M50B20/25 Viritys ?
Collapse
X
-
jos vielä kulutuksen saa pysymään alle kympin niin en mielestäni kovin pahana ikuisuus projektina pidä... ei oo tarkoitusta hävittää tuota autoo. rakennan mieluummin vaikka rataautoks joskus...
-
No eihän tämmöset rojektit oo ku rahasta kiinni.
Jota ei kyllä ole
olisihan se halvempaa ostaa jo vaikka m5... mutta pakko sitä on tuotakii ruoskaa rakennella, ihan rakentamisen ilosta! puhallin ois varmaan samaahintaluokkaa mutta vapari on aina vapari
ei tarvii montaa kertaa vuoden sisään konetta aukoo
Leave a comment:
-
Vaihda tilalle halpa 540i ja laitat sitten siihen rahaa sen verran mitä jää erotuksena. Tuolla jannmannin 10000 eurolla tekee aika paljon. Moottoriin tiivisteitä ja muuta perushuoltoa ja alustaan reilusti uutta osaa.
edit. Nythän oli kyse M52B25 koneesta, josta saa sen 200 aika helposti ulos mutta sen jälkeen rupee maksamaan isosti.
Leave a comment:
-
Mikäs tälläsen viritys pakkomielteen budjetti on??Originally posted by Bimmerman88 View Postminua kiinnostaa tuo m52b25 viritys vaikka aina kaikki mollaa että ei kannata/vaiha autoo. No nykyhinnoilla jäisin kyseisestä e39:stä noin 13tonttua miinuksen puolelle niin en vaihda! Auto/kone toimii, osaa on kiinni Dbilaksen lastusta peltisatsiin koneessa tällä hetkellä.
Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu joko M3 läppärunko tai Dbilaksen tarjoama muutossarja, nokat hieman kireempiin/jäykemmät jouset, puristus suhde 10,5nostettas sinne 11-12,5 tuntumaan ja muutenkin kasaan kerralla niin hyvillä osilla että pitäs saada vaikka 10000kiertämään. Jos 250-300hepoa vaparista saan ja kulutuksen kohtuulliseksi niin en valita!
Ns. hyvät osat ja työ maksaa...
-nokat +1000e
-venttiilinjouset+ Ti retainerit +800e
-männät +1000e
-alakautta säädettävät paininkupit (jos pakko kierrättää +8500rpm)+1500e
-uudet veivit mitkä kestää kovat kierrokset + 1200e
-uus moottorinohjaus +1000e
-kova vauhtipyörä 200-500e
-kansityö +1000e
-uudet laakerit+tiivisteet+muuta pikkukilkettä +800e
-uus öljypumppu +100e
-läppärungot 500-1500e ?
-uudet jakopään kilkkeet 300e ?
Melkein syön hatullisen paskaa jos tollanen suunnitelma toteutuu
Ja ilman noita se 300hv on ainakin märkä uni M50B25 vaparilta.
Leave a comment:
-
nosta nyt vaikka alkuun tilavuutta, laita M50 imusarja, nokat ja sen jälkeen custom lastu, niin eiköhän noistakin kivasti lisää löylyä tule... taitaa vaan samaan hintaan saada jo 530i:n mitä noihin palikoihin menee rahaa
Leave a comment:
-
On on monesti on päästäny säälistä läpi
Kukahan noita koneita osais suunnitella :/ virtala racingillä on ainakin kovia vehkeitä mutta miten on katuliikenteenlaita...
Leave a comment:
-
kyllähän se pirun hienolta varmasti kuulostaisi mutta ei taida venat keretä enää mäntää karkuun ja katsastus sedän kanssa pitää olla vähintään seksisuhteessa että saa päästöistä läpi
saattas Sirviö sanoa että prk...
mutta siis mitä yritin sanoa on että onko noista läppärungoista millaista hyötyä? kierrosherkkyys vissiin pitäs kasvaa:P
Leave a comment:
-
minua kiinnostaa tuo m52b25 viritys vaikka aina kaikki mollaa että ei kannata/vaiha autoo. No nykyhinnoilla jäisin kyseisestä e39:stä noin 13tonttua miinuksen puolelle niin en vaihda! Auto/kone toimii, osaa on kiinni Dbilaksen lastusta peltisatsiin koneessa tällä hetkellä.
Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu joko M3 läppärunko tai Dbilaksen tarjoama muutossarja, nokat hieman kireempiin/jäykemmät jouset, puristus suhde 10,5nostettas sinne 11-12,5 tuntumaan ja muutenkin kasaan kerralla niin hyvillä osilla että pitäs saada vaikka 10000kiertämään. Jos 250-300hepoa vaparista saan ja kulutuksen kohtuulliseksi niin en valita!
ps.se ei ole siitä kiinni mitä rakentaa vaan miten rakentaa ja ylipäätään että suomessakin näillä lakipykälillä yms. On suorastaan ihme että joku edes jotain rakentaa. Säälittävää kun suomessa ei saa/ei ole kovin montaa m50 konetta ahtimella! Vituttaa :(
EDIT: ALKAA OTTAA PÄÄHÄN SIIHEN MALLIIN ETTÄ LAITAN KOHTA SUORAKYTKENTÄLAATIKON! sittenkin joku sanoo että ei oo hyvä kun huutaa... no mieluummin kuuntelen sitä ja pakoääniä kun ruoska supparia ja amisjumputuksia
Leave a comment:
-
Osaisikohan joku laskea puristus-suhteet mainitsemaani n. 2,3l kombinaatioon jossa:
-lohko m50b20
-kampiakseli m50b25 (isku 75mm)
-kiertokanget m50b20 (pituus 135mm)
-männät m50b20 vanos (puristus korkeus 31,64mm (ei vanos 10,5:1 puristus korkeus 42,8mm))
Itse en oikein luota omiin laskutuloksiin kun en ole edes aikaisemmin laskenut vastaavia laskuja, vai pystyykö niitä edes laskemaan ilman että on kone levällään vieressä !?
Last edited by Jezuz; 25-08-2005, 14:05.
Leave a comment:
-
muistaakseni martteliukselta väitettiin vuosia sitten että jossakin sport 2000sessa olisi käytetty M20 putkea hyvin tuloksin, tosin se on 2.0 kone mutta kuitenkin parin sadan hepan paikkeilla.. vastaava 2.5 pitäisi olla siinä 250hp kohalla.. siitä mitenkä sopii en ole varma koska oletin että kaikki modatut M50set tulee E30siin
Leave a comment:
mukava periaate se on, mutta harvassa on ne ketkä toteuttaa...
Leave a comment: