Announcement

Collapse
No announcement yet.

RacingDiffs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11131
    • Oulu

    #31
    Ramp Saver Shim: Näitä tarvii jos sulla on ne keskipalikoiden (missä on rampit) pinnat kulunu niin pahasti pilalle että niistä pitää koneistaa materiaalia pois että saa tasaiseksi. Niin noilla shimmeillä saa paksuuden ennalleen ja esijännityksen samaksi kuin ennen.

    Preload shims: Tämmösen tarviit jos se esijännitys jousiprikka on menny pilalle tai kuoleentunut lukon sisältä.

    Kahden levyn paketti on varmasti kaikkein järkevin perus käyttöön. Ja helppo laittaa kuin mikä. Kolmen levyn setillä saa jämymmän lukon ja vielä helppo laittaa, kun sieltä poistetaan vain yksi 3mm prikka että saa tilaa yhdelle lisä levyparille. Neljän levyn setti alkaa olla jo aika extreme ja asennuskin hankaloituu, kun pitää päätylevy vaihtaa. Vaatii laakereiden prässäämistä ja mulla myös laakereiden uudelleen shimmaamisen.

    Nyt ajoin ekat kilsat tuolla neljän levyn setillä ja ei ainakaan luistosta oo tietoakaan En nyt voinu mitata, mutta varmaan tyyliin 200nm on esijännitystä. Toimii ajossa muuten aika huomaamatta, mutta parkkipaikalla veivatessa kuuluu hirveä jytinä, pauke ja narina lukosta. Pitää kysyä onko nuo normaali ääniä vai pitäskö jotain tehdä :think

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Juhi$
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2009
      • 1268
      • Laukaa

      #32
      Jees elikkä kuulostaisi siltä että perä kannattaa avata ensin ja katsoa sitten tarviiko muuta kuin uudet levyt.
      Taidan ottaa tuon kahden levyn setin, uskon että se piisaa omiin tarpeisiin. Ei näytä olevan tuohon 210 perään kolmen levyn settiä edes tarjolla.
      Kiitoksia avusta

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #33
        Ei kannata noita 188 ja 210 verrata keskenään levymäärillä.
        210:stä saa "ylikireän" helposti. Sen kitkalevyjen väännönkesto on huomattavasti 188 rajumpi.

        Enemmän ei välttämättä ole paremmin. Varsinkaan esijännitystä.
        Moni ajaa radalla kokonaan ilman esijännitystä.
        Suuri esijännitys on moottorijarrulla kuin kässäristä vetäis. Mitä liukkaampi tie, sen varmemmin on ohjaamo täynnä käsiä.

        Tossa vähän juttua noista "väännönkestoista" eri perien välillä (sivulta 6 alkaen)

        Aprilia RSV4

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11131
          • Oulu

          #34
          Tulipa hommattua talvipommiin tommonen muunnossetti kokeeksi, kun oli tarjouksessa. Jospa sillä ei tarvis aina jäädä yhdellä sutimaan liukkaalla.


          Melko säälittävän kokoset nää kitkalevyt


          Tossa nuo asennusohjeet, kun en täällä ole aikaisemmin nähnyt esillä:



          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Peksu_M20
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 2122
            • Lahti

            #35
            Tuollainen tuli juuri asenneltua 168 perään. Tuli kyllä naurettua vatsa kippurassa kun tuo setti saapui tallille. Melko onneton kapistus, säästäisin rahat ihan kunnon perään. Toimii toki välttävästi ja talvella saattaa jotain auttaakkin.
            Mahtiala kustom - No connection
            Bmw E21 320A -81 "330i"
            Bmw e30 318is

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11131
              • Oulu

              #36
              Originally posted by Peksu_M20 View Post
              Tuollainen tuli juuri asenneltua 168 perään. Tuli kyllä naurettua vatsa kippurassa kun tuo setti saapui tallille. Melko onneton kapistus, säästäisin rahat ihan kunnon perään. Toimii toki välttävästi ja talvella saattaa jotain auttaakkin.
              Joo ei mitään puhetta että tuo riittäs missään tehopelissä. Vähän epäilyttää onko tuo rittäävä edes vakio autossa kesälläkään Talviajelua varten tuon itse hommasin, kun normi 188 kitkalukko maksaa nykyään about 3 kertaa tuon palikan verran.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                #37
                No mutta kun nimessä lukee Racing, niin kyllähän sen täytyy olla hyvä.


                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #38
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Joo ei mitään puhetta että tuo riittäs missään tehopelissä. Vähän epäilyttää onko tuo rittäävä edes vakio autossa kesälläkään Talviajelua varten tuon itse hommasin, kun normi 188 kitkalukko maksaa nykyään about 3 kertaa tuon palikan verran.
                  Suoraan lähdöissä paikalta en ole saanut lukkoa pettämään kertaakaan tänä kesänä, molemmat renkaat piirtää nätisti saman viivan. Jyrkissä mutkissa antaa lämmettyään selkeästi keveämmän puolen sutia hieman mutta tasapainoisesti etenee ja selvästi kitka parempi kuin ilman tätä kittiä. Kysessä ei siis mikään tehopeli mutta lyhyellä perällä ja 300hv. Hintaansa katsottuna en huonoja puolia ole löytänyt ja olen tyytyväinen, 188k perään asennettuna. Ilman kittiä en saanut kertaakaan molempia renkaita piirtämään, auto oli täysin yksi vetoinen ja loivissa nopeissa mutkissa keventyvän puolen rengas alkoi sutia, nyt ei sudi ja pito on tasapainoista.

                  Varmasti kitkalevyt pettää jossain vaiheessa. Tarkoitus olisi tulevana talvena avata perä ja tutkia kulumia huollon yhteydessä.

                  Comment

                  • voimapenari
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2013
                    • 30
                    • Hyvinkää

                    #39
                    Kasailin tuossa vakio typ188 lukkoa. Onko muut pistäneet merkille, että melko karhean oloiset nuo racingdiffsin dog platet ja preload shimmit? Vanhoista dog plateista näkee melkein peilikuvan, kuluman seurausta vai normaalia? :think Noille preload shimmeille lupaavat 30% lisää esijännitystä. Kukaan testannut paljonko tuoreilla osilla lukossa on oikeasti Nm? :think

                    edit: löin castrolit sisään mutta ei kyllä vielä 120nm kohdalla ainakaan luistanut. Liotkoon yön yli ja koestetaan lisää

                    Edit2: Kiinnostuneille. Yönyli öljyliotuksen jälkeen päädyin n. 100nm esijännitykseen. Kyseessä siis normi 2+2 levysetti + nuo jämymmät jousilevyt.
                    Last edited by voimapenari; 07-08-2019, 18:12.
                    E36 325 rataroskapönttö

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11131
                      • Oulu

                      #40
                      Tulipa tuo muunnossetti laitettua paikalleen ja ohan siinä hommansa. Varsinkin ilman kunnon koneistusvehkeitä.


                      Tuo 2.45mm mitä ohje käskee ottaa pois 188k:sta ei ihan pitäny paikkaansa, koska vaikka sen verran otti tavaraa, niin ei tuo palikka edes menny rattaiden väliin. 2.5mm kun otti kummastakin, niin sit alko mahtumaan mutta ei vieläkään ollu ihan ohjeen 32 milliä rako. Vielä joku 0.2mm puoleltaan piti ottaa ja oltiin 32millissä.


                      Siltikin ton tasauspyörästön tapin saaminen paikalleen oli haastavaa, kun nuo jouset väänti palikoita vähän vinoon ja aina joku kulma esti palikan paikalleen menon. Tein sitten pikku viisteen tapin päähän ja painoin prässillä paikalleen väkisellä, niin vääntyhän ne suoraan

                      Kyllähän tuo tuntu vähän ainakin lukottavan, eikä pitäny outoa ääntä ajossa. Mut enempää en oo testaillu.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Juhi$
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2009
                        • 1268
                        • Laukaa

                        #41
                        Taisi mennä koneistushommiksi:think En tiedä mitä tuolla yhden pakan välissä on käynyt kun tollaset jäljet tullut, mutta laitetaan kuntoon. Toinen ihan ok mutta pientä jälkeä sielläkin.

                        Racing diffsillä olevan kuvan perusteella 0,25mm koneistetaan molemmista pinnoista pois, mutta pitääkö sit tilata vaan yks sellainen 0,5mm shimmi ettei esijännitys muutu. Luulisi että molemmille puolille laitettava oma shimminsä. Vähän heikko tuo info tuolla sivuilla eikä kiinnostais moneen kertaan tilata.

                        Edit. Joo ilmeisesti noilla shimmeillä on tarkoituskin kasvattaa esijännitystä. Kai noista palikoista kärsii koneistaa vaikka 0,4mm per palikka niin kompensoi karvan verran varmasti vähän väsynyttä esijännitys prikkaa? Mielipiteitä?:think


                        Last edited by Juhi$; 16-11-2019, 17:05.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #42
                          En oo laittanu mitään lisää noihin joista on siistitty juuri tuollaisia jälkiä. Se esijännityksen määrä on ajamisen kannalta melko merkityksetön. Kasvaa kuitenkin kun lukossa tod näk on lisälevyjä? Eihän se vaikuta kuin lukon tiukkuuteen rullaustilanteessa. Miksi ne sitten myy noita jos ne on turhia? Jotta saa rahaa.
                          Last edited by petrolhead; 16-11-2019, 18:37.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11131
                            • Oulu

                            #43
                            Joo esijännityksellä ei nyt hirmu suurta merkitystä ole sinänsä. Toki kun noita on ohennettu, niin puolikkaiden pitää pyörähtää pidemmän matkaa ennenkuin lukko alkaa ottaan kiinni. Onko sillä sit käytännön merkitystä, niin tuskin :think

                            Mut joo itekki oon nuo vaan siistiny ja läjään. Yleensä ei kyl paria satkua enempää tarvi ottaa että pinta on taas siisti. Vaikka saattas näyttääkkin pahalta. Siihen kun on ennemmin, tullu lisää tavaraa, kuin kulunu pois.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Juhi$
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2009
                              • 1268
                              • Laukaa

                              #44
                              Noniin kiitoksia taas neuvoista. Otamma siis satikan, pari pois että pinta siisti ja sillä siisti.

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #45
                                Ku ne tarvike dogplatet saattaa äkkiä olla kympin paksummat kun nimellismitta. Mikä sille serbianpojalle ny sattuu käteen pakkaamossa
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎