Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 moottorista juttu dieselworld magazinessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hcet
    BTCF Member
    • Oct 2018
    • 124
    • Tampere

    #16
    Cp4 mallinen pumppuhan noilla taitaa olla joten tuollaiset paineet on täysin mahdollisia.

    Comment

    • Jacques
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 573
      • pk

      #17
      Vaan mistä saisi L-muotoisen railipaineanturin, joka mahtuu M57 tukkiin? Ilomielin voisi prototyypittää ja rikkoa toisen koneen kokeillessa.

      Toiselta foorumilta luin jo vuosia sitten että oli jokin vag:n railianturi sopinut ja moottori sulatettu 2300barin kokeilupaineilla moottoritiellä.
      G30 540i
      F32 435d

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #18
        Darksideltä saa 2700bar anturia sekä määränsäädintä jotka sopii M57.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4630
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Jacques View Post
          Vaan mistä saisi L-muotoisen railipaineanturin, joka mahtuu M57 tukkiin? Ilomielin voisi prototyypittää ja rikkoa toisen koneen kokeillessa.

          Toiselta foorumilta luin jo vuosia sitten että oli jokin vag:n railianturi sopinut ja moottori sulatettu 2300barin kokeilupaineilla moottoritiellä.
          Pikaisesti asiaa tutkimalla vakio pumppu ei jaksa 2500 bar paineilla vaan hytyy varsin nopeasti. Jonkinverran näiden romanialaisten touhuista näyttää löytyvän juttua netistä.

          edit. täällä on mainittu että tupla cp3 löytyy pumppuna.
          Ja mainittu että myös suuremmat suuttimet ja myös 8HP askikonversio.
          This is the new project Completechip is been working during the winter 3.0 M57 engine prepared by Dragos himself. custom big biturbo setup done in house dual cp3 pump built in house big injectors , custom rail nothing is been left untouched. 8hp gearbox conversion with standalone All...
          Last edited by fraatti; 21-07-2021, 12:48.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Jacques
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 573
            • pk

            #20
            Darksiden tarjoama 2700bar (550d) anturi on mallia suora, eikä sovi E9x 335d:n railitukin päähän, tila loppuu imusarjan muodon takia. Heidän ratkaisunsa asiaan (tukin lyhentäminen) on vähintäänkin kyseenalainen.

            Riittäneekö CP3 R90 pumppu, kun duraatiota voidaan lyhentää korkeamman paineen myötä? 1800bar paineilla ilman muutoksia maksimi on noin 1240ús suutinkartalla, korkeammalla paineella ruiskutusaika voisi olla paljon pienempi.
            Vai onko tämä rakenteesta riippuen, ettei CP3 pysty ylläpitämään tasaista korkeaa (>2000bar) painetta linjastossa.

            Vaikka jätän reilun 10% CP3 pumpun kapasiteetista käyttämättä, yläkierroksilla toteutuu 30asteen ruiskutuskulma joka on kaukana optimista.
            Ei liene sattumaa että niin E-srj x35d, F-srj 35d tai 550d, tehdas on tehnyt ohjelmat 20 asteen ruiskutuskulmaa vasten yläkierroksille. Tehonlisäys mallien välillä on tehty nimenomaan ruiskutuspainetta lisäämällä.
            G30 540i
            F32 435d

            Comment

            • teemu5566
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2017
              • 308
              • Seinäjoki

              #21
              Eihän se pumpun tuotto lisäänny vaikka paineita nostaa.

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 573
                • pk

                #22
                Vaikka duraatio vähenee paineen noston myötä, rasitus pumpulle kasvaa. Etenkin jos ollaan jo tuoton rajoilla.
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • teemu5566
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2017
                  • 308
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Eihän kompressorinkaan tuotto lisäänny vaikka nostat paineen 8bar -> 10bar.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    #24
                    Pumpun tuoton loppumisenhan näkee siitä, jos paine ei nouse pyydettyyn kun mennään kaasu lattiassa
                    Last edited by Urpo_rotta; 30-07-2021, 15:09.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4630
                      • Tampere

                      #25
                      Kyseisestä koneesta löytynee se 3000bar ja CP3 pumppu mutta odotus pitkälle eliniälle ei ole kova.

                      Tässä viestissä ja kommenteissa on juttua tuosta...
                      Testare&configurare sistem de injectie la 3000bar+ pe BMW 3.0d M57N2, injectoare stock (077). Pompa de inalta presiune CP3 upgrade. #BOSCHEDC16CP35patch...
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Mitä korkeampi paine niin sitä hienojakoisempi on suihku, mikä on taas palotapahtumalle hyvä asia.

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5174
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by Hezman View Post
                          Mitä korkeampi paine niin sitä hienojakoisempi on suihku, mikä on taas palotapahtumalle hyvä asia.
                          Eiköhän siinä ole muitakin tekijöitä mukana.
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            #28
                            .
                            Tehoa tulee, kun saadaan sylinteriin ilmaa (happea) ja polttoainetta.
                            Polttoaineen ruiskutuksen kanssa voi pelata ja puuhastella, mutta ilman kanssa ei. Tehoa tulee maksimissaan juurikin sen verran, mihin ilman määrä riittää.

                            Korkeammasta ruiskutuspaineesta on tiettyä etua, toisessa vaakakupissa osien kestävyys ja itse palotapahtuman hallinta, vakioasetukset ohjelmassa ei välttämättä enää palvelekkaan tarkoitustaan kuvitellula tavalla, jos muutos paineessa on kovin suuuri.

                            700,n suuruusluokan teho vaatii 4500rpm kohdalla noin 165mg/isku polttoainetta, M550d,n vakiosuuttimilla pitäisi juuri ja juuri siihen kyetä.

                            Polttoaineen määrästä laskettu, tarvittavan ilman määrä suuruusluokkana 2500mg/isku vielä siinä max tehon kohdalla. Käsittääkseni kaikkien uudempien maffi lukee kyllä. M550d vaatii ko ilman määrälle kansitöiden lisäksi aika lähelle 4bar ahtoja. Vakio M550d,n kansi virtaa inan päälle 500hv ja se vanhempi M57 vähän alle. Nämä ovat mitattuja arvoja.
                            .
                            Kun ja jos joku on saanut moottorinsa toimimaan ja hyvin vetoja - usein aika pinnistyksen jälkeen, niin ehkäpä hän ei olekkan niin valmis heti pullauttamaan kaikkea valmiina toisten kummasteltavaksi, vaikka siltä ensin näyttäisikin ... .
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              #29
                              On se jännä kun on otettu mekaanisesti vakiosta moottorista (kansi) 700hp, ja mitattu suorituskyky tukee niitä lukuja, mutta silti täällä vielä sanotaan ettei kansi virtaa kuin alle 500hp.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5273
                                • Pirkkala

                                #30
                                Originally posted by Supra^ View Post
                                On se jännä kun on otettu mekaanisesti vakiosta moottorista (kansi) 700hp, ja mitattu suorituskyky tukee niitä lukuja, mutta silti täällä vielä sanotaan ettei kansi virtaa kuin alle 500hp.
                                Eikös tuossa yllä nimenomaan epäilty että ihan kaikkea ei kaikki ole halukkaita kertomaan?
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎