Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 kansi m20b25 alakertaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vesa suominen
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 21

    m20b20 kansi m20b25 alakertaan

    Kuten aiemmin tiedustelin täältä asiantuntioilta sopiiko kansi m20b20- b25 moottoriin.
    SUORAA EI SOVI! Mutta työstämisen jälkeen onnistuu.Itse kansi aihiot ovat samanlaiset molemmissa malleissa,josta m20b25 kannesta on työstetty männänreunasta viisteet palotilaan jyrsimellä.Itse toteutin samalla lailla paineilma jyrsimellä (vinkulla),Työstin palotilan oikeanlaiset viisteet,mallina oli tuhoutunut m20b25 kansi, josta valoin palotilasta mallin kipsillä.Aikaa vievää hommaa oli n.9tuntia jyrsintään meni.Kannen ja männän etäisyyden mittasin muovailuvahalla.Alkuperäisessä moottorissa se on n.1mm,joten käytin samaa välystä.Pienin sallittu minimi välyys on 0.7mm,muuten ottaa mäntä kiinni suurilla käyntinopeuksilla.Myös männän sorvausta harkittiin mutta jos männän harjanteen sorvaa pois laskee puristukset liikaa.Moottori toimii moitteettomasti 2l kannella ja teho ja vääntö on hyvä.
    Attached Files
    Last edited by vesa suominen; 03-09-2005, 13:21.
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    Hienoa että joku jaksaa, ja muistaa myös kertoa tietonsa muille!

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Eikös b25 koneessa ole isommat venttiilit? Vaihdoitteko niitä?

      t.Ville

      Comment

      • vesa suominen
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 21

        #4
        Jätin alkuperäset venttiilit.Venttiileissä on kyllä eroa 2mm,vanhemmissa eta moottoreissa on pienet venttiilit.

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by vesa suominen
          Jätin alkuperäset venttiilit.Venttiileissä on kyllä eroa 2mm,vanhemmissa eta moottoreissa on pienet venttiilit.
          On eta koneissa muitakin eroja...

          t.Ville

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            KAIKISSA E21-320/6, 323i ja uudemmissa 320i/323i-kansissa on samankokoiset venttiilit. Kuten myös 520i, 525e ja 325e. Vain 325i:ssä on nuo 2mm suuremmat venttiilit.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by T3
              Vain 325i:ssä on nuo 2mm suuremmat venttiilit.
              Ja varmaan 525i m20b25 koneisissa? Vai? Mä en noista kolmesatasista edes välitä tietää...

              t.Ville

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Originally posted by Kyytsis
                Ja varmaan 525i m20b25 koneisissa? Vai? Mä en noista kolmesatasista edes välitä tietää...

                t.Ville
                Juu ihan totta. Unohtui vaan kiireessä mainita tuo muoviauto.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Joma
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 1320
                  • Masku

                  #9
                  M20b20 kansi b25seen

                  Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon kyseisessä toimenpiteessä, onko kantta muokattava jotenkin ennen asennusta, vai pelkkä plaanaus sekä koeponnistus?

                  Paljonko tippuu kaakkeja pois pelistä?
                  E30 M52b28 M122h Amme
                  E28 x monta
                  E23 728i Ministeri
                  E10 1600-2 Garret

                  VW LT50 Huoltoajoneuvo
                  HD lapio jätskikruiseri

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #10
                    B20:n kantta on muokattava. Palotilojen reunoilta hieman veks, ettei männät kolahda kiinni.
                    Menetetyistä kaakeista en uskalla veikata, mutta normaaliajossa tuskin edes huomaat eroa. Yläkierroksilla eron varmaan huomaa pienenä tehon laskuna, kun venttiilit ovat 2mm pienemmät.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Joma
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1320
                      • Masku

                      #11
                      Tuota en olekkaan aikasemmin kuullut, täytyypi tarkistaa asia.
                      E30 M52b28 M122h Amme
                      E28 x monta
                      E23 728i Ministeri
                      E10 1600-2 Garret

                      VW LT50 Huoltoajoneuvo
                      HD lapio jätskikruiseri

                      Comment

                      • Peksu_M20
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 2121
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by Joma View Post
                        Tuota en olekkaan aikasemmin kuullut, täytyypi tarkistaa asia.
                        Mää vetäsin noi m20b20 palotilat tälläi. Noin ainekin mahtui pyörimään. Vähempikin ehkä riittäis?

                        Mahtiala kustom - No connection
                        Bmw E21 320A -81 "330i"
                        Bmw e30 318is

                        Comment

                        • Joma
                          BTCF Member
                          • Feb 2011
                          • 1320
                          • Masku

                          #13
                          Pitääköhän toi kansi nyt sit koneistamolle kuitenkin vielä viedä.....

                          Ei paksu massatiiviste riittäis jaa mitäs ohjeita sitä sit koneistajalle antais?

                          Ihan uutta näitte kansien kanssa touhuaminen, just sain nyppästyä vanhan irti ja vertailtua.

                          Ja kuinkahan paljon tuosta koneistamisesta mahtaa köyhtyä. :think
                          E30 M52b28 M122h Amme
                          E28 x monta
                          E23 728i Ministeri
                          E10 1600-2 Garret

                          VW LT50 Huoltoajoneuvo
                          HD lapio jätskikruiseri

                          Comment

                          • Mikkeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 805
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by Joma View Post
                            Pitääköhän toi kansi nyt sit koneistamolle kuitenkin vielä viedä.....

                            Ei paksu massatiiviste riittäis jaa mitäs ohjeita sitä sit koneistajalle antais?

                            Ihan uutta näitte kansien kanssa touhuaminen, just sain nyppästyä vanhan irti ja vertailtua.

                            Ja kuinkahan paljon tuosta koneistamisesta mahtaa köyhtyä. :think
                            Mitä aiot koneistaa? Tuon palotila muutoksenko?
                            Kannattaa ite se vingutella, koneistamoissa maksaa yli 50€ tunti kun rupeavat jotain puuhaamaan. Tommoinen palotilan muokkaus tuskin on hirvittävän tarkka homma, kunhan koko pysyy samana.
                            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                            TDS osaa.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #15
                              Ehkä tyhmä kysymys, mut miks ei voi laittaa B25 kantta?
                              B20 kansi B25 alakertaan vaatii tuon palotilan muokkauksen, ja imukanavat joutuu kohdistamaan B25 imusarjaan sopiviksi.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎