Lisäksi toista vanoksen solenoidia testattu ja vaikutti ihan toimivan lienee tuo jako homma siis tarkistettava jossain liikkeessä.
Kannattaa sitten viedä sellaselle joka oikeesti osaa. Mullakin ensimmäisessä korjaamossa kerrottiin vaan että "ajoitus ok". No, eihän se ollut lähellekkään ok. Ilmeisesti ne ajoitustyökalut pitää laittaa paikalleen ja sen jälkeen purkaa vanos ja kasata alusta asti uudelleen. Mun tapauksessa ensimmäinen korjaamo on varmaan vaan laittanut ajoitustyökalun paikalleen ja todennut että hyvähän tämä on, vaikka vanoksen asennosta niillä ei ollut tietoakaan
Kannattaa sitten viedä sellaselle joka oikeesti osaa. Mullakin ensimmäisessä korjaamossa kerrottiin vaan että "ajoitus ok". No, eihän se ollut lähellekkään ok. Ilmeisesti ne ajoitustyökalut pitää laittaa paikalleen ja sen jälkeen purkaa vanos ja kasata alusta asti uudelleen. Mun tapauksessa ensimmäinen korjaamo on varmaan vaan laittanut ajoitustyökalun paikalleen ja todennut että hyvähän tämä on, vaikka vanoksen asennosta niillä ei ollut tietoakaan
Jep, nokkien ajoitus on helppo chekata, mutta se ei kerro vanoksesta ja sen säädöistä mitään
Onkos mahdollista että mulla olisi sama vika autossa?
Moottori on m54b22 ja tulee vikakoodit 103 ja 104.
Vanos on tosiaan kokoajan pois käytöstä eikä lähde edes välillä toimimaan.
Että osaisko joku noista päätellä viittaako samaan vikaan vai ei? Lisäksi epäilen tuota öljynpaine hommaa koska aina kun auton lyö käyntiin syttyy keltainen öljyvalo palamaan hetkeksi jonka jälkeen sammuu.
Itsellä sama moottori ja antaa samat vikakoodit, mutta öljypaine valoa ei syty. Auto ei omasta mielestä toimi mitenkää normaalista poikkeavasti (ehkä himena tehoa hukassa jos sitäkään).
Vanos jumissa? Antaa aina Inpalla vikakoodin 65 NW_E Fehler ja katsastusinssi "p0341 Ohjearvoalueen ulkopuolella-nokka-akselin asematunnistin." Ei syty vikavalo. Sammahtelee kun löysää vapaalle risteyksiin ja vekslatessa eestaas. Ei kuitenkaan aina.
Molemmat anturit melkein uudet BMW Original, myös kampiakselilla. Imupuolelle kokeiltu tarvikkeita samalla tuloksella.
Inpalla Vanos näyttää arvoja 126,00 ja -105,00 tasaisesti. Mutta eivät muutu mihinkään kierrosten mukana. Pitäs vissiin seilata?
Inpalla imupuolen vanoksen aktivointi nostaa kierrokset tuhanteenviiteensataan ja pakopuolen aktivointi sammuttaa moottorin.
Uusi vanos ostettava vai voiko purkaa/putsata/korjata?
Vanos jumissa? Antaa aina Inpalla vikakoodin 65 NW_E Fehler ja katsastusinssi "p0341 Ohjearvoalueen ulkopuolella-nokka-akselin asematunnistin." Ei syty vikavalo. Sammahtelee kun löysää vapaalle risteyksiin ja vekslatessa eestaas. Ei kuitenkaan aina.
Molemmat anturit melkein uudet BMW Original, myös kampiakselilla. Imupuolelle kokeiltu tarvikkeita samalla tuloksella.
Inpalla Vanos näyttää arvoja 126,00 ja -105,00 tasaisesti. Mutta eivät muutu mihinkään kierrosten mukana. Pitäs vissiin seilata?
Inpalla imupuolen vanoksen aktivointi nostaa kierrokset tuhanteenviiteensataan ja pakopuolen aktivointi sammuttaa moottorin.
Uusi vanos ostettava vai voiko purkaa/putsata/korjata?
Tässä on mun entisestä E46 325i hieman inpan livedataa nokilta. Katso tuosta kyllähän ne muuttuu kierroksilla:
En nyt ole mikään vanoksen asiantuntija, mutta oletko purkanut vanoksen solenoidit irti ja puhdistanut, ettei siellä ole solenoidi jumissa.
Tuo NW_E voisi olla hyvinkin Nockenwellen Einlass (imupuoli).
Imunokan anturia tuo 65 vikakoodi tarkottaa. Se kun ei pelaa, niin ecu menee vikatilaan ja ei ohjaa vanoksia ollenkaan. Pitäisi siis korjautua uudella anturilla, mutta toki muukin voi ongelman aiheuttaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Imunokan anturia tuo 65 vikakoodi tarkottaa. Se kun ei pelaa, niin ecu menee vikatilaan ja ei ohjaa vanoksia ollenkaan. Pitäisi siis korjautua uudella anturilla, mutta toki muukin voi ongelman aiheuttaa.
Imunokan anturi on ostettu viime kesänä. Alkuperäinen. Muutoin nuo Inpan näytöt näytti tutuilta, mulla vain vanoksen arvot ei liikehdi. Rough näytössä on kolme pyttyä jotain 1,8 ja loput kolme 0,2. Tyhjäkäynti 800.
Imunokan anturi on ostettu viime kesänä. Alkuperäinen. Muutoin nuo Inpan näytöt näytti tutuilta, mulla vain vanoksen arvot ei liikehdi. Rough näytössä on kolme pyttyä jotain 1,8 ja loput kolme 0,2. Tyhjäkäynti 800.
Voiko tuo Vanoksen toimimattomuus aiheuttaa tuon vikakoodin? Tuntuu hassulta uskoa että orggisanturi ei kestä puolta vuotta.
Comment