Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20/25 Viritys ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P_KASA
    Newbiemmer
    • Dec 2004
    • 15

    M50B20/25 Viritys ?

    Miten olette virittänyt ko. moottoreita ?

    Itse ajattelin fiksata omaa M50B20 konetta jollain kunnon pakosarjalla, M3/M5 läppärungoilla, M3 nokilla ja jos kaivelis kantta hieman !

    Koko konetta en viitsi ruveta vaihtelemaan ja muutenkin jos rajoittas ton homman tohon yläpäähän.
    Pimpanos Los Poslinos
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    #2
    no.. ei tuu halvaksi. pelkät nokat, nostajat ja yläpään tiivistesarja luokkaa 1300e..

    ite suunittelin jos ois nokat vaihtannu,, mut hinta on niin kova, että en rupea, ennenkuin yläkerrassa on jotain vikaa.
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • P_KASA
      Newbiemmer
      • Dec 2004
      • 15

      #3
      Mihis sä niitä nostajia jos ei siellä oo nyt mitään vikaa ??
      Pimpanos Los Poslinos

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        #4
        turha edes miettiä M50 koneeseen M3 nokkia, enkä usko läppärunkojenkaan sopivan ihan pienillä muutoksilla
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • P_KASA
          Newbiemmer
          • Dec 2004
          • 15

          #5
          Miksi ei niitä sinne voisi miettiä ???
          Pimpanos Los Poslinos

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by P_KASA
            Miksi ei niitä sinne voisi miettiä ???
            laita vaan jyrkempää nokkaa niin menee loputkin paskoista väännöistä
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by P_KASA
              Mihis sä niitä nostajia jos ei siellä oo nyt mitään vikaa ??
              no kasaa sitten vanhoilla, jos haluat..
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • P_KASA
                Newbiemmer
                • Dec 2004
                • 15

                #8
                No kylläpäs on negatiivistä tää virittely ja visiointi !

                Pimpanos Los Poslinos

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  #9
                  Ameriikan maalla on porukka vaihdellu imunokan pakonokaksi (ilmeisesti jenkki-M3 pakonokka = normi M50 imunokka, varmaksi en mene sanomaan mutta jostain muistelisin noin lukeneeni ) ja imunokaksi kun vaihtaa M3 nokan + käy säätämässä niin pitäs tulla jonninverran lisätehoa.
                  Jenkkifoorumeilta löytynee lisätietoa ja positiivisempaa palautetta ku täältä tämän osalta
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • P_KASA
                    Newbiemmer
                    • Dec 2004
                    • 15

                    #10
                    No niin ! Kiitos jonskulle !

                    Tämänsuuntaisia vinkkejä vaan lisää jos joku tietää !
                    Pimpanos Los Poslinos

                    Comment

                    • Gonzalez
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 2632
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by Jonsku
                      imunokaksi kun vaihtaa M3 nokan
                      Tuosta vakio imunokka--->pakonokaksi modista oon kuullu schrickin nokkien yhteydessä, eli ei tarvitse ostaa Schrickin kallista pakonokkaa joka olis asteiltaan kuitenkin jotakuinkin sama (ellei täysin niin lähelle)...

                      Mutta käykö siis "euroopan M3:sen" nokat päikseen?? Vai tarkoitatko tätä alitehoista "jenkkilän M3:sta" jossa on tietääkseni M50-sarjan konekin??

                      Tuosta läppärunkojen modauksesta olisi kiva kuulla/lukee lisää mikäli jollain on varmaa tietoa asiasta...
                      530d GT F07 2010
                      325i E30 Cabriolet 1987

                      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        taas tätä samaa, mut taitaa vaan olla M50b20 koneen virittäminen aika turhaa rahan hukkaa... halvemma ja pienemmällä vaivalla laitat 2,5 koneen, ellei sit muuten vaan raha polta taskussa ja halua näprätä jotain.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Gonzalez
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 2632
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by bemu2000
                          taas tätä samaa, mut taitaa vaan olla M50b20 koneen virittäminen aika turhaa rahan hukkaa... halvemma ja pienemmällä vaivalla laitat 2,5 koneen, ellei sit muuten vaan raha polta taskussa ja halua näprätä jotain.
                          Ja taas tätä samaa "kone/auto vaihtoon" soopaa jota on joka topikki sivutolkulla niin täynnä että ei niistä kukaan enää jaksa tietoa etsiä!

                          Itse en ole lukenut yhtään topikkia jossa joku todella olisi tiennyt jotain M3-osien modaamisesta M50-sarjan koneisiin (siis nyt ei puhuta jenkkiversion osista). Kaikki vastaukset ko. asiaan on olleet tyyliin "joo ei ne sinne helposti tai ainakaan suoraan sovi", "auto vaihtoon", tai "joku kaveri kerto että osat on aika kalliita"...


                          ---> Eli, jos joku TIETÄÄ millanen homma on sovittaa M50/M52 koneeseen esim. M3:sen läppärunko niin asia varmasti kiinnostaisi monia, sillä tämä on yksi merkittävä palikka jolla ne M3:sen tehot on taiottu. Ja jos nyt ei keskitytä pelkästään 2-litraseen versioon---> Esim. 2.8:in voisi tuolla olla ihan mukava vaikutus.

                          Itse tiedän sen verran että M3:sen peltipakosarja ja putkisto käy suoraan, eli pakosarjan laipat sopii suoraan myllyn kylkeen tyyliin plug´n play... M3:sen putkessa lambdan paikkoja on kaksi, ja modaus toimii laittamalla lambdan toiseen näistä ja tukkimalla toisen. Alkupään M3:sten putkissa lambdan paikat on pakosarjan jälkeen ja myöhemmissä pakosarjassa.
                          Last edited by Gonzalez; 30-07-2005, 09:12.
                          530d GT F07 2010
                          325i E30 Cabriolet 1987

                          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            #14
                            Kiinnostaa kyllä!

                            Eli kyllä tuon M50-myllyn piristysvinkit varmasti monia kiinnostaa, yleensä kaikki ketjut joissa vinkkejä kysellään tukitaan täyteen noita "osta isompi mylly" jne. kommentteja. Jospa tähän ketjuun kerättäisiin nyt ne varsinaiset vinkit, tai keskustelu pidettäisiin ainakin positiivisena ja rakentavana.

                            Itseä ainakin kiehtoisi vaihtaa oman M50B25 koneen valupakosarja peltisatsiin, onhan se ainakin kauniimpi Onhan tehdaskin asentanut peltisarjat myöhemmin samaan konesarjaan, tuskin se pelkästään kustannussyistä on tehty..

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Pakosarjan materiaali harvemmin vaikuttaa voimaan, toki poikkeuksiakin on, muttei tämä kuulu siihen. Pakosarjan mitoitus kylläkin vaikuttaa voimaan, mutta silloin on kyseessä resonanssiahtaminen, eikä se oikein toimi vakionokilla koska overlappia ei juuri ole (ts. lisätehoa verrattuna hyvin suunniteltuun vakioputkistoon ei ole käytännössä saatavissa, sylinteri tyhjenee jo silläkin). Lisäksi resonanssiahtamisessa on yksi ikävä puoli: mitä enemmän sillä saadaan huipputehoa, sitä enemmän se vie tehoa, kun on vastaresonanssi päällä.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎