Announcement

Collapse
No announcement yet.

Täysin läpikäyty M50 savuttaa sinistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juho_
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2016
    • 1062
    • Suomi

    #16
    En oo ite käyttäny kantta aina plaanattavana mikäli ei ole ottanut lämpöä reilummin tai syöpymää, ja tiivisteen jämät lähtee hyvin pois.

    Silloin vaan hyvä putsaus ja uudella pahvilla nippuun.
    Hyvin on toiminut ja pitänyt.. niin 4syl kuin 6syl.

    Kannenpulttien kanssa jos ei halua ottaa mitään riskiä, että katkeaa viimeisessä vaiheessa niin ne uusiks.
    Mut on noitakin tullut käytetty pari kertaa kun on menneet vielä toleransseihin (ei ole venyneet liikaa).. ja kierteet putsattu tapilla lohkosta.

    Itse en enää luota satunnaisen varaosamyyjan sanomisiin sellaisten osien kohdalla, jotka on työläät vaihtaa
    Tää on kyllä vituttavaa, kun jotkut varaosamyyjät myy ns. mitä sattuu.
    "tuo on varmaa se oikee osa" asenteella.
    Kiva huomata sitte vaikka konetta kasatessa et jaa tuossa on nyt nippu vääränlaisia tiivisteitä ja ite kun kattoo tuotetietoja niin näkyy selvä vuosimalli ennen xxxx -maininta...
    Virheitä sattuu kaikille, mut asenne ratkaisee paljon.

    Tuntuu olevan paras joko suosia vaan sitä varaosamyyjää jonka tietää osaavan hommansa oikein, tai sit ettii ite varaosanumerot ja antaa vaan ne varaosamyyjälle niin _pitäisi_ tulla oikeat osat.

    Aika omituista on jos siellä olis vanos koneen renkaat paikoillaan.. onpahan reilulla välyksellä renkaat ainakin.
    Onko muuten renkaiden katkosvälyksiä tarkastettu, ja öljyrenkaan jousen voimaan kiinnitetty huomiota?
    Tämmönen "tuli vaan mieleen" juttu, että nuokin on ihan hyvä tarkastaa että tietää eikä oleta niiden olevan kunnossa jos ongelmia tulee.
    YouTube
    Instagram // Juhon Moottoripaja

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16419
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by Busch View Post

      Itseä tämä ainakin ärsyttäisi, melkein kokeilisin vielä jotain 10w-60 öljyä
      Ei ole sadassa asteessa mitään siirappia tuokaan...

      Comment

      • tepi_k
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 60
        • Iisalmi

        #18
        Eipä siinä öljy auta jos väärät renkaat on, varmaa puolenkymmentä tapausta tullu ilmi missä on väärillä männänrenkailla kasattu. Porukka ei vissii kiinnitä huomiota siihe että pystyvälystä vähä reilummin siellä männänrengas kolossa
        Iisalmi///Works

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by Juho_ View Post
          Tää on kyllä vituttavaa, kun jotkut varaosamyyjät myy ns. mitä sattuu.
          "tuo on varmaa se oikee osa" asenteella.
          Kiva huomata sitte vaikka konetta kasatessa et jaa tuossa on nyt nippu vääränlaisia tiivisteitä ja ite kun kattoo tuotetietoja niin näkyy selvä vuosimalli ennen xxxx -maininta...
          Virheitä sattuu kaikille, mut asenne ratkaisee paljon.

          Tuntuu olevan paras joko suosia vaan sitä varaosamyyjää jonka tietää osaavan hommansa oikein, tai sit ettii ite varaosanumerot ja antaa vaan ne varaosamyyjälle niin _pitäisi_ tulla oikeat osat.
          Toki virheitä sattuu, mutta kyllähän se myyjän asenne ja palvelualttius ratkaisee paljon. Osa vaan myy sen joka "varmaan käy". Onneksi itselle ei vielä tämän topikin tapaista ole sattunut. Ihan kiva jos kasaat sen koneen väärillä osilla ja huomaat sitten vasta myöhemmin, että osa x on väärä ja joudut purkamaan koneen taas. Hiton iso määrä työtä ja osatkin maksaa. Itse onneksi kasatessa huomannut, jos on tullut ei sopiva osa, jolloin on voinut sen vaihtaa ennen kasausta. Työläämpien osien kohdalla itse nykyisin aina selvitän alkuperäisen osanumeron, niin paljon varmemmin osuu osat kohdalleen.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #20
            Tosiaan uusilla osilla on ajettu nyt sen 225km, joten miten käy kannen ja lohkon tasopinnan. Mahtaako vaatia oikaisua? Kannen pultit nyt menee uusiksi, entä kannentiiviste tai kiertokankien pultit? Sorry, oon vielä kohtuullisen keltanokka.
            En mäkään kyllä näillä lähtötiedoilla alkais kantta plaamaanaamaan. Uudet renkaat paikoilleen, kasaan ja kovaa ajoa.

            Comment

            • meteor
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 123
              • Hämeenlinna

              #21
              Koneistamot mielellän plaanaa aina kannen, sehän tuo niille rahaa.Aina parempi mitä paksumpana kansi pysyy ja jos ei mitään vaurioita ole tiivistyspinnassa niin kiinni vaan ja toki sen suoruuden voi tarkistaa onhan siitä toleranssit olemassa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎