ei nyt liity aiheeseen mut esim wrc pösössä on puristukset 11.5 ja ahtopaineet 2.8bar osa syy on kaasuläpän kuristin. no tosin autolla ei ajeta millään pumppu bensalla vaan 108-110 oktaanisella bensalla ja moottorin kestävyys on kunhan maaliin päästään... omat kokemukset rutut alas ja paineet ylös. entisessä ladassa (mintun vihreä) oli puristukset 7.2 ja paineet 2.2bar ja teho karvan yli 300, lähti ahtaan 2700 jälkeen. nykyisen bemarin rutut on 7.5 ja paineet tulee oleen yli 2bar toimivutta ei vielä tiedä, kun ens savut saa noin kk:den päästä
käytitkö jakajaa sytytyksessä? miten sait toimimaan? Kannattaako mun hitsata tohon värinänvaimentimeen 3 tappia, vai tukeeko msns tuota motronicin hammaspyörää?
Vähän offtopiciks menee mutta jos tarkoitat motronic pyörällä sitä 60-2 hampaista triggeripyörää niin hienosti toimii ainakin täällä. Vaatii toki VR-anturin ja levyversiosta riippuen signaalimuunnospiirin sille. Honeywellin hall anturi ei pystynyt lukemaan noin pieniä hampaita.
Vähän offtopiciks menee mutta jos tarkoitat motronic pyörällä sitä 60-2 hampaista triggeripyörää niin hienosti toimii ainakin täällä. Vaatii toki VR-anturin ja levyversiosta riippuen signaalimuunnospiirin sille. Honeywellin hall anturi ei pystynyt lukemaan noin pieniä hampaita.
Kiitokset siitä, tehdäänkin siis kolmella tapilla, Supa, jos noista tiiät niin pystytkö vaikka privaan selventää tuon trigger wheelin timingit, eli mille kohdille pitää tapit laittaa, jos maksimiennakoksi haluan vaikka sen 20-30-40 astetta, ja paljonko sitä kannattais ees maksimissaan olla?
käytitkö jakajaa sytytyksessä? miten sait toimimaan? Kannattaako mun hitsata tohon värinänvaimentimeen 3 tappia, vai tukeeko msns tuota motronicin hammaspyörää?
Jakajan kanssa oli - jakaja oli muutettu kiinteäksi (ei säätöjä). Triggerinä toimi kolme tappia kampiakselilla (=pappatunturin takaratas mistä oli poistettu hampaita siten että jäljelle jäi 3 hammasta 120 asteen välein). Anturina oli Honeywell 1GT101DC.
..Tosin nykypäivävä on mahdollista käyttää monihammastriggereitä..
Täällähän se kolmen tapin periaate on kerrottu aika selkeesti:
Nykyään en enää käytä MS:ssa erillistä sytytysmooduulia, vaan puolaa (/puolia) ohjataan suoraan IGBT:llä, esim VB921. Tämä M20B23 tosin oli Boschin -139 sytytysmoduulilla, koska muutoin MS:ia ei saanut sytkää ohjaamaan. Toimi se tuolla Bsochilaisellakin kunhan muisti pitää pientä kärkiväliä tulpissa.
EDIT: Trigger angleksi kannattanee pistää jotain 45-75 väliltä. Ei oo niin nuukaa, mutta kuitenkin enemmän kuin 20-30.
Comment