkään ok. Ilmeisesti ne ajoitustyökalut pitää laittaa paikalleen ja sen jälkeen purkaa vanos ja kasata alusta asti uudelleen. Mun tapauksessa ensimmäinen korjaamo on varmaan vaan laittanut ajoitustyökalun paikalleen ja todennut että hyvähän tämä on, vaikka vanoksen asennosta niillä ei ollut tietoakaan
      Jep, nokkien ajoitus on helppo chekata, mutta se ei kerro vanoksesta ja sen säädöistä mitään
      Husqvarna Svartpilen
      BMW e36 318iA

      Ex:

      BMW e85 Z4 3,0
      BMW e36 316ti
      MINI Cooper S
      BMW Z3 Coupé
      BMW e46 325iA
      BMW Z3 Roadster
      BMW e46 328ci
      BMW e36 316ti

      Comment

      • are100
        Newbiemmer
        • Jun 2017
        • 1
        • Oulu

        #49
        Originally posted by Alemak View Post
        Onkos mahdollista että mulla olisi sama vika autossa?
        Moottori on m54b22 ja tulee vikakoodit 103 ja 104.
        Vanos on tosiaan kokoajan pois käytöstä eikä lähde edes välillä toimimaan.

        Livedata näytti.
        Nw actual position-intake 120
        Nw target position-intake 120
        Nw ref. Position-intake 127.78

        Että osaisko joku noista päätellä viittaako samaan vikaan vai ei? Lisäksi epäilen tuota öljynpaine hommaa koska aina kun auton lyö käyntiin syttyy keltainen öljyvalo palamaan hetkeksi jonka jälkeen sammuu.
        Itsellä sama moottori ja antaa samat vikakoodit, mutta öljypaine valoa ei syty. Auto ei omasta mielestä toimi mitenkää normaalista poikkeavasti (ehkä himena tehoa hukassa jos sitäkään).
        e39 520i -01

        EX:
        e46 318i -02

        Comment

        • Vesa_I
          BTCF Member
          • Nov 2012
          • 14
          • OULU

          #50
          M54B30 vm -01

          Vanos jumissa? Antaa aina Inpalla vikakoodin 65 NW_E Fehler ja katsastusinssi "p0341 Ohjearvoalueen ulkopuolella-nokka-akselin asematunnistin." Ei syty vikavalo. Sammahtelee kun löysää vapaalle risteyksiin ja vekslatessa eestaas. Ei kuitenkaan aina.



          Molemmat anturit melkein uudet BMW Original, myös kampiakselilla. Imupuolelle kokeiltu tarvikkeita samalla tuloksella.



          Inpalla Vanos näyttää arvoja 126,00 ja -105,00 tasaisesti. Mutta eivät muutu mihinkään kierrosten mukana. Pitäs vissiin seilata?



          Inpalla imupuolen vanoksen aktivointi nostaa kierrokset tuhanteenviiteensataan ja pakopuolen aktivointi sammuttaa moottorin.


          Uusi vanos ostettava vai voiko purkaa/putsata/korjata?

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6948
            • N/A

            #51
            Originally posted by Vesa_I View Post
            M54B30 vm -01

            Vanos jumissa? Antaa aina Inpalla vikakoodin 65 NW_E Fehler ja katsastusinssi "p0341 Ohjearvoalueen ulkopuolella-nokka-akselin asematunnistin." Ei syty vikavalo. Sammahtelee kun löysää vapaalle risteyksiin ja vekslatessa eestaas. Ei kuitenkaan aina.



            Molemmat anturit melkein uudet BMW Original, myös kampiakselilla. Imupuolelle kokeiltu tarvikkeita samalla tuloksella.



            Inpalla Vanos näyttää arvoja 126,00 ja -105,00 tasaisesti. Mutta eivät muutu mihinkään kierrosten mukana. Pitäs vissiin seilata?



            Inpalla imupuolen vanoksen aktivointi nostaa kierrokset tuhanteenviiteensataan ja pakopuolen aktivointi sammuttaa moottorin.


            Uusi vanos ostettava vai voiko purkaa/putsata/korjata?
            Tässä on mun entisestä E46 325i hieman inpan livedataa nokilta. Katso tuosta kyllähän ne muuttuu kierroksilla:


            En nyt ole mikään vanoksen asiantuntija, mutta oletko purkanut vanoksen solenoidit irti ja puhdistanut, ettei siellä ole solenoidi jumissa.
            Tuo NW_E voisi olla hyvinkin Nockenwellen Einlass (imupuoli).
            Last edited by Antti O; 20-02-2019, 07:59.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11218
              • Oulu

              #52
              Imunokan anturia tuo 65 vikakoodi tarkottaa. Se kun ei pelaa, niin ecu menee vikatilaan ja ei ohjaa vanoksia ollenkaan. Pitäisi siis korjautua uudella anturilla, mutta toki muukin voi ongelman aiheuttaa.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Vesa_I
                BTCF Member
                • Nov 2012
                • 14
                • OULU

                #53
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Imunokan anturia tuo 65 vikakoodi tarkottaa. Se kun ei pelaa, niin ecu menee vikatilaan ja ei ohjaa vanoksia ollenkaan. Pitäisi siis korjautua uudella anturilla, mutta toki muukin voi ongelman aiheuttaa.

                Imunokan anturi on ostettu viime kesänä. Alkuperäinen. Muutoin nuo Inpan näytöt näytti tutuilta, mulla vain vanoksen arvot ei liikehdi. Rough näytössä on kolme pyttyä jotain 1,8 ja loput kolme 0,2. Tyhjäkäynti 800.

                Comment

                • Vesa_I
                  BTCF Member
                  • Nov 2012
                  • 14
                  • OULU

                  #54
                  Originally posted by Vesa_I View Post
                  Imunokan anturi on ostettu viime kesänä. Alkuperäinen. Muutoin nuo Inpan näytöt näytti tutuilta, mulla vain vanoksen arvot ei liikehdi. Rough näytössä on kolme pyttyä jotain 1,8 ja loput kolme 0,2. Tyhjäkäynti 800.

                  Voiko tuo Vanoksen toimimattomuus aiheuttaa tuon vikakoodin? Tuntuu hassulta uskoa että orggisanturi ei kestä puolta vuotta.

                  Comment

                  Working...
                  X