memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Yrkesman
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Bensalla vai E85:sella? Mikä kone?
    E85 ja 2.8L. Mulla tuo paineennousu johtuu joko bpaineensäätimen pienestä reiästä tai sitten siitä tankissa olevasta siirtolinjasta jossa on kanssa todella pieni reikä. Itsellä kun on säädettävä moottorinohjaus, niin laitoin PWM säätimen bpumpulle.
    Last edited by Yrkesman; 21-06-2019, 08:55.

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Bensalla vai E85:sella? Mikä kone?

Leave a comment:

• Yrkesman
    replied
    Tilasin nyt sitten tuon sovittimen kaveriksi suomalaiselta kauppiaalta Walbron 450 E85 -pumpun kun hinta oli sopiva, toivottavasti ei hirveästi liitinten kanssa askartelua vaadi E46:seen. :think Tulviiko "yli" muuten pumppua vaihtaessa jos tankki on reilusti yli puolillaan, muttei kuitenkaan täynnä? Mietin vain että joutuuko sieltä laskemaan vähän pois ennen vaihtorumban aloittamista..
    En tiedä miten uudemmassa E46ssa on, mutta ainakin tossa mun 98vm autossa walbro 450 lykkää niin paljon tyhjäkäynnillä polttoainetta , että bensanpaine ei pysy 3.5barissa vaan nousee.

Leave a comment:

• jluoma
    replied
    Tilasin nyt sitten tuon sovittimen kaveriksi suomalaiselta kauppiaalta Walbron 450 E85 -pumpun kun hinta oli sopiva, toivottavasti ei hirveästi liitinten kanssa askartelua vaadi E46:seen. :think Tulviiko "yli" muuten pumppua vaihtaessa jos tankki on reilusti yli puolillaan, muttei kuitenkaan täynnä? Mietin vain että joutuuko sieltä laskemaan vähän pois ennen vaihtorumban aloittamista..

Olisin sitä mieltä, että ei. Bensaletkusta luultavasti työntää vähän, vaikka linja olisi käytetty paineettomaksi irrottamalla bensapumpun sulake moottorin käydessä.

Nyt olen kai kaikkiaan 5-kertaa vaihtanut bensapumpun E46:seen, harjoituksen myötä nopeutuu varikkotoiminta.

Uusi tiiviste kannattaa olla joka kerta kun aukoo, käytetty kovettunut ei tiivisty kunnolla. Yhden kerran hätäpäissään senkin virheen tehnyt...

Leave a comment:

• Wespa
    replied

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Ihan on laitettu että säädetty ammattilaisen/ammattitasoisen harrastajan toimesta käymään e85:llä ja vaihdettu isommat suuttimet tms.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by muuris View Post
    Onko joku onnistuneesti hakenut Trafilta muutostukea, kun ei käytetä valmista E85-muutossarjaa vaan esim aftermarket ECUa? Lakiteksti ei kovin spesifisti sano, miten muutos pitää tehdä ja todeta.
    Originally posted by Pazi88 View Post
    On onnistunut ihan itse orggis moottorinohjausta käpälöimällä ja suuttimet vaihtamalla saada muutos tuki et eiköhän se onnistu aftermakrt ecullakin.
    Miten muutoskatsastus näiden omavalmisteiden kanssa?
    Mitäs muutostukihakemukseen olisi fiksua laittaa tälläisessä tapauksessa?
    Last edited by Muurahainen; 18-06-2019, 11:45.

Leave a comment:

• walopower
    replied
    Mä olen jokusen näitä M52-M54 ohjelmoinut etanolille.
    Itselläkin kesäisin pelkkä E85. Alle 10C rupeaa käynnistys vaikeutuun, kerää vettä ja e85:sta helpommin öljyihin, lämpenee huonommin. Myös kulutus lämpimällä kelillä suhteessa bensaan verrattuna pientä. Kesällä taas jäähdytyksestäkin vain etua, kulkee hieman paremmin jne.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei sinne mitään sovitinta tarvi ainakaan e39:ssä. Senkun vaihtaa orggiksen tilalle bolt on. Pikkusen tais sitä lukitus rautaa joutua vääntämään, mut helposti meni.
    Kiitos tiedosta. Itse vaan muistelin, että pumpun pidike olisi muovia, joka ottaa sivuilta kiinni pumppuun. Uusi pumppu kapeampi, niin siksi mietin sovitinta väliin. Miellellään en lotraisi kahta kertaa auton sisällä polttoaineen kanssa, niin ajattelin täältä kysäistä.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllä näyttäisi oleva hyvä bensan kestokin. Ei taida edes löytyä tuollaista sovitin rengasta alumiinista E39:iin walbro 255 kanssa.
    Ei sinne mitään sovitinta tarvi ainakaan e39:ssä. Senkun vaihtaa orggiksen tilalle bolt on. Pikkusen tais sitä lukitus rautaa joutua vääntämään, mut helposti meni.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Kestääkö se myös bensaa? Goretex nauha tuli itselle mieleen mitä pumpun ympärille voisi kietoa sopivan paksuisen kerroksen. Tai vaan O-renkaita useita kappaleita peräkkäin? Konstit on monet, vaikka itse tilasinkin vaan kalliin osan jäämättä miettimään.
    Kyllä näyttäisi oleva hyvä bensan kestokin. Ei taida edes löytyä tuollaista sovitin rengasta alumiinista E39:iin walbro 255 kanssa.

Leave a comment:

• jluoma
    replied
    Hieman vastaava niiden pumppujen mukana tuleekin, ei vaan osunut tasan sopivan kokoinen.

3D-tulostamalla jos tekee nylonista samoilla mitoilla kuin tuo alumiiniholkki, niin voisi tulla riittävän hyvä, että niitä kehtaa kaupitellakin.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    On siinä putkieristeen pätkälle hinta keksitty

Leave a comment:

• bemmeri
    replied
    Mites tuommoinen?

Mulla on vastaava.

Tuossa joku esimerkki.

Last edited by bemmeri; 14-06-2019, 09:22.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Voikos 3d-tulostimella tulostaa jotain tarpeeksi kestävää tuohon?
    Nylon. Vaatii toki vähän speciaali varsustusta printteriltä, mutta pitäisi onnistua. Jossain tais olla jopa e46 yms. korisille printattava walbro 450 adapteri vakio pumpun telineeseen :think

Leave a comment:

Working...
X