nosta nyt vaikka alkuun tilavuutta, laita M50 imusarja, nokat ja sen jälkeen custom lastu, niin eiköhän noistakin kivasti lisää löylyä tule... taitaa vaan samaan hintaan saada jo 530i:n mitä noihin palikoihin menee rahaa
no laitahan sitten topikkia pystyyn, kun alat rakentaa, ettei mene ihan haaveiluksi taas mukava periaate se on, mutta harvassa on ne ketkä toteuttaa...
minua kiinnostaa tuo m52b25 viritys vaikka aina kaikki mollaa että ei kannata/vaiha autoo. No nykyhinnoilla jäisin kyseisestä e39:stä noin 13tonttua miinuksen puolelle niin en vaihda! Auto/kone toimii, osaa on kiinni Dbilaksen lastusta peltisatsiin koneessa tällä hetkellä.
Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu joko M3 läppärunko tai Dbilaksen tarjoama muutossarja, nokat hieman kireempiin/jäykemmät jouset, puristus suhde 10,5nostettas sinne 11-12,5 tuntumaan ja muutenkin kasaan kerralla niin hyvillä osilla että pitäs saada vaikka 10000kiertämään. Jos 250-300hepoa vaparista saan ja kulutuksen kohtuulliseksi niin en valita!
Vaihda tilalle halpa 540i ja laitat sitten siihen rahaa sen verran mitä jää erotuksena. Tuolla jannmannin 10000 eurolla tekee aika paljon. Moottoriin tiivisteitä ja muuta perushuoltoa ja alustaan reilusti uutta osaa.
edit. Nythän oli kyse M52B25 koneesta, josta saa sen 200 aika helposti ulos mutta sen jälkeen rupee maksamaan isosti.
No eihän tämmöset rojektit oo ku rahasta kiinni.
Jota ei kyllä ole
olisihan se halvempaa ostaa jo vaikka m5... mutta pakko sitä on tuotakii ruoskaa rakennella, ihan rakentamisen ilosta! puhallin ois varmaan samaahintaluokkaa mutta vapari on aina vapari ei tarvii montaa kertaa vuoden sisään konetta aukoo
jos vielä kulutuksen saa pysymään alle kympin niin en mielestäni kovin pahana ikuisuus projektina pidä... ei oo tarkoitusta hävittää tuota autoo. rakennan mieluummin vaikka rataautoks joskus...
Ymmärtäähän tuon virittämisen innon jos rakkaus tuotteeseen on aitoa
Pitäisikö BTCF:lle perustuu uusi alue nimeltä Dreamroom, jossa voisi tuoda näytille photoshopattuja autoja mitä erillaisimmilla invidual-varusteilla ja erilaisia virtuaalituunaustopikkeja ebayn ostoslistoineen? Tehokäyrät piirtelisi vaikka facebookin scratchpadilla ja kulutuslukemiin käyttäisi mathrandomia
Hahaa, nyt on kyllä taas joku Vtecboy91 haaveilemassa omiaan.
Tulee mieleen tuon petrolhead-juniorin ratkaisu kaikkeen tehonpuutteeseen "Siihen pitää saada ilokaasut kiinni"
Ja Bimmermann , tuossa jannmannin kustannusarviossa on asia esitetty mielestäni vieläpä varovaisesti. Noita kymppitonnin kiekuvia koneita joudut rakentamaan useamman jos kovin monta tuhatta km meinaat vuodessa ajella.
Ja 10 L/ sadalla kulutus voi ristus
Realistisempiin haaveisiin voi saada asiallisia neuvojakin.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Tulee mieleen tuon petrolhead-juniorin ratkaisu kaikkeen tehonpuutteeseen "Siihen pitää saada ilokaasut kiinni"
Ja Bimmermann , tuossa jannmannin kustannusarviossa on asia esitetty mielestäni vieläpä varovaisesti. Noita kymppitonnin kiekuvia koneita joudut rakentamaan useamman jos kovin monta tuhatta km meinaat vuodessa ajella.
Ja 10 L/ sadalla kulutus voi ristus
Realistisempiin haaveisiin voi saada asiallisia neuvojakin.
No eikö sitä pidä vähän hullu olla jos bemarilla ajaa ja siitä vielä nauttii! on tuo minunkin kulkuväline ollut murheidensumppu mutta en oo vielä kontilleen menny, rahaa on palanu ja käsittämättömästi''omia''työtunteja kiinni niin arvostan jonkun verran kyseistä vehjettä.
Kun ei vaan satu olemaan kovin montaa muuta merkkiä jonka autot sais viisarin värähtämään
Tottahan se on että vähintään kymppi menis helposti ja minusta ne jotka kunnon osilla rakentaa niin voi mennä kaksikin. kaikkea ei voi saada esim. Pientä kulutusta/kestävää/kiertävää konetta.
Toiset arvostaa eriasioita? Mutta minua ei säväytä GTI lehden-rassit joissa on koria rakennettu ihan tuhottomasti ja tekniikan puolella kiilloitettu venakoppa!
Toinen joita en arvosta on ne jotka rakentaa kymmenen vuotta keskinkertaisella menestyksellä kun parhaat rakentaa yhteen''1''talveen esim. semmosen e30 että takapyöriltä saa vähintään jonku 360hepoa. No ne on niitä jotka on sen kymmenen vuotta rakentaneet niitä autoja vähintään yhen vuodessa?
Anteeksi maalaisuuteni mutta jos ketään ei kiinnosta kokeilla rakentaa m50/m52 konetta niin syytön siihen minä olen? Kannattaa varmaan minunkin alkaa rakentaa e21/e28 koria niin tuollakin rahalla sais paljon aikaan
Toinen joita en arvosta on ne jotka rakentaa kymmenen vuotta keskinkertaisella menestyksellä kun parhaat rakentaa yhteen''1''talveen esim. semmosen e30 että takapyöriltä saa vähintään jonku 360hepoa. No ne on niitä jotka on sen kymmenen vuotta rakentaneet niitä autoja vähintään yhen vuodessa?
Anteeksi maalaisuuteni mutta jos ketään ei kiinnosta kokeilla rakentaa m50/m52 konetta niin syytön siihen minä olen? Kannattaa varmaan minunkin alkaa rakentaa e21/e28 koria niin tuollakin rahalla sais paljon aikaan
Onko sulla nyt puurot ja vellit sekaisin vai mitä höpiset?
Rinnastatko nyt vapaastihengittävät ja ahdetut samaan kategoriaan virittämisen/tehojen suhteen, vai mitä höpiset noista tehoista?
Eli kaveri joka on 5v kehittänyt M42B18 konetta saaden siitä 220hv ulos on täysin turha "harrastaja" verrattuna kaveriin joka pistää M50B25 koneeseen yhden talven aikana ahtimen ja ottaa siitä +360hv takapyöriltä?
Kerro vähän lisää, näitä sun juttuja on mukava lukea
Kyllä täällä moniakin kiinnostaa M50/52 koneen rakentaminen, niillä vaan on realistiset kuvitelmat mitä kaikki maksaa ja mitä omasta lompakosta löytyy.
Sulla ei taida olla mitään hajua tekniikasta, eikä realiteetteja kustannuksista.
Perustuen noihin sun haaveisiin 300hv 2,5l vapari M50B25 koneesta.
100hv/l on vielä jotenkin kohtuu kustannuksilla yleisesti saatavissa monista BMW:n moottoreista, mutta +120hv/l maksaa 3-4 kertaa enemmän kuin 100hv/l.
Tämä perustuu S14B25 koneen kustannuksiin joka 2,5l BMW:n koneista on paras/helpoin/halvin ottaa se 300hv vapaastihengittävänä moottorina.
Comment