Cp4 mallinen pumppuhan noilla taitaa olla joten tuollaiset paineet on täysin mahdollisia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M57 moottorista juttu dieselworld magazinessa
Collapse
X
-
Vaan mistä saisi L-muotoisen railipaineanturin, joka mahtuu M57 tukkiin? Ilomielin voisi prototyypittää ja rikkoa toisen koneen kokeillessa.
Toiselta foorumilta luin jo vuosia sitten että oli jokin vag:n railianturi sopinut ja moottori sulatettu 2300barin kokeilupaineilla moottoritiellä.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Darksideltä saa 2700bar anturia sekä määränsäädintä jotka sopii M57.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostVaan mistä saisi L-muotoisen railipaineanturin, joka mahtuu M57 tukkiin? Ilomielin voisi prototyypittää ja rikkoa toisen koneen kokeillessa.
Toiselta foorumilta luin jo vuosia sitten että oli jokin vag:n railianturi sopinut ja moottori sulatettu 2300barin kokeilupaineilla moottoritiellä.
edit. täällä on mainittu että tupla cp3 löytyy pumppuna.
Ja mainittu että myös suuremmat suuttimet ja myös 8HP askikonversio.
Last edited by fraatti; 21-07-2021, 12:48.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Darksiden tarjoama 2700bar (550d) anturi on mallia suora, eikä sovi E9x 335d:n railitukin päähän, tila loppuu imusarjan muodon takia. Heidän ratkaisunsa asiaan (tukin lyhentäminen) on vähintäänkin kyseenalainen.
Riittäneekö CP3 R90 pumppu, kun duraatiota voidaan lyhentää korkeamman paineen myötä? 1800bar paineilla ilman muutoksia maksimi on noin 1240ús suutinkartalla, korkeammalla paineella ruiskutusaika voisi olla paljon pienempi.
Vai onko tämä rakenteesta riippuen, ettei CP3 pysty ylläpitämään tasaista korkeaa (>2000bar) painetta linjastossa.
Vaikka jätän reilun 10% CP3 pumpun kapasiteetista käyttämättä, yläkierroksilla toteutuu 30asteen ruiskutuskulma joka on kaukana optimista.
Ei liene sattumaa että niin E-srj x35d, F-srj 35d tai 550d, tehdas on tehnyt ohjelmat 20 asteen ruiskutuskulmaa vasten yläkierroksille. Tehonlisäys mallien välillä on tehty nimenomaan ruiskutuspainetta lisäämällä.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Pumpun tuoton loppumisenhan näkee siitä, jos paine ei nouse pyydettyyn kun mennään kaasu lattiassaLast edited by Urpo_rotta; 30-07-2021, 15:09.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kyseisestä koneesta löytynee se 3000bar ja CP3 pumppu mutta odotus pitkälle eliniälle ei ole kova.
Tässä viestissä ja kommenteissa on juttua tuosta...
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
.
Tehoa tulee, kun saadaan sylinteriin ilmaa (happea) ja polttoainetta.
Polttoaineen ruiskutuksen kanssa voi pelata ja puuhastella, mutta ilman kanssa ei. Tehoa tulee maksimissaan juurikin sen verran, mihin ilman määrä riittää.
Korkeammasta ruiskutuspaineesta on tiettyä etua, toisessa vaakakupissa osien kestävyys ja itse palotapahtuman hallinta, vakioasetukset ohjelmassa ei välttämättä enää palvelekkaan tarkoitustaan kuvitellula tavalla, jos muutos paineessa on kovin suuuri.
700,n suuruusluokan teho vaatii 4500rpm kohdalla noin 165mg/isku polttoainetta, M550d,n vakiosuuttimilla pitäisi juuri ja juuri siihen kyetä.
Polttoaineen määrästä laskettu, tarvittavan ilman määrä suuruusluokkana 2500mg/isku vielä siinä max tehon kohdalla. Käsittääkseni kaikkien uudempien maffi lukee kyllä. M550d vaatii ko ilman määrälle kansitöiden lisäksi aika lähelle 4bar ahtoja. Vakio M550d,n kansi virtaa inan päälle 500hv ja se vanhempi M57 vähän alle. Nämä ovat mitattuja arvoja.
.
Kun ja jos joku on saanut moottorinsa toimimaan ja hyvin vetoja - usein aika pinnistyksen jälkeen, niin ehkäpä hän ei olekkan niin valmis heti pullauttamaan kaikkea valmiina toisten kummasteltavaksi, vaikka siltä ensin näyttäisikin ... .CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
On se jännä kun on otettu mekaanisesti vakiosta moottorista (kansi) 700hp, ja mitattu suorituskyky tukee niitä lukuja, mutta silti täällä vielä sanotaan ettei kansi virtaa kuin alle 500hp.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostOn se jännä kun on otettu mekaanisesti vakiosta moottorista (kansi) 700hp, ja mitattu suorituskyky tukee niitä lukuja, mutta silti täällä vielä sanotaan ettei kansi virtaa kuin alle 500hp.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment