M50B20/25 Viritys ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jezuz
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 165
    • Varkaus

    #16
    Nostetaas aihetta hiukan !

    Mitäs mieltä olis gurut tällaisesta variaatiosta kuin: m50b20 ei vanos johon vaihtais 2,5l kampuran ja 2l vanos koneen männät, mieto kannen sipistely ja sit m3 nokat ?

    Tossa nykyisessä koneessä alkaa yläpään remppa lähenemään ja siinä samalla tsekkaa alakerran, joten siinä sivussahan noi palikat vaihtelis.
    Läppärungot olis myös aika pop mutta hieman hankala löytää ja maksavat perkeleet !
    Pimpanos Los Poslinos

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Vinkit m50 2,0 tehostukseen ei mene hukkaan täälläkään. Broidilla on erittäin hyvä e34 hyvillä varusteilla mutta laiska. Hieman pitäis ruutia saada lisää ilman koneen vaihtoa.

      Comment

      • mr.b
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 169
        • pietarsaari

        #18
        martelliuksella on nykyään M50 pakosarja, siitä kun aloittaa! ja varmasti onnistuu M50sen virittäminen paremmin kun esim M20!! osia ei yhtä paljon saatavilla mutta niitä on.
        BMW 320iA Touring -95
        Porsche 944 -86
        Buell xb9r -03
        Marin san rafael ~89
        Jalat -70

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #19
          Originally posted by mr.b
          martelliuksella on nykyään M50 pakosarja, siitä kun aloittaa! ja varmasti onnistuu M50sen virittäminen paremmin kun esim M20!! osia ei yhtä paljon saatavilla mutta niitä on.


          Just tsekkasin tuon pakosarjan, hinta 700 euroa ja modaamaan joutuu silti. Ihme klemmariviritys tuo liitos, vieläpä ennen lambdaa... M3:sen sarja menee just yhtä pienellä modauksella kuin tuo, ja niitä liikkuu myös halvemmalla kun kohdalle sattuu... (nimim.omistin joskus ja maksoin 300 euroa...)
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • Jezuz
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 165
            • Varkaus

            #20
            Ei toi martin satsi kyllä näytä kovin hyvältä ! primääriputket aivan erimittaiset !
            Pimpanos Los Poslinos

            Comment

            • Jaksu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 753
              • Kempele

              #21
              Nythän täällä on mielenkiintoinen thread... varsinkin tuo nokka-asia vaikuttaa mielenkiintoiselle. Mahtaakohan kenelläkään klubilaisella tuollaista viritystä M50-motissa.
              xdrive

              Comment

              • mr.b
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 169
                • pietarsaari

                #22
                M3 pakosarja on tietääkseni ihan oikeasti mitoitettu 3.0 tai 3.2 koneille... ja aika korkealle viritettyihin sellaisiin! on aika paljon ylimitotettu 2.5seen! on aika moni kokeillut jos vähän nettiä seuraa, etenkin ruotsissa jossa M3sia löytyy kolaroitunakin mistä niitä ottaa. kireät nokkat kehiin tai kompura kylkeen niin alkaa toimimaan mutta vakiokoneessa taitaa modattu M20 peltis olla parempi!
                BMW 320iA Touring -95
                Porsche 944 -86
                Buell xb9r -03
                Marin san rafael ~89
                Jalat -70

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by mr.b
                  M3 pakosarja on tietääkseni ihan oikeasti mitoitettu 3.0 tai 3.2 koneille... ja aika korkealle viritettyihin sellaisiin! on aika paljon ylimitotettu 2.5seen! on aika moni kokeillut jos vähän nettiä seuraa, etenkin ruotsissa jossa M3sia löytyy kolaroitunakin mistä niitä ottaa. kireät nokkat kehiin tai kompura kylkeen niin alkaa toimimaan mutta vakiokoneessa taitaa modattu M20 peltis olla parempi!
                  Tuo voi olla kyllä aivan totta...

                  Mutta M20 peltistä saa kyllä modata paljon ennenkö sopii M50-koneeseen (kaikki laipat vaihtoon) ja vieläpä E36-korin muotoihin, eli että sopii tilaansa konehuoneessa ja "osuu" alla oikealle kohtaa... Vai onko jollain tästä operaatiosta tarkempaa tietoa??
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • mr.b
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 169
                    • pietarsaari

                    #24
                    muistaakseni martteliukselta väitettiin vuosia sitten että jossakin sport 2000sessa olisi käytetty M20 putkea hyvin tuloksin, tosin se on 2.0 kone mutta kuitenkin parin sadan hepan paikkeilla.. vastaava 2.5 pitäisi olla siinä 250hp kohalla.. siitä mitenkä sopii en ole varma koska oletin että kaikki modatut M50set tulee E30siin
                    BMW 320iA Touring -95
                    Porsche 944 -86
                    Buell xb9r -03
                    Marin san rafael ~89
                    Jalat -70

                    Comment

                    • Jezuz
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2005
                      • 165
                      • Varkaus

                      #25
                      Osaisikohan joku laskea puristus-suhteet mainitsemaani n. 2,3l kombinaatioon jossa:

                      -lohko m50b20
                      -kampiakseli m50b25 (isku 75mm)
                      -kiertokanget m50b20 (pituus 135mm)
                      -männät m50b20 vanos (puristus korkeus 31,64mm (ei vanos 10,5:1 puristus korkeus 42,8mm))

                      Itse en oikein luota omiin laskutuloksiin kun en ole edes aikaisemmin laskenut vastaavia laskuja, vai pystyykö niitä edes laskemaan ilman että on kone levällään vieressä !?
                      Last edited by Jezuz; 25-08-2005, 14:05.
                      Pimpanos Los Poslinos

                      Comment

                      • Bimmerman88
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 117
                        • Tämä profiili poistettu käytöstä

                        #26
                        minua kiinnostaa tuo m52b25 viritys vaikka aina kaikki mollaa että ei kannata/vaiha autoo. No nykyhinnoilla jäisin kyseisestä e39:stä noin 13tonttua miinuksen puolelle niin en vaihda! Auto/kone toimii, osaa on kiinni Dbilaksen lastusta peltisatsiin koneessa tällä hetkellä.
                        Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu joko M3 läppärunko tai Dbilaksen tarjoama muutossarja, nokat hieman kireempiin/jäykemmät jouset, puristus suhde 10,5nostettas sinne 11-12,5 tuntumaan ja muutenkin kasaan kerralla niin hyvillä osilla että pitäs saada vaikka 10000kiertämään. Jos 250-300hepoa vaparista saan ja kulutuksen kohtuulliseksi niin en valita!

                        ps.se ei ole siitä kiinni mitä rakentaa vaan miten rakentaa ja ylipäätään että suomessakin näillä lakipykälillä yms. On suorastaan ihme että joku edes jotain rakentaa. Säälittävää kun suomessa ei saa/ei ole kovin montaa m50 konetta ahtimella! Vituttaa :(

                        EDIT: ALKAA OTTAA PÄÄHÄN SIIHEN MALLIIN ETTÄ LAITAN KOHTA SUORAKYTKENTÄLAATIKON! sittenkin joku sanoo että ei oo hyvä kun huutaa... no mieluummin kuuntelen sitä ja pakoääniä kun ruoska supparia ja amisjumputuksia
                        Last edited by Bimmerman88; 21-05-2009, 14:54. Reason: mielipidelisäys

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #27
                          Originally posted by Bimmerman88 View Post
                          -pitäs saada vaikka 10000kiertämään.
                          -250-300hepoa vaparista saan ja kulutuksen kohtuulliseksi niin en valita
                          Mahtaakohan 13000 riittää?
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Bimmerman88
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 117
                            • Tämä profiili poistettu käytöstä

                            #28
                            kyllähän se pirun hienolta varmasti kuulostaisi mutta ei taida venat keretä enää mäntää karkuun ja katsastus sedän kanssa pitää olla vähintään seksisuhteessa että saa päästöistä läpi saattas Sirviö sanoa että prk...
                            mutta siis mitä yritin sanoa on että onko noista läppärungoista millaista hyötyä? kierrosherkkyys vissiin pitäs kasvaa:P

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #29
                              No se voi olla. Mukava mieshän se sirviö on
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Bimmerman88
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 117
                                • Tämä profiili poistettu käytöstä

                                #30
                                On on monesti on päästäny säälistä läpi

                                Kukahan noita koneita osais suunnitella :/ virtala racingillä on ainakin kovia vehkeitä mutta miten on katuliikenteenlaita...

                                Comment

                                Working...
                                X