Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 moottorista juttu dieselworld magazinessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #31
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Eikös tuossa yllä nimenomaan epäilty että ihan kaikkea ei kaikki ole halukkaita kertomaan?
    No sehän olisi sama kuin väittäisi amerikan joea valehtelijaksi. Jenkkilän tyypit noissa päivityksissään kuitenkin monesti painottaneet tuota vakiomoottori-asiaa. Kaikki on toki mahdollista.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5273
      • Pirkkala

      #32
      Originally posted by Supra^ View Post
      No sehän olisi sama kuin väittäisi amerikan joea valehtelijaksi. Jenkkilän tyypit noissa päivityksissään kuitenkin monesti painottaneet tuota vakiomoottori-asiaa. Kaikki on toki mahdollista.
      Itellä ei tulis mieleenkään epäillä Amerikan-Joen rehellisyyttä
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #33
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Itellä ei tulis mieleenkään epäillä Amerikan-Joen rehellisyyttä
        En minäkään ihan kaikkea purematta niele, varsinkaan amerikanjoen hp/whp-lukemia. Nyt vaan on ihan järkeviä suorituskykymittauksiakin tehty jotka tukee niitä väitettyjä lukemia, niin alkaa kuulostamaan ihan uskottavalta. Ja jos kehutaan että vakiokoneesta saa noinkin paljon, sekä tarkoitus on myös myydä noita virityspaketteja, niin huijaaminen olisi itseään jalkaan ampumista.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • Jacques
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 573
          • pk

          #34
          Joe toimii hyvänä esimerkkinä ja suunnannäyttäjänä mikä on mahdollista. Ei muuta kuin tekemään perässä ja jos sama pystytään todistettavasti toistamaan vakiokannella niin uskottavahan se silloin on.
          Penkki jossa on autoa käytetty 8v ajan, on selvä maksimi siinä 380hv rengastehoa. Ei mene tällä tekniikalla yli vaikka ilmanmäärää, syöttöä tai ruiskutusennakkoa naaplaa sinne sun tänne.
          Last edited by Jacques; 01-08-2021, 12:10.
          G30 540i
          F32 435d

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4630
            • Tampere

            #35
            Näyttää namakirjasivujen mukaan olevan kolmen ahtimen settikin myynnissä mutta vaatii paikanpäällä rassaamista. Hinnastoon tuo ei ole kuitenkaan päätynyt. Jotenkin jää sellainen maku että romanialaista kyrsii näiden settien myynti.

            Santjer Performance Development specializes in engineering and manufacturing high performance power train components for the automotive industry.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #36
              Originally posted by fraatti View Post
              Näyttää namakirjasivujen mukaan olevan kolmen ahtimen settikin myynnissä mutta vaatii paikanpäällä rassaamista. Hinnastoon tuo ei ole kuitenkaan päätynyt. Jotenkin jää sellainen maku että romanialaista kyrsii näiden settien myynti.

              https://santjerperformance.com/colle...-0l-diesel-m57
              Taitaa kyrsiä härmäläisiäkin.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                #37
                Originally posted by Supra^ View Post
                On se jännä kun on otettu mekaanisesti vakiosta moottorista (kansi) 700hp, ja mitattu suorituskyky tukee niitä lukuja, mutta silti täällä vielä sanotaan ettei kansi virtaa kuin alle 500hp.
                Sinun on se helppo tarkistaa itsekkin, katsot ilmamassan arvon 4500rpm kohalla. Moottori voi antaa maksimissaan juuri sen verran tehoa, kun mihin kannen virtaus riittää.

                Sanottakoon vielä selvyydeksi, että en epäile tulosta, mutta noilla muutosilla siihen ei päästä, vaan jäädään noin 500,n tasoon.
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • Hcet
                  BTCF Member
                  • Oct 2018
                  • 124
                  • Tampere

                  #38
                  Taitaa romanialaisia kyrsiä se että meren takana on heidän ideat apinoitu ja kaupallistettu. Tälläinen kuva jäänyt.

                  Kannen virtauksesta en sano mitään, mutta M57:kin kairaamattomalla kannella huudellaan 500hv koneelta. Rajoittajaksi jää puuttuva polttoaine ja kierroksia olisi varaa nostaa.

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #39
                    Originally posted by tuikku View Post
                    Sinun on se helppo tarkistaa itsekkin, katsot ilmamassan arvon 4500rpm kohalla. Moottori voi antaa maksimissaan juuri sen verran tehoa, kun mihin kannen virtaus riittää.

                    Sanottakoon vielä selvyydeksi, että en epäile tulosta, mutta noilla muutosilla siihen ei päästä, vaan jäädään noin 500,n tasoon.
                    Olet näitä lukemattoman määrän tehnyt, ja kokemusta on, se on selvää ja suuresti arvostettua. Juuri sen takia osaat varmaan myös hyvin perustella miksi se moottori ei hengittäisi vakiona 500hv:n jälkeen.

                    Minun mielestä ihan täysin looginen syy on pakopaine. Kannen jälkeen on ahtaat vakiokuoriin tehdyt ahtimet vastassa, joiden läpi ei vaan saa puskettua tarpeeksi pakokaasuja. Ja kun lisäilman toivossa lisätään ahtopainetta, nousee pakopaine suhteessa ahtopaineeseen jo niin paljon, että nostosta saatu lisäilmamäärä ei auta mitään (moottorin hyötysuhde tippuu). Toinen ongelma on se että tarvitaan korkeita ahtopaineita, jolloin tuollainen sekventiaalina toimiva yhdistelmä (käytännössä pelkkä iso ahdin) ei edes mitenkään muokattuna voi olla lähelläkään parhainta hyötysuhdealuettaan kun siitä yritetään puristaa yli 4:1 painesuhdetta.

                    No mitä nuo jenkit nyt sitten ovat tehneet? Laittaneet kolmannen ahtimen joka ratkaisee nämä edellä mainitut ongelmat. Pakopaineet pysyvät kurissa, kun vakioahtimet ohitetaan erillisellä hukkaportilla suoraan kolmannelle ahtimelle. Painesuhteet sekä kompuroiden hyötysuhteet pysyvät optimaalisina, kun kolmas ahdin on sarjassa (compound) vakioahtimien kanssa, jolloin esimerkiksi 4:1 painesuhde ei vaadikaan enää kuin 2:1 painesuhteen sekä vakioahtimilta että kolmannelta ahtimelta. Kaikki pysyvät optimialueella eikä mikään paikka mene tukkoon.

                    Ja kyllä, omakin vastaava on rakenteilla joten sen takia mielenkiintoa aiheeseen on, ja myös kriittistä tutkimusta sekä laskelmia tehty eikä vaan taivasteltu.

                    PS. Olisi mielenkiintoista kuulla miten korkealle pakopaineet nousee hybridiahtimilla varustetuissa M57, verrattuna ahtopaineeseen. Vaikuttaa vaan kovasti siltä ettei kukaan edes vaivaudu mittaamaan niitä.
                    Last edited by Supra^; 01-08-2021, 23:01.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4630
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Olet näitä lukemattoman määrän tehnyt, ja kokemusta on, se on selvää ja suuresti arvostettua. Juuri sen takia osaat varmaan myös hyvin perustella miksi se moottori ei hengittäisi vakiona 500hv:n jälkeen.

                      Minun mielestä ihan täysin looginen syy on pakopaine. Kannen jälkeen on ahtaat vakiokuoriin tehdyt ahtimet vastassa, joiden läpi ei vaan saa puskettua tarpeeksi pakokaasuja. Ja kun lisäilman toivossa lisätään ahtopainetta, nousee pakopaine suhteessa ahtopaineeseen jo niin paljon, että nostosta saatu lisäilmamäärä ei auta mitään (moottorin hyötysuhde tippuu). Toinen ongelma on se että tarvitaan korkeita ahtopaineita, jolloin tuollainen sekventiaalina toimiva yhdistelmä (käytännössä pelkkä iso ahdin) ei edes mitenkään muokattuna voi olla lähelläkään parhainta hyötysuhdealuettaan kun siitä yritetään puristaa yli 4:1 painesuhdetta.

                      No mitä nuo jenkit nyt sitten ovat tehneet? Laittaneet kolmannen ahtimen joka ratkaisee nämä edellä mainitut ongelmat. Pakopaineet pysyvät kurissa, kun vakioahtimet ohitetaan erillisellä hukkaportilla suoraan kolmannelle ahtimelle. Painesuhteet sekä kompuroiden hyötysuhteet pysyvät optimaalisina, kun kolmas ahdin on sarjassa (compound) vakioahtimien kanssa, jolloin esimerkiksi 4:1 painesuhde ei vaadikaan enää kuin 2:1 painesuhteen sekä vakioahtimilta että kolmannelta ahtimelta. Kaikki pysyvät optimialueella eikä mikään paikka mene tukkoon.

                      Ja kyllä, omakin vastaava on rakenteilla joten sen takia mielenkiintoa aiheeseen on, ja myös kriittistä tutkimusta sekä laskelmia tehty eikä vaan taivasteltu.

                      PS. Olisi mielenkiintoista kuulla miten korkealle pakopaineet nousee hybridiahtimilla varustetuissa M57, verrattuna ahtopaineeseen. Vaikuttaa vaan kovasti siltä ettei kukaan edes vaivaudu mittaamaan niitä.
                      Täällä on moisesta kuviakin
                      Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4630
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by Hcet View Post
                        Taitaa romanialaisia kyrsiä se että meren takana on heidän ideat apinoitu ja kaupallistettu. Tälläinen kuva jäänyt.

                        Tämän viestin mukaan romanialaisten laite on tuplapumpulla mutta kahdella ahtimella.
                        This is the new project Completechip is been working during the winter 3.0 M57 engine prepared by Dragos himself. custom big biturbo setup done in house dual cp3 pump built in house big injectors , custom rail nothing is been left untouched. 8hp gearbox conversion with standalone All...


                        Mikähän tuossa 6hp askissa sekoaa noin 550kaakin paikkeilla?

                        Tämähän on siihen ratkaisu.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Jacques
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 573
                          • pk

                          #42
                          Originally posted by Hcet View Post
                          Kannen virtauksesta en sano mitään, mutta M57:kin kairaamattomalla kannella huudellaan 500hv koneelta. Rajoittajaksi jää puuttuva polttoaine ja kierroksia olisi varaa nostaa.
                          500 rajapyykki ja puuttuva polttoaine kuulostaa että viimeiset kymmenet hevoset on väkisin puristettu ulos huonolla hyötysuhteella tai alle 3600rpm rajun väännön turvin.
                          Kun 100-200km/h saa kellotettua 8s tai alle, 500hv on uskottava, vähän korista riippuen.
                          G30 540i
                          F32 435d

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4630
                            • Tampere

                            #43
                            Originally posted by Jacques View Post
                            500 rajapyykki ja puuttuva polttoaine kuulostaa että viimeiset kymmenet hevoset on väkisin puristettu ulos huonolla hyötysuhteella tai alle 3600rpm rajun väännön turvin.
                            Kun 100-200km/h saa kellotettua 8s tai alle, 500hv on uskottava, vähän korista riippuen.
                            Jenkkien aika taitaa olla 5,3s. Kommenteista lukien moottorien sisukset vakiot venttiilinjousia lukuunottamatta. Pumppuina 2x r70 ja tuplatuottoiset suuttimet.

                            5.30sec --> 100-200km/h 139.25mph --> 1/4mile trap speed Full weight 3900lb bmw 335D, fuel only / triple turbos! Will be making a 9.9sec 1/4 mile...
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Hcet
                              BTCF Member
                              • Oct 2018
                              • 124
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by Jacques View Post
                              500 rajapyykki ja puuttuva polttoaine kuulostaa että viimeiset kymmenet hevoset on väkisin puristettu ulos huonolla hyötysuhteella tai alle 3600rpm rajun väännön turvin.
                              Kun 100-200km/h saa kellotettua 8s tai alle, 500hv on uskottava, vähän korista riippuen.
                              Mikä on puristamista? Huipputeho rajoittimella ja lambda siellä 1.3-1.4 luokkaa. Kai siitä vähän uskaltaisi rikastaa.

                              Comment

                              • Jacques
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 573
                                • pk

                                #45
                                Originally posted by Hcet View Post
                                Mikä on puristamista? Huipputeho rajoittimella ja lambda siellä 1.3-1.4 luokkaa. Kai siitä vähän uskaltaisi rikastaa.
                                Ei tämä oikeastaan kerro vielä mitään.
                                G30 540i
                                F32 435d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎