Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B23(9.8:1)+1bar=?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnikala
    Bimmer Rookie
    • Dec 2002
    • 199
    • Mikkeli

    #31
    Pistetään nyt lisää näitä tiedostoja samaan topiciin:

    Säädöt:

    --linkit poistettu niiden toimimattomuuden takia--
    Last edited by tonnikala; 15-08-2010, 15:34. Reason: Toimimattomat linkit poistettu

    Comment

    • m50 turbo
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 454

      #32
      ei nyt liity aiheeseen mut esim wrc pösössä on puristukset 11.5 ja ahtopaineet 2.8bar osa syy on kaasuläpän kuristin. no tosin autolla ei ajeta millään pumppu bensalla vaan 108-110 oktaanisella bensalla ja moottorin kestävyys on kunhan maaliin päästään... omat kokemukset rutut alas ja paineet ylös. entisessä ladassa (mintun vihreä) oli puristukset 7.2 ja paineet 2.2bar ja teho karvan yli 300, lähti ahtaan 2700 jälkeen. nykyisen bemarin rutut on 7.5 ja paineet tulee oleen yli 2bar toimivutta ei vielä tiedä, kun ens savut saa noin kk:den päästä
      http://www.teammadmax.com

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #33
        ..........................
        Last edited by Supra^; 15-08-2010, 17:00.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • tonnikala
          Bimmer Rookie
          • Dec 2002
          • 199
          • Mikkeli

          #34
          Eipä nuo juuri tilaa vie. Olkoot täällä foorumilla & tuolla netissä ne tiedostot vaan, jos jollekin olisi vaikka apua niistä toistekin.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #35
            käytitkö jakajaa sytytyksessä? miten sait toimimaan? Kannattaako mun hitsata tohon värinänvaimentimeen 3 tappia, vai tukeeko msns tuota motronicin hammaspyörää?
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #36
              Originally posted by Supra^ View Post
              käytitkö jakajaa sytytyksessä? miten sait toimimaan? Kannattaako mun hitsata tohon värinänvaimentimeen 3 tappia, vai tukeeko msns tuota motronicin hammaspyörää?
              Vähän offtopiciks menee mutta jos tarkoitat motronic pyörällä sitä 60-2 hampaista triggeripyörää niin hienosti toimii ainakin täällä. Vaatii toki VR-anturin ja levyversiosta riippuen signaalimuunnospiirin sille. Honeywellin hall anturi ei pystynyt lukemaan noin pieniä hampaita.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #37
                Originally posted by Supa View Post
                Vähän offtopiciks menee mutta jos tarkoitat motronic pyörällä sitä 60-2 hampaista triggeripyörää niin hienosti toimii ainakin täällä. Vaatii toki VR-anturin ja levyversiosta riippuen signaalimuunnospiirin sille. Honeywellin hall anturi ei pystynyt lukemaan noin pieniä hampaita.
                Kiitokset siitä, tehdäänkin siis kolmella tapilla, Supa, jos noista tiiät niin pystytkö vaikka privaan selventää tuon trigger wheelin timingit, eli mille kohdille pitää tapit laittaa, jos maksimiennakoksi haluan vaikka sen 20-30-40 astetta, ja paljonko sitä kannattais ees maksimissaan olla?
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • tonnikala
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2002
                  • 199
                  • Mikkeli

                  #38
                  Originally posted by Supra^ View Post
                  käytitkö jakajaa sytytyksessä? miten sait toimimaan? Kannattaako mun hitsata tohon värinänvaimentimeen 3 tappia, vai tukeeko msns tuota motronicin hammaspyörää?
                  Jakajan kanssa oli - jakaja oli muutettu kiinteäksi (ei säätöjä). Triggerinä toimi kolme tappia kampiakselilla (=pappatunturin takaratas mistä oli poistettu hampaita siten että jäljelle jäi 3 hammasta 120 asteen välein). Anturina oli Honeywell 1GT101DC.

                  ..Tosin nykypäivävä on mahdollista käyttää monihammastriggereitä..

                  Täällähän se kolmen tapin periaate on kerrottu aika selkeesti:


                  Nykyään en enää käytä MS:ssa erillistä sytytysmooduulia, vaan puolaa (/puolia) ohjataan suoraan IGBT:llä, esim VB921. Tämä M20B23 tosin oli Boschin -139 sytytysmoduulilla, koska muutoin MS:ia ei saanut sytkää ohjaamaan. Toimi se tuolla Bsochilaisellakin kunhan muisti pitää pientä kärkiväliä tulpissa.

                  EDIT: Trigger angleksi kannattanee pistää jotain 45-75 väliltä. Ei oo niin nuukaa, mutta kuitenkin enemmän kuin 20-30.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎